ایرلند, تحصیلی

شرایط کار در ایرلند برای ایرانیان

کار در ایرلند

کار در ایرلند، در کشوری که قوانین وضع شده مهاجرتی به پیروی از قوانین دیگر کشورهای اروپایی می باشد. به چند طریق صورت می گیرد. سازمان مهاجرتی آوات، راه های کاریابی در ایرلند و اخذ اقامت کاری را با جزئیات بیشتری صرفا جهت رفع ابهامات ذهنی شما متقاضیان عزیز مهاجرت به ایرلند بیان می نماید.

متقاضیان بین المللی خارجی در کشور ایرلند نیز برای اخذ اقامت کاری، از طریق درخواست کار می توانند اقدام نمایند. اما متقاضیان کار دیگر کشورهای اروپایی که قصد مهاجرت به ایرلند را دارند، نیازی به دریافت ویزای این کشور را ندارند. حتی می توان گفت، متقاضیان کاری که از شهروندان دیگر کشورهای اروپایی می باشند، می توانند از تمامی حقوق شهروندی و کاری کشور ایرلند بهره مند شوند.

اخذ ویزای کاری از طریق تحصیل در کشور ایرلند

در کشور ایرلند نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی، دانشجویان در حال تحصیل در ایرلند، می توانند به صورت پاره وقت و طبق مقطع تحصیلی ( کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری ) مشغول به کار شوند.و یا این دانشجویان حتی می توانند با ارائه رزومه تحصیلی خود به یکی از شرکت های معتبر ایرلندی، درخواست کار ضمن تحصیل ایرلند را نمایند و با کسب اجازه ی کار در شرکت مورد نظر، اقدام به کار ضمن تحصیل ایرلند را نمایند.

البته لازم به ذکر می باشد که متقاضیان با اخذ ویزای دانشجویی ایرلند، به اقامت موقت ایرلند دست می یابند و این اقامت حتما منوط به اقامت دائم ایرلند نمی باشد. چون دانشجویان بعد از اتمام تحصیل خود و فارغ التحصیل شدن در دانشگاه های ایرلند، اگر در زمان مشخص شده، در رشته مورد تحصیل خود مشغول به کار نشوند، به علت اینکه اعتبار ویزای دانشجویی ایرلند برای آن ها به پایان رسیده است، موظف به ترک کشور ایرلند می شوند.

ویزای تحصیلی

اما اگر از این رو این فارغ التحصیلان توانستند در این مدت زمان مشخص شده مشغول به کاریابی در ایرلند شوند و شغل مورد نظر خود را که مرتبط با رشته تحصیلی در ایرلند می باشد، پیدا نمایند، می توانند به اداره مهاجرت ایرلند مراجعه نموده و ویزای تحصیلی ایرلند را به ویزای کاری، تبدیل و برای اخذ اقامت کاری به صورت موقت اقدام نمایند.

البته لازم به ذکر می باشد که سازمان مهاجرتی آوات لازم می داند که دراین مقاله، تفاوتی که بین اقامت موقت کاری با اقامت موقت تحصیلی در ایرلند وجود دارد را برای شما متقاضیان عزیز بازگو نماید.

تفاوت بین اقامت موقت کاری با اقامت موقت تحصیل

اقامت موقتی که از طریق تحصیل در ایرلند به وجود می آید، بنا به اعتبار ویزای مرتبط به پایان می رسد و قابل تمدید مجدد نمی باشد اما در صورتی که دانشجو مجددا برای اخذ پذیرش تحصیلی ایرلند در همان مقطع یا در مقاطع بالاتر اقدام نماید، مجددا باید برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند در داخل کشور ایرلند، اقدام نماید.

اما اقامت موقتی که از طریق کار به وجود می آید، با اخذ ویزای کاری امکان پذیر خواهد بود و بدون دریافت مجدد ویزای کار با رعایت و پیروی از قوانین و مقررات حقوقی کشور ایرلند و پرداخت به موقع مالیات، طبق سال های مشخص شده قابل تمدید خواهد بود.

اخذ ویزای کار از طریق درخواست کار

متقاضیان بین المللی خارجی در کشور ایرلند نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی، از طریق دعوت نامه کاری رسمی می توانند برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند.

قبل از انجام پروسه اخذ ویزای کار از طریق نیروی کار خارجی در کشور مبدا، کارفرما موظف است به مدت سه ماه در کشور خود برای درخواست نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، آگهی استخدام منتشر نماید و در صورت نیافتن نیروی کار در کشور خود، بار دوم موظف است انتشار آگهی استخدام را به مدت سه ماه در دیگر کشورهای اروپایی به انجام برساند و در سه ماهه ی دوم اگر نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر یافت نشد، کارفرما موجود در ایرلند می تواند برای کار نیروی کار خارجی در این کشور، کسب اجازه نماید. دعوت نامه کاری رسمی را برای شغل مورد نظر به نیروی کار خارجی ارسال نماید.

در این صورت است که نیروی کار خارجی می تواند با داشتن دعوت نامه کاری رسمی از یک از کارفرماهای کشور ایرلند برای اخذ ویزای کاری از کشور مبدا اقدام نماید.

البته جدایی از اینکه وجود دعوت نامه کار برای اخذ ویزا الزامی می باشد، دیگر مدارکی همچون :

مدارک مورد نیاز

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار ی
  • ارائه CV
  • ارائه رزومه کاری و سوابق شغلی ثبت شده
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل پاسپورت
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی
  • ارائه عکس

الزامی می باشد.

در باب اخذ اقامت کارفرما موظف می باشد که نیروی کار خارجی را همراه با درخواست کاری وی، به صورت مستقیم استخدام نماید، به این صورت که نیروی کار از طریق موسسات کاریابی در این کشور و یا از طریق سایت و آژانس های کاریابی در ایرلند، معرفی نشده باشند.

البته لازم به ذکر می باشد که اگر کارفرما برای استخدام نیروی کار خارجی، ماهیت یک شرکت حقوقی را دارا باشد، باید توجه داشته باشید که این شرکت حقوقی در اداره ثبت شرکت در ایرلند، به ثبت رسیده باشد.

به طور کلی، اتباع خارجی که به صورت قانونی هستند، می توانند از تمامی حقوق و مزایای این کشور برخوردار باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *