بلژیک, کاری

ویزای جستجوی کار بلژیک

ویزای جستجوی کار بلژیک

آیا از شرایط ویزای جستجوی کار بلژیک اطلاع دارید؟ ما در این مقاله اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم با ما همراه باشید. کشور پادشاهی بلژیک با رسمیت شناختن خود در سال 1839 میلادی توانست به طور جداگانه ای اقدامات رسمی کشور خود را در دست گیرد تا بتواند تمامی تصمیمات داخلی و خارجی کشورش را اتخاذ کند.

ویزای کار بلژیک

درباره کشور بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشورهای زیبا و اقتصادی در قاره اروپاست که عضو کشورهای اتحادیه اروپا و اعضای شنگن نیز به شمار می آید.

جمعیت کشور بلژیک در تاریخ 10 نوامبر سال 2022 میلادی بالغ بر 12.523.669 نفر است.

سن متوسط در بلژیک 41.5 سال است.

مساحت کشور بلژیک 30280 کیلومتر مربع است که تراکم جمعیتی 893 نفر در هر 2 کیلومتر مربع مشهود است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه جمعیت بلژیک و یا آب و هوای بلزیک می توانید به مقالات در این باره که در سایت قرار دادیم مراجعه کنید.

آب و هوای خوب، مناسب و متعادل، این کشور را تبدیل به یکی از کشورهای توریستی و گردشگری در میان کشورهای جهان کرده است.

اقتصادی مبتنی بر صادرات و واردات از کشورهای بزرگ جهانی با مراودات مالی ارزی بالا بلژیک را به یکی از کشورهای پشرفته تبدیل کرده است.

پایتخت کشور بلژیک شهر بروکسل است.

زبان های رسمی در کشور بلژیک به ترتیب فرانسوی، آلمانی و هلندی است.

رایج بودن زبان فرانسوی و گویش فرانسه در کشور بلژیک در بیشتر موارد اجتماعی و حتی برون مرزی کمک بسزائی به افراد می کند.

کشور بلژیک با کشورهای هلند، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، دریای سیاه همسایه و همرز است.

واحد پول کشور بلژیک یورو است که این نوع شاخص مالی کمک زیادی به درآمد زایی در بازارهای جهانی و به خصوص اتحادیه اروپا به این کشور کرده است.

شهرهای مثل لی یژ، بروخسو شهر زیبای نامور از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای کشور بلژیک است.

ویزای کار بلژیک

اقتصاد کشور بلژیک

همان طور که در مطلب بالا ذکر کردیم کشور بلژیک اقتصادی بر پایه واردات و صادرات و خدمات را در دستور کار خود قرار داده است.

تولید ناخالص داخلی کشور بلژیک 528 میلیارد دلار برآورد شده است.

میانگین حقوق افراد در کشور بلژیک در حدود 3.300 یورو در ماه است.

در واقع افرادی که قصد گرفتن ویزای جستجوی کار بلژیک را دارند باید این مبالغ را در نظر داشته باشند.

کشور بلژیک نیز مانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا هم پیمان های سیاسی و اقتصادی دارد.

کشورهای بزرگی همچون ایالت متحده آمریکا، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، هلند و آلمان که مراودات بزرگ اقتصادی با سهم بزرگی از سرمایه گذاری را در کشور بلژیک تزریق کرده اند.

در حال حاضر کشور آلمان بهترین شرایط را برای جذب نیروی کار دارد. پیشنهاد ما این است که مقاله ویزای کار آلمان یا شرایط کار در آلمان را هم مطالعه کنید.

ویزای جستجوی کار بلژیک

بلژیک نیز مانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در جایگاه ویژه کاری مناسب برای افراد خارجی قرار گرفته است.

البته قوانین کلی کشورهای اتحادیه اروپا مشابه یکدیگر هستند.

ویزای جستجوی کار بلژیک یکی از راه های مهاجرتی و دریافت اقامت موقت و تبدیل به اقامت دائم این کشور است.

بعد از اقدام و گرفتن ویزای جست و جوی کار بلژیک افراد به اخذ اقامت دائم کشور بلژیک نزدیکتر می شوند.

افرادی که با ویزای جستجوی کار بلژیک به این کشور ورود می کنند می توانند بعد از 3 سال کار و واریز مالیات به حساب دولت برای تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم اقدام کنند.

افراد برای گرفتن ویزای کار بلژیک بایستی حتما یا از طریق یک کارفرمای بلژیکی که دارای کسب و کاری معتبر باشد دعوت نامه ای دریافت کنند و یا بعد از اخذ ویزای جست و جوی کار بلژیک شغل و کارفرمایی برای خود پیدا کنند.

کارفرمای بلژیکی حتما بایستی تابع کشور مقصد باشد تا بتواند دعوت نامه کاری را برای افراد متقاضی ارسال کند.

کارفرمای بلژیکی بایستی روال معین فرستادن دعوت نامه را در اقدامات قبلی خود انجام داده باشد و طیق این موضوع می تواند دعوت نامه ای ارسال کند.

کارفرمایان در کشور بلژیک باید به مراجعی که صلاحیت قانونی از سوی دولت کشور را دارند مراجع کرده و درآمد و سودهی شرکت و یا بنگاه اقتصادی خود را به اثبات برسانند و شرایط خود را برای گرفتن نیروی کار جدید در اختیار آنان قرار دهند.

موانع ویزای جست و جوی کار در بلژیک

لازم به ذکر است افرادی که از طریق ویزای جستجوی کار بلژیک وارد کشور می شوند نمی توانند به عنوان نیروی کار با الویت کاری استخدام شوند، زیرا الویت های استخدامی در وهله اول با شهروندان بلژیکی و بعد از آنها شهروندان اتحادیه اروپا و در مرحله آخر افراد خارجی که بیرون از اتحادیه اروپا هستند.

پس عزیزانی که قصد گرفتن ویزای جستجوی کار بلژیک را دارند باید نسبت به قوانین وضع شده پیش بروند.

کارفرما باید آگهی به مدت 3 ماه (در حدود 90 روز) در کشور بلژیک صادر کند.

خب حال اگر کارفرما نیروی خود را پیدا کند دیگر احتیاجی به صدور آگهی دوباره نیست ولی اگر نتوانست فرد مورد نظر را پیدا کند باید این اگهی استخدامی خود را در کل اتحادیه اروپا صادر کند و 3 ماه منتظر فرد مورد نظر شود و بازهم اگر شخص را پیدا نکرد، حال می تواند برای فردی که بیرون از اتحادیه اروپا است دعوت نامه کاری بفرستد تا ایشان را استخدام کند.

حتما در نظر داشته باشید که کارفرما باید از اداره مهاجرت کشور بلژیک اجازه مبنی بر صدور این درخواست را دریافت کند.

با تمامی موارد ذکر شده که در مورد ویزای جستجوی کار بلژیک از طریق ارسال دعوت نامه کاری کارفرما خدمت شما عرض کردیم، شاید برای عزیزان سوالی پیش بیاید که اقدام برای این نوع ویزا بسیار دشوار باشد.

در این مرحله باید چکار کرد؟

اگر کارفرمای شما فردی باشد که بیوگرافی از شرایط و شخصیت شما داشته باشد می تواند اگهی را جوری تنظیم کند که فرد مورد نظر ایشان مثل شماست، با این حال می توانید به راحتی استخدام شوید.

حال اگر افراد به جای گرفتن ویزای جستجوی کار بلژیک برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند می تواند بعد از فارغ التحصیل شدن از مقطع مورد نظر با کارفرمایی بلژیکی و حتی وابستگان نزدیکی که آنها نیز کسب و کار در کشور دارند آشنا شده و تقاضای کار کنند.

پس افراد می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری نیز تبدیل کنند و به کسب درآمد برسند و از آن سو برای گرفتن اقامت دائم کشور بلژیک اقدام کنند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “ویزای جستجوی کار بلژیک

  1. نجفی گفت:

    بنده دنبال کار در خارج هستم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *