کانادا

ویزای ۵ ساله کانادا

ویزای ۵ ساله کانادا

در این مقاله به بررسی ویزای ۵ ساله کانادا می پردازیم. مهاجرت به کانادا و سفر به این کشور همواره یکی از گزینه های سفر و یا مهاجرت از دیگر نقاط جهان می‌باشد. از این رو سالیانه هزاران نفر برای رسیدن به این آرزو تلاش می‌کنند.

ولی فقط تعداد محدودی در سال می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. یکی از روش های که برای رسیدن به کانادا اغلب از آن استقاده می شود. ویزای توریستی می‌باشد که مدت زمان آن کم می‌باشد، ولی از سال 2015 کشور کانادا نوعی جدید از ویزاها را منتشر کرد، که شبیه به ویزای توریستی می‌باشد. ولی مدت این ویزا طولانی تر می‌باشد. نام این ویزا مولتیپل کانادا می‌باشد که به ویزای ۵ ساله کانادا معروف شده است.

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل کانادا همانند دیگر ویزاهایی که وجود دارد. اغلب برای دسته ای از افراد خاص را شامل می‌شود ولی این به این معنا نیست. که دیگر افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی می‌توان گفت که برای این افراد شانس بیشتری برای گرفتن ویزای ۵ ساله کانادا بیشتر است.

افرادی که شانس دریافت ویزای مولتیپل کانادا را دارند. عبارت اند از: کسانی که فرزند در خاک کانادا دارند و خود سالمند و بازنشسته هستند و توانایی کار در کانادا را ندارند. دسته دوم کسانی هستند که به صورت مداوم به کانادا مسافرت می‌کنند و وابستگی به کشور خاصی دارند و شرایط ماندن به صورت طولانی در کانادا را ندارند.

نکاتی که باید در هنگام پر کردن فرم به آن توجه کرد

ویزای ۵ ساله کانادا

ویزای ۵ ساله کانادا

از مهمترین نکاتی که باید در هنگام درخواست ویزای ۵ ساله کانادا به آن توجه کرد این است که به دلیل آن که در خاک کانادا دیگر مصاحبه ای برای این نوع ویزا انجام نمی‌شود. پس باید فرد به طور مرتب تمامی فرم ها را کامل کرده و مدارک کامل باشد. زیرا اگر در طول روند پروسه برسی مدارک افسر به مشکلی برخورد کند به طور کامل پرونده ویزای ۵ ساله کانادا را کنار می‌گذارد. از دیگر نکات این ویزا می توان گفت: هر کس این شانس را دارد که این درخواست را پر کرده و از این ویزا برخوردار شود.

اگر شخصی به بجای ویزای مولتی ویزای تک درخواست کرده باشد. در صورتی که می‌توانسته از شرایط گرفتن ویزا برخوردار بوده باشد. به همراه ویزا تکی  توصیه نامه ای برای وی ارسال می‌شود که در آن نوشته شده است. می‌توانسته درخواست ویزای مولتی دهد و به این صورت به وی اطلاع داده می‌شود، که اگر بخواد می‌تواند ویزای مولتی دریافت کند.

فرم درخواست ویزای ۵ ساله کانادا

باید تمامی 14 صفحه این درخواست ویزا کاملا مطالعه شود و به دقت اطلاعات وارد شود. یکی از دیگر مشکلاتی که در این نوع درخواست وجود دارد برخلاف دیگر ویزاها این است که راهنمای فارسی وجود ندارد و شخص مجبور است اطلاعات خود را به فرانسوی یا به انگلیسی وارد کند.

مشکل بعدی برای گرفتن ویزای ۵ ساله کانادا که برای افراد وجود دارد این است که باید دلیل قانع کننده ای برای افسر پیدا کنند که نشان دهد فرد مهاجر به چه دلیل می‌خواهد به کانادا بیاید و به طور کلی هدف او از این سفر چیست؟

در مرحله بعد باید شخص نشان دهد که وابستگی به کشور مبدأ خود دارد و نمی خواهد برای مدت طولانی در کانادا اقامت کند و باید در فواصل معینی در کشور خود باشد. در آخر و مهمترین نکته این است که باید به کشور کانادا این اطمینان را داد که فرد می‌تواند خود و افراد کفیل خود را از نظر مالی تامین کند و نیاز به کار در کانادا ندارد.

اگر فرد بتواند تمامی موانع گفته شده را به درستی پشت سر بگذارد به او ویزای ۵ ساله کانادا داده خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:راه های اخذ اقامت کانادا

ویزای کار کانادا

همیشه پس از تصمیم به مهاجرت و در پی یافتن زندگی آرام تر به همراه داشتن امکانات رفاهی مناسب. نام کشورهای مرفه و پیشرفته ای در میان زبان ها در حال چرخیدن است. یکی از این نام ها کانادا است که در مقالات مربوط به اقامت کانادا به جزییات رفاهی این کشور پرداخته ایم.

در این نوشتار سعی بر آن است شما هموطنان و فارسی زبانان عزیز را با مقوله ویزای کار کانادا و چگونگی اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مهارت شغلی، آشنا سازیم. راه های قانونی و درست برای ادامه فعالیت کاری در کانادا به صورت تعریف شده به چند دسته تقسیم می گردند.

از طریق ویزای کار با دعوتنامه کارفرما در کانادا و ضمانت ایشان برای ورود به خاک کانادا جهت به دست گرفتن موقعیت شغلی مرتبط با سوابق تحصیلی یا کاری. یقیناً برای گرفتن این نوع روادید شما نیاز به هماهنگی با کارفرما داشته و مصاحبه های اولیه می بایست با همکاری آژانس های کاریابی در کانادا یا به صورت مستقیم از سمت شما انجام گردد.

از طریق خود اشتغالی که برای اشخاصی که بدون نیاز به استخدام در شرکت و یا سازمان خاصی می توانند از طریق تخصص خود درآمد زایی داشته باشند، قابل اقدام است. این گزینه تعریف شده برای ورزشکاران، هنرمندان و شاغلین در بخش کشاورزی است.

از طریق نیروی متخصص یا همان Skilled Worker که از ابتدای سال گذشته میلادی به صورتی متفاوت و تحت عنوان Express Entry توسط انجمن مشاورین مهاجرت کانادا بررسی می گردد.

برای آگاهی بیشتر:ویزای کار کانادا

مزایای ویزای مولتیپل  کانادا

ویزای ۵ ساله کانادا

ویزای ۵ ساله کانادا

از شرایط مهمی که ویزای مولتیپل دارد به این صورت است که فرد در سال حق دارد 60 روز در کانادا باشد و این که هر 30 روز که در کانادا اقامت داشته باشد. باید 5 روز از آن کشور خارج شود و دوباره 30 روز بعد وارد شود. به این صورت ویزا آن به مدت 5 سال اعتبار دارد. در این مدت او حق کار ندارد اما می تواند برای اجازه کار درخواست دهد که شانس آن برای گرفتن اجازه کار متوسط است. باید توجه داشت که فرد اگر تمایل به اقامت بیش از 6 ماه را دارد. باید حتما از کشور کانادا به مدت 5 تا 10 روز خارج شود و دوباره برگردد بعد از این مدت که دوباره برای وی اجازه 6 ماهه صادر شود.

مزیت های که ویزای مولتی دارد این است که فرد به دفعات می دهد. می تواند وارد خاک کانادا شود. با این که این ویزا اعتبار آن 5 ساله است. اما در اصل این ویزا 10 ساله می‌باشد که به علت آن که پاسپورت های ایرانی اعتبار 5 ساله دارند. این هم به 5 سال کاهش پیدا کرده است.

یکی دیگر از مزایای ویزای مولتیپل کانادا کاهش هزینه ها در هنگام هر بار درخواست تمدید ویزا و صرفه جویی در وقت در هنگام درخواست ویزا در سرکنسولگری است. از طرفی به مهاجرانی که قصد اقامت دائمی دارند این فرصت داده می‌شود که به واسطه این مدت زمانی که در خاک کانادا هستند با آداب و فرهنگ این کشور آشنا شده و اگر تمایل داشتند به اقامت در این کشور اقدام کنند.

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت

از طریق ویزای توریستی به سادگی نمی‌توان اقامت دایم دریافت کرد مگر آن که فرد دارای شرایط خاصی باشد که در آن صورت میتواند این نوع ویزا را تبدیل به اقامت دائمی کند که از جمله این شرایط می توان به:

۱- ازدواج با فردی تابعه کانادا باشد: در این صورت فرد شهروند کانادا میتواند اسپانسر فرد مهاجر شود و حتی برای وی اجازه کار هم دریافت کند ولی از ملزومات این کار این است که باید شهروند کانادا، استطاعت مالی داشته باشد و بتواند نشان دهد که توانایی مالی دارد که فرد مهاجر را تحت پوشش قرار دهد.

برای آگاهی بیشتر:اخذ اقامت کشور کانادا از طریق ازدواج

۲- پناهدگی: مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی از هر نوعی که باشد بسیار پر ریسک است زیرا اگر در طول فرآیند برسی پناهندگی فرد دچار مشکل شود دیگر به هیچ وجه نمی‌توان در خاک کانادا بماند و باید آن جا را ترک کند.

برای آگاهی بیشتر:پناهندگی در  کانادا

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته. با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. آیا می توان ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی تبدیل کرد؟

  • در دو حالت می توان ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی تبدیل کرد. 1.سن متقاضی کمتر از 18 سال باشد و قصد تحصیل در مقطع دبستان، راهنمایی یا دبیرستان را داشته باشد. 2. از طرف یک مرکز آموزش عالی به صورت مشروط پذیرش گرفته باشید.

2. شرایط  دریافت ویزای گاردین کانادا چیست؟

  •  ویزای گاردین با نام های، ویزای والدین، ویزای همراه،ویزای همراه دانش آموزی، ویزای قیم، ویزای کاستودین نیز شناخته می شود. والدین می توانند ضمن دریافت این ویزا برای فرزندانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند. برای یکی از اعضای خانواده (پدر ،مادر،پدربزرگ و مادر بزرگ) نیز درخواست ویزای گاردین نمایند.

3. ویزای توریستی کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

  • مدت زمان اعتبار این ویزا از چند روز تا حداکثر 6 ماه است

4. فرد متقاضی ویزای طولانی مدت می تواند با خود همراه داشته باشد؟

  • این ویزا شامل حال فرزندان شخص متقاضی ویزا نمی شود بلکه فقط مختص او و همسرش است.

5. مهاجرت به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری به چه صورت است؟

  • مهاجرت به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری در واقع یک نوع روش جدید برای ارائه درخواست فرد متقاضی برای اخذ ویزا و مهاجرت وی به کاناداست. برنامه ای که از طریق آن در مدت زمان خیلی کمتر نسبت به زمان گذشته، تمامی فرایند مهاجرت از ارائه درخواست گرفته تا اخذ ویزا به اتمام خواهد رسید.

6. چرا دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان کمی دشوار شده است؟

  • متاسفانه در سال های اخیر بعضی از ایرانیان با ویزای توریستی وارد کانادا شدند و اقدام به پناهندگی کردند که این موضوع سبب شده تا دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان دشوار شده است.

7. امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد؟

  • شخصی که دارای ویزای توریستی است می تواند به دو طریق ویزای تحصیلی را دریافت نماید:

    • اگر شخص کمتر از 18 سال داشته و برای مقطع، دبستان، راهنمایی و یا دبیرستان درخواست داده باشد و با درخواست وی موافقت شود می تواند ویزای تحصیلی دریافت کند.
    • متقاضی در حین گردشگری توسط یک موسسه آموزش عالی پذیرفته شود و یک درس پیش نیاز را در خاک کانادا بگذارند.

8. آیا می توان با ویزای توریستی در کانادا مشغول به کار شد؟

  • شما با ویزای توریستی به هیچ وجه اجازه کار کردن و یا راه اندازی بیزنس درکانادا را ندارید، اگر هم افرادی به شما می گویند که می توانید غیرقانونی یا به صورت cash کار کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *