ایتالیا, کاری

شرایط کار در ایتالیا

شرایط کار در کشور ایتالیا

واژه ایتالیا از ریشه یونانی ایتالوس (italos) به معنی گوساله نشات گرفته و به معنی سرزمین گاوها است چرا که قبیله های جنوبی ایتالیا، گاو نر را نماد خود می‌ دانستند و نام ایتالیا نیز از همین جا سر چشمه گرفته است. جالب است بدانید که کشور ایتالیا دارای مرزهای بدون محدودیت با کشورهای فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی می باشد. به دلیل وجود رشته کوه های آلپ ایتالیا آب و هوای متنوعی دارد. این کشور چندین هزار ساله بi تاریخ، فرهنگ و غذای خوب مشهور است. به همین دلیل یکی از محبوب ترین کشورهای جهان از نظر گردشگری و مهاجرت محسوب می شود. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارید، توصیه می کنیم قبل از انجام هر اقدامی، ابتدا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شرایط کار در ایتالیا به دست آورید. با مطالعه این مقاله مطمئنا شما اطلاعات کاملی در خصوص شرایط کار در کشور ایتالیا، به دست می آورید. پس تا انتهای این مقاله با سایت آوات همراه باشید.

نگاهی اجمالی به کشور  ایتالیا

کشور ایتالیا با 61 میلیون جمعیت عنوان چهارمین کشور پرجمعیت اروپا را دارد. این کشور در جنوب اروپا قرار گرفته و پایتخت آن شهر رم است، که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز می باشد. شهر رم سالیان درازی است که به عنوان پایتخت امپراتوری رم، محل اقامتگاه پاپ و از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب محسوب می شود. از دیگر شهرهای مهم و پرجمعیت ایتالیا می‌ توانیم به میلان، تورنیو، جنوا، پالرمو، فلورانس و کاتانیا و دولت شهرهای واتیکان و سن مارینو اشاره کنیم. دین رایج این کشور مسیحیت کاتولیک و واحد پول آن یورو می باشد. مردم ایتالیا بسیار خونگرم و صمیمی هستند و از نظر فرهنگی به شرقی ها بسیار شبیه می باشند. در نتیجه پیدا کردن دوست در این کشور برای ما ایرانی ها کار راحتی است.

کار در ایتالیا

ایتالیا کشوری توسعه یافته و از جمله هشت کشور صنعتی جهان است. ولی باید توجه داشت که در سال های اخیر به دلیل بحران مالی مشکلات زیادی گریبانگیر این کشور شده است. برای کار در این کشور باید مهارت، دانش و تجربه کافی داشته باشید. قسمت های مربوط به حوزه صنعت و خدمات دارای جایگاه ارزشمندی در بازار کار ایتالیا هستند.

مناطق شمالی ایتالیا بیشتر صنعتی هستند و از لحاظ وضعیت کار و درآمد شرایط بهتری دارند. اما مناطق جنوبی ایتالیا بیشتر در حوزه کشاورزی فعال اند و بازار کار ضعیفی دارند. از نظر ساختار بهره‌وري، ايتاليا به داشتن تعداد زيادي شركت كوچك با سطح تكنولوژي متوسط معروف است.

مزایای کار در  ایتالیا در سال 2022

کار در این کشور برای هر فردی می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد. اما اگر بخواهیم به طور کلی مزایای کار در کشور ایتالیا را برای شما بازگو کنیم، می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • داشتن امنیت اجتماعی، امنیت شغلی و… بالا
  • برخورداری از بیمه خدمات درمانی
  • امکان داشتن مرخصی زایمان برای والدین
  • حقوق بازنشستگی مناسب
  • امکان باز کردن حساب بانکی
  • زندگی و کار در یکی از قطب های گردشگری دنیا
  • راهی برای رسیدن به اقامت دائم و دریافت تابعیت ایتالیا
  • و…

شرایط کلی کار در ایتالیا

با توجه به بحران های موجود، وضعیت کار در ایتالیا شرایط چندان خوبی ندارد. به گونه ای که در حال حاضر، نرخ بیکاری در ایتالیا، از میانگین نرخ بیکاری در کشور عضو اتحادیه اروپا، بالاتر رفته است. اما این به این معنی نیست که مهاجران در این کشور، آینده شغلی خوبی ندارند. بهتر است توجه داشته باشید که رشته تحصیلی، سابقه کاری، توانایی فردی و نیازمندی های این کشور مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده شرایط کار در ایتالیا برای هر فرد هستند.

در حال حاضر این کشور با کمبود نیروی کار در زمینه های کامپیوتر، الکترونیک، آموزش و پرورش، مهندسی مکانیک، تکنولوژی و همچنین دانش ریاضیات روبه رو می باشد.

از مهم ترین صنایع کشور ایتالیا می توانیم به صنایع فلز کاری ماشین آلات و مواد شیمیایی، کشتی سازی، پتروشیمی و  وسایل الکترونیکی اشاره کنیم. همچنین کشور ایتالیا دارای ذخایر بسیار زیاد گندم، جو،  سیب زمینی، چغندر قند، ذرت، برنج، ماهی و گوشت گاو و خوک می باشد. که در شرایط بحران اقتصادی می تواند زمینه مناسبی برای اشتغال بوده و سبب خروج این کشور از برخی از شرایط بحرانی شود.

فرهنگ کار در  ایتالیا

ایتالیایی‌ ها به خانواده دوستی در دنیا مشهور هستند و می‌ توان گفت‌ این ویژگی آن ها، به دنیای تجارت نیز کشیده شده است. در واقع در هیچ کشور اروپایی (احتمالا‌ به جز اسپانیا) به‌ اندازه‌ ایتالیا کسب و کارهای خانوادگی کوچک تا متوسط وجود ندارد. البته این امر به معنای  اداره همه بنگاه‌ ها با باندبازی های خانوادگی و رابطه های قدیمی‌ نیست؛ اما نشان دهنده این است که فرهنگ تجاری در ایتالیا همچنان مبتنی بر مجموعه‌ ای از ارتباطات و احساسات است. بنابراین، با وجود اینکه شرکت‌ های‌ ایتالیایی به سمت داشتن رویکرد سلسله مراتبی منظم پیش می روند؛ چارت سازمانی الزاما نشان دهنده عملکرد واقعی و جزئیات انجام امور در آن سازمان نیست.

در واقعيت، ساختار سازمان از شبكه‌ اي از روابط تشكيل شده، چنان كه حتي گزارش‌ هاي رسمي‌ سازماني هم جايگاه ويژه‌ اي را براي پيوندهاي محکم احترام و وفاداري شخصي در نظر مي‌ گيرند. در واقع در کشور ایتالیا عناوين شغلي هميشه بيانگر جايگاه، نفوذ و ميزان قدرت اشخاص نيستند؛ بلكه‌ اين فاکتور ها بيشتر بر اساس‌ اين كه «چه كسي را مي‌ شناسيد» يا ‌اين كه «رابط شما در این سازمان چه كسي است» مي‌ باشد.

قوانین کار در کشور  ایتالیا

قوانین کاری در کشور ایتالیا، نسبت به کشورهای شمال اروپا با سخت گیری کمتری اجرا می شوند و در برخی از موارد حتی امکان سر پیچی از قوانین نیز وجود دارد. همانند کشورهای اروپایی دیگر، هر شهروند ایتالیایی می تواند 35 تا 40 ساعت در هفته و یا روزی 8 ساعت کار کند. البته دانشجویان در طول هفته تنها 20 ساعت اجازه کار خواهند داشت.

ساعت کاری در کشور ایتالیا از 8 صبح تا 1 بعد از ظهر برای روز های دوشنبه تا جمعه می باشد. معمولا ساعت اضافه کار  بعد از صرف ناهار و از ساعت 3 الی 7 عصر است.

قوانین کار در این کشور برای مهاجران غیر اروپایی

مهاجران غیر اروپایی برای اینکه بتوانند در ایتالیا به کار بپردازند، باید مجوز کار دریافت کند. توجه داشته باشید که این مجوز کار چیزی جدای از ویزا یا اجازه اقامت است. در ایتالیا اکثر کافرمایان این مجوز را برای کارمندان خارجی خود اخذ می کنند و به ندرت پیش می آید که کارمندان مهاجر به دنیال اخذ این مجوز ها بروند. اما بهتر است اگر ایتالیا را برای کار به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کردید، اطلاعات کافی در خصوص این مجوز داشته باشید.

انواع مجوز کاری برای مهاجران غیر اروپایی در ایتالیا

به طور کلی می توان گفت 4 نوع مجوز کار در ایتالیا برای مهاجران غیر اروپایی وجود دارد: مجوز کار طولانی، مجوز کار موقت، مجوز کار فصلی و مجوز خوداشتغالی.

مجوز کار طولانی

این مجوز با اعتباری طولانی مدت صادر می شود. در واقع این مجوز کار به مهاجرانی تعلق می گیرد که حداقل 5 سال با مجوز کار موقت در این کشور کار کرده باشند.

یکی از مزایای مهم اخذ این مجوز کاری این است که مهاجرانی غیر اروپایی به واسطه داشتن آن می توانند بدون نیاز به ویزا وارد کشور ایتالیا شوند. یعنی اگر این مجوز را دریافت کنید و بعد به هر دلیلی به خارج از ایتالیا بروید، به خاطر داشتن این مجوز برای ورود به ایتالیا نیازی به اخذ ویزا ندارید.

مجوز کار موقت

اکثر مهاجرانی که به کار تمام وقت در ایتالیا مشغول می شوند و می خواهند از این طریق اقامت ایتالیا را به دست آورند، از این مجوز کار استفاده می کنند. این مجوز اجازه موقت کاری با مدت اقامت نا معلوم را در اختیار مهاجران می گذارد و از این لحاظ در بین مهاجران غیر اروپایی بسیار محبوب است.

مجوز کار فصلی

در ایتالیا برخی مشاغل هستند که به عنوان مشاغل فصلی شناخته می شوند. اکثر این نوع مشاغل به دو حوزه کشاورزی و گردشگری، مربوط هستند.

مهاجرانی که در وقت مشغلی از سال برای کار در مشاغل فصلی به ایتالیا نقل مکان می کنند، از این مجوز کاری استفاده نمایند.

مدت اعتبار این مجوز کار ایتالیایی عمدتا بین 20 روز تا 3 ماه است. از این رو به عنوان کوتاه ترین مجوز کار ایتالیا شناخته می شود.

مجوز خود اشتغالی

مجوز خوداشتغالی ایتالیا، مجوزی با اعتبار حداکثر دو ساله است که مهاجران غیر اروپایی به واسته آن می توانند کسب و کار خود در ایتالیا را داشته باشند.

بیشتر افرادی که از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا و… به این کشور نقل مکان می کنند، یا مهاجرانی که شغل آزاد در این کشور را در پیش می گیرند، از این مجوز استفاده می کنند.

شرایط لازم برای کار در  ایتالیا به عنوان یک مهاجر غیر اروپایی

اولین و مهم ترین مدرک برای اشتغال در ایتالیا، داشتن ویزای کار در این کشور است. این ویزا از زیر مجموعه ویزاهای بلند مدت در ایتالیا به حساب می آید. باید توجه داشته باشید که قانون کار برای شهروندان اتحادیه اروپا و سایر نقاط جهان متفاوت است برای مثال شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به دریافت ویزا و اجازه کار ندارند. اما برای مهاجران غیر اروپایی، چنین نیست و حتما برای کار در این کشور باید ویزا و مجوز کار در این کشور را داشته باشند.

مراحل گرفتن ویزای کار ایتالیا برای متقاضیان کشورهای غیر اروپایی، در سفارت ایتالیا واقع در کشور محل زندگی آن ها انجام می شود. علاوه بر این، مهاجران غیر اروپایی باید به زبان ایتالیایی تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند در این کشور کار پیدا کنند. مهارت بالا و داشتن سابقه کاری مرتب، از دیگر شرایط لازم برای مهاجران غیر اروپایی است که مایل به کار در کشور ایتالیا می باشند.

انواع کار در کشور ایتالیا برای مهاجران

در کشور ایتالیا همانند: سایر کشورهای دنیا انواع متفاوتی از مشاغل وجود دارد. انواع کار در کشور ایتالیا را می توانیم به مشاغل تمام وقت، پاره وقت، کارآموزی، فصلی و خوداشتغالی، تقسیم کنیم.

مشاغل تمام وقت

اغلب افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا  از طریق کاری دارند، در مشاغل تمام وقت مشغول به کار می شوند. در ایتالیا طیف گسترده ای از مشاغل تمام وقت برای مهاجران وجود دارد. البته مهاجرانی می توانند در چنین موقعیت های شغلی مشغول به کار شوند که از مهارت های کاری بالا، تسلط زبانی خوب و… برخوردار باشند.

مشاغل پاره وقت

بیشتر دانشجویان بین المللی و جوانانی که در ایتالیا ساکن اند و درس می خوانند، به مشاغل پاره وقت مشغول هستند. این نوع مشاغل به تامین بخشی از هزینه های زندگی دانشجویان کمک می کند.

از جمله این مشاغل می توان به آرایشگری، مهندسی IT، فناوری اطلاعات به صورت پروژه ای، نقاشی ساختمان، برق کاری، لوله کشی، کار در هتل و رستوران، کار در صنعت مد، فعالیت در خرده فروشی ها، کار در فروشگاه های زنجیره ای، کار در اداره پست یا فرودگاه ها و… اشاره کرد.

اگر از جمله افرادی هستید که می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شرایط تحصیل در ایتالیا و کار دانشجویی در این کشور و… به دست آورید. توصیه می کنیم مقاله شرایط تحصیل در کشور ایتالیا را مطالعه فرمایید.

مشاغل کارآموزی و کارورزی

افراد با شرکت در دوره های کارآموزی و کارورزی فرصت حضور در محیط کار، ارتباط با بسیاری از کارفرماها، بالا بردن دانش زبان و افزایش مهارت خود را دارند. در واقع شرکت در این نوع مشاغل شرایط مناسبی را برای ورود افراد (به ویژه برای مهاجران) به بازار کار ایتالیا، فراهم می کند. از جمله دوره های کارآموزی در ایتالیا، موارد زیر هستند:

دوره های کارآموزی در ایتالیا شرح
AIESEC UK سازمانی است که دوره کارآموزی را برای فارغ التحصیلان جدید که قصد افزایش مهارت خود را دارند، ارائه می دهد.
GOABROAD .COM موتور جستجوی آنلاین برای کارآموزی جهانی و متقاضیان
IAESTE دوره های کارآموزی برای دانشجویان علوم، مهندسی، فن آوری و هنرهای کاربردی را می توان در اینجا یافت.

مشاغل فصلی

ایتالیا با داشتن بناهای تاریخی و مناطق بکر طبیعی زیاد، صنعت گردشگری پر رونقی دارد. در نتیجه مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری و توریسم پرتقاضاترین مشاغل این کشور زیبا محسوب می شوند که اغلب آن ها از نوع مشاغل فصلی هستند. برای داشتن چنین مشاغلی شما باید به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تسلط داشته باشید.

خوداشتغالی یا کارآفرینی

برای انجام کارآفرینی در کشور ایتالیا باید تاییدیه اتاق بازرگانی این کشور را به دست آورید. مدارک و شرایط خوداشتغالی در ایتالیا برای کسب و کار های مختلف، متفاوت است. اما آنچه که برای همه متقاضیان این نوع کار در ایتالیا مشترک می باشد، اثبات داشتن تمکن مالی، مدارک مورد نیاز، کیفیت بالای کاری، برنامه ریزی خوب و دقیق، اعتبار و … است.

مشاغل موجود در  ایتالیا برای مهاجران

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، در حال حاضر این کشور با کمبود  نیروی کار در زمینه های کامپیوتر، الکترونیک، آموزش و پرورش، مهندسی مکانیک، تکنولوژی و همچنین دانش ریاضیات روبه رو می باشد. بنابراین مشاغل مرتبط با زمینه های ذکر شده از جمله مشاغل موجود برای مهاجران هستند. از دیگر زمینه های دارای مشاغل برای مهاجران در ایتالیا صنعت توریسم، مترجمین زبان های مختلف، معلمین زبان های انگلیسی و آلمانی، متخصصین IT، پرستاران سالمندان و کودکان و نیز متخصصین صنعت مد و نساجی می باشند.

مشاغل مورد نیاز ایتالیا

اگر در زمینه هایی که ایتالیا با کمبود نیروی ماهر در آن ها مواجه است، مهارت دارید، بدون شک می توانید آسان تر از طریق کار به ایتالیا مهاجرت کنید. مشاغلی که در حال حاضر ایتالیا با کمبود نیروی ماهر در آن ها مواجه است، به شرح زیر هستند:

  • مهندسین عمران، مکانیک، برق، شیمی، فنی و …
  • مهندسین طراحی و توسعه،  مهندسان تولید و فرآیند، مهندسین برنامه ریزی و کنترل کیفیت و …
  • مددکاران اجتماعی
  • رادیوگرافی، پزشکی، پرستاری و …
  • تکنسین های پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشمندان بیولوژیک و بیوشیمی
  • هنرمندان، نوازندگان، رقصندگان، طراحان گرافیک، مدیران هنری
  • مدیران تولید، کار و نگهداری
  • فیزیکدانان، زمین شناسان و هواشناسان
  • متخصصان نرم افزار
  • مدرسین متوسطه
  • مشاوران مدیریت، آکواریست ها، اقتصاددانان و آمارشناسان
  • تعمیر کار خط و اتصالات کابل، جوش کاری
  • سر آشپز
  • و …

درآمد حاصل از کار در ایتالیا

حداقل و حداکثر میزان حقوق برای افرادی که در کشور ایتالیا مشغول به کار هستند تعریف نشده است. اما در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر افرادی که در ایتالیا مشغول به کار هستند، دستمزد پایین تری دارند. عموما در بخش خصوصی نرخ پرداخت دستمزد با توافق و معاهده داخلی بین شخص کارفرما و متقاضی تعیین می گردد.

فردی که در ایتالیا شاغل است به طور معمول ماهانه  در حدود 3,650 یورو درآمد دارد. پایین ترین نرخ حقوق 920 یورو در ماه و بالاترین نرخ حقوق 16,300 یورو در ماه است.

درآمد برخی مشاغل در ایتالیا

مشاغل درآمد ماهانه
حسابدار 2720 یورو
دفتر دار 1830 یورو
خزانه دار شرکت 5090 یورو
مدیر مالی 7390 یورو
مسئول پذیرش 1810 یورو
مدیر دفتر 3230 یورو
کارگردان هنری 3600 یورو
طراح گرافیک 2440 یورو
عکاس 2170 یورو

تاثیر تجربه کاری بر درآمد

در ایتالیا، میزان تجربه کاری مهم ترین عامل تعیین کننده میزان حقوق افراد است. طبیعتا هرچه افراد تجربه کاری بیشتری داشته باشند، درآمد بیشتری دارند.

به طور کلی کارمندانی که بین 2 تا 5 سال سابقه کار دارند، درآمدشان 32 درصد بیشتر از افرادی است که تازه وارد بازار کار شده اند.

بد نیست بدانید، تاثیر تجربه کاری بر درآمد، در ایتالیا از مکانی به مکان دیگر متفاوت است.

تاثیر تحصیلات بر درآمد

تحصیلات نیز مانند سابقه کاری، تجربه مستقیمی بر در آمد افراد دارد و میزان تاثیرگذاری آن در ایتالیا از مکانی به مکان دیگر به شدت فرق می کند.

در ایتالیا کارگرانی که مدرک دیپلم دارند، 17% درآمدشان بیشتر از افرادی است که مدرک دیپلک ندارند. حتی کارمندانی که از مدرک کارشناسی برخوردار می باشند، 29% کمتر از افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، دستمزد دریافت می کنند.

تاثیر جنسیت بر درآمد

در ایتالیا مانند: بسیاری از کشور های اروپایی، جنسیت بر میزان درآمد افراد تاثیر می گذارد. در این کشور، مردان 6 درصد بیشتر از همتایان شغلی خود که خانم هستند، درآمد دارند.

تاثیر مکان بر درآمد

مکان از جمله عواملی است که بر میزان درآمد افراد در ایتالیا تاثیر می گذارد. علاوه بر این بر میزان تاثیر گذاری سابقه کار، تحصیلات و … نیز موثر است.

میانگین درآمد در برخی از شهرهای ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • بارما: 36770 یورو در ماه
  • تریست: 3720 یورو در ماه
  • بولونیا: 3850 یورو در ماه
  • کاتانبا: 3780 یورو در ماه
  • جنوا: 3930 یورو در ماه
  • میلانو: 4220 یورو در ماه
  • ناپل: 4150 یورو در ماه
  • بالرمو: 4000 یورو در ماه
  • و …

چگونه در ایتالیا کار پیدا کنیم؟

شرایط پیدار کردن کار در کشور ایتالیا به این صورت است که در ابتدا شما باید از طریق موسسات کاریابی مستقر در کشور ایتالیا شغل مورد نظر خود را جست و جو نموده و رزومه شغلی خود را برای کارفرما ارسال کنید. در صورتی که رزومه شما مورد تایید واقع شود، از سمت کارفرما پیشنهاد شغلی (JOB OFFER) دریافت می کنید. (البته می توانید از طریق راه های دیگری با کارفرمایان ایتالیایی ارتباط برقرار کنید.) پس از گذراندن این مراحل می توانید برای اخذ ویزای کار در ایتالیا اقدام نمایید. بعد از ورود به خاک کشور ایتالیا 8 روز فرصت عقد قرارداد رسمی با کارفرما را دارید.

کارهایی که شانس پیدا کردن کار در  ایتالیا را افزایش می دهد

از آن جایی که آمار بیکاری در کشور ایتالیا در حدود 7.8% است بنابراین یافتن شغل در این کشور کمی سخت است. پس برقراری ارتباط با کارفرمایان و شرکت های ایتالیایی اهمیت بسیار زیادی دارد، تا بتوانید با آن ها مکاتبه کرده و رزومه خود را ارسال کنید. یکی از راه های برقراری ارتباط با این کارفرمایان و شرکت ها عضویت و بررسی مداوم موسسات و سایت های کاریابی ایتالیایی است. برخی از بهترین موسسات و سایت های کاریابی در ایتالیا عبارتند از:

  •  Adami & Associati
  • workopp
  • inditex
  • Manpower
  • Clicca Lavoro
  • EURES Job Search
  • Lavorare.net
  • TrovoLavoro.it
  • و …

داشتن تسلط همزمان به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی می تواند شانس پیدا کردن کار در ایتالیا را افزایش دهد. علاوه بر این داشتن سابقه کاری خوب، مهارت های بالا و … از جمله موارد دیگر است که تاثیر بسیاری بر شانس شما در خصوص پیدا کردن کار در این کشور، دارد.

مقاله پیشنهادی: اقامت ایتالیا

 چگونه صلاحیت ها و مهارت های خود را به کارفرماهای  ایتالیایی نشان دهیم

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم داشتن رزومه قوی که مطابق با سبک رزومه های ایتالیایی ارائه شود، برخوداری از دانش، تجربه و مهارت کافی می تواند صلاحیت شما را به کارفرماهای ایتالیایی نشان دهد. همچنین داشتن تسلط کافی به زبان ایتالیایی می تواند در این راه بسیار موثر باشد.

برای اینکه این موارد را بهتر به کارفرما خود نشان دهید، در کنار رزومه می توانید مدارکی مبنی بر اثبات سوابق شغلی، مدارک تحصیلی معادل سازی شده و… خود را به کارفرما ارائه دهید.

الزامات زبان برای کار در کشور  ایتالیا

شرایط زندگی و کار در ایتالیا با تسلط به زبان ایتالیایی بسیار هموار می شود. مهم است که بدانید بسیاری از مردم این کشور با زبان انگلیسی آشنایی ندارند و زبان انگلیسی بیشتر در شهرهای بزرگ و توریستی ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین توانایی صحبت کردن به زبان ایتالیایی و تسلط بر آن برای کاریابی امری ضروری می باشد. به ویژه اگر بخواهید در شهری مشغول به کار شوید که از جمله شهرهای توریستی این کشور به شمار نمی آید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا می توانم با ویزای توریستی در ایتالیا مشغول به کار شوم ؟

  • خیر، ویزای توریستی یک ویزای کوتاه مدت است و برای اهدافی مانند: بازدید از دوستان و اقوام، شرکت در کنفرانس یا مسابقات، درمان و … صادر می گردد. شما با این نوع ویزا حق کار یا تحصیل در کشور ایتالیا را نخواهید داشت.

2. آیا تفاوتی در میان شهرهای ایتالیا از لحاظ پیدا کردن کار وجود دارد؟

  • بله. شهر های میلان، فلورانس، رم، تورین و جنوا از جمله شهرهایی هستند که برای کاریابی مناسب تر اند.

3. برای اخذ ویزای کار ایتالیا چه شرایطی لازم است؟

  • برای اینکه بتوانید ویزای کاری این کشور را دریافت کنید باید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی به میزان مشخصی تسلط داشته باشید. همچنین از سابقه کاری مرتبط، مدارک تحصیلی و حرفه ای مرتبط و.. برخودار باشید. علاوه بر این فاقد سابقه کیفری، اعتیاد و … باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای کاری ایتالیا را مطالعه فرمایید.

می توانید سوالات خود را در پایان همین مقاله با ما و سایر همراهانمان به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *