کاری, یونان

شرایط دریافت ویزای کاری یونان برای ایرانیان

ویزای کاری یونان

از آنجایی که یونان یک کشور اروپایی می باشد متقاضان زیادی خواهان اخذ ویزای کاری یونان می باشند تا بتوانند از طریق ویزای کاری یونان به این کشور رسیده و اقامت خود را دریافت کند.

ویزای کاری کشور یونان

ویزای کاری یونان دارای شرایطی می باشد و افادی که قصد مهاجرت از طریق ویزای کاری یونان را دارند بایستی از شریط و ضوابط این نوع ویزا اطلاعات کامل داشته و تمام مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری یونان را تهیه و به سفارت یونان تحویل دهند, ما در این مقاله به برخی از شرایط ویزای کاری یونان پرداخته و جهت راهنمایی های بیشتر برای دوستداران پیشنهاد می کنیم با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با مشاورین کارآمد ما در ارتباط باشند.

کشور یونان

یونان کشوری است که در شرق اروپا قرار گرفته است و با کشورهایی همچون مقدونیه, آلبانی, بلغارستان, ترکیه هم مرز و همسایه است, پایتخت این کشور متمدن, آتن است و نوع حکومت در این کشور جمهوری پارلمانی می باشد.

ایران و یونان روابط خوبی در هر زمینه ای با یکدیگر دارند و هفته ای سه مرتبه از طریق هوایی مسافران زیادی به این دو کشور رفت و آمد می کنند.

بیشترین منبع درآمد اقتصادی یونان در جاذبه های گردشگری اش می باشد و بیشترین نیروی کار در این زمینه به کار گرفته شده است.

اخذ ویزای کاری

ویزای کاری یونان به چند روش انجام می گیرد یکی از این روش ها به این صورت می باشد که باید کارفرمایی در یونان وجود داشته باشد که موسسه یا شرکتی داشته باشد که وزارت کار یونان آن را تایید و ثبت کرده باشد, اگر کارفرما نیروی کاری نیاز داشته باشد ابتدا باید د یونان به مدت سه ماه آگهی بدهد و اگر در مدت این سه ماه فردی برای کار به کارفرملا مراجعه نکرد کارفرما باید مجدد همان آگهی را برای اتحادیه اروپا منتشر نماید و اگر باز هم فردی پیدا نشد کارفرما این اجازه را باید از دولت یونان بگیرد که استخدام نیروی خارجی مشکلی برایشان ایجاد نمی کند و بعد از اینکه دولت این اجازه را صادر کرد کارفرما می تواند نیروی کار خود را از دیگر کشورهای عضو اتحادیه بگیرد.

البته خاطر نشان کنم که پروسه این کار کمی دشوار و طولانی می باشد زیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش هستند که حداقل نیروی خارجی را جذب کنند و بیشتر درصدد جذب و استخدام نیروی کار بومی می باشند.

شرایط کار در کشور یونان

زمانی که فرد متقاضی بخواهد به کار مشغول شود باید در آگهی کارفرمای یونانی تایید شود و زمانی که تایید شد بایستی مدارکی که دولت یونان از متقاضی می خواهد را تهیه و به دولت یونان تحویل دهد و بعد از بررسی هایی که دولت و وزارت کار یونان انجام می دهند مجوز ویزای کار صادر می شود.

فرد متقاصی بایستی قراردادی بین خود و کارفرما ببندد و در آن کارفرما متعهد شود که تمام هزینه های فرد و خانواده او را در یونان به عهده می گیرد و به محض ورود فرد را بیمه می کند.

خاطر نشان کنیم که تنها فردی که از طریق ویزای کاری یونان به این کشور رفته است اجازه کار را دریافت کرده است خانواده او حق کار را در این کشور ندارند.

مدارک مورد نیاز

مدارکی که برای اخذ ویزا نیاز می باشد عبارت است از: گواهی سلامت پزشکی, عدم سوء پیشینه, پاسپورت و کپی از از تمام صفحات آن, چند قطعه عکس, مدارک معتبر دانشگاهی و کپی از تمامی مقاطع آن, سابقه کار مرتبط, سابقه بیمه، البته باید بدانید اگر دولت یونان مدارک بیشتر را از شما بخواهد باید طبق قوانین این کشور عمل کرده و تمام مدارکی که برای ویزای کاری یونان از شما در خواست می کنند تهیه و به دولت یونان تحویل دهید.

نوع دیگری از ویزا وجود دارد که فرد وارد کشور شده و نود روز مهلت دارد که در این کشور کاری را پیدا کند که این کار بسیار دشوار می باشد و تنها مشمول کسانی می باشد که یا پیشنهاد کاری از یونان داشته باشند و یا در ایران در شرکتی مشغول به کار بوده اند که این شرکت یا موسسه در یونان هم دارای شعبه بوده باشد.

لازم به ذکر است که کار در یونان برای افرادی که در یونان تحصیل می کنند ویا تبعه کشور های اروپایی می باشند راحتتر می باشد و نیاز ی به صدور ویزای کاری یونان نمی باشد.

زمانی که فرد خارجی به مدت سه سال,در یونان مشغول به کار شود و مالیات به دولت یونان پرداخت کند می تواند بعد از سه سال برای گرفتن کارت اقامت خود اقدام کند و زمانی که دریاقت کرد و تبعه این کشور شد می تواند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون گرفتن ویزا سفر کند و حتی می واند بدون هیچ دشواری به دیگر کشورهای اروپایی رفته و در آنجا به کار و یا تحصیل و حتی زندگی بپردازد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *