Uncategorized

شرایط تحصیل داروسازی در اندونزی

کشور اندونزی چهارمین کشور پرجعیت در دنیاست که حدود سیصد میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور به جهت جمعیت بالایی که دارد، در مورد قوانین مهاجرت و تحصیل کمی سخت‌گیرتر از کشورهای دیگر به شمار می‌آید. در ادامه‌ی این مقاله ما قصد داریم تا خیلی کامل در مورد تحصیل داروسازی در اندونزی و تمامی مواردی که قبل از انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل در نظر داشته باشید را با هم بررسی کنیم. پس در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

تحصیل در کشور اندونزی

یکی از موارد مهمی که قبل از تحصیل داروسازی در اندونزی باید در نظر داشته باشید، سطح آموزش عالی است که در آن قصد تحصیل دارید. برای تحصیل در این کشور، گزینه‌های تحصیلاتی مختلفی پیش رو خواهید داشت. در واقع تمامی دانشگاه‌های اندونزی برنامه‌های آموزشی مختلفی برای دانشجویان بومی و بین‌المللی در نظر گرفته است.

گزینه‌های تحصیلات عالیه در کشور اندونزی عبارتند از:

  • Diploma Ahli Mahya (3D): گرفتن این مدرک از دانشگاه‌های کشور اندونزی معادل مدرک کاردانی یا فوق دیپلم است.
  • Diploma Sarjana (4D): داشتن این مدرک معادل مدرک کارشناسی یا لیسانس است.
  • Sarjana (1S): داشتن این مدرک هم معادل مدرک کارشناسی و یا لیسانس است.
  • Sarjana (2S): داشتن این مدرک هم معادل مدرک کارشناسی ارشد و یا همان فوق لیسانس است.
  • Sarjana (3S): این مدرک هم معادل مدرک دکترا می‌باشد.

تحصیل داروسازی در اندونزی در مقاطع مختلف

تحصیل در مقطع کارشناسی

یکی از بهترین گزینه‌های شما برای تحصیل داروسازی در اندونزی، دانشگاه مرکز علوم اطلاعات است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته‌ی دارسازی در اندونزی، نیاز به شرکت در دوره‌های آموزشی و مطالعاتی 3 ساله خواهید داشت.

تحصیل داروسازی در اندونزی، اصل آموزشی دارو محور دارد و تمامی برنامه‌های آموزشی در این رشته‌ی تحصیلی، در آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی برگزار می‌شود. اصلی‌ترین نکته که در این مورد باید بدانید این است که تمامی دوره‌های رشته‌ی داروسازی در این کشور، به زبان رسمی اندونزی یعنی ساهاما است. قبل از شروع این دوره‌ها دانشجویان ملزم به شرکت در دوره‌های BIPA است. بعد از گذراندن این دوره، دانشجویان از همان ترم اول، زبان ساهاما را خواهند آموخت.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد در کشور اندونزی، 2 ساله است. برای پذیرش شدن در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های داروسازی اندونزی، داشتن مدرک کارشناسی معتبر و مرتبط با رشته‌ی داروسازی را نیاز خواهید داشت. در این مقطع آموزشی در رشته‌ی داروسازی، داروسازی صنعتی و بالینی به طور کامل آموزش داده خواهد شد. این دوره هم شامل 2 ترم معادل 37 واحد دانشگاهی 33 واحد اجباری و 4 واحد انتخابی است.

علاوه بر فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی رشته‌ی داروسازی، دانشجویانی که مدرک کارشناسی در رشته‌های شیمی، میکروب شناسی، زیست شناسی و بیو شیمی را هم داشته باشند، امکان شرکت در دوره‌های فوق لیسانس رشته‌ی داروسازی را نیز خواهند داشت.

انواع رشته های داروسازی در اندونزی

اگر شما هم قصد تحصیل داروسازی در اندونزی دارید، لازم است بدانید که علاوه بر رشته‌ی تخصصی خود، با مطالعات دارویی و داروسازی با موضوعات و رشته‌های متفاوتی نیز آشنا خواهید شد.

از جمله برنامه‌های مطالعاتی داروسازی که در طی دوران دانشجویی خواهید آموخت عبارتند از:

  • اقتصاد داروسازی
  • لوازم آرایشی
  • جامعه داروسازی
  • داروسازی درمانی
  • آماده سازی دارو
  • داروسازی سنتی و…

برترین دانشگاه‌های اندونزی برای رشته‌ی داروسازی

برای تحصیل داروسازی در اندونزی، انتخاب‌های مختلف و دانشگاه‌های بسیاری را پیش رو خواهید داشت. لازم به ذکر است که دانشگاه‌های اندونزی، بیش از بیست و پنج دوره‌ی کارشناسی برای رشته‌ی داروسازی، در بیش از 25 دانشگاه معتبر ارائه داده است.

برای مقطع کارشناسی ارشد هم بیش از 11 دانشگاه معتبر وجود دارد که جزو برترین دانشگاه‌های دنیا هستند. در مقطع دکترا هم امکان انتخاب بین 4 دانشگاه برتر را خواهید داشت. در ادامه برخی از برترین دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه اسلام اندونزی

دانشگاه اسلام اندونزی یکی از برترین دانشگاه‌های این کشور است که دوره‌ی کارشناسی را می‌توانید در آن بگذرانید. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، دانشجویانی بسیار خلاق خواهند بود که به راحتی می‌توانند با دانشی به دست آورده‌اند، در بازارهای جهانی رقابت کنند!

برنامه‌های مطالعاتی که در این دانشگاه برای رشته‌ی داروسازی در نظر گرفته شده است، دارای دو بخش تمرکز است: 1) داروسازی بالینی 2) فناوری داروسازی

دانستن زبان رسمی کشور اندونزی برای تحصیل در این دانشگاه الزامی است. قبل از ثبت نام از تمامی داوطلبان آزمون تعیین سطح زبان ساهاما گرفته خواهد شد و در صورتی که نمره‌ی این تعیین سطح در حد مجاز باشد، ثبت نام صورت خواهد گرفت.

دانشگاه محمدیه اندونزی

دانشگاه محمدیه کشور اندونزی، یک مرکز بسیار معتبر برای آموزش دانشجویانی است که دوست دارند در زمینه‌های علمی، خدمات داروسازی و طب طبیعی با بینش بین رشته‌ای و کارآفرینی شرکت داشته باشند.

یکی از اهداف اصلی دانشگاه محمدیه اندونزی برای دانشجویان رشته‌ی داروسازی، سازماندهی فعالیت‌های تحقیقاتی و خدماتی در زمینه‌ی فعالیت‌های علمی و دارویی، خدمات دارویی و داروهای طبیعی که رقابتی و نوآورانه دارند است.

دانشگاه کاتولیک ماندالا

دانشجویان دانشگاه کاتولیک ماندالا، برنامه‌های مطالعات در شاخه‌ی داروسازی بسیار متنوعی را خواهند آموخت. از جمله مهمترین دوره‌هایی که دانشجویان این دانشگاه می‌آموزند دروسی مثل آنالیز آماده‌سازی دارویی، فرمولاسیون و فناوری آماده‌سازی‌های جامد و نیمه جامد، مایع و استریل، سیستم تحویل دارو، فرمول داروهای سنتی، لوازم آرایشی، داروهای درمانی، داروسازی اقتصادی و… است.

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، امکان وارد شدن به برنامه‌ها و مطالعات حرفه‌ای در رشته‌ی داروسازی را خواهند داشت. که مطالعات و برنامه‌های حرفه‌ای شامل دو دوره‌ی بسیار مهم داروسازی صنعتی و داروسازی بالینی است.

از آنجایی که این دانشگان ارتباط بسیار نزدیکی با مراکز دولتی و غیر دولتی دارد، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به راحتی می‌توانند در مراکز مهمی مثل بیمارستان دکتر سوتومو در سورابایا، بیمارستان دکتر راملان در سورابایا، بیمارستان دکتر سیالی آنور در مالنگ، بیمارستان وینسنتیوس آ پائولو در سورابایا و… بدون هیچ دردسری مشغول به کار شوند.

دانشگاه ملی اندونزی

دانشگاه ملی اندونری هم یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای ادامه‌ی تحصیل خواهد بود. این دانشگا دارای یک بخش جدا و اختصاصی برای رشته‌ی داروسازی دارد که در زمینه‌ی مطالعاتی رشته‌ی داروسازی در سطح ملی و بین المللی است.

سطح آموزشی این دانشگاه به قدری بالاست که  فارغ التحصیلان رشته‌ی داروسازی این دانشگاه، امکان رقابت با سایر دانشجویان در سطح ملی و منطقه‌ای را خواهند داشت. بعد از به پایان رساندن ترم هفتم، دانشجویان امکان انتخاب یکی از کورس‌هایی مثل زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، فناوری آماده‌سازی جامد، میکروبیولوژی دارویی، فیزیک دارویی، علوم پایه زیست پزشکی، شیمی آلی، آنالیز دارویی، فارماکولوژی، تجزیه و تحلیل فیزیولوژیکی عملی، تجزیه و تحلیل مواد اولیه دارویی، اختلالات قلبی عروقی و تنفس، بیوشیمی، اخلاق و قانون بهداشت، اختلالات غدد درون ریز و دستگاه گوارش، شیمی پزشکی و… را خواهند داشت.

دانشگاه Bhakti Wiyata Kediri  اندونزی

یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه‌های اندونزی برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی، دانشکده‌ی داروسازی Bhakti Wiyata Kediri است. این دانشکده داروسازی، دارای سه برنامه‌ی مطالعاتی مختلف شامل برنامه مطالعات داروسازی S1 ، برنامه مطالعات داروسازی D3 و برنامه مطالعات داروسازی و تجزیه و تحلیل مواد غذایی D3 تشکیل شده است.

پس از فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه، تمامی دانشجویان می‌توانند به راحتی در بخش بهداشت کشور اندونزی مشغول به کار شوند.

دانشگاه سیاها کوالا

از دیگر دانشگاه‌های برتر برای تحصیل داروسازی در اندونزی، دانشگاه سیاها کوالا است. دانشجویان در این دانشگاه علاوه بر دروس تخصصی مثل زیست شناسی دارویی، شیمی دارویی، داروسازی فارماکولوژی و داروسازی فناوری؛ یک برنامه‌ی درسی دیگر مبتنی بر شایستگی در منابع طبیعی دارویی و داروسازی بالینی و جامعه نیز شرکت داده خواهند شد.

نکته‌ی بسیار قابل تامل دیگر در مورد این دانشگاه این است که دروس تخصصی و عمومی، همگی به زبان انگلیسی نیز قابل ارائه است.

هزینه‌ی زندگی و تحصیل داروسازی در اندونزی

هزینه‌های تحصیلی و شهریه‌ی دانشگاه‌ها در کشور اندونزی خیلی زیاد است. اگر شما هم علاوه بر کیفیت آموزش، هزینه‌ها نیز برایتان مهم است، کشور اندونزی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید واحد پول کشور اندونزی، روپیه اندونزی است. آب و هوایی استوایی دارد و در مقایسه با سایر کشورها، کشور اندونزی دارای سواحل زیبا، طبیعتی منحصر به فرد با آب و هوای گرم و مرطوب دارد.

مقدار هزینه‌هایی که برای تحصیل در این کشور باید در نظر داشته باشید، به صورت سالیانه چیزی حدود 1000 تا 6000 دلار بر اساس لایف استایل هر دانشجو می‌تواند متغییر باشد. میزان هزینه‌های زندگی هم به محل سکونت شما و هم رشته‌ی تحصیلی شما دارد.

اگر زندگی در شهرها بزرگی مثل پایتخت این کشور را انتخاب کنید، قطعا هم هزینه‌های زندگی بیشتر خواهد شد و هم هزینه‌های تحصیلی متفاوت خواهد شد.

شرایط بورسیه تحصیلی در کشور اندونزی

بورسیه‌ی تحصیلی در کشور اندونزی UMY نامیده می‌شود. این بورسیه تحصیلی شامل کمک هزینه‌های تحصیلی و زندگی در این کشور است. روش‌های مختلفی هم برای دریافت بورسیه در رشته‌ی داروسازی در این کشور وجود دارد.

در کشور اندونزی، هر دانشگاه سیاست‌های خاص خودش برای دادن بورسیه در نظر گرفته است. شما باید بر اساس انتخاب دانشگاهی که برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب می‌کنید، به دنبال گرفتن بورسیه باشید.

مزایای تحصیل رشته‌ی داروسازی در کشور اندونزی

یکی از مهمترین مزایایی که تحصیل در رشته‌ی داروسازی برای فارغ‌التحصیلان دارد، داشتن یک چشم انداز شغلی عالی برای واجدین شرایط است. مدرک تحصیلی که از دانشگاه‌های معتبر این کشور شما به دست می‌آورید، یک مدرک بین‌المللی است و در همه جای دنیا اعتبار دارد.

علاوه بر این تمامی فارغ‌التحصیلان از دانش و مهارت‌های بسیار زیادی به دست خواهند آورد که امکان به دست آوردن فرصت‌های شغلی در زمینه بهداشت و پزشکی در سطح بین‌المللی را بدست خواهند آورد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *