آلمان, تحصیلی

تحصیل رایگان پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی رایگان در آلمان

شرایط تحصیل رایگان پزشکی در آلمان در سال 2022 را در این مقاله بررسی می کنیم. برای آگاهی از تمام شرایط و دانشگاه های رایگان آلمان با ما همراه باشید.

رشته ی پزشکی یک دانش کاربردی است. هدف آن حفظ و ارتقاء تندرستی، درمان بیماری ها و بازتوانی آسیب‌دیدگان است. این منظور با شناخت بیماری ها، تشخیص، درمان و جلوگیری از بروز آنها به انجام می رسد. دانش پزشکی بر روی طیف وسیعی از رشته ها شامل از فیزیک و زیست شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده است. امروزه هدف دانش پزشکی استفاده از فناوری های دانش بنیان و استدلال قیاسی برای رسیدن به راه‌حل مشکلات بالینی است. در این مقاله به موضوع پزشکی رایگان در آلمان و شرایط و ضوابط آن می پردازیم.

شرایط تحصیل پزشکی رایگان در آلمان

  • دوره‌ی مدرک پزشکی 6 سال و 3 ماه طول می کشد و با یک امتحان دولتی (Staatsexamen)، که پیش شرط کسب مجوز برای فعالیت (Approbation) است، تکمیل می شود.
  • آموزش پزشکی فقط به زبان آلمانی ارائه می شود.
  • درخواست و ثبت نام در رشته‌ی پزشکی بسیار رقابتی است.
  • تحصیل در دوره ی پزشکی بسیار وقت گیر بوده و انرژی زیادی را می‌طلبد.

شرایط تحصیل در دانشگاه ­های دولتی آلمان

دانشگاه ­های دولتی همان مراکزی هستند که نامشان را می­ توان در لیست دانشگاه های رایگان در آلمان مشاهده کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که رایگان بودن دانشگاه ­ها در آلمان به معنای پرداخت هیچ­‌گونه هزینه نیست. به هر حال یک دانشجو باید توانایی تأمین مبلغی در حدود ششصد هزار یورو در ماه را برای امرار معاش و گذران زندگی دانشجویی خود داشته باشد.

این مبلغ صرف هزینه­ هایی مانند تغذیه، مراقبت­ های بهداشتی و سلامتی، سکونت، سفر، خرید لوازم جانبی مانند: کتاب و … می­ شود. طبق این موارد یک دانشجوی خارجی باید آماده پرداخت مبلغی معادل با 8 هزار یورو در سال بابت هزینه ­های زندگی خود باشد، حتی اگر دانشگاه محل تحصیل خود را از میان لیست دانشگاه های رایگان در آلمان انتخاب کرده باشید.

البته در همان قدم اول و برای گرفتن ویزا، فرد باید توانمندی مالی خود را برای اداره امور مالی خویش در آلمان از یکی از راه ­های زیر به اثبات سفارت آلمان برساند:

  1. داشتن یک حامی مالی در آلمان (دوست یا خویشاوند) که مدرکی مبنی بر حمایت مالی شما را ارائه دهد.
  2. افتتاح یک حساب بانکی در یکی از بانک ­های آلمان که مبلغی به میزان 8 هزار یورو در آن موجود باشد.

شهریه پزشکی در آلمان

شهریه دانشگاه های خصوصی پزشکی در آلمان معمولا بالا می باشد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آلمان معمولا به افرادی با رزومه های قوی تعلق می گیرد.

در صورت پذیرش از دانشگاه های آلمان با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان پزشکی در آلمان برای شما امکان پذیر می گردد.

دانشگاه های خصوصی پزشکی هزینه های خود را دارند. آن‌ها معمولا به مراتب گران تر از موسسات دولتی می باشد.
ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های آلمان با یکدیگر متفاوت باشند.

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان ممکن نیست. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشورهای می باشد، اما تفاوت هایی در آن وجود دارد که قبل از اقدام باید از آن‌ها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان آلمانی و در برخی از دانشگاه ها در مقاطع بالا به زبان انگلیسی می باشد.

معرفی دانشگاه های تحصیل پزشکی رایگان در آلمان

تحصیل پزشکی رایگان در آلمان

تحصیل پزشکی رایگان در آلمان

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ هم یک بخش بسیار عالی پزشکی و دندانپزشکی با بیش از 6 دهه سابقه در آموزش و پژوهش این رشته را دارا می باشد. این بخش با هدف غلبه بر چالش های پزشکی قرن 21 در منطقه کار خود را ادامه می دهد.

همچنین با ایجاد شرکت Renome، این بخش به عنوان مجموعه ای از مبارزات برای ایجاد یک نهاد علمی مرکزی، با تاکید بر تحقیق و حمایت و ترویج برنامه های پژوهشی شده است. امروزه، این دانشگاه یک محیط زنده و تعاملی از موسسات تحقیقاتی شناخته شده بین المللی است، و دانشجویان از سراسر جهان را به سمت خود جذب می کند.

دانشگاه پزشکی آخن RWTH

دانشگاه آخن RWTH در سال 1966 تاسیس شد،و میزبان نه دانشکده مختلف می باشد. کلینیکوم آخن شامل چندین درمانگاه تخصصی، موسسات نظری و بالینی و دیگر امکانات پژوهشی، سالن های سخنرانی، دانشگاه های تخصص پزشکی و دیگر امکانات اجباری برای یک بیمارستان مناسب و معقول می باشد. حدود 2700 دانشجو در دانشکده پزشکی این کشور تحصیل می کنند.

دانشگاه پزشکی لوبک

این دانشگاه برای شهرت خود در پژوهش شناخته شده است. دانشکده پزشکی لوبک آماده رقابت های پزشکی قرن 21 است. این دانشگاه تمرکز سختی صرفا بر روی موارد زیر دارد:

  1. عفونت و التهاب
  2. مغز، رفتار و متابولیسم
  3. ژنتیک پزشکی
  4. فن آوری های پزشکی

این موسسه با استانداردهای عالی آموزشی همراه است.

این دانشگاه دانشجویانی با خصوصیات زیر را وارد جامعه خود می کند:

1

دانشجویانی همراه با دانش فنی مورد نیاز برای آینده

2

قابلیت هایپ و مهارت عملی

3

کار علمی

4

مهارت های اجتماعی و اخلاقی

دانشگاه ویتن هردکه

دانشگاه ویتن هردکه جزو قدیمی ترین دانشگاه های آلمان می باشد. این دانشگاه در سال 1983 تاسیس شد. این دانشگاه معتبر در حدود 1200 دانشجوی مقطع کارشناسی برای تحصیل در رشته های پزشکی، پرستاری علوم، دندانپزشکی، اقتصاد، فلسفه و فرهنگ را سالانه پذیرش می کند.

پذیرش در این دانشگاه مبتنی بر پذیرفته شدن در مصاحبه می باشد. در این دانشگاه بورسیه های تحصیلی برای تحصیل رایگان پزشکی برای دانشجویان بین المللی برای کمک هزینه تحصیلی اعمال می شود.

دقت کنید قبل از اقدام به تحصیل باید اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید. همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می باشد از قبل از هزینه زندگی دانشجویی در آلمان مطلع گردید و سپس اقدام به تحصیل پزشکی در این کشور نمایید.

مقاله پیشنهادی: تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان

دانشگاه پزشکی ماگدبورگ

تحصیل پزشکی رایگان در آلمان

تحصیل پزشکی رایگان در آلمان

پس از ادغام دانشگاه فنی، دانشگاه تربیت معلم و دانشکده پزشکی در سال 1993،دانشگاه ماگدبورگ یکی از جوان ترین دانشگاه های دولتی محسوب می گردد.

دانشکده پزشکی و دندان پزشکی ماگدبورگ امکانات تحصیل رایگان پزشکی در آلمان را برای حدود 1300 کارشناس در منطقه ساکسونی فراهم می کند.

دانشگاه ماگدبورگ تاکید ویژه ای بر همکاری نزدیک بین کارکنان آموزشگاه و دانشجویان دارد. در حدود یک سال، این موسسه میزبان حدود 45000 نفر برای اقامت در داخل و خارج برای تحصیل پزشکی از این مرکز بوده است.

دانشگاه پزشکی Mϋnster

دانشگاه مونستر در سال 1780 تاسیس شده است. این دانشگاه با امکانات خود میزبان 15 وزارتخانه بوده است و 250 دوره مختلف مطالعاتی را ارائه می کند.

این دانشگاه دارای افتخار به داشتن 5000 کارشناسان خبره و 00037 دانشجو می باشد. علاوه بر این، حدود 400 موافقت نامه همکاری با نهادهای مختلف دانشگاهی در سراسر جهان را تاکنون داشته است.

محل اقامت خوابگاه های دانشجویی پزشکی در آلمان

دانشجویان در آلمان می توانند در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند و یا در محل اقامت خصوصی زندگی کنند.

به شما توصیه می کنم برای پیدا کردن یک محل اقامت قبل از ورود به آلمان اقدام کنید. شما به احتمال زیاد برای پیدا کردن محل زندگی خود با چالش هایی رو به رو می شوید. دانشگاه های آلمان به طور خودکار اتاق و یا خوابگاهی را برای دانشجویان مشخص نمی کند و خودتان برای تهیه آن باید اقدام کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای مهاجرت به آلمان را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. مقطع کارشناسی در آلمان چند ترم است؟

  • معمولا دوره ی کارشناسی در آلمان 8 ترم است. دانشجویانی که بیشتر از این زمان تحصیلشان طول بکشد باید هزینه هایی پرداخت کنند.

2. مدرک زبان آلمانی از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور است؟

  • اگر قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی و رایگان این کشور را دارید باید مدرک معتبر زبان ارائه کنید.

3. بدون حمایت مالی و تنها با کار دانشجویی می توان به تحصیل و زندگی در آلمان پرداخت؟

  • بسته به اینکه در چه شهری از این کشور زندگی می کنید و در چه دانشگاهی مشغول به تحصیل خواهید بود شرایط متفاوت است.

4. کسانی که مدرک کارشناسی را در یکی از دانشگاه های آلمان گذرانده اند آیا می توانند به دانشگاه دومی از این کشور انتقالی بگیرند؟

  • بله. امکان این انتقال وجود دارد. فقط باید مبلغی از طرف دانشجو پرداخت شود.

5. متوسط هزینه ی مقطع دکتری چه میزان است؟

  • هزینه ی مقطع دکترا در این کشور رایگان است. فقط مبلغی حدود 200 یورو بابت خدمات دریافت می شود.

6. آیا تحصیل در دانشگاه “هانوفر” رایگان است؟

  • بله، رایگان است.

7. هزینه ی تحصیل کارشناسی چه میزان است؟

  • در دانشگاه های رایگان چیزی کمتر از 300 یورو خواهد بود.

8. می توان با مدرک زبان انگلیسی در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل کرد؟

  • معمولا در دانشگاه های دولتی و رایگان آلمان دروس به زبان آلمانی تدریس می شوند.
به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “تحصیل رایگان پزشکی در آلمان

  1. سینا گفت:

    سلام
    من دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل (ادامه پزشکی عمومی بخونم و از اول شروع به تحصیل نکنم) میتونم اقدام کنم ؟
    درضمن معدل پایه دوازدهم ام ۱۹.۵ هستش و مدرک c1 آلمانی دارم و ترم ۲ دانشگاه هستم.
    ممنون از مقاله بسیار عالی و مفیدتون.

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام. امکان پذیرش دارید ولی باید حتما از اول اقدام به تحصیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *