ترکیه

شرایط کار در ترکیه

شرایط کار در ترکیه

کار در ترکیه امروزه بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته شده است. اقامت ترکیه از راه های گوناگونی اتفاق می افتد. اقامت تحصیلی ترکیه، اقامت کاری ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه و یا ویزای تحصیل در ترکیه.

ما در این مقاله قصد داریم درباره شرایط کار در ترکیه صحبت کنیم با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را دررابطه با اقامت ترکیه کسب کنید.

امروزه افراد بسیاری به دلایل مختلف به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر می باشند. در میان این ها افرادی وجود دارند که می خواهند، برای کار و درآمد بیشتر به کشوری دیگر مهاجرت کنند. یکی از کشورهایی که برای هموطنان عزیزمان گزینه خوبی برای کسب و کار می باشد کار در ترکیه می باشد، به دلایلی گوناگونی کار در کشور ترکیه را ترجیح می دهند.

ما برای شما در خصوص کار در ترکیه مقاله ای تهیه کرده ایم تا شما با شرایط کار در ترکیه و میزان دستمزد کار در ترکیه و مشاغل مورد نیاز در ترکیه آشنا شوید و مراحل کار در ترکیه را برایتان شرح خواهیم داد.

ترکیه

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی و همسایگی با کشور عزیزمان ایران. حضور چشمگیر ایرانیان مقیم ترکیه سبب شده است، این کشور مقصد مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال کار هستند. برخی افرادی که علاقمند به کار در ترکیه هستند امیدوار به روزی خواهند بود ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بپیوندد تا بتوانند از مزایای کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره مند گردند. برخی دیگر بخاطر پایین بودن هزینه های زندگی گزینه کار در ترکیه را برگزیدند تا بتوانند زندگی خود را در این کشور رونق دهند.

قبل از هر تصمیمی باید خوب در خصوص کشوری که به عنوان مقصد انتخاب می کنید. اطلاعات کسب کنید تا بتوانید با برنامه ریزی دقیق و کار آمد مسیر موفقی را سپری کنید. به همین خاطر اگر شما می خواهید از طریق کار در ترکیه پله های ترقی را بالا روید باید ابتدا در مورد اقتصاد این کشور و بازار کار ترکیه اطلاعات بدست آورید.

شما می توانید قبل از هر اقدام ابتدا یک سفر کوتاه مدت به این کشور داشته باشید. از نزدیک با بازار کار این کشور آشنا شوید. از ایرانیانی که مشغول کار در ترکیه می باشند شرایط را جویا شوید.

کشور ترکیه جزء بیست کشور دنیا از نظر رشد اقتصادی است. ترکیه به عنوان یکی از سریعترین کشورها در رشد اقتصادی شناخته شده است. این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورها برای توسعه اقتصادی می باشد. از آنجایی که این کشور پلی میان اروپا و آسیا می باشد از موقعیت خوبی برخوردار است. این موضوع سبب شده است که کار در ترکیه به فراوانی یافت شود.

کار در ترکیه مزایای بسیاری را دارد که مهم ترین آن خلاص شدن از معضل بیکاری در ایران است. بعد از آن می توان بهترین مزایای کار در ترکیه را اخذ اقامت دانست. چرا که شما می توانید از طریق کار در ترکیه اقامت این کشور را اخذ نمایید.

روش های پیدا کردن کار در ترکیه

مسلما یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند از طریق کار در ترکیه به این کشور مهاجرت کنند این است که چگونه و از چه طریقی کار پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن کار در ترکیه نیازی نیست که متقاضیان کار در ترکیه خود را به سختی بیندازند. شما می توانید براحتی با مراجعه به سایت های کاریابی از مشاغل مورد نیاز در ترکیه مطلع شوید.

روش های کاریابی در ترکیه

یکی از روش های کاریابی در ترکیه مراجعه به وب سایت های کاریابی در این کشور است. این سایت ها به شما شغل هایی که در ترکیه نیاز به نیروی کار دارد را مشخص می کند. جالب است بدانید که این سایت ها هر روز به روزرسانی می شوند.

یکی دیگر از روش های یافتن کار در ترکیه از طریق روزنامه ها می باشد. شرکت های بزرگ در ترکیه زمانی که نیاز به نیروی کار داشته باشند با انتشار آگهی در روزنامه های این کشور که به صورت ماهانه و در برخی مواقع هفتگی می باشد، اقدام به دعوت به همکاری می کنند.

البته در برخی از شرکت های بزرگ ترکیه ای اگر نیاز به نیروی کار در یکی از بخش های شرکت داشته باشند، به صورت مستقیم در سایت شرکت از نیروهایی که در این زمینه تخصص دارند دعوت به همکاری می کنند. شما می توانید برای درخواست، رزومه خود را به ایمیل شرکت ارسال نمایید. با بررسی هایی که انجام می دهند نتیجه را به شما اعلام کنند.

نکته مهمی که باید در این زمینه به شما یادآور شویم این است که اگر در شغل و یا حرفه ای تخصص دارید باید به صورت حرفه ای رزومه خود را طراحی کنید. چرا که به جز شما افراد دیگری نیز رزومه های قوی به ایمیل شرکت ارسال خواهند کرد.

توجه داشته باشید شما زمانی می توانید در حرفه ای در کشور ترکیه موفق شوید که زبان این کشور را به خوبی بلد باشید. به همین خاطر این موضوع می تواند در رزومه شما تاثیر گذار باشد.

پس بهتر آن است که از افرادی که تخصص خوبی در زمینه تهیه رزومه دارند کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در رزومه خود از بزرگ نمایی و کوچک نمایی خودداری کنید. سعی بر آن داشته باشید که خود واقعی را با مهارت هایی که دارید به رخ بکشید.

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که کارفرمایان بهایی برای اطلاعات عمومی و… شما نخواهند پرداخت و از شما فقط حرفه ای بودن در شغل درخواست داده شده را درخواست می کنند.

کشور ترکیه جزء آن دسته از کشورهایی است که در زمینه اشتغال بشترین استخدام ها را دارد. شما برای آنکه در کشور ترکیه اقامت داشته باشید نیازمند اجازه کار و دریافت مجوز برای کار در ترکیه هستید.

شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه

یکی از شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه داشتن کارفرما است. فرد باید از طریق یک کارفرما برای اخذ ویزای کار در ترکیه اقدام کند. کارفرما باید در وزارت کار و امور اجتماعی شما را تایید نماید، یا این که کارفرما باید از طریق سفارت کنسولگری ترکیه اقدام نماید.

زمان اقدامات کارفرما مدت سی روز است. در مدت این سی روز اگر شما توسط وزارت کار ترکیه تایید شوید. این اجازه به شما داده خواهد شد که با کارفرمای مشخص شده، در محلی مشخص شروع به فعالیت کنید.

این ویزای کاری به مدت یک سال است. در مدت این یک سال اگر هر دو طرف رضایت داشتند می توانند ۱۵روز قبل از آنکه ویزا منقضی شود اقدام به تمدید آن کنند. با این تمدید، مدت ویزا ۳ ساله خواهد شد.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید در کشوری کار کنید در مرحله اول باید زبان آن کشور را فرا بگیرید و بلد باشید چرا که زبان در ایجاد ارتباط با ارباب رجوع، رشد کار و موفقیت در زمینه کاری بسیاری موثر است.

به همین خاطر اگر قصد کار در ترکیه را دارید باید زبان ترکی استانبولی را در کلاس های آموزشی قبل از اقدام برای کار در ترکیه فرا گیرید. اگر بتوانید در حد گفتاری بر زبان ترکی مسلط شوید. به صورتی که بتوانید با مردم ترکیه ارتباط کلامی برقرار کنید کفایت می کند.

نکته ی دیگری که برای کار در هر کشوری یکی از شروط لازم پذیرفتن شما است تخصص و مهارت شما در حرفه ای خاص است. توجه داشته باشید که شما زمانی می توانید در کار موفق باشید که بتوانید تخصصی در یک زمینه داشته باشید. اگر دقت کرده باشید در همین کشور خودمان ایران هم نیز اگر تخصصی داشته باشید بیکار نخواهی ماند.

به همین خاطر اگر می خواهید کار در ترکیه را به عنوان مسیر شغلی خود انتخاب کنید، باید بدانید که کسب درآمد بالا در این کشور منوط به داشتن تخصص می باشد.

 اگر می خواهید در یافتن کار در ترکیه موفق باشید، باید دانش زبان ترکی و تخصص در کار داشته باشید. با دارا بودن این دو نکته شما بیکار نخواهید ماند.

راه ها برای کسب و کار و درآمدزایی در کشور ترکیه

یکی از بهترین راه ها برای کسب و کار و درآمدزایی در کشور ترکیه ثبت شرکت می باشد. شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و در برخی مواقع ثبت شرکت در ترکیه درآمدزایی کنید. البته این را باید خاطر نشان کنیم که نمی توان به طور قطع گفت: که چه سرمایه گذاری در این کشور موفق خواهد شد چرا که قوانینی که در این کشور برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری وجود دارد، دائما در حال تغییر می باشد. به همین خاطر باید شما با افراد متخصص در این زمینه قبل از هر اقدامی مشورت نمایید و نظر آنان را نیز جویا شوید.

اگر شما سرمایه ای دارید می توانید برای ایجاد کسب و کاری در کشور ترکیه اقدام کنید. با توجه به شرایط کاری این کشور باید اطلاعاتی در خصوص بازار کار و گرایشات مردم، سرمایه گذاری خود را در آن زمینه رونق دهید.

اشتغال در کشور ترکیه

به طور کلی دو نوع اشتغال در کشور ترکیه وجود دارد: یکی اشتغال قانونی، دیگری اشتغال غیر قانونی

 اشتغال قانونی

همانند مشاغلی می باشد که شما برای کارفرما از روش های مختلف رزومه ارسال می کنید. در زمانی که رزومه شما مورد تایید کارفرما قرار گیرد برایتان یک زمان مصاحبه به صورت حضوری ترتیب خواهند داد. توجه داشته باشید که باید زبان ترکی را بلد باشید، چرا که این تاثیر زیادی در قبولی شما در مصاحبه خواهد داشت.

 شما باید کارفرما را متقاعد کنید که در حرفه خود توانایی زیادی دارید و می توانید برای شرکت مفید باشید. بعد از آنکه شما در مصاحبه قبول شدید از سمت کارفرما برایتان نامه ای ارسال خواهد شد. شما از طریق آن نامه می توانید با ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ی ترکیه اقدام کنید. مدت ویزا در ابتدا یک ساله و در صورت رضایت دو طرف  این ویزا سه سال دیگر تمدید خواهد شد. در پایان فرد می تواند برای اقامت دائم ترکیه اقدام کند.

اشتغال غیر قانونی

در برخی مواقع هم اشتغال ها به صورت غیر قانونی می باشد و این موارد بخاطر قانون کشور ترکیه است. چرا که کارفرما در صورت استخدام فرد خارجی موظف است 5 تا ترک را استخدام کند. به همین خاطر برخی از کارفرمایان بعد از مصاحبه قراردادی با متقاضیان منعقد نمی کنند چرا که با انعقاد قرار داد متقاضی باید به اداره مهاجرت ترکیه برود. در صورتی که نامه را به شما ندهد ولی شما را استخدام کند. در واقع نوعی فرار از قانون محسوب می گردد و به اشتغال غیر قانونی تبدیل خواهد شد.

از این گونه مشاغل غیر قانونی در کشور ترکیه به وفور یافت می شود. البته که این قانون سبب شده است که کارفرمایان علاقه ای به جذب نیروی خارجی و غیر ترک نداشته باشند.

اگر بخواهید از این طریق کار در ترکیه را ادامه دهید. بهتر است بدانید که از آن جایی که هیچ گونه قراردادی با کارفرما ندارید او می تواند به راحتی دستمزد شما را ندهد. چرا که قراردادی در کار نیست و شما با علم به این موضوع اقدام به این کار کرده اید.

این نوع کارها و مشاغل غیر قانونی اصولا حقوق های بسیار پایینی را برای نیروی کار در نظر می گیرند. بیشتر مشاغل خدماتی شامل اینگونه مشاغل غیر قانونی می باشند. علاوه بر حقوق هیچ گونه امنیت شغلی در آن وجود ندارد.

اگر به هر دلیلی نمی توانید از طریق ویزای کاری اقدام کنید به توصیه ما حتما راه های دیگری را برای دریافت اقامت ترکیه را انتخاب کنید. چرا که اشتغال غیر قانونی بسیار ریسک پذیر و خطرناک است و هیچ گونه امنیت شغلی نخواهید داشت.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *