اسلواکی, کاری

شرایط دریافت ویزای کار اسلواکی

اخذ ویزای کار اسلواکی

اسلواکی کشوری واقع در اروپای مرکزی با آب و هوای کوهستانی است. با این وجود آب و هوای سرد اذیت کننده ای ندارد. این کشور از سمت شمال با لهستان، از سمت شرق با اوکراین، از سمت جنوب با کشور مجارستان و از سمت غرب با کشورهای جمهوری چک و اتریش دارای مرز مشترک است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پایتخت این کشور، شهر براتیسلاوا تنها پایتخت دنیا است که از مرز مشترک با دو کشور، برخودار می باشد. این شهر فاصله بسیار نزدیکی با شهر وین اتریش دارد، اما هزینه زندگی در آن، 38 درصد کمتر از هزینه زندگی در شهر وین می باشد. این امر یک مزیت بزرگ به حساب می آید که باعث شده این کشور کم جمعیت اروپایی به یکی از کشورهای جذاب جهان برای کار و زندگی شود. هر ساله افراد زیادی به واسطه اخذ ویزای کاری کشور اسلواکی به این کشور مهاجرت نمایند.

اگر شما هم خواهان مهاجرت به این کشور از طریق دریافت ویزای کار اسلواکی هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله ما به طور کامل به بررسی چگونگی دریافت ویزای کار اسلواکی و انواع آن می پردازیم. در پایان این مقاله شما هر آنچه که باید در مورد این ویزای کشور اسلواکی بدانید، خواهید دانست.

شرایط بازار کار اسلواکی

می توان گفت به دلیل همسایگی این کشور با کشورهای صنعتی قوی، اقتصاد کشور اسلواکی هم روبه رشد است. به گونه ای که در سال های اخیر، روند مثبتی را در پیش گرفته است. این کشور صادرات خوبی در حوزه معادن طبیعی زغال سنگ، مس، گاز، آهن، نفت، خودرو، وسایل الکترونیکی و همچنین محصولات کشاورزی دارد.

البته خوب است بدانید که در گذشته این کشور اقتصاد خوبی نداشت و به کشور آلمان وابستگی اقتصادی زیادی داشت، اما از سال 2009 و با ورود به حوزه یورو با سرعت خوبی در حال پیشرفت می باشد. امروزه این کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حوزه شنگن و ناتو محسوب می گردد.

کشور اسلواکی دارای شصت و پنجمین اقتصاد آزاد جهان و سی و دومین اقتصاد منطقه است. به طور کلی اقتصاد کشور اسلواکی برای حدود یک دهه رتبه متوسط خود را محفوظ داشته است.

درباره ویزای کار کشور اسلواکی

به طور کلی متقاضیان مهاجرت به کشور اسلواکی از طریق کار، چه از شهروندان کشورهای اروپایی و چه شهروندان کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا، همگی باید برای مهاجرت کاری به این کشور یکی از انواع ویزای کاری آن را اخذ نمایند.

اخذ ویزای کار اسلواکی، امکان ورود به کشور اسلواکی و کار و زندگی در این کشور را به دارنده آن می دهد. این ویزای اسلواکی، چند نوع مختلف دارد. شرایط و خصوصیات دریافت هر کدام از این ویزاهای کاری متفاوت بوده و هر کدام از آن ها، شما را از امکانات متفاوتی بهره مند می سازند. البته تمامی ویزاهای کاری بلند مدت این کشور در گروه ویزای D قرار می گیرند. (یعنی کسانی که قصد دارند پس از چند سال اقامت دائم و حتی تابعیت اسلواکی را به دست آورند، باید ویزاهای نوع D این کشور را دریافت نمایند.)

انواع ویزای کاری اسلواکی

همانطور که در بالا هم شرح دادیم، کشور اسلواکی چند نوع ویزای کاری متفاوت برای متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور دارد. در ادامه این مقاله انواع ویزای کاری کشور اسلواکی و ویژگی ها و شرایط هر کدام را مورد بررسی قرار می دهیم تا شما عزیزان اطلاعات جامع و کاملی درباره انواع ویزای کار و چگونگی دریافت هر یک و… اطلاعات نسبتا کاملی کسب نمایید.

ویزای کار پس از فارغ التحصیلی اسلواکی

طبق آمارها بیشتر از 80% دانشجویان بین المللی، بعد از فراغت از تحصیل از دانشگاه های اسلواکی، برای اقامت در این کشور اقدام می کنند. در واقع فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور اسلواکی، یک قدم جلوتر از سایر متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور هستند. فارغ التحصیلان بعد از صادر شدن مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه های کشور اسلواکی، برای ماندن و یافتن شغل می توانند درخواست این نوع ویزا کاری را ثبت نمایند. با صدور این ویزا متقاضی امکان اقامت یک ساله در این کشور برای یافتن شغل را خواهد داشت.

تسلط همزمان به زبان های انگلیسی و اسلواکی برای کاریابی فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور بسیار کمک کننده محسوب می شود. هر چند که یادگیری این زبان کار نسبتا سختی به نظر می آید، اما باید بدانید که تسلط به زبان این کشور قطعا باعث بزرگ شدن دایره انتخاب شغل و ادغام سریع تر و راحت تر با مردم این کشور خواهد شد. بنابراین ارزش تحمل این سختی ها را خواهد داشت.

توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای کار پس از فارغ التحصیلی، متقاضی باید از وضعیت مالی مناسبی برخوردار باشد. یعنی توان تامین هزینه های اقامت خود در این کشور تا زمان پیدا کردن شغل مناسب را داشته باشد.

ویزای کاری استعداد های درخشان (هنر، فرهنگ، ورزش و…) Special Individual

افراد حرفه ای فعال در زمینه هایی مانند فرهنگ و هنر، ورزش و مشاغل مرتبط با آن ها که دستاوردهای درخشانی در سطح جهانی به دست آورده اند، می توانند برای کسب این ویزای کاری کشور اسلواکی اقدام نمایند.

ویزای دعوت نامه شغلی یا جاب آفر اسلواکی

در این نوع ویزای کاری باید یک کارفرمای اسلواکیایی معتبر، نامه فرصت شغلی یا جاب آفر به شخص متقاضی مهاجرت کاری ارسال نماید. برای داشتن شانس دریافت چنین نامه ای شما باید عضو سایت های آنلاین کاریابی اسلواکی و شبکه های اجتماعی مربوط به آن شوید. از طریق این کارها احتمالا بتوانید به کارفرمایان اسلواکیایی وصل شده و از فرصت های شغلی نیازمند نیروی کار خارجی در این کشور اطلاع پیدا کنید.

توجه داشته باشید که کارفرمایان کشور اسلواکی مانند سایر کارفرمایان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ابتدا آگهی فرصت شغلی خود را در این کشور و سپس در کشورهای اروپایی انتشار می دهند. بعد از گذشت 6 ماه و پیدا نشدن متقاضی مناسب برای آن کار، کارفرمای اسلواکیایی می تواند برای جذب نیروی کار از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اقدام کند.

ویزای رویداد یا هدف خاص

این نوع ویزا جهت شرکت کردن در رویداد یا برنامه ای خاص در کشور اسلواکی می باشد. این رویداد یا برنامه خاص می تواند یک سمینار علمی و بین المللی، یک مسابقه ورزشی جهانی یا هر رویداد دیگری باشد. بنابراین می توان گفت این نوع ویزای کاری اغلب توسط افرادی همچون متخصصان، محققان، ورزشکاران و مربیان حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

ویزای کار مربوط به لیست کمبود نیروی کار ماهر

کشور اسلواکی نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا، سالانه لیستی را تحت عنوان لیست کمبود نیروی ماهر منتشر می سازد. در این لیست مشاغلی که دچار کمبود نیروی ماهر در این کشور روبه رو هستند، نام برده می شود. اگر سن، وضعیت تحصیلی، سابقه شغلی و… شما با یکی از فرصت های شغلی نام برده شده در لیست تطابق داشته باشد، شما می توانید برای اخذ این نوع ویزای کاری از کشور اسلواکی تقاضا دهید.

ویزای کار تا اقامت

یکی از انواع راه های دریافت اقامت دائم اسلواکی از طریق دریافت ویزای کار است. در واقع مهاجران بعد از دریافت ویزای کار اسلواکی می توانند وارد این کشور شده و شاغل شوند. بعد از مدت 5 سال سکونت و کار مداوم در این کشور، می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

ویزای کاری خود اشتغالی یا سرمایه گذاری و کارآفرینی

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور اسلواکی، اول طی یک سفر توریستی به اتحادیه اروپا رفته و در این سفر کارهای ثبت شرکت را از طریق وکلای معتبر در این کشور به انجام برساند. هزینه ثبت شرکت در این کشور حدود 12000 یورو برآورد شده است.

پس از طی کردن تمام مراحل قانونی و اداری فرد متقاضی می تواند ویزای سرمایه گذاری این کشور را به همراه اقامت موقت یک ساله کشور اسلواکی، دریافت نماید. در طول این یک سال شرکت ثبت شده بایستی مشغول به کار باشد و مالیات خود را نیز به موقع پرداخت نماید. با تمدید هر ساله اقامت و پرداخت مداوم مالیات، امکان اخذ اقامت دائم برای سرمایه گذار فراهم خواهد شد. در ضمن با دریافت کارت اقامت کشور اسلواکی، فرد دارنده کارت می تواند در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه کار و تحصیل نماید. البته فقط شخص ثبت کننده شرکت باید سالی دو الی سه بار برای انجام کارهای قانونی، امور مالیاتی، تمدید اقامت خود و خانواده و… به کشور اسلواکی سفر کند

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ثبت شرکت در اسلواکی را مطالعه نمایید. همچنین می توانید با ما تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند. همه روز های هفته (به جز جمعه) از ساعت 9 الی 18 پاسخگو شما هستیم.

شرایط اخذ ویزای کار کشور اسلواکی

شرایط مورد نیاز برای دریافت هر کدام از ویزاهای کاری کشور اسلواکی تا حدودی متفاوت است. اما به طور کلی می توانیم موارد زیر را جز شروط معمول کسب ویزای کاری کشور اسلواکی به حساب آوریم:

  • دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای معتبر اهل اسلواکی
  • برخورداری از تجربه و سابقه کاری مرتبط
  • داشتن مدرک تحصیلی موثق و ترجمه آن
  • داشتن تمکن مالی کافی برای کار و اقامت در این کشور
  • مسلط بودن به زبان اسلواک یا انگلیسی
  • داشتن سن 18 به بالا
  • و…

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اسلواکی

به طور کلی زمانی که قصد اخذ این ویزا را داشته باشید، از شما انتظار می رود مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست کامل شده و امضا شده برای یکی از انواع ویزای کاری اسلواکی
  • اصل پاسپورت دارای اعتبار و کپی آن
  • عکس پرسنلی مطابق با ویژگی های مورد نظر سفارت اسلواکی
  • اصل شناسنامه و کپی آن
  • نامه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سوی کارفرمای معتبر اهل اسلواکی
  • سندی جهت اثبات مطلوب بودن وضعیت مالی فرد متقاضی مانند پرینت حساب بانکی خصوصا برای اخذ ویزای کار خوداشتغالی یا سرمایه گذاری
  • گواهی سلامت مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری و برخورداری از سلامت کامل
  • گواهی نشان دهنده عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه جهت اخذ ویزا
  • بیمه نامه سلامت بین المللی
  • و….

اخذ ویزای کار در کشور اسلواکی

قبل از برداشتن اولین گام خود برای به دست آوردن ویزای کاری کشور اسلواکی، بهتر است ابتدا به مطالعه، تحقیق و بررسی درباره این کشور و ویژگی های مربوط به آن، خصوصا شرایط کاری و میزان حقوق و…. در این کشور بپردازید. سایت آوات کلیه مطالب مورد نیاز شما در این حوزه را در سایت خود قرار داده است تا شما عزیزان به راحتی اطلاعات لازم را به دست آورید.

برای به دست آوردن ویزای کار کشور اسلواکی باید مدارک و فرم های مورد نیاز را آماده سازی کرده و به نهاد مربوطه عرضه نمایید. سپس منتظر بمانید تا کلیه مدارک و فرم های درخواست شما بررسی شود. در نهایت نتیجه درخواستتان بعد از گذشت مدت زمانی به شما اعلام خواهد شد.

هزینه دریافت ویزا

هزینه دریافت ویزای کاری کشور اسلواکی با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. طبق آخرین آمار اعلام شده، هزینه ویزای کوتاه مدت کشور اسلواکی برای متقاضیان بالای 12 سال حدود 80 یورو تعیین شده است. هزینه درخواست ویزای بلند مدت این کشور حدود 35 تا 60 یورو برآورد شده است.

خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات در زمینه مهاجرت به اسلواکی

موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات با برخورداری از سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزای کار، ویزای سرمایه گذاری، ویزای تحصیلی، ثبت شرکت، خرید ملک و… راهنمای بسیار مناسب و کمک کننده ای برای شما خواهد بود. اگر قصد مهاجرت به کشور اسلواکی یا هر کشور دیگری را دارید می توانید به کوله بار دانش و تجربه ما اعتماد نمایید تا نخستین گام های مهاجرت خود را با ما قاطعانه بردارید.

کارشناسان و وکلای مجرب آوات می توانند مانع هدر رفتن زمان، هزینه، انگیزه و انرژی شما شده و با مناسب ترین هزینه و زمان ممکن امور مهاجرتی شما را به سر انجام می رسانند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. در حال حاضر مشاغل مورد نیاز کشور اسلواکی کدام ها هستند؟

    • حوزه تکنولوژی مربوط به IT و برنامه نویسی
    • مشاغل مهندسی مخصوصاً رشته‌های برق، الکترونیک و ساختمان
    • روزنامه نگاری
    • صنعت چاپ و صنایع وابسته
    • حسابداری
    • رانندگی
    • آرایشگری
    • طراحی صنعتی
    • خیاطی
    • صنعت مد و فشن
    • و…

2. برای اثبات تمکن مالی در کشور اسلواکی داشتن چه مبلغی کافی است؟

  • اثبات تمکن مالی 400 یورو در ماه تعیین شده است. اگر مدت زمان اقامت فرد از یک سال بیشتر باشد، باید داشتن سرمایه ای معادل 5000 یورو برای کل 12 ماه ثابت گردد. داشتن تمکن مالی را با ارائه پرینت حساب بانکی و گردش حساب می توان اثبات نمود.

سوالی در خصوص ویزای کاری کشور اسلواکی دارید؟ آن را همین حالا از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهانمان به اشتراک بگذارید. کارشناسان آوات در اولین فرصت پاسخ سوالتان را برای شما ارسال خواهند کرد.

4.8/5 - (18 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *