ایرلند, کاری

صفر تا صد اخذ ویزای کار ایرلند

شرایط اخذ ویزای کاری کشور ایرلند

کشور تاریخی ایرلند در شمال غرب اروپا واقع شده است. این کشور شامل دو بخش جمهووری ایرلند یا ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی است. البته ایرلند شمالی بخشی از بریتانیا محسوب می گردد. جمهوری ایرلند یا ایرلند جنوبی از سمت شمال با ایرلند شمالی، از سمت شرق با دریای ایرلند، از سمت غرب با اقیانوس اطلس همسایگی دارد. زبان های رسمی کشور ایرلند انگلیسی و ایرلندی می باشند. شاخه کاتولیک دین مسیحیت دین رایج در این کشوربه حساب می آید. اقتصاد در حال رشد ایرلند و طبیعت زیبا و کشاورزی قوی آن از جمله دلایلی است که باعث رشد روز افزون مهاجران به این کشور گشته است. اگر شما هم خواستار مهارجرت کاری و زندگی در این کشور هستید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا اطلاعات مورد نیاز درباره دریافت ویزای کار ایرلند و انواع آن را به دست آورید. در این مقاله ما همه تلاش خود را کرده ایم تا راهنمایی جامع و کامل در خصوص وایزای کاری کشور ایرلند برای شما گردآوی کنیم.

شرایط بازار کار ایرلند

به طور کلی اقتصاد کشور ایرلند در حال رشد و توسعه محسوب می شود. برای مثال مطابق آمارهای موجود از سال 2017، اقتصاد این کشور سه برابر سریع تر از سایر کشورهای اروپایی رشد داشته است. از طرف دیگر در این کشور گروه بزرگی از شرکت های بین المللی و چند ملیتی مشغول به کار هستند. این ویژگی های ایرلند باعث ایجاد بستر مناسبی جهت مهاجرت کاری و زندگی در این کشور شده است.

دوبلین پایتخت کشور ایرلند امروزه به یکی از مراکز مهم حوزه تکنولوژی و کسب و کارهای استارت آپی تبدیل شده است. به طوری که می توان گفت بیشتر از 2200 استارت آپ در این شهر مشغول به فعالیت هستند. همچنین جمعی از بهترین و شناخته شده ترین شرکت های ICT دنیا مانند فیسبوک، مایکروسافت، گوگل، هواوی، اپل و… در این کشور حضور دارند.

درباره ویزای کار کشور ایرلند

بر اساس قوانین جمهوری ایرلند شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، EEA و دارندگان کارت شهروندی ایرلند نیازی به دریافت مجوز برای کار و زندگی در این کشور ندارند. اما برای شهروندان سایر کشورها جهت وارد شدن به کشور ایرلند و شروع به کار، داشتن یکی از انواع ویزای کاری ایرلند الزامی است. برای این کار شما باید با توجه به شرایط و ویژگی های خود یکی از انواع ویزای کاری کشور ایرلند را انتخاب کرده و برای دریافت آن اقدام نمایید.

انواع ویزای کاری

کشور ایرلند مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی دارای چندین نوع ویزای کاری است. هر کدام از این ویزاهای کاری شرایط و ویژگی های خاص خودش را دارد. همچنین هر یک امکانات متفاوتی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. از این رو دانستن درباره انواع ویزاهای کاری این کشور و ویژگی ها و شرایط هر یک ضروری به نظر می رسد. در ادامه این مقاله ما به بررسی کامل انواع ویزا کار کشور ایرلند می پردازیم.

ویزای کار پس از فارغ التحصیلی

اگر شما از فارغ التحصیلان یکی از دانشگاه های کشور ایرلند باشید، قطعا شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در این کشور خواهید داشت. در واقع کسانی که در یکی از دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند، بعد فارغ التحصیلی می توانند برای دریافت این نوع ویزا درخواست دهند.

با گرفتن این نوع ویزای کاری کسانی که مدرک تحصیلی از کشور ایرلند دارند می توانند برای مدتی در این کشور اقامت داشته باشند. تا در مدت اقامتشان بتوانند شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کرده و مشغول به کار شوند.

شغل های زیر جز شغل های محبوب فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور ایرلند محسوب می شود:

  • سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر
  • صنایع غذایی
  • انواع رشته های مهندسی
  • پزشکی
  • داروسازی

ویزای رویداد یا هدف خاص

هرساله در این کشور نیز همانند سایر کشورهای اروپایی رویدادهای خاصی مانند سمینار علمی بین المللی یا مسابقات ورزشی در سطح جهانی برگزاری می گردد. در زمان برگزاری چنین رویدادهایی، متقاضیان شرکت برای ورود به این کشور درخواست این نوع ویزا را می دهند.

در واقع این نوع ویزای کاری اغلب مورد استفاده کسانی مانند محققان، پژوهشگران، هنرمندان بین المللی، ورزشکاران حرفه ای و… قرار می گیرد.

ویزای کار مهارت های ضروری Critical skills permit

کشور ایرلند مانند بسیاری از کشورهای اروپایی هر ساله لیستی را منتشر می سازد. در این لیست شغل هایی که با کمبود نیروی کار ماهر و حرفه ای در این کشور روبه رو هستند نام برده می شوند. شما با مراجعه به لیست مشاغل مورد نیاز یا مهارت های حیاتی این کشور می توانید از فرصت های شغلی نیازمند نیروی حرفه ای این کشور اطلاع پیدا کنید.

در صورتی که شما شرایط سنی، مدرک تحصیلی، مهارت و تجربه کافی و… را در آن زمینه داشته باشید، می توانید برای گرفتن آن فرصت شغلی از طریق این نوع ویزای کاری اقدام نمایید.

ویزای خود اشتغالی یا سرمایه گذاری و کارآفرینی

سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور ایرلند یکی از روش های رایج دریافت ویزای کاری این کشور محسوب می شود. بیشتر از هزار شرکت بین المللی و چند ملیتی از سراسر جهان کشور ایرلند را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند. برای مثال می توانیم حضور و سرمایه گذاری شرکت های برجسته ای مانند هواوی، توییتر، اینتل و… را در این کشور شاهد باشیم.

برای سرمایه گذاری در کشور ایرلند داشتن سرمایه ای در حدود یک میلیون یورو الزامی است. ایرلند از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین عضو منطقه یورو می باشد. در واقع کشور ایرلند تنها کشور انگلیسی زبان در منطقه یورو محسوب می شود.

دریافت این نوع ویزای کاری مزایایی همچون کوتاه بودن مدت زمان اخذ ویزا، امکان افتتاح حساب بانکی در این کشور، عدم نیاز به مدرک زبان، امکان همراه داشتن همسر و فرزندان خود و… را نیز به همراه دارد.

خوب است بدانید که کارآفرینی از طریق راه اندازی استارت آپ نیز در کشور ایرلند رواج بسیاری دارد. در واقع کشور ایرلند جز لیست 20 کشور برتر در حوزه کسب و کارهای استارت آپی محسوب می شود. برای دریافت ویزای استارت آپ این کشور شما باید دارای شرایطی را دارا باشید، این شرایط عبارت هستند از:

  • داشتن حسن شهرت
  • نداشتن سو پیشینه و سابقه کیفری
  • داشتن یک پلن کاری خوب برای ایده کارآفرینی خود
  • داشتن حداقل سرمایه 50.000 یورو
  • اثبات کاربردی و سود ده بودن طرح مورد نظر
  • و…

 ویزای کار دعوت نامه شغلی یا جاب آفر با دستمزد مشخص

تلاش برای کسب این نوع ویزای کاری در اروپا رواج بسیاری دارد. البته دریافت این نوع ویزا، کار راحتی هم تلقی نمی شود. در این روش شخص متقاضی باید نامه ای از یک کارفرمای معتبر اهل ایرلند دریافت نماید. نامه ای که در آن از شخص دعوت به همکاری با دستمزدی مشخص شود.

البته باید بدانید که یک کارفرمای ایرلندی همانند سایر کارفرماهای اروپایی ابتدا باید به دنبال جذب نیروی کار از میان شهروندان ایرلندی و سپس اروپایی باشد. در واقع روش کار به این صورت است که کارفرمای ایرلندی ابتدا آگهی فرصت شغلی خود را در کشور ایرلند و سپس کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشر می دهد. بعد از گذشت 6 ماه و پیدا نشدن نیروی کار متناسب با فرصت شغلی کارفرما سراغ نیروهای کار خارج از اتحادیه اروپا می رود.

در این مرحله سعی و تلاش شما برای برقراری ارتباط با کارفرمایان ایرلندی بسیار مهم است. در واقع شما از طریق سایت های آنلاین کاریابی کشور ایرلند می توانید با کارفرمایان ایرلندی ارتباط برقرار کنید. در ادامه با نشان دادن قابلیت ها و صلاحیت های خود به کارفرمای ایرلندی، فرصت گرفتن دعوت نامه شغلی یا جاب آفر را برای خود فراهم سازید.

توجه داشته باشید که میزان حقوق مد نظر کارفرمای ایرلندی باید در آن دعوت نامه شغلی مشخص شده باشد. رقم دستمزد در نظر گرفته شده نباید از 30.000 یورو کمتر باشد.

ویزای کار family stream

کسانی که قبلا ویزای کاری خود را از سفارت این کشور دریافت کرده اند و اکنون از شاغلین ایرلند هستند می توانند درخواست این نوع ویزا را ارائه کنند. در واقع این نوع ویزا کار به نوعی ویزای همراه محسوب می شود. منظور از همراه همسر یا شریک زندگی و فرزندان تحت تکفل وی می باشد.

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به ایرلند

شرایط اخذ ویزای کار کشور ایرلند

شرایط لازم برای دریافت هر یک از انواع ویزاهای کاری کشور ایرلند متفاوت است. اما به طور کلی موارد زیر جزء شرایط رایج و معمول دریافت ویزای کار کشور ایرلند محسوب می شود:

  • داشتن دعوت نامه شغلی از کارفرمای ایرلندی با حقوق مشخص شده
  • برخورداری از سرمایه مالی مناسب برای تامین هزینه های مورد نیاز این فرایند
  • داشتن تجربه و سابقه کاری
  • داشتن سن 18 سال به بالا
  • برخورداری از مدرک تحصیلی معتبر با نمرات مناسب
  • داشتن تسلط کافی به زبان ایرلندی یا انگلیسی
  • داشتن بیمه درمانی معتبر
  • و…

مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزای ایرلند

برای اینکه ثابت کنید از شرایط لازم برای اخذ این ویزا برخودار هستید، باید مدارکی را ارائه دهید. مدارک ذیل، مدارکی هستند که به طور کلی از شما خواسته می شود و شما موظف به ارائه آن ها هستید:

  • فرم های تکمیل شده درخواست ویزا کاری کشور ایرلند
  • عکس پرسنلی رنگی متعلق به حداقل 6 ماه اخیر
  • اصل شناسنامه و کپی آن
  • سند نشان دهنده نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری
  • ارایه نامه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از طرف کارفرمای ایرلندی
  • پاسپورت معتبر همراه کپی آن
  • مدارک نشان دهنده وضعیت مالی مطلوب متقاضی مانند فیش حقوقی، رسید بانکی و…
  • گواهی سلامت مبنی بر داشتن سلامت کامل جسمی و روحی
  • توضیح درباره انگیزه و علل درخواست برای کار و ورود به ابن کشور
  • فیش پرداخت هزینه بررسی درخواست ویزا
  • کلیه اطلاعات تماس
  • و…

جدای از این مدارک بدون شک با توجه به ویزای کاری که قصد اخذ آن را دارید، مدارکی از شما خواسته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مدارک می توانید با کاشناسان و وکلای مهاجرتی آوات صحبت کنید.

اخذ ویزای کار کشور ایرلند

قطعا قبل از انجام هر اقدامی در زمینه مهاجرت، مطالعه و کسب اطلاعات بهترین کار است. بنابراین شما هم قبل از برداشتن اولین گام خود در زمینه اخذ ویزای کار کشور ایرلند، در ابتدا به مطالعه و کسب اطلاعات درباره این کشور، ویژگی ها و شرایط مربوط به آن بپردازید. داشتن آگاهی درباره درباره شرایط کار، قوانین کار، میزان حقوق، مشاغل مورد نیاز و… ضروری تلقی می شود.

سایت آوات کلیه اطلاعات مورد نیاز در این موارد را به صورت مقاله هایی جامع در سایت خود قرار داده است. تا شما عزیزان به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار در این کشور، پیشنهاد می کنیم مقاله کار در ایرلند را مطالعه فرمایید.

برای دریافت ویزای کار کشور ایرلند، همانند سایر کشورهای اروپایی، باید در ابتدا شرایط و مدارک مورد نیاز را آماده سازی نمایید. کلیه مدارک و فرم های آماده جمع آوری معمولا باید به سفارت کشور ایرلند تحویل داده شوند تا مورد بررسی و پردازش قرار گیرند. در نهایت با گذشت مدت زمانی نتیجه نهایی در خواست شما اعلام می گردد.

نتیجه ای که به شما اعلام می شود ممکن است مثبت یا منفی باشد. در هر صورت آن نتیجه است که با استفاده از آن گام بعدی که باید بردارید را مشخص می نماید.

هزینه دریافت ویزای کاری این کشور

واضح است که هزینه دریافت ویزای کاری کشور ایرلند با توجه به نوع ویزای کار درخواستی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی معمولا برای دریافت ویزای کار دو ساله در این کشور هزینه ای در حدود 1000 یورو گرفته می شود.

البته میزان هزینه دریافت ویزای کاری استارتاپی کشور ایرلند متفاوت بوده و حدود 350 یورو برآورد می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. جدید ترین لیست مهارت های ضروری و مشاغل مورد نیاز کشور ایرلند شامل چه شغل هایی است؟

  • متخصص بیوتکنولوژی، دانشمندان زیست شناسی و بیوشیمی، متخصص تولید مواد غذایی و نوشیدنی
  • مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، مهندسی علوم مواد طبیعی، مهندسی الکترون، مهندسی طراحی و ساخت و ساز
  • مدیران ارشد در بخش بهداشت درمانی و بهداشتی عمومی،
  • متخصصین رادیولوژی، پرتو درمانی و…
  • متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر پروژه، متخصص طراحی وب سایت، تحلیل گرهای تجارتی و IT

اگر سوالی در خصوص مهاجرت به ایرلند، اخذ اقامت این کشور، راه های مهاجرت به آن و… دارید، حتما آن را با ما و سایر همراهانمان به اشتراک بگذارید. ما از پاسخگویی به شما و رفع ابهامات موجود در ذهنتان خوشحال می شویم.

3.1/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *