پاکستان

تحصیل داروسازی در پاکستان

تحصیل داروسازی در پاکستان

اگر شما به فکر تحصیل داروسازی در یک دانشگاه بین‌المللی در خارج از کشور هستید و دوست دارید در کنار کیفیت بالای علمی، هزینه‌های کمتری را پرداخت کنید، کشور پاکستان مناسب شماست. کشور پاکستان جمعیتی حدود 200 میلیون نفر دارد و در بخش جنوب شرقی ایران واقع شده است. زبان رسمی مردم این کشور اردو و دین رسمی هم دین اسلام است.

کشور پاکستان از لحاظ آموزش در سطح بسیار خوبی دارد و چندین دانشگاه معتبر در سطح جهانی نیز دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. پس در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا نکات کاملی را در مورد تحصیل داروسازی در پاکستان به شما ارائه دهیم.

شرایط تحصیل داروسازی در پاکستان در مقاطع مختلف

تحصیل در مقطع لیسانس

برای تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی در کشور پاکستان، نیاز به مدرک دیپلم و یا مدرک فوق دیپلم خواهید داشت. برای گرفتن پذیرش در برخی از دانشگاه‌های این کشور، نیاز به شرکت در آزمون ورودی خواهید داشت و برخی دیگر هم تنها با مصاحبه و یا بررسی رزومه‌ی تحصیلی و معدل دیپلم، ثبت نام صورت خواهد گرفت.

تحصیل داروسازی در پاکستان در مقطع لیسانس، ملزم به شرکت در یک دوره‌ی 3 تا 4 ساله خواهید بود. پیش نیاز شرکت در این دوره، دانستن زبان انگلیسی و اردو است. البته زبان اصلی بسیاری از دانشگاه‌های کشور پاکستان به زبان انگلیسی است، ولی نیاز به دانستن زبان اردو هم یکی از ملزومات تحصیل در این کشور است.

برای بالا بردن شانس ثبت نام در برترین دانشگاه‌ها، نیاز به داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل و همین‌طور مدرک دیپلم و یا پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات به صورت ترجمه شده توسط مراجع مورد تأیید سفارت پاکستان، برگه‌ی درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر، رزومه تحصیلی و کاری را نیاز خواهید داشت.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

کیفیت آموزشی در مقطع فوق لیسانس در کشور پاکستان، بسیار بالاست و پس از اتمام تحصیلات، شانس بسیار بالایی برای ورود به بازارهای کار بین‌المللی را خواهید داشت. تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور پاکستان هم حدود 1 تا 2 سال به طول خواهد انجامید. چنانچه در طول دوره‌ی تحصیل بتوانید ایده‌های پژوهشی نو و خلاقانه‌ای داشته باشید، امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار داد خواهد شد و به عنوان یک نخبه، هم از بورسیه‌ی تحصیلی بهره‌مند خواهید شد و هم اینکه کلی خدمات ارزنده به دست خواهید آورد.

برای تحصیل داروسازی در پاکستان در مقطع فوق لیسانس، نیاز به داشتن مدرک دوره لیسانس و دیپلم به همراه ریزنمرات به صورت ترجمه شده، ویزای تحصیلی، رزومه‌ی تحصیلی و کاری، مدرک زبان در صورت نیاز و درخواست دانشگاه مورد نظر، توصیه نامه و انگیزه نامه خواهید داشت.

تحصیل در مقطع دکتری

با تحصیل در مقطع دکتری در رشته‌ی داروسازی در کشور پاکستان، شانس خیلی زیادی برای پیدا کردن کار در برترین مراکز تخصصی پاکستان و حتی در جهان خواهید داشت و جای پیشرفت بسیار بالایی خواهید داشت.

مدت زمان تحصیل داروسازی در پاکستان در مقطع دکتری، بین سه تا پنج سال متفاوت است. در این دوران علاوه بر شرکت در کلاس‌های تخصصی، نیاز به فعالیت در دانشگاه و یا مراکز درمانی را نیز خواهید داشت. از جمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل دکترا در پاکستان داشتن مدرک فوق لیسانس و لیسانس به همراه معدل و ریزنمرات  به صورت ترجمه شده، ویزای تحصیلی در پاکستان، فرم درخواست پذیرش، رزومه تحصیلی و کاری، مدرک زبان در صورت درخواست دانشگاه، انگیزه نامه و توصیه نامه نیاز است.

برترین دانشگاه‌های تحصیل داروسازی در پاکستان

این کشور دانشگاه‌های معتبر و بین‌المللی بسیار دارد که با تحصیل در این دانشکده‌ها، شانس خیلی خوبی برای یک آینده‌ی درخشان خواهید داشت. در ادامه برخی از بهترین دانشگاه‌هایی که برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی می‌توانید انتخاب کنید را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه علوم و تکنولوژی اسلام آباد

دانشگاه علوم و تکنولوژی اسلام آباد یکی از مراکز غیردولتی کشور پاکستان است. سطح آموزشی در این دانشگاه، در بالاترین سطح ممکن است. دانشجویانی شانس ورود و تحصیل در این دانشگاه را خواهند داشت که بالاترین نمره را در آزمون‌های ورودی، بهترین رزومه‌ی تحصیلی و بالاترین معدل را داشته باشد.

دانشگاه قائد اعظم کشور پاکستان

دانشگاه قائد اعظم در شهر اسلام آباد پایتخت کشور پاکستان قرار دارد و جزو موسسات غیر انتفاعی این کشور نیز به شمار می‌آید. در این دانشگاه امکان شرکت در دوره‌های کارشناسی تا دکترا را خواهید داشت. فضای قرارگیری این دانشگاه بسیار زیباست و در بین رشته‌ کوه‌های مارگالا واقع شده است.

دانشگاه قائد اعظم امکانات تحصیلی و رفاهی بسیار زیادی را برای کلیه‌ی دانشجویان داخلی و خارجی در نظر گرفته است. فارغ‌التحصیل شدن از این دانشگاه، شانس خیلی بالایی برای وارد شدن به بازارهای کار بین‌المللی معتبر را برای واجدین شرایز خواهد داشت!

دانشگاه پنجاب پاکستان

دانشگاه پنجاب در شهر لاهور و جزو یکی از برترین مراکز آموزشی غیر انتفاعی در این کشور نیز به شمار می‌آید. در صورتی شانس ورود به این دانشگاه را خواهید داشت که رزومه‌ی تحصیلی و معدل بالایی در دوره‌های قبلی تحصیلی خود داشته باشید.

برای تحصیل داروسازی در پاکستان و در دانشگاه پنجاب، نیاز به شرکت در یک آزمون ورودی نیز خواهید داشت. در صورت قبولی در این آزمون، شانس ورود و ثبت نام در این دانشگاه منتخب را خواهید داشت.

دانشگاه لاهور پاکستان

یکی از بزرگترین و مجهزترین دانشگاه‌های کشور پاکستان، همین دانشگاه لاهور است. این دانشگاه دارای هفت پردیس است که در آن امکان تحصیل در رشته‌های مختلف پزشکی، مهندسی، هنر و… را خواهید داشت.

این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده‌ی مختلف، ۳ پارک فناوری و دو مرکز تحقیقاتی و یکی از معتبرترین کتابخانه‌های ملی پاکستان نیز هست. جالب است بدانید که دانشگاه لاهور، در بین برترین دانشگاه‌های جهان رتبه دارد و مدرکی که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به دست می‌آورند، اعتبار جهانی دارد!

دانشگاه آقا خان کراچی

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر کشور پاکستان برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی، دانشگاه آقا خان در شهر کراچی است. جالب است بدانید که دانشگاه آقا خان یک دانشگاه بین‌المللی است و در برخی کشورهای شرق آفریقا، بریتانیا و افغانستان نیز شعباتی دارد.

شانس ورود و ثبت نام شما در این دانشگاه وقتی بالاتر خواهد رفت که هم رزومه‌ی تحصیلی معتبرتری داشته باشید و هم اینکه نمرات و معدل بالایی داشته باشید. علاوه بر این، برای شرکت در دوره‌های تخصصی داروسازی نیز، نیاز به شرکت در یک آزمون ورودی خواهید داشت.

دانشگاه کراچی پاکستان

دانشگاه کراچی نیز مثل دانشگاه لاهور، در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار داد. اساتید و دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، در بالاترین سطح علمی در کشور و حتی جهان قرار دارند و کیفیت آموزش در بالاترین حد جهانی است.

تمامی دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه شده است و داشتن مدرک معتبر زبان با بالاترین نمره، از ملزومات ثبت نام و پذیرش گرفتن از این دانشگاه بین‌المللی است.

دانشگاه بهاالدین زکریا کشور پاکستان

دانشگاه زکریا هم یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های کشور پاکستان برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی است. این مرکز، یکی از مراکز غیر انتفاعی در پاکستان است که امکان ثبت نام و تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله داروسازی را در آن خواهید داشت.

یکی از نکات قابل تامل در مورد این دانشگاه این است که امکان تحصیل هم به زبان اردو و هم به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد و هیچ محدودیتی از این بابت نخواهید داشت.

هزینه‌های زندگی در پاکستان

کشور پاکستان در بین کشورهای آسیایی، هزینه‌های کمتری برای زندگی و تحصیل دارد. اگر شما هم سطح آموزش برایتان مهم است و در کنار این اصل، دوست دارید هزینه‌های کمتری هم برای تحصیل و هم زندگی متحمل شوید، کشور پاکستان انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

از این گذشته به دلیلی نزدیکی که این کشور با ایران دارد، امکان رفت و آمد و پرداخت هزینههای جانبی بسیار کمتر خواهد بود. به صورت میانگین در هر ماه چیزی حدود 700 دلار برای پرداخت هزینه‌ی کرایه خانه و یا خوابگاه و خورد و خوراک و رفت آمد نیاز خواهید داشت.

هزینه‌های تحصیل در پاکستان

مقدار هزینه‌ای که برای تحصیل در این کشور خواهید داشت، در مقایسه با سایر کشورها بسیار متفاوت است. علاوه بر این میزان هزینه‌ای که برای هر مقطع تحصیلی باید در نظر گرفته شود، ممکن است کمی متفاوت باشد.

دانشجویان رشته‌ی داروسازی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، چنانچه دانشگاه‌های دولتی را برای تحصیل انتخاب کنند، هزینه‌ای از 2000 دلار به بالا باید برای تحصیل در نظر داشته باشند. ولی اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی را داشته باشند، مقدار هزینه‌های تحصیل از 7100 دلار به بالا خواهد بود.

میزان حدود هزینه‌ها در مقطع دکترا و تحصیلات تکمیلی هم حدود 9300 دلار به بالا است.

هزینه‌های زندگی هم بسته به سبک زندگی هر دانشجویی می‌تواند متفاوت باشد. به صورت میانگین برای اجاره‌ی یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر، چیزی حدود 125 دلار نیاز خواهید داشت. برای هزینه‌هایی مثل آب، برق، گاز، اینترنت و خورد و خوراک به صورت ماهانه چیزی حدود 200 تا 250 دلار نیاز خواهید داشت.

بورسیه تحصیلی در پاکستان

گرفتن بورسیه‌های تحصیلی از کشور پاکستان شرایط مختلفی دارد و هر دانشگاه، سیاست‌های مخصوص خود را برای دادن این شرایط به دانشجویان دارد. تمامی دانشجویان در هر مقطع تحصیلی، شانس گرفتن بورسیه را خواهند داشت.

البته لازم به ذکر است که دانشجویان خارجی، شانس خیلی بیشتری به نسبت دانشجویان بومی جهت گرفتن بورسیه را خواهند داشت. دلیل این امر هم به خاطر تلاش دولت پاکستان برای جذب دانشجویان بین‌المللی و بهبود روابط علمی خود با سایر کشورها است.

بسیاری از دانشگاه‌هایی که بالاتر به معرفی آنها پرداختیم، بورسیه‌های تحصیلی متفاوتی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر از این شرایط، به وب‌سایت رسمی هر کدام از این دانشگاه‌ها می‌توانید مراجعه کنید.

مزایای تحصیل داروسازی در پاکستان

همان‌طور که تا به اینجای این مقاله متوجه شدید، تحصیل در کشور پاکستان هم از نظر اقتصادی باصرفه است و هم اینکه شانس حضور در مراکز علمی بین‌المللی و معتبر را خواهید داشت. از این رو کشور را پاکستان را می‌توان به عنوان یک مکان آموزشی برتر برای آموزش عالی در نظر گرفت.

از دیگر مزایایی که تحصیل در این کشور آسیایی برای شما خواهد داشت، نزدیکی به ایران و سهولت رفت آمد و از همه‌ی اینها گذشته یادگیری یک فرهنگ ناب آسیایی خواهد بود.

پیدا کردن فرصت‌های شغلی در سراسر دنیا و در بهترین مراکز هم یکی دیگر از شانس‌های شما پس از اتمام تحصلات و ساختن یک آینده‌ی رویایی خواهد بود.

امیدوارم نکاتی که در مورد تحصیل داروسازی در پاکستان در این مقاله گفته شد، برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات ارزشمندی را در این مورد به شما داده باشیم.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *