استرالیا

ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا

ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا برای افرادی صادر می شود که اعضای خانواده و یا بستگانشان در استرالیا زندگی می کنند. بنابراین ویزای خانوادگی می تواند یکی از راه های مهاجرت به استرالیا برای این افراد محسوب شود. ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا به انواع مختلفی تقسیم می شود، مانند ویزای فرزندان، ویزای خواهر و برادر و غیره. در این مطلب به ویزای خانوادگی استرالیا و انواع مختلف این ویزا با ساب کلاس های آن پرداخته ایم. همچنین به سوالات شما در مورد شرایط اخذ ویزای خانوادگی، هزینه ها و مدت زمان صدور ویزا پاسخ داده ایم.

ویزای خانوادگی استرالیا چه نوع ویزایی است؟

ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا که به آن Australia Family and Relative Visas گفته می شود، نوعی از ویزای استرالیا است که این امکان را برای شهروندان استرالیا و یا افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند، فراهم می کند تا بتوانند اعضای خانواده و خویشاوندان خود را به استرالیا ببرند تا از طریق این ویزا بتوانند در کنار آنان در این کشور زندگی کنند. ویزای خانوادگی معمولا برای فرزندان، خواهر و برادر و سایر اعضای خانواده و بستگان نزدیک که واجد شرایط باشند، صادر می شود. اما اگر تصمیم دارید که همسر یا والدین خود را به استرالیا ببرید باید از طریق ویزای ازدواج استرالیا و ویزای والدین استرالیا اقدام نمایید.

انواع ویزای خانوادگی استرالیا

برنامه مهاجرتی خانوادگی به انواع و ساب کلاس های مختلفی تقسیم می شود. با توجه به این که نسبت فامیلی و خانوادگی شما با فردی که در استرالیا زندگی می کند چیست، می توانید یکی از ویزاهای زیر را انتخاب نمایید:

ویزای فرزندخواندگی، ساب کلاس 102

اگر در استرالیا زندگی می کنید و قصد دارید که فرزندی را به سرپرستی قبول کنید و فرزند شما زیر 18 سال است، می توانید از طریق ویزای 102 استرالیا که به آنAustralia Adoption Visa گفته می شود، اقدام نمایید تا فرزندخوانده خود را به استرالیا ببرید و او نیز از این طریق در کنار شما در استرالیا زندگی کند و اقامت این کشور را دریافت نماید. در زمان اقدام برای این ویزا باید در استرالیا باشید و از طرف فرزندتان برای این ویزا اقدام کنید.

ویزای خویشاوند سالمند و وابسته، ساب کلاس 114 و 838

این ویزا برای خویشاوندان و بستگان سالمند افرادی است که در استرالیا زندگی می کنند و از طریق این ویزا که به آن Australia Aged Dependent Relative Visa گفته می شود می توانند این بستگان سالمند را به استرالیا ببرند تا در کنار هم زندگی کنند. برای دریافت این ویزا، متقاضی باید به سن بازنشستگی رسیده باشد و ثابت شود که به اقوام خود در استرالیا، وابسته است. اما متاسفانه مدت زمان صدور این ویزا طولانی است.

ویزای مراقب بیمار، ساب کلاس 116 و 836

اگر خویشاوندانی در استرالیا دارید که نیاز به مراقبت و پرستاری دارند بدلیل اینکه ناتوانی جسمی و یا بیماری دارند و به کمک شما به عنوان یک مراقب نیاز دارند، می توانید برای این ویزا که به آن Australia Carer Visa گفته می شود، اقدام نمایید تا از این طریق به استرالیا مهاجرت کرده و به پرستاری و مراقبت از اعضای خانواده یا بستگانتان که به کمک شما نیاز دارند، بپردازید. برای دریافت این ویزا نیاز است که مدارک پزشکی فرد بیمار ارائه شود تا مشخص شود که واقعا به کمک و پرستاری شما نیاز دارد.

ویزای فرزند استرالیا، ساب کلاس 101 و 802

این نوع از ویزای استرالیا که به آن Australia Child Visa گفته می شود، برای فرزندانی صادر می شود که والدینشان در استرالیا زندگی می کنند و اقامت این کشور را دارند. در بیشتر موارد، والدین از استرالیا و از طرف فرزندشان، برای ویزای فرزند استرالیا اقدام می کنند و اگر چند فرزند داشته باشند باید برای هر کدام جداگانه درخواست داد و برای ویزای آنها اقدام کرد. در نوع از ویزای فرزندان استرالیا، شرایط سنی مطرح نیست.

ویزای فرزند وابسته استرالیا، ساب کلاس 445

ویزای 445 استرالیا که به آن Australia Dependent Child Visa گفته می شود، برای فرزندان زیر 18 سال صادر می شود و تا بتوانند به پدر و مادر خود در استرالیا بپیوندند. این ویزا تا زمان تصمیم گیری برای ویزای ازدواج پدر یا مادر، اعتبار خواهد داشت.

ویزای خویشاوند یتیم، ساب کلاس 117 و 837

این نوع از ویزای خانوادگی استرالیا برای کودکانی صادر می شود که پدر و مادر خود را از دست داده اند و قادر به زندگی به تنهایی نیستند. این نوع ویزا که به آن Australia Orphan Relative Visa گفته می شود، این اجازه را به اعضای خانواده و خویشاوندان کودک در استرالیا می دهد که او را به استرالیا برده تا از او مراقبت نمایند و در کنار آنها زندگی کند.

ویزای آخرین بازمانده استرالیا، ساب کلاس 115 و 835

این ویزا معمولا برای خواهر و برادر افرادی صادر می شود که در استرالیا زندگی می کنند و به آن Australia Remaining Relative Visas گفته می شود. در واقع اگر بیشتر اعضای خانواده شما اقامت دائم استرالیا را دارند و یا شهروند این کشور هستند، شما نیز می توانید از طریق این ویزا به آنها در استرالیا بپیوندید.

هزینه ویزای خانوادگی استرالیا چقدر است؟

هزینه ویزای خانوادگی استرالیا به این بستگی دارد که برای کدام یک از ساب کلاس های آن اقدام نمایید. اما بطور میانگین هزینه ویزای خانوادگی بین 370 دلار تا 6 هزار و 490 دلار استرالیا است. بیشتر انواع ویزای خانوادگی استرالیا به این شکل است که می توانید هزینه ویزا را در دو قسط (دو مرحله) پرداخت نمایید، بدین معنی که لازم نیست هزینه کل ویزا را همان ابتدا و در زمان اقدام برای ویزا پرداخت نمایید. مبلغی را در ابتدا که برای ویزا اقدام کردید، پرداخت می کنید و مابقی را که مبلغ بیشتری است، در زمان تصمیم نهایی در مورد ویزا و قبل از صدور ویزا پرداخت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن فی برای هر متقاضی ویزا باید به صورت جداگانه پرداخت شود. در واقع، به ازای هر فرد باید اپلیکیشن فی پرداخت جداگانه پرداخت شود.

فرایند اخذ ویزای خانوادگی استرالیا چقدر طول می کشد؟

فرایند دریافت ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا چندین سال طول می کشد. این فرایند برای ویزای آخرین بازمانده (ویزای خواهر و برادر) و ویزای خویشاوندان سالمند، طولانی تر خواهد بود، در حالی که برای ویزای مراقب بیمار سریعتر است و حدود 4 سال طول می کشد. البته انواع دیگر ویزای خانوادگی استرالیا در زمان کمتری صادر می شوند. فرایند صدور انواع ویزای خانوادگی به تعداد متقاضیان و پرونده های هر سال بستگی دارد. بدلیل اینکه تقاضاها زیاد است و در هر سال فقط برای تعداد محدودی از متقاضیان ویزا صادر می شود، این فرایند طولانی است زیرا شما بعد از سابمیت پرونده در یک صف انتظار طولانی قرار می گیرید.

برای ویزای خانوادگی باید از داخل استرالیا اقدام کرد یا خارج از استرالیا؟

برای انواع ویزای استرالیا اصطلاح offshore و onshore وجود دارد. اگر ویزایی در دسته offshore قرار بگیرد یعنی متقاضی حتما باید از خارج از استرالیا برای ویزا اقدام کند و برعکس، اگر ویزایی جز دسته onshore باشد یعنی باید از داخل استرالیا برای ویزا اقدام کرد. بیشتر انواع ویزای خانوادگی استرالیا در هر دو دسته قرار دارند و به این بستگی دارد که متقاضی خارج از استرالیا است یا داخل استرالیا. اما توجه نمایید که اگر متقاضی خارج از کشور باشد نمی تواند بصورت onshore اقدام نماید و برعکس. اگر هم از داخل استرالیا برای یکی از انواع ویزای خانوادگی اقدام کرده اید باید تا زمان صدور ویزا در استرالیا بمانید. بنابراین قبل از اقدام برای ویزا با توجه به نوع ویزای خانوادگی که قصد دارید برای آن درخواست دهید، این مورد را چک کنید.

جمع بندی و نکات مهم

اگر اعضای خانواده و خویشاوندان شما در استرالیا زندگی می کنند، بدین معنی که یا اقامت دائم استرالیا را دارند و یا شهروند این کشور هستند، می توانید از طریق ویزای خوانوادگی استرالیا به این کشور مهاجرت کنید. در واقع با توجه به اینکه نسبت فامیلی شما با فردی که در استرالیا زندگی می کند و اسپانسر شما خواهد شد، چیست، باید برای یکی از انواع ویزای خانوادگی اقدام نمایید که عبارتند از: ویزای فرزند استرالیا، ویزای فرزند وابسته، ویزای فرزندخوانده، ویزای خواهر و برادر، ویزای بستگان سالمند و ویزای مراقب بیمار و غیره. بدلیل اینکه در هر سال تعداد محدودی ویزای خانوادگی صادر می شود، فرایند اخذ انواع ویزای خانوادگی طولانی خواهد بود و هزینه اخذ این نوع از ویزای استرالیا با توجه به نوع یا ساب کلاس ویزا متفاوت است.

البته ویزای خانوادگی استرالیا طیف وسیعی از نسبت های خانوادگی و خویشاوندی را شامل می شود. بنابراین اگر فامیل و خویشاوندی در استرالیا دارید می توانید برای یکی از انواع ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا اقدام نمایید. قابل ذکر است که ویزای ازدواج استرالیا که در آن برای همسر اقدام می شود و ویزای والدین استرالیا جز انواع ویزای خانوادگی استرالیا قرار نمی گیرند و دسته متفاوتی هستند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. برای ویزای خانوادگی استرالیا به اسپانسر نیاز است؟

  • بله. اگر قصد دارید برای یکی از انواع ویزای خانوادگی استرالیا اقدام نمایید، باید اسپانسر داشته باشید تا برای این ویزا واجد شرایط شوید زیرا زمانی واجد شرایط اخذ ویزای خانوادگی استرالیا هستید که یکی از اعضای خانواده و خویشاوندان شما در استرالیا زندگی کند و این عضو از خانواده شما در واقع اسپانسر شما محسوب می شود. برای شما و اسپانسرتان شرایطی وجود دارد که باید این شرایط برقرار باشد تا ویزای خانوادگی برای شما صادر شود.

2. برای ویزای خانوادگی آیا خواهر و برادر ناتنی می توانند اسپانسر شوند؟

  • بله. برای ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا، خواهر و برادر ناتنی نیز می توانند اسپانسر شوند. البته در انواع دیگر ویزای استرالیا مثل ویزای والدین و فرزندان، این امکان وجود ندارد.

3. از طریق ویزای خانوادگی می توانم فرزندانم را به استرالیا ببرم؟

بله. اگر قصد دارید که فرزندانتان را به استرالیا ببرید تا در کنار شما در این کشور زندگی کنند و اقامت استرالیا را دریافت کنند، باید برای یکی از انواع ویزای خانوادگی استرالیا که در ادامه لیست شده است، اقدام نمایید:

  • ویزای فرزند استرالیا Child visa
  • ویزای فرزند وابسته استرالیا Child dependant visa
  • ویزای فرزندخوانده استرالیا Adoption visa

همچنین می توانید از طریق ویزای مراقبت از بیمار استرالیا Carer Visa نیز فرزند خود را به این کشور ببرید. البته زمانی این امکان وجود دارد که بتوانید ثابت کنید که بیمار هستید و به یک مراقب نیاز دارید و فرزندتان می تواند به عنوان مراقب شما باشد.

4. آیا ویزای خانوادگی استرالیا، ویزای دائم است؟

  • همه انواع ویزای خانوادگی استرالیا دائم نیستند یعنی از طریق آن نمی توانید اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید. برای مثال، ویزای فرزندان وابسته بصورت موقت صادر می شود تا زمانی که فرایند ویزای ازدواج پدر یا مادر تمام شود و ویزا برای آنها صادر شود. اعتبار ویزای خانوادگی به نوع ویزا بستگی دارد.
به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *