Uncategorized

شرایط تحصیل داروسازی در فیلیپین

کشور فیلیپین یکی از کشورهای زیبا و توسعه یافته است که در بخش جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. این کشور دارای 7107 جزیره، در اقیانوس آرام در بخش غربی است و مرز مشترک با کشورهایی مثل چین، اندونزی، پالائو و مالزی دارد. این کشور سیستم آموزشی بسیار بالایی دارد که اخیرا مورد توجه بسیاری از علاقمندان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. یکی از رشته‌های محبوب در این کشور هم برای دانشجویان بومی و هم برای دانشجویان بین‌المللی، تحصیل داروسازی در فیلیپین است.

تحصیل در این کشور برای دانشجویان مزایای بسیاری دارد. یکی از مزایای ارزشمند آن برای دانشجویان بین‌المللی این است که تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و نیاز به دانستن زبان فیلیپینی نخواهند داشت. در ادامه‌ی این مقاله خیلی کامل در مورد مزایا و بررسی نحوه‌ی تحصیل در این رشته‌ی تحصیلی در کشور فیلیپین را با هم بررسی خواهیم کرد.

بررسی تحصیل داروسازی در فیلیپین

تحصیل داروسازی در فیلیپین، شامل یک برنامه‌ی چهار ساله است. در این دوره دانشجویان شناخت کافی در مورد مواد دارویی و داروها و نحوه‌ی ارتباط آنها با هم و آشنایی با تمامی مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی را آشنایی پیدا خواهند کرد.

علاوه بر به دست آوردن مهارت‌های کافی در مورد مواردی که گفته شد، با تحصیل در رشته‌ی داروسازی در کشور فیلیپین دانشجویان آشنایی با نحوه‌ی ساخت و تولید انواع داروها برای تشخیص، پیشگیری و درمان تمامی بیماری‌ها را خواهند آموخت.

از دیگر مهارت‌های مهمی که پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان به دست خواهند آورد، مهارت‌های مثل مدیریت داروخانه و نحوه‌ی صحیح کمک به بیماران و تمامی موارد مهم در مورد استفاده و عرضه‌ی داروها را نیز خواهد بود. که تمامی این برنامه‌های آموزشی بر اساس شناسایی، کشف، جداسازی، سنتز و فرمولاسیون ترکیبات بیولوژیکی فعال جهت استفاده بالینی متمرکز خواهد بود.

شرایط تحصیل داروسازی در فیلیپین

برای تحصیل داروسازی در فیلیپین اولین اقدام برای هر دانشجویی، ارسال کردن یک سری مدارک است. اولین چیزی داشتن مدرک دیپلم متوسطه در رشته‌های ریاضی و یا علوم تجربی به همراه ریز نمرات برای تایید در کمیسیون آموزشی کشور فیلیپین است. لازم به ذکر است که اگر متقاضی نمرات و یا معدل بالایی داشته باشد، شانس خیلی زیادی برای گرفتن پذیرش خواهد داشت.

علاوه بر این داشتن مدرک زبان معتبر آیلتس با حداقل نمره‌ی 5/6 و یا تافل هم نیاز است. بعد از ارائه تمامی مدارک مورد نیاز، دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و یا شرکت در دوره‌ی پری مدیکال هستند.

دوره های پریمدیکال برای داروسازی فیلیپین

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، برای تحصیل داروسازی در فیلیپین نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و یا شرکت در دوره‌ی پری مدیکال است. پس از ارائه تمامی مدارک، دانشجویان باید در یک دوره‌ی پری مدیکال مخصوص به اسم دوره‌ی پیش پزشکی یا BS ثبت نام کنند. این دوره بسته به مرکز علمی که دانشجو انتخاب کرده است، ممکن است یک تا دو سال به طول بی‌انجامد.

پس از اتمام این دوره و در صورت قبولی، متقاضی شانس ورود به دانشگاه مورد نیاز را خواهد داشت.

تحصیل در فیلیپین در مقطع کارشناسی

پس از اتمام دوره‌ی پری‌ مدیکال که ممکن است تا دو سال هم طول بکشد، دانشجویان امکان شرکت در دوره‌های کارشناسی را خواهند داشت. این دوره 4 ساله است. در دو سال ابتدای تحصیل، دانشجویان باید 632 واحد عمومی را پاس کنند و دو سال بعدی هم حدود 266 واحد دیگر را پاس کنند.

تحصیل در فیلیپین در مقطع کارشناسی ارشد

پس از اتمام دوره‌ی کارشناسی و ارائه دادن مدرک، دانشجویان امکان شرکت در دورههای کارشناسی ارشد را خواهند داشت. برای شرکت در این دوره‌ها، قبولی در آزمون ورودی یکی از الزامات است. چنانچه دانشجویی از این امتحان سربلند بیرون بیاید، شانس شرکت در این دوره را خواهد داشت.

این دوره 2 ساله است و دانشجویان ملزم به ارائه‌ی پایان نامه جهت فارغ‌التحصیلی هستند. پس از ارائه‌ی پایان نامه و قبولی در این امتحانات، دانشجویان مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت خواهند کرد.

تحصیل در فیلیپین در مقطع دکترا

برای ادامه‌ی تحصیل داروسازی در فیلیپین در مقطع دکترا، ارائه دادن مدرک کارشناسی ارشد به همراه مدرک آیلتس با نمره‌ی بالاتر از 7 نیاز است. علاوه بر این در حین شرکت در این دوره، دانشجویان ملزم به انتخاب یک طرح پژوهشی و تحقیقاتی نیز هستند. این دوره 5 ساله است و تنها وقتی فارغ‌التحصیل خواهد شد که 5 سال دوره‌ی خود را با نمرات عالی پشت سر بگذرانند.

امتحان برد تخصصی فیلیپین

پس از اتمام این دوره‌ی تحصیلی، فارغ‌التحصیلان برای وارد شدن به بازار کار، نیاز به شرکت در یک امتحان تخصصی به اسم “برد داروسازی” دارند. این امتحان تنها دوبار در سال و در ماه‌های جون و ژانویه برگزار می‌شود.

امتحان برد داروسازی به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود:

بخش اول تدریس داروسازی بصورت تئوری است. که این بخش شامل دروس میکروبیولوژی دارویی، سیستم تحویل دارو، تولید دارو، بیوشیمی دارویی و برنامه پزشکی فیلیپین است.

بخش دوم تدریس داروسازی بصورت عملی است. این بخش هم شامل محاسبات دارویی، کار در داروخانه بیمارستان، مشاوره دارویی، مدیریت دارویی و کارشناس دارو است.

متقاضیانی که حداقل در دو درس امتیاز پنجاه درصد به بالا و معدل 75 درصد را به دست آورند، می‌توانند مدرک داروسازی و مجوز تاسیس داروخانه در کشور فیلیپین را دریافت کنند. چنانچه دانشجویی معدل زیر 75 درصد هم به دست آورده باشد، اجازه کار کردن جهت دستیار داروسازی را خواهد داشت.

بهترین دانشگاه های داروسازی فیلیپین

کشور فیلیپین به جهت سیستم آموزشی بسیار قوی که دارد، دانشگاه‌های پزشکی و مهندسی بسیاری دارد. در میان این دانشگاه، سه دانشگاه برتر برای تحصیل داروسازی در فیلیپین وجود دارد که در ادامه این سه دانشگاه را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. دانشگاه فیلیپین مانیل

اولین دانشگاه برتر برای تحصیل داروسازی در فیلیپین، دانشگاه دانشگاه فیلیپین مانیل یا  UP Manila است. دانشگاه UP دانشگاهی دولتی است که برنامه‌های آموزشی متنوع و همین‌طور خدمات ترویجی بسیاری در علوم بهداشتی، آموزش حرفه‌های بهداشتی، هنر و علوم را برای متقاضیان ارائه داده است. جالب است که بدانید این دانشگاه عضو انجمن آمریکایی کالج‌های داروسازی نیز هست.

دانشجویان در مقطع کارشناسی در رشته‌ی داروسازی در یک برنامه‌ی آموزشی 5 ساله باید شرکت کنند. فارغ التحصیلان این مقطع تحصیلی هم پس از اتمام تحصیلات خود در این مقطع، شرایط رسیدگی به الزامات تحقیق و توسعه، تولید و تضمین کیفیت انواع محصولات دارویی را خواهند داشت.

مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی داروسازی در دانشگاه UP، دارای سه گرایش مختلف داروسازی بیمارستانی، شیمی دارویی و داروسازی صنعتی دارد.

2. دانشگاه سنت لوئیس

دومین دانشگاه برتر برای تحصیل داروسازی در فیلیپین دانشگاه سنت لوئیس یا SLU است. این دانشگاه هم یک موسسه‌ی آموزشی پایه‌ای و عالی خصوصی تحقیقاتی کاتولیک است که در کلان شهر باگیو قرار گرفته است.

متقاضیان تحصیل در رشته‌ی داروسازی در دانشگاه، می‌توانند از دوره‌ی کارشناسی تا دکترا را در این مکان تحصیل کنند. لازم به ذکر است که دانشجویان بین‌المللی که برای اولین بار در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد متقاضی تحصیل در رشته‌ی داروسازی را دارند، داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی و داشتن مدرک EPT برایشان جزو الزامات است.

علاوه بر این دانشجویانی که از کشورهای غیر انگلیسی زبان هستند، ملزم به شرکت در آزمون شخصیت و مصاحبه و آزمون مهارت انگلیسی نیز هستند. چنانچه سطح دانش آنها از زبان انگلیسی به حد نصاب نباشد، باید یک دوره‌ی 5 ماهه را در موسسات زبان‌های خارجی و مطالعات بین المللی IFLIS بگذرانند و در صورت قبولی امکان شرکت در آزمون ورودی و پذیرش را خواهند داشت.

3. دانشگاه لیسه باتانگا فیلیپین

سومین دانشگاه برتر تحصیل داروسازی در فیلیپین، دانشگاه لیسه باتانگا است که تا کنون توانسته جایزه‌ی ارزشمندی را از کمیسیون آموزش عالی یا CHED دریافت کند. دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه، باید پذیرش کالج دانشگاه را دریافت کنند و پس از اتمام این دوره‌ی یک ساله، در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند.

هزینه‌های تحصیل داروسازی در فیلیپین

شهریه‌های ثابتی که برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی در کشور فیلیپین دانشجویان باید پرداخت کنند، به شرح زیر است:

  • کارشناسی دانشگاه فیلیپین: 33.800.00 پزو در سال
  • کارشناسی ارشد دانشگاه فیلیپین: 7.493.50 پزو در سال
  • دانشگاه سنت لوئیس : 297 دلار در هر ترم

هزینه‌های زندگی در کشور فیلیپین

علاوه بر در نظر گرفتن مقدار هزینه‌ای که دانشجویان برای تحصیل، هزینه‌های زندگی در این کشور هم از جمله موارد بسیار مهمی است که باید در نظر داشت. به صورت کلی، مبلغ مشخصی را جهت هزینه‌هایی که یک دانشجو در کشور فیلیپین برای خود باید در نظر داشته باشد را نمی‌توان مشخص کرد. چرا که هر کسی سبک زندگی خاص خودش را دارد و این مقدار بر اساس لایف استایل هر کسی متفاوت است.

به طور کلی اگر تصور کنیم دانشجویی سبک زندگی معمولی را در پیش دارد، در ماه چیزی حدود 800 دلار برای خورد و خوراک، کرایه‌ی خانه و هزینه‌های رفت و آمد می‌توان در نظر گرفت. این میزان در بالاترین حد خود تا 1200 دلار در ماه نیز ممکن است تخمین زده شود.

بورسیه تحصیلی در رشته داروسازی در فیلیپین

در کشور فیلیپین متاستفانه مقدار بورسیه‌های تحصیلی خیلی زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است. بیشترین میزان بورسیه، معمولا برای دانشجویان رشته‌ی پرستاری در نظر گرفته شده است.

تنها وقتی شانس اخذ گرفتن بورسیه از دانشگاه مورد نظرتان را خواهید داشت که پروژه‌های تحقیقاتی خیلی خاص و یا نمرات بالایی داشته باشید. در این صورت شانس گرفتن بورسیه برای دانشجویان میسر خواهد شد.

مزایای تحصیل داروسازی در فیلیپین

کشور فیلیپین جزو کشورهای تازه توسعه یافته است که با تحصیل در این کشور، شانس گرفتن اقامت دائم را نیز خواهید داشت. علاوه بر این، هزینه‌های تحصیل در این کشور، به نسبت کشورهایی همچون آمریکا، کانادا و یا کشورهای اروپایی خیلی کمتر است و علاوه بر این سیستم آموزشی بسیار بالایی نیز دارد.

علاوه بر این شانسی که با ادامه‌ی تحصیل در این کشور خواهید داشت، تحصیل به زبان انگلیسی است که کمتر کشور آسیایی این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی میسر کرده است.

اگر بخواهیم خیلی کلی در مورد مزایای تحصیل در کشور فیلیپین را بگوییم، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تحصیل رشته‌ی داروسازی به زبان انگلیسی
  • اخذ مدرک معتبر و بین‌المللی داروسازی در فیلیپین
  • تحصیل با هزینه‌های بسیار کم با کیفیت عالی
  • اخذ مجوز کار داروسازی پس از تحصیل
  • زندگی و گرفتن اقامت دائم پس از تحصیل
  • تحصیل در رشته‌ی داروسازی بدون آزمون‌های دشوار بین المللی

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *