بلژیک, کاری

راه های اخذ ویزای کاری بلژیک

ویزای کاری بلژیک

بروکسل که یک شهر بسیار زیبا و بزرگ است به عنوان پایتخت کشور بلژیک شناخته شده است و معمولا دارای شرایط کاری بهتری نسبت به دیگر شهرهای بلژیک می باشد.

در بلژیک تنوع زبانی زیادی از جمله:زبان فرانسوی، زبان هلندی، زبان آلمانی و زبان انگلیسی وجود دارد. بلژیک جزء اتحادیه ی اروپا و اتحادیه شنگن به حساب می آید.

ویزای کار بلژیک

اگر شما هم مانند ما به موضوع ویزای کاری بلژیک و اقامت کاری به این کشور اروپایی علاقه دارید پس حتماً با سوالاتی مانند سوال های فوق الذکر درگیر هستید. اگر مایل به پیدا کردن پاسخ سوالات خود در زمینه ویزای کاری بلژیک هستید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

شرایط اقتصادی بلژیک

کشور بلژیک در دل یکی از اصلی ترین مراکز صنعتی دنیا قرار دارد؛ منطقه ای که کشورهای آلمان، فرانسه، هلند و لوکزامبورگ را در بر گرفته است. علاوه بر ثبات اقتصادی، بلژیک از ثبات سیاسی نیز برخوردار هست. یکی از نکاتی که می تواند مورد توجه متقاضیان ویزای کاری بلژیک باشد این است که طبق سیستم مالیاتی این کشور، معافیتهای مالیاتی زیادی شامل حال سرمایه گذاران و صاحبان شرکتها می شود

همچنین از افراد دیگر نیز مالیات نسبتاً کمی گرفته می شود. شهرهای شارلوآ و لیژ، قطبهای صنعتی کشور بلژیک به حساب می روند؛ به همین دلیل افرادی که موفق به دریافت ویزای کاری بلژیک شده و می خواهند در حوزه های صنعتی فعالیت کنند؛ نگاه ویژه ای به این دو شهر دارند.

علی رغم اینکه شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، یکی از گرانترین شهرهای دنیا بشمار می رود اما هزینه زندگی در بلژیک تقریباً برابر با هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی است. میانگین حقوق ماهیانه بلژیکی ها و افراد شاغل در بلژیک متغیر است اما معمولاً این رقم در محدوده دو هزار تا چهار هزار یورو قرار دارد.

از طرفی هزینه ماهانه زندگی یک نفر در بلژیک به طور معمول بین ششصد تا هشتصد یورو است و این یعنی اینکه اگر موفق به اخذ ویزای کاری بلژیک شوید می توانید ماهانه مبلغ نسبتاً زیادی را هم پس انداز کنید.

ویزای کاری بلژیک

راه های اخذ ویزای کاری بلژیک

ویزای کاری بلژیک، راهی برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم بلژیک است. پروسه تبدیل ویزا به اقامت دائم بلژیک نسبت به سایر کشورهای اروپایی سریعتر است؛ در واقع افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری بلژیک شده و به مدت سه سال در این کشور کار کرده اند می توانند برای گرفتن اقامت دائم بلژیک اقدام کنند.

در حال حاضر کشور آلمان بهترین شرایط را برای جذب نیروی کار دارد. پیشنهاد ما این است که مقاله ویزای کار آلمان یا شرایط کار در آلمان را هم مطالعه کنید.

از آنجایی که بلژیک یکی از اعضای اتحادیه اروپا است؛ روند اخذ ویزای کاری آن با فرآیند اخذ ویزای کاری دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان است؛ یعنی برای اخذ ویزای کاری بلژیک یا باید از طرف یک کارفرمای مقیم بلژیک دعوتنامه کاری داشته باشید یا بعد از دریافت ویزای جست و جوی کار موفق به یافتن شغل و کارفرما شده باشید که در ادامه هر دو روش را به تفصیل شرح می دهیم. البته می توانید از ویزای جستجوی کار بلژیک نیز برای یافتن شغل مورد نظر خودتان استفاده کنید.

همانطور که گفتیم یکی از راه های اخذ ویزا این است که یک کارفرمای بلژیکی یا ساکن در بلژیک برای شما دعوتنامه کاری فرستاده باشد. کارفرمای مذکور در صورتی اجازه دارد که دست به ارسال دعوتنامه برای شما بزند که قبلاً یک روال معین را پشت سر گذاشته باشد.

شرایط کار

ترتیب کار به این صورت است که کارفرما باید به مراجع ذیصلاح بلژیکی ثابت کند که بنگاه اقتصادیش به سوددهی رسیده و شرایط لازم برای استخدام کارگر جدید را دارد؛ البته پس از اثبات این موضوع هم باز نمی تواند شما را استخدام کند زیرا اولویت استخدام در کشور بلژیک ابتدا با شهروندان بلژیک، بعد با شهروندان اتحادیه اروپا و در نهایت با شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا است.

شرایط استخدام

بنابر این قانون، کارفرما باید ابتدا به مدت سه ماه در کل کشور بلژیک آگهی استخدامی بدهد. در این مدت اگر یک فرد مقیم بلژیک با شرایط مندرج در آگهی پیدا شود و خواهان شغل موردنظر باشد؛ کارفرما راهی جز استخدام وی ندارد؛ در غیر این صورت کارفرما باید باز هم به مدت سه ماه اما اینبار در کل اتحادیه اروپا آگهی استخدام بدهد.

اگر باز هم در این مدت شخصی ساکن اتحادیه اروپا به عنوان متقاضی کار موردنظر پیدا شد و تمام شرایط لازم را هم داشت؛ کارفرما ملزم به استخدام وی هست؛ در غیر این صورت می تواند با کسب اجازه از اداره مهاجرت بلژیک برای شما دعوتنامه کاری بفرستد. شما پس از دریافت دعوتنامه باید از طریق سفارت بلژیک واقع در تهران برای اخذ ویزای کاری بلژیک اقدام کنید.

شاید متوجه شده باشید که اخذ ویزای کاری بلژیک به شیوه گفته شده چندان عملی نباشد زیرا بعد از انتشار آگهی در بلژیک و اتحادیه اروپا به احتمال زیاد متقاضی واجدشرایط پیدا می شود و کار به استخدام شما نمی کشد. البته اگر کارفرما شما را بشناسد و بخواهد حتماً شما را استخدام کند می تواند شرایط کارگر موردنظر را طوری بیان کند که فقط با خود شخص شما همخوانی داشته باشد.

به عنوان مثال اگر یکی از نزدیکان شما مقیم بلژیک است و در آنجا رستوران دارد می تواند اینگونه آگهی دهد که به یک خانم جوان (یا آقا با توجه به جنسیت و سن شما) ایرانی، مسلط به زبان فارسی و وارد در طبخ غذاهای ایرانی نیاز داریم؛ در غیر این صورت شانس استخدام شما تقریباً صفر است و در نتیجه قادر به اخذ ویزای کاری بلژیک نیز نخواهید شد.

برای مراجعه به سفارتخانه های سایر کشور ها در بلژیک می توانید از صفحه Addresses of foreign Embassies and Consulates in Belgium اقدام کنید.

ویزای تحصیلی بلژیک

برخی از افراد ابتدا، ویزای تحصیلی بلژیک را می گیرند تا پس از ورود به بلژیک و فارغ التحصیلی با یک کارفرما ارتباط برقرار کرده و از وی تقاضای استخدام کنند؛ در این صورت به راحتی می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری بلژیک تبدیل کنند. برای این کار پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط مهاجرت به بلژیک را حتما مطالعه کنید

علاوه بر راه های گفته شده برای اخذ ویزا می توانید ابتدا اقدام به اخذ ویزای جست و جوی کار در بلژیک کنید. ویزای جست و جوی کار بلژیک به صورت شش ماهه ارائه می شود؛ یعنی پس از دریافت این ویزا به مدت شش ماه وقت دارید که در خاک بلژیک دنبال کار بگردید اگر در این مدت توانستید کار موردنظر را پیدا کنید و استخدام شوید؛ ویزای جست و جوی کار شما به ویزای کاری بلژیک تبدیل می شود؛ وگرنه ملزم به ترک خاک بلژیک خواهید شد و در نتیجه از ویزای کاری بلژیک نیز محروم خواهید شد.

هزینه های زندگی در بلژیک جهت متقاضیان کار

بروکسل در بین شهرهای اروپایی یکی از گرانترین شهرها برای زندگی است که هزینه های زندگی در بروکسل بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو برای یک نفر است. شرایط کار در بلژیک تقریبا مانند کشورهای دیگر اروپا است. یعنی بازار کار و تقاضای نیروی کار مانند کشوری مثل آلمان است و شاید حتی در بعضی موارد آلمان شرایط کاری بهتری داشته باشد.

بلژیک نیز همانند سایر کشورهای اروپایی یک ویزای شش ماهه جست و جوی کار دارد و افراد از این طریق می توانند وارد کشور بلژیک شده و به مدت ۶ ماه می توانند به دنبال کار باشند و در صورتی که کارفرمایی بیایند می توانند کارت اقامت بلژیک را برای خود و اعضای خانواده شان دریافت کنند.

البته در صورتی که فرد متقاضی بخواهد قبل از ورود به بلژیک کارفرمای خودرا پیدا کند باید در ابتدا ۳ ماه آن کار در بلژیک آگهی شود در صورتی که کیس پیدا نشود سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی می شود و در نهایت اگر کسی پیدا نشد می توانند به شما دعوتنامه کاری بدهند و با این دعوتنامه کارت اقامت بلژیک را دریافت کنید و پس از آن برای مهاجرت کاری به بلژیک اقدام کنید.

وضعیت اقتصادی در کشور بلژیک

وضعیت اقتصادی در کشور بلژیک به گونه ای است که بیشتر بخش خصوصی در این زمینه فعالیت دارد. حدود ۳۰% افراد در کشور بلژیک در بخش صنعتی، حدود ۱% افراد در بخش کشاورزی و ما بقی افراد در بخش خدمات فعالیت می کنند. و همین مسئله نیز یکی دیگر از مسائلی است که افراد متقاضی مهاجرت کاری به اروپا، کار در آلمان را ترجیح می دهند. از شهرهای مهم بلژیک می توان به چند شهر آنتورپن، لیئژ، شارلروی، مونس، نامور و …. اشاره کرد.

با توجه به اینکه کشور بلژیک از لحاظ اقتصادی و همچنین از لحاظ سیاسی کشوری با ثبات به حساب می آید، و نسبت به سایر کشورهای اروپایی مالیات کمتری دریافت می کند، اکثر افراد مهاجرت به بلژیک را جهت اقامت دائم مناسب می بینند.

افرادی که قصد دارند از طریق مهاجرت کاری به بلژیک و یا سرمایه گذاری در بلژیک اقامت دائم کشور بلژیک را دریافت کنند باید این نکته را مد نظر قراردهند که تنها در صورتی اقامت دائم بلژیک را می توانند دریافت کنند که به مدت سه سال در بلژیک فعالیت داشته و مالیات خود را پرداخت کرده باشند و در این صورت پس از گذشت سه سال اقامت در بلژیک می توانند اقامت دائم بلژیک را دریافت کنند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.8/5 - (23 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “راه های اخذ ویزای کاری بلژیک

  1. یوسف عزیزپور گفت:

    با سلام وعرض ادب واحترام
    بنده یوسف عزیزپور سی وچهار ساله فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی می باشم .
    بنده چهار اختراع ثبت شده دارم وایده پرداز در زمینه خودروهای اینده هستم.
    همچنین در کنار اینها چند سالی است در زمینه نصب حرفه ای کاغذ دیواری  فعالیت دارم.ایا بنده میتوانم در خصوص یکی از کارهای خود اقامت وویزای کاری در خارج از کشور بدست اورم.هر چند میدانم روزانه تعداد کثیری از هموطنان عزیزمان در خصوص خروج از کشور با شما مکاتبه دارند وسرمایه داران وتجار شانس پذیرش بیشتری دارند ولیکن اینجانب هم بعنوان برادر کوچکتان امید وار یاری ومساعدت از شما دارم (سرمایه دارا همیشه کاروبارشون براهه مارو هم  دریاب. تو نیکی میکن ودر دجله انداز  ۰۹۱۴۵۵۳۵۰۸۸۷

    1. سینا روحی گفت:

      سلام و درود
      در صورت تمایل با مجموغه تماس حاصل فرمایید. مشاوران مجموعه نسبت به شرایط و رزومه شما بهترین راه رو در اختیارتون خواهند گذاشت
      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *