تحصیلی, سنگاپور

دریافت ویزای تحصیلی سنگاپور

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور سنگاپور

سنگاپور، کشوری واقع شده در جنوب شرقی آسیا است. این کشور به عنوان کشوری پیشرفته، امروزی و ثروتمند در سراسر جهان شناخته می شود. همین امر باعث شده افراد بسیاری علاقه مند به مهاجرت به کشور سنگاپور شوند. در بین علاقه مندان مهاجرت به این کشور، دانشجویان و دانش آموزان، بخش قابل توجهی از آن ها را تشکیل داده اند. چرا که کشور مدرن سنگاپور با بازار کار پر رونق، سیستم آموزشی قوی و… مزایای بسیاری را در اختیار متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور، می گذارند. این موضوع باعث شده تا هر ساله متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در سنگاپور به این کشور نقل مکان نمایند. اگر شما نیز از جمله علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به این کشور هستید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. با مطالعه این مقاله شما تمام اطلاعات مورد نیاز در خصوص دریافت ویزای تحصیلی سنگاپور را خواهید دانست.

تحصیل در سنگاپور

به طور کلی نظام تحصیلی کشور سنگاپور با نظام آموزشی انگلستان شباهت و نزدیکی بسیاری دارد. کشور سنگاپور یکی از مراکز اقتصادی جهان و از پیشرفته ترین کشورها در حوزه تکنولوژی است. این کشور آسیایی از سیستم آموزشی با کیفیت و ارتباطات خوبی با دانشگاه های بین المللی مستقر در سایر نقاط جهان برخوردار است. از طرف دیگر دانشگاه های سنگاپور با حوزه صنعت این کشور ارتباط بسیار نزدیکی دارند.

استفاده از زبان انگلیسی در این کشور رواج بسیار دارد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در سنگاپور به راحتی فراهم شده است. دانشجویان در حین تحصیل از اجازه کار نیز برخوردار هستند. به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را از این راه تامین نمایند. همچنین دانشگاه سنگاپور بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی خود در نظر گرفته است. همه این ها مزایای بسیار مطلوبی برای تحصیل در این کشور محسوب می شود.

ما در مقاله ای با نام شرایط تحصیل در سنگاپور، همه چیز در خصوص تحصیل در این کشور را مطرح کرده ایم. شما می توانید با مطالعه آن اطلاعات جامع و کاملی در خصوص سیستم آموزشی، هزینه تحصیل و… در کشور سنگاپور، به دست آورید.

شهرهای محبوب سنگاپور برای دانشجویان مهاجر

کشور سنگاپور شهرهای دانشجویی بسیاری دارد. اما در میان همه این شهر ها، شهر سنگاپور به عنوان پایتخت این کشور از محبوبیت و امکانات ویژه ای برخوردار است. به طوری که این شهر در لیست بهترین و محبوب ترین شهرهای دانشجویی جهان ذکر گردیده است.

شهر سنگاپور از پیشرفته ترین و مدرن ترین شهر های دنیا به حساب می آید. این شهر در کنار آسمان خراش و ساختمان های بلند خود، از پاکیزه ترین و زیبا ترین شهرها در میان پایتخت های دنیا است. شهر سنگاپور یکی از قطب های اقتصادی دنیا به حساب می آید. همچنین آمار بیکاری در این کشور بسیار پایین است. از طرف دیگر این شهر بسیار لوکس و گران است. همین امر زندگی به عنوان دانشجو در این شهر را سخت کرده است. مگر آنکه شما از حمایت مالی خوبی برخوردار باشید.

به طور کلی برترین و مهم ترین دانشگاه های سنگاپور عبارتند از:

  • دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)
  • دانشگاه فنی سنگاپور (Nanyang_(NTU))
  • دانشگاه مدیریت سنگاپور
  • دانشگاه فناوری_طراحی سنگاپور
  • دانشگاه بیل
  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • دانشگاه فنی سنگاپور
  • و…

دانشگاه های نام برده شده، از برترین دانشگاه های دنیا هستند تا آنجا که در لیست 20 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. دانشگاه مدیریت سنگاپور جز 500 دانشگاه برتر جهان و 100 دانشگاه برتر آسیا است. دانشگاه های فناوری- طراحی سنگاپور و دانشگاه بیل نیز از بهترین دانشگاه های سنگاپور هستند که با همکاری دانشگاه های برتر آمریکا مدیریت می شوند.

انواع ویزای تحصیلی سنگاپور

کشور سنگاپور همانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا دو نوع ویزای تحصیلی کوتاه مدت و ویزای تحصیلی بلند مدت به متقاضیان ارائه می دهد. متقاضیان با توجه به اهدافی که از ورود به این کشور در خصوص تحصیل دارند، می توانند یکی از این ویزا های تحصیلی را دریافت نمایند.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

اگر شما در یک دوره تحصیلی کوتاه مدت مانند دوره آموزش زبان در این کشور پذیرفته شده اید، باید این نوع ویزای تحصیلی را دریافت نمایید. در واقع با گرفتن ویزای تحصیلی کوتاه مدت سنگاپور شما تا حداکثر 3 ماه می توانید در این کشور بمانید و به تحصیل بپردازید. با به پایان رسیدن مدت اعتبار این ویزا شما باید این کشور را ترک کنید. به عبارتی این ویزا، امکان تمدید مجدد را ندارد.

ویزای تحصیلی بلند مدت

اگر شما در یک دوره تحصیلی طولانی تر از 3 ماه پذیرش گرفته اید، باید این نوع ویزای تحصیلی سنگاپور را درخواست دهید. در واقع متقاضیان تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کشور سنگاپور همگی باید برای این نوع ویزای تحصیلی درخواست دهند. این نوع ویزای تحصیلی سنگاپور برای یک سال اعتبار دارد. البته شما می توانید در پایان هر سال تا زمان اخذ مدرک تحصیلی خود این ویزا را تمدید نمایید.

در نظر داشته باشید که تمدید این ویزا تنها تا زمانی امکان پذیر است که مشغول تحصیل در سنگاپور باشید. در غیر این صورت شما امکان تمدید این نوع ویزا را نخواهید داشت.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور

برای دریافت ویزای تحصیلی کشور سنگاپور شما باید شرایط تعیین شده توسط این کشور را دارا باشید. این شرایط به شرح زیر است:

  • داشتن مدرک پذیرش از دانشگاه سنگاپوری مورد نظر خود
  • برخورداری از CV یا رزومه تحصیلی مناسب
  • داشتن انگیزه نامه برای تشریح هدف و علت اقدام به تحصیل در سنگاپور
  • برخورداری از گواهی پزشکی مبنی بر نداشتن بیماری
  • داشتن فیش صورت حساب بانکی و گردش حساب 6 ماه اخیر جهت اثبات برخورداری از شرایط مالی مطلوب
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با حداقل نمره 6 یا 5/6 و 80 برای شرکت در دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی
  • داشتن بیمه نامه سلامت معتبر
  • برخورداری از مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه یا ای دی کارت، پاسپورت و…
  • داشتن حداقل یک توصیه نامه و نامه پذیرش از یک استاد ب رای تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی
  • داشتن معدل دیپلم بیشتر از 12
  • و…

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور سنگاپور

قبل از اینکه شما برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی سنگاپور اقدام نمایید، در ابتدا باید مدارک مورد نیاز این کار را آماده کرده باشید. در واقع تحویل مدارک خواسته شده به صورت کامل به سفارت سنگاپور قطعا شانس پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما را بالا خواهد برد. مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی سنگاپور به شرح زیر می باشند:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی سنگاپور eform 16 به صورت تکمیل شده
  • نامه قبولی و ثبت نام در دانشگاه سنگاپوری مورد نظر
  • بیمه درمانی و بیمه سانحه حداقل با یک سال اعتبار
  • مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه یا ای دی کارت و گذرنامه معتبر همراه ترجمه آن ها
  • فیش رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • عکس پرسنلی متعلق به چند ماه اخیر
  • سندی مبنی بر برخورداری از تمکن مالی کافی
  • جدید ترین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات
  • حداقل یک توصیه نامه از اساتید دانشگاهی (برای پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی)
  • گواهی عدم مرتکب شدن جرم و جنایت
  • نتایج آزمایشات پزشکی نشان دهنده سلامت کامل روانی و جسمانی و همچنین عدم اعتیاد
  • سندی مبنی بر در نظر داشتن محلی برای سکونت در طول دوره تحصیلی
  • نامه تشریح هدف و علت تمایل به تحصیل در سنگاپور یا همان انگیزه نامه تحصیلی
  • مدرک بین المللی زبان انگلیسی برای شرکت در دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی
  • و…

در نظر داشته باشید که هر متقاضی با توجه به شرایط منحصر به فردی که دارد، ممکن است نیاز باشد مدارک بیشتری را ارائه دهد.

روند اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور

برای دریافت ویزای تحصیلی کشور سنگاپور شما باید در ابتدا نامه پذیرش یا قبولی از سوی دانشگاه سنگاپوری مورد نظر خود دریافت نمایید. سپس در کمتر از دو هفته نامه قبولی را به همراه تمامی مدارک مورد نیاز به سازمان بازرسی و مهاجرت کشور سنگاپور یا سامانه آنلاین Solar تحویل دهید. پس از بررسی دقیق مدارک این کشور نتیجه نهایی درخواست شما را اعلام خواهد کرد. معمولا پروسه اعلام نتیج درخواست ویزای تحصیلی این کشور 2 تا 3 هفته به طول می انجامد. مگر آنکه بنا به دلایلی سفارت سنگاپور شخص متقاضی را برای مصاحبه حضوری دعوت نماید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی این کشور

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، برای بررسی مدارک و فرم ها، شما باید در سامانه Solar کشور سنگاپور ثبت نام نمایید. سپس همه مدارک و فرم های خود را در این سامانه بارگذاری کنید. برای اینکه مدارک و فرم های شما مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند، شما باید هزینه ای در حدود 30 دلار پرداخت کنید. البته این هزینه صرفا برای بررسی مدارک و فرم های شما است. در صورت مثبت بودن نتیجه بررسی شما باید مبلغ 60 دلار را جهت صدور ویزای تحصیلی خود پرداخت کنید.

الزامات زبان برای اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور

در کشور سنگاپور زبان های انگلیسی، چینی، مالایی و تامیل به عنوان زبان های رسمی رواج دارند. غالب واحد های درسی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند. بنابراین برای تحصیل در این کشور شما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشید. برای این منظور داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6، 6/5 یا تافل با نمره حداقل 80 الزامی محسوب می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور به چه صورت است؟

واضح است که هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور مانند سایر دانشگاه های جهان به عواملی چون نوع دانشگاه، عنوان رشته و دوره تحصیلی بستگی دارد. اما به طور میانگین می توان گفت که شهریه دانشگاه های این کشور در حدود 15.000 تا 50.000 دلار سنگاپور برآورد می شود.

2. آیا دانشجویان در کشور سنگاپور مجاز به کار در حین تحصیل هستند؟

بله، دانشجویان در دانشگاه های کشور سنگاپور با توجه به دوره تحصیلی خود تا مقدار ساعت مشخصی مجاز به کار در این کشور هستند. این مقدار ساعت مشخص کاری برای دوره کارشناسی 12 تا 18 ساعت، برای دوره کارشناسی ارشد 20 تا 25 ساعت و برای دوره دکتری 25 الی 30 ساعت در فته تعیین شده است. با توجه به هزینه های بالای زندگی در این کشور داشتن کار پاره وقت قطعا کمک کننده خواهد بود.

3. هزینه زندگی در شهرهای سنگاپور به چه صورت است؟

به طور کلی کشور سنگاپور از جمله کشورهای گرانقیمت در دنیا به حساب می آید. البته که نمیزان هزینه زندگی برای هر فرد با توجه به سبک زندگی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی هزینه زندگی در کشور سنگاپور حدود 1500 تا 2000 دلار برآورد می شود.

شما می توانید از طریق بخش دیدگاه ها که در پایان این مقاله آمده است، هر سوالی که دارید از ما بپرسید یا می توانید مشکلات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید. گروه حرفه ای آوات در اولین فرصت پاسخگوی کلیه سوالات شما خواهد بود.

5/5 - (25 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *