برزیل, کاری

کار در برزیل

کار در برزیل

در این مقاله قصد داریم تا درباره موضاعات مهاجرت کاری به برزیل؛ اقامت برزیل از طریق تولد، مهاجرت تحصیلی به برزیل دریافت اقامت از طریق ویزای کاری در برزیل_مهاجرت خانوادگی به برزیل از طریق تولد بحث کنیم. افرادی که قصد کار در برزیل و گرفتن اقامت این کشور زیبا و پرجمعیت قاره آمریکا را دارند بایستی در مورد شرایط کلی کشور برزیل اطلاعاتی را کسب نمایند. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. همچنین می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی آوات در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید.

کار در برزیل

کشور برزیل در آمریکای جنوبی قرار دارد و در واقع می توانیم بگوئیم که بزرگترین کشور این ناحیه نیز می باشد.

پایتخت کشور برزیل شهر برازیلیا است که شهری بسیار بسیار زیبا و با مردمانی خون گرم و مهمان نواز مشهور است.

برزیل در اطراف خود همسایه هایی نیز دارد که می توان از اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، ونزوئلا، سورینام و گویان فرانسه نام برد.

برزیل از لحاظ مساحت (۸٫۳۵۸٫۱۴۰ کیلومتر مربع) پنجمین کشور بزرگ در دنیا به شمار می آید.

جمعیت برزیل در روز ۱۱/۱۰/۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۲۱۱٫۳۱۱٫۴۸۶ نفر تخمین زده شده است.

در حدود ۸۵٫۲ % از جمعیت مردم برزیل در شهرهای این کشور زندگی می کنند.

فوتبال در برزیل سالها است مورد توجه بسیاری از علاقمندان در سرتاسر دنیا و مخصوصا مردم داخل برزیل قرار دارد به طوری که یکی از موارد منجر به درآمدزایی اقتصادی در این کشور مبحث های فوتبالی در این کشور است.

شرایط کار در کشور برزیل

برزیل یکی از کشورهای بزرگ اقتصادی و پیشرو در صادرات قهوه در آمریکای لاتین و جهان است.

برزیل بخاطر مساحت اقلیمی کشورش شرایط بسیار غنی و جالبی نسبت به آب هوای کشوری خود دارد، به طوری که می توان چهار فصل را در این کشور شاهد باشید.

برای داشتن درآمد کاری در برزیل شما به اجازه اقامت، (موقت یا دائم) و ویزای کار در برزیل نیاز دارید. این انواع مختلفی دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آن ها(Autorizaçao de Trabalho) ویزای کار خواهیم پرداخت.

اولین قدم توسط کارفرمای آینده شما در برزیل برداشته می شود که با ثبت قرارداد کاری و مدارک مورد نیاز انجام می شود. بعد از (Ministério do Trabalho e Emprego) دیگر در وزارت کار و اشتغال برزیل تأیید درخواست توسط وزارت کار و اشتغال برزیل شما می بایست برای اخذ ویزای کار در برزیل از طریق سفارت و یا کنسول گری برزیل در کشور محل اقامت خود اقدام نمایید.

گروه حقوقی بین المللی آوات همراه تیم متخصص و زبده مشاورین خود، به صورت کامل و جامع در امر اخذ ویزای کار در برزیل راهنمای شما عزیزان متقاضی خواهد بود.

فرآیند درخواست ویزای کار

گواهینامه ها، مدارک تحصیلی CVبرای درخواست ویزای کار برزیل کارفرمای آینده شما می بایست

سوابق کاری به همراه نامه های تأییدیه و یک کپی از پاسپورت شما را به بخش هماهنگی وزارت کار و اشتغال برزیل ارائه نماید.

ارائه مدارک اضافی به نوع ویزای کار درخواستی توسط شما بستگی دارد.

لیست مدارک مورد نیاز در سایت وزارت کار و اشتغال برزیل قابل مشاهده است.

ویزای کار در کشور برزیل

تمامی مدارک ارائه شده به سازمان های ذیصلاح در برزیل در ابتدا باید به زبان پرتغالی ترجمه شده و قبل از ارائه، مورد تایید ارگان های مربوطه سمت سفارت و یا کنسول گری کشور محل اقامت شما مورد تأیید قرار گرفته باشند. مدارک تأیید شده سپس به وزارت امور خارجه برزیل فرستاده می شود تا درخواست سفارت برزیل در کشور محل اقامت شما را برای شروع پروسه صدور ویزای کار در برزیل تأیید نماید.

برای درخواست ویزای کار در برزیل در کشور محل اقامت خود باید پاسپورت معتبر با حداقل زمان اعتبار ۶ ماهه داشته باشید و آن را به همراه مدارک مورد نظر که شامل مواردی همچون نامه عدم سوء پیشینه، عکس و… می شوند را به سفارت برزیل تسلیم نمایید.

انواع ویزای کاری

مانند ویزاهای اقامت در برزیل، نوع ویزای کار نیز به نوع فعالیت کاری شما در برزیل بستگی دارد.

فعالیت های کاری در زمینه های متفاوت به ویزاهای متفاوت و مخصوص به خود نیاز دارند.

این انواع ویزای کار به دو مقوله ویزای کار موقت و دائم نیز قابل تقسیم هستند.

(Visto Temporio V)ویزای کار موقت

معمولاً در ابتدا به نیروهای کار خارجی ویزای کار موقت ۲ ساله اعطا می شود. تقاضا برای تمدید این ویزا نیز ۲ ساله می باشد که می بایست تا حداقل ۳۰ روز مانده به پایان اعتبار ویزای اولیه درخواست شود. بعد از پایان دوره ۴ ساله شرکت کار فرمای شما می تواند برای ویزای کار دائم اقدام نماید.

شرایط اخذ ویزای کار

  •  تکنیسن ها، محققین و یا دانشمندان که در قالب قرارداد کاری به خدمت رسانی و کار در برزیل می (RN 01/1997/CNIg پردازند
  •  اشخاصی که به صورت بین المللی با دولت برزیل قرارداد همکاری منعقد کرده و به ارائه خدمات در این RN 35/99/CNIg کشور می پردازند
  •  نیروی استخدامی در کمپانی های خارجی که برای فعالیت کاری در قالب دوره آموزشی و یا کار در شعبه RN 87/2010/CNIg برزیل شرکت مورد نظر، به برزیل فرستاده می شوند
  •  معلمین و اساتیدی که که برای آموزش زبان های خارجی و اخذ دوره کار آموزی به این کشور سفر می RN 41/99/CNIg کنند
  •  کارمندان شرکت های خارجی که در شعبه فعال کمپانی مورد نظر در برزیل دوره کار آموزی و یا ادامه فعالیت کاری را خواستار هستند ولی از خارج از خاک برزیل و از شعبه مادر حقوق دریافت می کنند.
  • RN 44/99/CNIg
  •  فعالیت به صورت دستیار فنی در موارد اضطراری بدون داشتن رابطه کاری مستقیم با دولت و یا کمپانی Article 1 of the RN 61/2004/CNIg های برزیلی. به صورت ویزای ۳۰ روزه و یا ۹۰ روزه.
  •  ورزشکاران حرفه ای با داشتن قرار داد کاری از کارفرمای دارای مجوز قانونی ورزشی از این کشور
  • RN 76/2007/CNIg
  • اشخاص طرف قرارداد با گروه های اقتصادی فرا مرزی، که شعبه ستادی و یا دفتر فعال در خاک برزیل دارند جهت ارائه خدمات فنی، مدیریتی و اجرایی در این کشور بدون داشتن قرار داد کاری ثبت شده در برزیل RN 79/2008/CNIg و به منظور ارتقا سطح مدیریتی دفتر و یا شعبه فعال در برزیل
  • RN 80/2008/CNIg 9 – دارای قرارداد کاری از شخص حقیقی و یا حقوقی در این کشور
  •  محققین، پژوهشگران و دانشمندانی که با موسسات دارای مجوز تدریس / وابسته به فناوری / تحقیقات RN 82/2008/CNIg علمی از دولت برزیل قرارداد کاری اخذ نمایند.
  •  ملوانان و متخصصین امور دریایی که توسط شرکت های توریستی دریایی خارجی، مانند کشتی های مسافرتی کروز و همچنین کمپانی های فعال در آب های داخلی برزیل فعالیت کاری دارند بدون داشتن قرارداد RN 71/2006/CNIg کاری می توانند برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان از دانشگاه های این کشور با داشتن پیشنهاد کار از کارفرمای برزیلی
  • RN 94/2011/CNIg

شرایط کار در برزیل

این امکان وجود دارد که مادامی که در خاک برزیل هستید نیز برای اخذ ویزای کار اقدام فرمایید که تحصیل در این کشور این شرایط را بسیار راحت تر از موارد دیگر برای شما فراهم می نماید.

کما اینکه در دوره تحصیل دانشگاهی شما اجاز ه کار پاره وقت دارید و اگر کار فرمایی را مجاب به اخذ کار تمام وقت نمایید با داشتن قرارداد کاری و ارائه به وزارت کار و اشتغال از طریق درخواست کارفرمای خود می توانید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر داده و تحت ویزای کار پروسه اقامت دائم خود را طی نمایید.

دارنده ویزای کار موقت بدون اجازه دولت برزیل حق تعویض کار فرما را ندارد.

ویزای کار در برزیل و اجازه کا در این کشور معمولاً به متقاضیانی از خارج اعطا می شود که کمپانی کارفرمای آنان در برزیل به ثبت دولت رسیده باشد.

گرچه استثنائات بسیار و بعضاً گیج کننده ای برای حل این مسأله وجود دارد که بیشتر برای مهارت ها و تخصص های ویژه قابل استفاده می باشد

(Visto Permanente)ویزای کار دائم

ویزای کار دائم برزیل معمولاً به نیروهای کار خارجی اعطا می شود که شرایط را برای اخذ این ویزا احراز کرده و مدت مقتضی را در این کشور تحت نظارت دولت مشغول به کار بوده اند. برای نمونه اشخاصی که به صورت محقق، دانشمندان فعالیت های مرتبطی که بیش از ۲ سال به طول می انجامد را در این کشور دارند، سرمایه گذاران (۵۰ هزار دلار برای اشخاص حقیقی و ۲۰۰ هزار دلار برای اشخاص حقوقی) و مدیران و روئسا این ویزا قابل اخذمی باشد.

درآمد متوسط برای بعضی از مشاغل در برزیل در زیر قابل مشاهده هستند که معادل واحد پولی ایرانی نیز برای دو بند اول قید شده است:

یک مهندس عمران در پروژه های ساختمانی حدود ۸۰ هزار رئال برزیل: Civil Engineer

معادل ۶۲ میلیون تومان درآمد میانگین دارد

میانگین درآمد مهندس مکانیک حدود ۸۸ هزار رئال در سال استMechanical Engineer

که این میزان معادل ۶۸ میلیون تومان است.

برنامه نویسان و توسعه دهندگان میانگین ۵۲ هزار رئال حقوق می گیرند.Software Developer

مهندس صنایع درتحلیل سیستم ها از ۵۲ هزار رئال به بالا می تواند درآمد داشته باشد.:Systems Analyst

طراح گرافیک میانگین ۳۰ الی ۴۰ هزار رئال می تواند در سال کسب کند.Graphic Designer

با سرانه درآمدی خوب بالغ بر ۱۰۱ هزار رئال در سال و بعضاً بیشترProject Manager) IT)

بسته به کیفیت کار ، مهندسین نرم افزار متوسط ۶۳ هزار رئال درآمد خواهند داشت.Software Engineer

توسعه دهندگان سایت میانگین درآمدی بالغ بر ۴۱ هزار رئال برزیل را کسب می کنند.Web Developer

میانگین درآمدی ۹۰ هزار رئال و قابل ارتقا تا ۱۱۰ هزار و بالاتر.Electrical Engineer

برزیل کشوری رو به رشد است و کارشناسان اقتصادی آینده روشنی را در سطح جهانی برای این کشور پیش بینی می کنند.در پایان ذکر این مطلب نیز مفید فایده است که به صورت کلی شرایط کاری در کشور های پیشرفته و متمول مانند آلمان ، آمریکا و کانادا در مقایسه با کشور های در حال توسعه مانند برزیل به مراتب با کیفیت شغلی و درآمدی بیشتر و همچنین امنیت شغلی محکم تری همراه می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *