تحصیلی, گرجستان

ویزای تحصیلی گرجستان + نکات مهم مهاجرت تحصیلی

ویزای تحصیلی گرجستان

اخذ ویزای تحصیلی گرجستان یکی از راه های محبوب برای مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت گرجستان است. کشور گرجستان با مقاصد گردشگری فراوانی که دارد همه ساله جز انتخاب گردشگران هستند.

اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

اخذ ویزای تحصیلی گرجستان و مهاجرت تحصیلی به این کشور می تواند یکی از راه های مهاجرت و در نهایت اقامت گرجستان باشد. کشور مذکور دارای دانشگاه های متعددی است که سطح علمی مناسبی دارند. دانشجویان زیادی تمایل به تحصیل در گرجستان را دارند. اگر شما هم تمایل دارید در خارج از کشور تحصیل کنید و به دنبال کشوری مناسب برای تحصیل هستید تا پایان با ما همراه باشید. در این گفتار قصد داریم شما را با تحصیل در گرجستان، اخذ ویزای تحصیلی گرجستان، دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در گرجستان، تحصیل در رشته های پزشکی گرجستان، هزینه های زندگی در گرجستان و سایر موارد لازم برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان را برای شما بیان کنیم.

در ابتدا ذکر این نکته لازم است اینکه که اخذ ویزای تحصیلی گرجستان یکی از راه های اخذ اقامت گرجستان است

کشور گرجستان در بیست و هفت سال پیش از اتحاد جماهیر شوروی جدا شد و به استقلال رسید. واحد پول این کشور لاری است. ارزش هر 3.5 لاری معادل یک دلار است.

جمعیت کشور گرجستان در حدود ۵ میلیون نفر است و مردم آن به زبان گرجی صحبت کرده و زبان رسمی کشور مذکور محسوب می شود. دین بیشتر مردم گرجستان مسیحی ارتدوکس است.

مزایای تحصیل در گرجستان

مزایای تحصیل در گرجستان متعدد است. کشور گرجستان کشوری با آب و هوای خوب و با قرار گرفتن بین قاره آسیا و اروپا شرایط خوبی برای زندگی و تحصیل دارد. این کشور هم اکنون جزء اتحادیه اروپا نیست، اما در صف انتظار برای پیوستن به اتحادیه مذکور است و تا سال ۲۰۲۰ به اتحادیه اروپا خواهد پیوست.

 در صورتی که گرجستان به عضویت اتحادیه اروپا پذیرفته شود کسانی که مقیم این کشور هستند می توانند بدون ویزا و محدودیت به تمام کشورهای حوزه شنگن، که در حال حاضر ۲۶ کشور عضو این پیمان هستند سفر کرده و حتی در دانشگاه های کشورهای عضو شنگن بدون محدودیت تحصیل کنند.

علاوه بر مورد بالا که گفته شد از دیگر مزایای تحصیل در گرجستان هزینه های بسیار پایین زندگی و همچنین تحصیل در این کشور است. هزینه های زندگی در پایتخت یعنی شهر تفلیس حدود 25 درصد ارزان تر از زندگی در ایران است.

تفلیس علاوه بر هزینه های پایین زندگی، شرایط و امکانات یک شهر اروپایی را برای شما به ارمغان می آورد. در گرجستان بر اساس آمارهای اداره ملی این کشور، هزینه های زندگی برای یک نفر و همچنین یک خانواده دو نفره اعلام شده است.

هزینه های زندگی برای یک نفر با احتساب مسکن مبلغی در حدود 500 لاری است که مبلغی در حدود 217 دلار آمریکا است. بر اساس این آمار هزینه های زندگی برای یک خانواده دو نفره حدود 650 لاری معادل حدود 280 دلار آمریکا برآورد می شود.

سایر مزایای تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان برای متقاضیان دارای مزایایی می‌باشد که می‌تواند به مهم‌ترین مزایای تحصیل در گرجستان به این شرح اشاره نمود:

  • در زمان تحصیل در گرجستان می‌توانید در خوابگاه‌هایی اقامت نمایید که هزینه پایینی دارند.
  • زمانی که تحصیل در گرجستان را انتخاب کرده‌اید به این معنا می‌باشد که شما هزینه‌ کمی برای تحصیل در گرجستان پرداخت خواهید کرد چرا که تحصیل در این کشور پایین می‌باشد و این موضوع در سراسر جهان مطرح شده است.
  • زمانی که بخواهید ادامه تحصیل در گرجستان را انتخاب کنید باید بدانید که برخلاف دیگر کشورها شما نیازی به ارائه مدرک زبان و آیلتس نخواهید داشت.
  • شما اگر در حین تحصیل با یک فرد گرجستانی ازدواج نمایید می‌توانید اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید.
  • این کشور دارای معتبرترین و برترین دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی می‌باشد.
  • شما می‌توانید بعد از چند روز پذیرش را از دانشگاه دریافت نمایید.
  • بی‌شک یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در گرجستان به‌صرفه بودن هزینه‌های اقتصادی می‌باشد.

مقاطع تحصیلی در گرجستان

  • لیسانس ۴ سال
  • فوق لیسانس ۲ سال
  • دکترا ۳ تا ۵ سال
  • رشته پزشکی عمومی ۶ سال
  • دندانپزشکی ۵ سال
  • زمان پذیرش برای ویزای تحصیلی گرجستان

زمان اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های گرجستان

  • March
  • September
  • اسفند و فروردین / شهریور و مهر

هزینه اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

هزینه های تحصیل در گرجستان به نسبت بسیاری از کشورها کمتر است. پایین بودن هزینه تحصیل دلیلی بر بی کیفیتی دانشگاه های این کشور نیست. مدرک دانشگاهی که در دانشگاه های خوب این کشور ارائه می شود مورد تایید کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله وزارت علوم ایران است. سطح علمی دانشگاه های گرجستان در حد مطلوبی قرار دارد.

کشور مذکور دارای دو نوع دانشگاه است که شامل دولتی و خصوصی می شود. دانشگاه های دولتی کاملا رایگان هستند ولی فقط شهروندان این کشور می توانند از آنها استفاده کنند اما دانشگاه های خصوصی برای شهروند مقیم و خارجی تفاوتی قائل نیست و دانشجو باید شهریه بپردازد.

شهریه دانشگاه های گرجستان به ترتیب برای هر مقطع بیشتر می شود. شهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی در مبلغی در حدود 3 هزار یورو، مقطع کارشناسی ارشد 3 تا 4 هزار یورو و برای دکترا مبلغی در حدود 4 تا 5 هزار یورو محاسبه شده است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در گرجستان

در گرجستان دانشگاه های متعددی وجود دارد که تعداد آنها به حدود 50 عدد می رسد که 20 تای آنها دولتی و مابقی خصوصی هستند. لیستی که در پایین ارائه می کنیم دانشگاه های مورد تایید توسط وزارت علوم هستند:

  • Apolon Kutateladze آکادمی هنر
  • دانشگاه ایالتی ایوان جاوخیشویلی تفلیس
  • دانشگاه دولتی ساراییشویلی کنسرواتوار تفلیس
  • دانشگاه فنی
  • دانشگاه تربیت معلم

برای اطلاع دقیق تر در مورد دانشگاه های گرجستان و شرایط پذیرش این دانشگاه ها موسسه حقوقی مهاجرتی آوات آماده هر گونه مشاوره و خدمات به هموطنان گرامی می باشد.

دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی گرجستان

دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی گرجستان متقاضیان زیادی از نقاط مختلف مخصوصا کشورهای آسیایی و آفریقایی دارند. برای ورود به دانشگاه های کشور مذکور شما نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان را دارید. نکته ای که هنگام درخواست پذیرش باید به آن توجه کنید این است که حتما از مورد تایید بودن دانشگاه توسط وزارت علوم اطمینان حاصل فرمایید.

دانشگاه های گرجستان متعدد هستند اما چند دانشگاه از اعتبار و سطح بالاتری برخوردار هسند. آکادمی پزشکی تفلیس گرجستان یکی از بهترین دانشگاه های معتبر در منطقه قفقاز می باشد. آکادمی پزشکی تفلیس یکی از دانشگاه های گرجستان است که در لیست سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته ایت.

آکادمی پزشکی و دندان پزشکی تفلیس تنها دانشگاه مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست. در کشور گرجستان دانشگاه های پزشکی دیگری وجود دارند که در لیست سازمان بهداشت جهانی قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی و دندان پزشکی جیومِیدی (Geomedi) نیز یکی از دانشگاه های علوم پزشکی معتبر در گرجستان است. این دانشگاه هم مورد تایید چندین سازمان بین المللی بویژه سازمان بهداشت جهانی می باشد. در ادامه چند دانشگاه معتبر گرجستان را برای شما نام می بریم.

دانشگاه های پزشکی و علوم پزشکی تویلدیانی ( Tvildiani ) که عنوان نخستین دانشگاه غیر دولتی گرجستان را به خود اختصاص داده است در سال ۱۹۹۳ فعالیتش را آغاز کرد.

زبان تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی گرجستان

در دانشگاه های نام برده ( آکادمی پزشکی تفلیس، دانشگاه علوم پزشکی و دندان پزشکی جیومِیدی “Geomedi“، دانشگاه پزشکی و علوم پزشکی تویلدیانی ” Tvildiani ” ) طول دوره های تحصیلی پزشکی و دندان پزشکی به مدت ۶ سال است. مزیت مهم این دانشگاه ها این است که زبان تحصیل در دانشگاه، انگلیسی می باشد. از آنجا که زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است می تواند برای فارغ التحصیلان از دانشگاه های گرجستان آینده بهتری را رغم بزند. یک نکته که شما باید در مورد زبان تحصیل بدانید این است که باید مدرک زبان روسی یا انگلیسی ارائه دهید.

دانشگاه قفقاز گرجستان

دانشگاه قفقاز گرجستان یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور در داخل و بین‌المللی می‌باشد، این دانشگاه که در سال ۲۰۰۴ تأسیس گردید بی‌شک این دانشگاه نیز جزء یکی از معتبرترین دانشگاه‌های گرجستان می‌باشد و افرادی که تمایل به تحصیل در گرجستان را نیز دارند در صدد اخذ پذیرش از این دانشگاه نیز می‌باشند.

در دانشگاه قفقاز گرجستان حدود 45 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌گردد جالب است بدانید که این دانشگاه از تمامی کشورهای دنیا دانشجو دارد و می‌توان به جرات گفت که این دانشگاه در سال‌های نه‌چندان دور به بزرگ‌ترین دانشگاه در این منطقه تبدیل خواهد شد.

دانشگاه آمریکایی گرجستان

در سال 2005 خانم جمر جاشیولی اقدام به تأسیس دانشگاه آمریکایی گرجستان نمود و این موضوع با استقبال مردم تفلیس مواجه شد، این موضوع برای همبستگی اروپا و آمریکا انجام گردید و جایگاه گرجستان را در بین کشورهای توسعه یافته بالا برد، این موضوع سبب گردید تا موقعیت‌های شغلی مناسبی برای دانشجویان این دانشگاه فراهم گردد و تقاضا برای آن بسیار بالا رفت.

این دانشگاه که در پایتخت گرجستان بنا گردیده است، در ابتدا این دانشگاه مرکز حقوق بود اما در سال‌های بعد سایر رشته‌های تحصیلی نیز در این دانشگاه اضافه گردید که این سبب جذب متقاضیان بسیاری گردید.

نکته‌ای که باید در خصوص دانشگاه آمریکایی گرجستان به آن اشاره نماییم این می‌باشد که این دانشگاه روابط بسیار نزدیکی با دیگر دانشگاه‌های معتبر در سطح دنیا دارد که این موضوع سبب تمایز این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های کشور گرجستان گردیده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

همان‌طور که می دانید برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی باید مدارک خاصی را تهیه نمایید تا با توجه به آن‌ها بتوانید پذیرش را از دانشگاه‌های مورد نظر خود دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزا اقدام نمایید، افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در گرجستان می‌باشند باید مدارک لازم برای تحصیل در گرجستان را تهیه کرده و سپس برای این مهم اقدام نمایند چرا که با کوچک‌ترین نقصی در پرونده درخواست شما پذیرفته نخواهد شد.

مدارک لازم برای تحصیل در گرجستان به این شرح می‌باشد:

  • گذرنامه متقاضی که اعتبار لازم را داشته باشد و منقضی نگردیده باشد.
  • شناسنامه متقاضی
  • مدرک دیپلم
  • ریزنمرات سه سال پایانی
  • گواهی تحصیل که باید از دبیرستان دریافت کرده باشید.
  • در صورت گذراندن دوره‌ پیش‌دانشگاهی باید مدارک این دوره را نیز ارائه دهید.
  • شش قطعه عکس رنگی پرسنلی متقاضی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • تمامی مدارک و اسناد باید به زبان گرجی ترجمه شده باشد و به تائید دادگستری رسیده باشد.
  • از تمامی مدارک باید کپی تهیه نمایید چرا که اصل مدارک به شما برگردانده خواهد شد و تنها کپی آن‌ها در پرونده قرار خواهد گرفت.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *