بلژیک, تحصیلی

کارهایی که قبل از دریافت ویزای تحصیلی در بلژیک باید انجام داد

ویزای تحصیلی در بلژیک

کشور بلژیک از جهت های مختلف زیادی می تواند راه ایده ال برای خیلی از تقاضا کننده ها باشد. با گرفتن ویزای تحصیلی در بلژیک بعد از مدتی در صورت خواستن و راضی بودن به راحتی می توان برای تبعیت و اقامت در این کشور با رعایت و حفظ مقررات اقدام کرد.

مزایایی که کشور بلژیک در مورد تحصیل دارد رعایت استاندارد های روز دنیا در این کشور باعث شده که مورد استقبال زیادی از افراد دنیا قرار بگیرد.

ویزای تحصیلی در بلژیک

از کار هایی که باید برای گرفتن ویزای تحصیلی در بلژیک انجام دهید :

کلا دو نوع ویزا در کل جهان برای رفتن به کشور خارجه وجود دارد

یکی از ویزا ها به اسم ویزای نود روزه است که ویزای کوتاه مدت است

و دومین ویزا، ویزای بیش تر از نود روز یا بلند مدت است که در گروه D قرار گرفته است

برای تحصیل در بلژیک ویزای بلند مدت یا همان ویزای بیش از نود روز است

بعضی از کشور ها هم هستند که برای ورود به بلژیک نیاز به ویزای تحصیلی چه غیر تحصیلی ندارند. شهروندانی که از کشور های اتحادیه اروپا و یا اتحادیه اقتصادی اروپا باشند می توانند با نشان دادن مدارکی که هویت و شخصیت ان ها را نشان می دهد برای ادامه تحصیل در بلژیک اقدام کنند.

و همچنین شهروندان امریکایی اگر با ویزای کوتاه مدت یعنی کمتر از نود روز وارد کشور شده باشند در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این کشور داشته باشند دیگر نیازی به اقدام ویزای بلند مدت یعنی بیش از نود روز نخواهد داشت

و ادامه تحصیل برای ان ها در بلژیک بدون هیچ مانعی است

ولی کشور های دیگر حتما و الزاما باید تمام قواعد و ضوابط کشور بلژیک برای گرفتن ویزای تحصیلی را رعایت کنند و بعد برای گرفتن ویزا اقدام کنند به این ترتیب که قبل از قبول کردن دانشگاه ها ی بلژیک قوانین مربوط به گرفتن ویزا را رعایت کرده و به تایید مرکز سنجش اموزش برسانند و پس از تایید برای پذیرش در دانشگاه ها اقدام کنند

مدارکی که باید برای گرفتن ویزای تحصیلی در بلژیک نشان داد به شرح زیر است :

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی

  • نشان دادن پاسپورت که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد
  • نشان دادن گواهی پزشکی مبنی بر سلامت کامل جسمی فرد
  • تحویل دادن مدارک بانکی به این که تمکن مالی فرد تقاضا کننده برای هزینه های زندگی و تحصیل به مدت حداقل یک سال در کشور بلژیک پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی به طور دقیق و کاملی.
  • ارائه مدارکی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه ی کیفری.
  • ارائه رونوشتی از تمام مدارک دبیرستان اعم از ریز نمرات مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی.
  • ارائه رونوشتی از تمام مدارک تحصیلی، دانشگاهی که گذرانده اید.
  • اگر برای کارشناسی ارشد اقدام می کنید ارائه ی مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات، اگر برای دکتری اقدام می کنید ارائه مدرک لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریز نمرات هر دو مقطع.
  • ارائه ی هر یک از مدارک بالا باید به صورت ترججمه شده به زبان انگلیسی باشد که البته بسته به دانشگاه مورد نظر می توانید مدارک را به هر یک از زبان های المانی، فرانسوی و یا هلندی ترجمه کنید.

شرایط ویزای تحصیلی در بلژیک و تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک:

دانشجویانی که تقاضای ادامه تحصیل در بلژیک و اخذ ویزای تحصیلی در بلژیک را دارند می توانند در دانشگاه ها یا موسسات اموزشی عالی به تحصیل خود ادامه بدهند.

در موسسات اموزش عالی رشته هایی همچون موسیقی، بهداشت، معماری و… تدریس می شود

که شامل دو مرحله می شود در مرحله اول اموزش ها به صورت عملی است

و در مرحله دوم به شکل دانشگاهی و پژوهشی می باشد.

از بابت هزینه ویزای تحصیلی در بلژیک و تحصیل در بلژیک این است که تحصیل در دانشگاه های بلژیک برای دانشجویان، اغلب به صورت نسبتا رایگان می باشد

تنها تعداد محدود و کمی از دانشجویان و رشته های تحصیلی هزینه دریافت می کنند

مقاطع تحصیلی

در کشور بلژیک دوران تحصیلی قبل از رفتن به دانشگاه به ۳ مقطع تقسیم می شوند ابتدایی، متوسطه، دبیرستان می شود که دانش اموزان بعد از تموم کردن این مقاطع و گرفتن مدرک دیپلم می توانند وارد دانشگاه شوند.

البته قابل ذکر است کسانی که به تحصیل در بلژیک در رشته های:پزشکی و دندان پزشکی بلژیک و همچنین مهندسی باید در ازمون ورودی دانشگاه ها نیز شرکت کنند. همین مسئله باعث شده عده ی زیادی که قصد تحصیل رایگان را داشته باشند، تحصیل رایگان در اتریش یا المان را انتخاب می کنند

یا اگر ویزای کار در اتریش یا المان را درخواست دهند و سپس بعد از گرفتن اتریش یا المان نسبت به ادامه ی تحصیل در این جور کشور ها اقدام نمایید.

در دانشگاه های بلژیک علاوه بر این که دروس توسط استاد عالی و حرفه ای تدریس میشود امکانات خیلی زیاد و با کیفیت جهت پیشرفت تحصیلی در اختیار دانشجویان می گذارند تمامی دانشجویان خیلی راحت به کامپیوتر دسترسی دارند حتی دانشجویان در مقاطع تکمیلی تحصیل به کامپیوتر باتمامی تجهیزات از جمله پیرینتر و اسکنر به صورتی شخصی به همراه دارند

هر کدام از دانشگاه های کشور بلژیک دارای یک کتابخانه تخصصی می باشند که همگی خیلی مهجز هستند و حتی امکان ارائه خدمات به صورت انلاین را دارند به این شکل دانشجویان می توانند به صورت انلاین کتاب، مقاله، پایان نامه و… مورد نظر خود را در کتابخانه دانشگاه یا دیگر دانشگاه ها پیدا کرده و با رفتن به کتابخانه به راحتی قفس مربوطه را پیدا کند

حتی اگر کتاب یا مقاله ای که دانشجو می خواهد دست دانشجوی دیگری باشد می تواند از تاریخی که دانشجو کتاب را پس می اورد اطلاع داشته باشد و بعد از بازگشت کتاب به کتابخانه مراجعه کند.

ویزای تحصیلی در بلژیک:

از شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در بلژیک این است که تشکیل کلاس ها در دانشگاه های بلژیک در ماه های سپتامبر و اکتبر می باشد.

دانشجویان در پایان هر سال تحصیلی جهت ورود به مقاطع بالاتر می بایست در امتحانات پایان دوره شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی می توانند سال تحصیلی بالاتر را شروع کنند.

زبان تدریس در اغلب دانشگاه های بلژیک انگلیسی می باشد

تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که قصد ادامه تحصیل برای دوره های دکترا را دارند.

دوره فوق لیسانس دانشگاه های بلژیک حدود ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد.

مدارکی  مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دانشگاه های  کشور بلژیک در مقطع فوق لیسانس عبارتند از:

مدارک مورد نیاز

سوابق تحصیلی، مدرک زبان آیلتس یا تافل، مدارک کامل شناسایی و معرفی یک حساب بانکی که نشان دهنده پشتوانه مالی دانشجو برای هزینه های یکسال می باشد.

دانشجویان در مقطع فوق لیسانس می توانند در هفته ۲۰ ساعت کار کنند و مبلغی حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ یورو دریافت کنند و در زمان تحصیل در مقطع دکترا دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در بلژیک در مقطع دکتری می توانند از بورسیه تحصیلی بلژیک استفاده کنند یا خودشان شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند.

دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می شوند حقوق ماهانه حدود ۲۰۰۰ دلار دریافت می کنند به همین خاطر رقابت جهت اخذ بورسیه تحصیل است phd بلژیک بسیار زیاد است.

افرادی که مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های معتبر این کشور به پایان رسانده باشند و  دارای مدرک زبان آیلتس یا تافل و مقاله بین المللی باشند از شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی برخوردارند.

همچنین دانشجویان می بایست اقدام به جلب نظر یک استاد راهنما جهت تاییدیه پایان نامه خود کنند.

زبان تدریس در اغلب رشته های مقطع دکترا انگلیسی می باشد.

دانشجویان مقطع دکترا می توانند ۳۰ ساعت در هفته را مشغول به کار شوند و حقوقی معادل۲۴۰ تا ۳۰۰ یورو در هفته دریافت نمایند که این مبلغ به راحتی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی فرد دانشجو را پوشش می دهد.

پیشنهاد می کنیم پیش از هرگونه اقدامی در خصوص امر مهاجرت حتما تحقیقات لازم را بعمل بیاورید…

ویدیوهای مناسب در خصوص کشور مورد نظر خود حتما ببینید و از مشاوران عالی رتبه و بین المللی بهره مند شوید.

شما عزیزان میتوانید سوالات ذهنی خود را در زمینه ویزای تحصیلی در بلژیک در زیر همین مقاله برای ما مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی شما اقدام نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *