Uncategorized

شرایط تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

کشور هنگ کنگ یکی از قوی‌ترین قطب‌های صنعتی، اقتصادی و مالی مهم در جهان بشمار می‌آید. از همین رو چندین سال اخیر تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ تبدیل به یکی از رویاهای متقاضیان این رشته‌ی تحصیلی نیز تبدیل شده است. از جمله دلایلی که این کشور به یکی از با اهمیت‌ترین مقاصد تحصیل دندانپزشکی تبدیل شده است، داشتن کیفیت آموزشی بالا هم تراز با برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در سراسر دنیا است.

بسیاری از افراد کیفیت تحصیل در این کشور را مشابه با برترین دانشگاه‌های کشور انگلستان می‌دانند. علاوه بر بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی این کشور، مهاجرت و زندگی و کار کردن در این کشور بی‌نظیر مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.

در ادامه‌ی این مقاله هرآنچه که در مورد تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ باید بدانید را به شما خواهیم گفت.

تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

همان‌طور که بالاتر هم به این نکته اشاره شد، تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ مزایای بسیار زیادی با خود به همراه خواهد داشت. از همه مهمتر اینکه با بالاترین کلاس جهانی، تحصیلات خود را در این رشته به اتمام خواهید رساند و شانس پیدا کردن کار در برترین مراکز درمانی و دندانپزشکی دنیا را خواهید داشت.

گرفتن پذیرش در برترین دانشکده‌های دندانپزشکی در این کشور، شرایط و قوانین بسیار متفاوتی دارد. از آنجایی که علاوه بر مراکز تحصیلی دولتی، مراکز آموزشی خصوصی و غیرانتفاعی بسیار زیادی هم وجود دارد، بسیاری دانشجویان ترجیح خود را برای گرفتن پذیرش از مراکز خصوصی هنگ کنگ می‌گذارند؛ چرا که تحصیل و گرفتن پذیرش از این دانشگاه‌ها به مراتب ساده‌تر است.

برای شروع به تحصیل در این رشته و وارد شدن به مقطع کارشناسی، نیاز به شرکت به دوره‌ای مخصوص به اسم پریمدیکال خواهید داشت. در ادامه خیلی کامل‌تر در مورد این مقطع آموزشی توضیح خواهیم داد.

شرکت در دوره‌های پریمدیکال دندانپزشکی هنگ کنگ

همان‌طور که توضیح دادیم، برای شروع به تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ، نیاز به شرکت در دوره‌ای خاص به اسم پریمدیکال است. پس از ارائه ریز نمرات مدرک دیپلم ریاضی و یا علوم تجربیب به دانشگاه‌های کشور هنگ کنگ، پیش ثبت نام می‌کنید و وارد این دوره‌ی تحصیلی خواهید شد.

این دوره‌ی تحصیلی، شامل دو ترم می‌باشد که امکان شرکت در کلاس‌ها هم به صورت انگلیسی و هم به صورت چینی امکان‌پذیر خواهد بود. چنانچه تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب کنید، در انتهای دوره، در دوره‌ی کارآموزی شرکت خواهید کرد که در آن میزان ارتباط شما با افراد بومی که به زبان چینی صحبت می‌کنند، بررسی خواهد شد. پس بهتر است که در طی این دو ترم، تا جایی که می‌توانید مهارت‌های زبان چینی خود را افزایش دهید. پس از شرکت در این دوره، باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور هنگ کنگ شرکت کنید. در ادامه بیشتر در مورد این آزمون ورودی توضیح خواهیم داد.

آزمون ورودی دانشگاه‌های دندانپزشکی هنگ کنگ

در مورد شرکت در این آزمون ورودی نیاز به اضافه کردن این نکته‌ی بسیار مهم است که برخی از دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند و تنها با این شرایط که بالاترین نمرات را در دروسی مثل شیمی و زبان چینی داشته باشید، برای ثبت نام کافی خواهد بود و فقط نیاز به شرکت در یک مصاحبه حضوری را خواهید داشت.

ولی در برخی دیگر از دانشگاه‌ها، با گرفتن آزمون ورودی دانشگاه، مهارت‌های دانشجویان در دروسی مثل زبان انگلیسی، زبان چینی، ریاضی، شیمی، زیست شناسی و در برخی موارد درس فیزیک را مورد سنجش قرار می‌دهند. چنانچه این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید، شانس گرفتن پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود را خواهید داشت.

لازم به ذکر است که تمامی دانشگاه‌های دولتی کشور هنگ‌کنگ برای پذیرش دانشجویان این امتحان را برگزار می‌کنند و دانشگاه‌های خصوصی فقط به داشتن مدرک پریمدیکال اکتفا می‌کنند. پس اگر خواهان شرکت در دانشگاه‌های دولتی این کشور هستید، تا جایی که می‌توانید باید مهارت‌های خود را در این دروس بیشتر کنید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور هنگ کنگ

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هنگ کنگ، 6 سال است که در طی این شش سال، باید بالاترین سطح مهارت صحبت کردن به زبان چینی و انگلیسی را داشته باشید.

دوره‌ی کارشناسی در این رشته تحصیلی 4 ساله است که در این دوره به یادگیری علوم پایه دندانپزشکی اختصاص دارد. در سه سال دوم که مختص مقطع کارشناسی ارشد است، امکان حضور در مراکز درمانی این کشور را خواهید داشت و تمامی مهارت‌هایی که به صورت تئوری دانشجویان آموزش دیده‌اند، به صورت عملی تمرین و تکرار خواهد شد.

تحصیل برای مقطع دکترا در رشته‌ دندانپزشکی هنگ کنگ، 5 ساله است. برای شرکت در این دوره، داتشن تز پایان‌نامه معتبر و فعال بودن در پژوهش‌های علمی از الزامات می‌باشد. پس از اتمام این دوره که بالاترین مقطع آموزشی می‌باشد، شانس حضور در برترین مراکز بهداشتی و درمانی کشور هنگ کنگ را خواهید داشت.

برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی هنگ کنگ

دانشگاه‌های خصوصی و دولتی بسیاری در کشور هنگ کنگ وجود دارد که برخی از این دانشگاه‌ها، جزو برترین دانشگاه‌های دنیا هستند. در ادامه برخی از برترین دانشگاه‌های این کشور را معرفی خواهیم کرد.

1. دانشگاه دندانپزشکی شهر هنگ کنگ

دانشگاه دندانپزشکی شهر هنگ کنگ جزو برترین دانشگاه‌های این کشور است که در سال ۱۹۸۴ با همکاری دانشگاه کورنل آمریکا تاسیس شده است. این دانشگاه بالاترین حد علمی در بین دانشگاه‌های این کشور دارد. یکی از شعارهای این دانشگاه که بسیار به آن پایبند است، پرورش دادن استعدادهای دانشجویان است. میزان تقریبی هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه، حدود 42100 دلار هنگ کنگ در مجموع خواهد بود.

2. دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

در مورد دانشگاه دندانپزشکی پلی تکنیک هنگ کنگ خوب است بدانید که این دانشگاه، رتبه ۱۷۰ را در بین برترین دانشگاه‌های دنیا دارد. سالانه بیش از ۲۲ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی از جمله دندانپزشکی، فارغ التحصیل می‌شوند. مقدار هزینه‌ای که برای تحصیل در این دانشگاه به صورت کلی باید در نظر بگیرید، حدود 145 هزار دلار کشور هنگ کنگ می‌باشد.

3. دانشگاه چینی هنگ کنگ

دانشگاه چینی هنگ کنگ هم یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی این کشور است که سال ۱۹۳۷ تاسیس شد. تا چند سال اخیر، تمامی دروس در این دانشگاه به زبان چینی تدریس می‌شد، ولی اخیرا با در نظر گرفتن برخی بودجه‌ها تحقیقاتی به این دانشگاه، تدریس به زبان انگلیسی هم در برنامه‌های آموزشی این دانشگاه راه پیدا کرده است. جالب است بدانید که این دانشگاه در بین برترین دانشگاه‌های دنیا، در رتبه 39 است و میزان تقریبی هزینه‌های تحصیلی در این دانشگاه، حدود 145 هزار دلار هنگ کنگ می‌باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در کشور هنگ کنگ

با توجه به سطح بالای آموزشی که کشور هنگ کنگ دارد، برخی از مردم به اشتباه بر این باور هستند که کشور هنگ کنگ، کشوری بسیار گران برای ادامه تحصیل است. ولی سخت در اشتباهید!

بسیاری از هزینهها و مخارج زندگی در این کشور، به نسبت سایر کشورهای توسعه یافته آسیایی مثل ژاپن، بسیار کمتر می‌باشد. این هزینه‌ها هم وقتی کمتر خواهد شد که با داشتن نمرات و بالاترین انگیزه‌ها، شانس گرفتن بورسیه‌های تحصیلی هم داشته باشید.

مقدار هزینه‌های که برای زندگی در کشور هنگ کنگ به عنوان یک دانشجو باید در نظر بگیرید، چیزی حدود 12 هزار تا 35 هزار دلار آمریکا در سال است. مقدار تقریبی هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های مختلف را هم بالاتر توضیح دادیم. با یک مقایسه سر انگشتی با کشورهایی مثل آمریکا و کانادا، متوجه خواهید شد که هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور، به نسبت پایین‌تر است.

بورسیه‌های تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

دانشجویان شانس گرفتن بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور را خواهند داشت که بالاترین نمرات را در آزمون‌های ورودی و یا در دوره‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف به دست آورند. هر دانشجوی که رزومه تحصیلی قوی‌تر و نمرات بالاتری داشته باشد، شانس به دست آوردن این بورسیه‌ها را بیشتر خواهد داشت.

بورسیه‌های تحصیلی مختلفی برای تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ وجود دارد. مثلا 4 بورسیه مختلف وجود دارد که این بورسیه‌های مختص دانشجویانی که است یک سال تحصیلات خود را در این رشته پشت سر گذاشته باشند، این بورسیه‌ها از 8 هزار دلار هنگ کنگ شروع می‌شود و بر اساس مهارت‌ها و پتانسیل دانشجوها، این میزان بالاتر خواهد رفت.

بورسیه‌های دیگری وجود دارد. در این مدل بورسیه‌ها مبلغی که به هر دانشجو تخصیص داده می‌شود متغیر است. این مبلغ از 10 هزار دلار هنگ کنگ شروع می‌شود. ولی این بورسیه به صورت وام هستند و دانشجویان امکان بازپرداخت این وام را به صورت اقساط بلند مدت باید پرداخت کنند.

مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

در مورد کشور هنگ کنگ که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، به عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان با فرهنگی غنی و اقتصاد بسیار قوی می‌باشد. تحصیل و زندگی در این کشور هم همانند سایر کشورهای دنیا، ممکن است مزایا و معایب خود را نیز داشته باشد. در ادامه تمامی مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ را خواهیم گفت:

مزایا

کشور هنگ کنگ بر اساس استانداردهایی که در سیستم آموزشی قوی خود دارد، یکی از بهترین مقاصد تحصیل در رشته‌ دندانپزشکی می‌باشد که این خود اولین مزیت زندگی و تحصیل در این کشور است.

مزیت دومی که تحصیل رشته‌ی دندانپزشکی در این کشور دارد، اهمیت دادن و نحوه‌ی برخورد عالی مردم بومی با دانشجویان بین‌المللی است. از همه این موارد بالاتر این که، تحصیل به زبان انگلیسی است. هرچند که دانستن زبان چینی برای ارتباط گرفتن بهتر دانشجویان با افراد دیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ولی برای چند سال اول که به اندازه‌ی کافی به زبان چینی مسلط نشده‌اید، این خودش یک مزیت به شمار می‌آید.

آخرین مزیتی که تحصیل در این کشور برای دانشجویان خواد داشت، هزینههای تحصیل و زندگی پایین‌تر به نسبت کشورهایی مثل انگلستان، آمریکا و یا کانادا است.

معایب

اولین و اصلی‌ترین معایب تحصیل و زندگی در کشور هنگ کنگ، زبان رسمی این کشور یا همان زبان چینی است. این زبان شاید به عنوان یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری باشد. ولی شاید کمی این پروسه زمان‌بر باشد و کار آسانی برای هر کسی نباشد.

دومین معایبی که زندگی و تحصیل در هنگ کنگ ممکن است داشته باشد، تفاوت فرهنگی است. فرهنگ مردم هنگ کنگ، فرهنگی بسیار غنی است ولی در عین حال برخی آداب و رسوم‌شان ممکن است برای ما کمی عجیب باشد. از این رو بسیاری از دانشجویان به محض ورود به کشور، ممکن است با شوک فرهنگی مواجه شوند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *