کاری, مالزی

شرایط کار در مالزی

کار در مالزی

در کشور مالزی، روش های سنتی برای اخذ نیروی کار همچنان پا بر جا می باشد، اما به هر حال روش های پیشرفته پا به عرصه گذاشته و مردم این کشور را با شیوه های جدید کاریابی در مالزی آشنا ساخته است. به طور کلی، تقاضای زیاد نیروی کار ارزان در مالزی باعث شده است که متقاضیان کار بسیاری از کشور هایی همچون هند، چین و دیگر کشورهای آسیایی، راهی کشور مالزی گردند.

کار در کشور مالزی

زبان رسمی کشور مالزی، مالایی می باشد، و متقاضیان برای اخذ کار علاوه بر زبان انگلیسی باید به زبان مالایی نیز از نظر گفتاری، تسلط کافی داشته باشد و البته می توان گفت که دومین زبانی که در صنعت و تجارت کشور مالزی دخیل می باشد نیز زبان انگلیسی است.

کشور مالزی از دید سرمایه گذاران بزرگ آسیایی، کشوری مناسب می باشد و هزینه های پایین و قوانین تسهیل بخش وضع شده در این کشور باعث شده است که سرمایه گذاری و کارآفرینی در مالزی، از دیگر کشور آسیایی در صدر بالاتری قرار داشته باشد و از این رو نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده باشد.

البته کشور مالزی تلاش بسیار می نماید که اقتصاد خود را رشد و توسعه ببخشد که در همین امر نیز موفق بوده است و این موفقیت از دید چشمان تیز بین سرمایه گذاران به دور نیست.

روش های کاریابی

"<yoastmark

از روش های یافتن کار متقاضیان می توانند به صورت آنلاین از طریق بنگاه های کاریابی و یا همان آژانس های کاریابی، جویای کار شوند.

بهترین سایت های کاریابی در مالزی که می توان سازمان مهاجرتی آوت به شما پیشنهاد داردcareerjet.com، gradmalaysia.com ،GRADMalaysia.com، می باشد. البته متقاضیان می توانند با کسب اطلاعات، در برخی از آزمون های ورودی استخدامی شرکت های معتبر مالزی، شرکت نمایند.

روش درخواست کاری برای شرکت های موجود در این کشور متفاوت می باشد، برخی از شرکت ها با ارسال CV و برخی دیگر از طریق آن لاین رزومه متقاضیان کار را دریافت می نمایند.

شرایط کار در مالزی

به طور کلی یافتن کار در مالزی آسان نمی باشد اما، غیر ممکن نیز نیست، اما متقاضیان هرچه بیشتر تسلط خود را بر زبان  مالایی ( رسمی ) بالا ببرند، شانس یافتن کاری برای آن ها بیشتر خواهد شد. سنی که برای اشتغال در مالزی برای متقاضیان کار در نظر گرفته می شود، حداقل بیست و هفت سال می باشد، به طور کلی ویزای کاری به صورت کوتاه مدت و بلند مدت صادر می شود.

ویزای بلند مدت برای مشاغلی می باشد که مربوط به مهارت و توانایی های خاص افراد می باشد و اعتبار ویزای کار ی به صورت بلند مدت از دو سال تا پنج سال صادر می شود. اما ویزای کوتاه مدت کار در مالزی برای کارگرانی می باشد که به حقوق و دستمزد زیر پنج هزار تای مالزی راضی هستند و برای دو سال یا کمتر به اخذ اقامت کار در مالزی اقدام می نمایند.

مزیتی که کشور مالزی برای کارگران خارجی بنا به تخصص و توانایی های آن ها در نظر گرفته است، برگزاری دوره ی شش ماهه برای ارائه خدمات خاص کاری در مالزی می باشد.

در حال حاضر کشور آلمان بهترین شرایط را برای جذب نیروی کار دارد. پیشنهاد ما این است که مقاله ویزای کار آلمان یا شرایط کار در آلمان را هم مطالعه کنید.

شرایط کار در مالزی

شرایط کار و ساعات کاری در این کشور طبق قوانین وضع شده ی دولت مالزی، ایجاب می نماید هشت ساعت کاری در روز باشد که جمعا 48 ساعت کاری در هفته و شروی کاری از نه صبح تا پنج عصر می باشد. البته لازم به ذکر می باشد که کارگران واجد شرایط کاری، از 14 سال سن می توانند مشغول به کار شوند و این کارگران نوجوان از حمایت های کمیته های دولتی نیز در مالزی تحت سرپرستی قرار می گیرند.

در کشور مالزی طبق قواننین وضع شده و برای جلوگیری از نرخ بیکاری نیروی کار مالزیایی، کارفرماها و یا شرکت های موجود در این کشور فقط موظف به اخذ یک نیروی کار خارجی برای انجام کار هستند.

و البته شرطی که برای این شرکت ها و یا کارفرمایان موجود در مالزی وجود دارد این می باشد که در صورتی می توانند برای استخدام و اخذ نیروی کار خارجی اقدام نمایند، هیچ یک از کارگران تبعه مالزی توانایی و تخصص کاری نیروی کار خارجی را در انجام شغل مورد نظر نداشته باشد.

شرایط کار در مالزی

البته لازم به ذکر می باشد که شرایط کار در مالزی، با اخذ ویزای توریستی مالزی و ورود به کشور مالزی، میسر نیست و بسیار دشوار و در برخی از موارد غیر ممکن خواهد بود. اما متقاضیان کار می توانند از طریق اخذ ویزای دانشجویی مالزی، پذیرش دانشگاه های مالزی را کسب نمایند و مشغول به تحصیل باشند و در مدت اعتبار ویزای تحصیل در مالزی، اقامت موقت مالزی را داشته باشند.

البته این دانشجویان می توانند در حین تحصیل به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و یا در حین تحصیل درخواست کار ضمن تحصیل را به یکی از شرکت های معتبر مالزیایی نماید و مشغول به کار ضمن تحصیل در این کشور گردند. البته دانشجویان بین المللی خارجی، بعد از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی، می توانند طی مدت زمان مشخص در جست و جوی کار باشند. فارغ التحصیلان، می توانند با پیدا کردن کار، به اداره مهاجرت مراجعه و برای مبدل ساختن ویزای تحصیلی به ویزای کاری مالزی اقدام نمایند و اقامت کاری کسب نمایند.

البته لازم به ذکر می باشد متقاضیانی که بیش از شش ماه در این کشور ساکن باشند، موظف به پرداخت مالیات در سر موعد مقرر خود، می باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *