ایرلند, تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی ایرلند

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

جزیره ایرلند از لحاظ وسعت به عنوان سومین جزیره بزرگ اروپا شناخته می شود. این جزیره در شمال غربی اروپا واقع شده و واحد پول آن همانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر یورو می باشد. کشور ایرلند با آب و هوای مطلوب خود و امکان تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی کشوری مناسب برای تحصیل به نظر می رسد. اگر شما هم از علاقه مندان تحصیل در این کشور اروپایی هستید، حتما مقاله پیش رویتان را تا انتها بخوانید تا همه اطلاعات مورد نیاز درباره اخذ ویزای تحصیلی ایرلند را به دست آورید.

چرا تحصیل در ایرلند؟

خوب است بدانید که کشور تاریخی ایرلند از دو بخش ایرلند جنوبی (جمهوری ایرلند) و ایرلند شمالی تشکیل شده است. البته ایرلند شمالی قسمتی از بریتانیای کبیر محسوب می شود.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور به نوعی یک مزیت محسوب می شود. همچنین اگر شما نیاز به تقویت زبان انگلیسی خود داشته باشید می توانید از دوره های زبانی معتبر موجود در این کشور بهره ببرید. سیستم آموزشی این کشور بسیار باکیفیت و معتبر است. در عین حال هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب تر به نظر می رسد.

دانشجویان دانشگاه های ایرلند امکان بهره مندی از بیمه های دانشجویی و خدمات درمانی مناسب و بورسیه های تحصیلی را نیز دارند. همه این ویژگی ها و برخی دیگر باعث علاقه دانشجویان بسیاری به تحصیل در این کشور گشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل، مقاطع تحصیلی و… کشور ایرلند، می توانید مقاله تحصیل در ایرلند را مطالعه نمایید.

انواع ویزای تحصیلی ایرلند

افرادی که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا عضو منطقه اقتصادی اروپا هستند، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی این کشور ندارند. اما شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای تحصیل در این کشور حتما باید ویزای تحصیلی ایرلند را دریافت کنند. بسته به مدت اقامت و طول دوره تحصیلی مورد نظر در این کشور دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضیان قابل دریافت است.

1. ویزای تحصیلی کوتاه مدت یا نوع C

اگر طول دوره تحصیلی مورد نظر شما تنها 3 ماه یا کمتر است، شما باید این نوع ویزای تحصیلی را دریافت نمایید. در واقع با دریافت این نوع ویزای تحصیلی شما حداکثر اجازه 3 ماه اقامت در این کشور را دارید. با تمام شدن مدت اعتبار این ویزای تحصیلی شما مجبور به ترک خاک این کشور هستید. باید بدانید که این نوع ویزای تحصیلی قابلیت تمدید اعتبار ندارد.

2. ویزای تحصیلی بلند مدت یا نوع D

زمانی که شما خواهان تحصیل در یکی از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترای دانشگاه های کشور ایرلند هستید، باید ویزای تحصیلی بلند مدت ایرلند را دریافت نمایید. در واقع به طور کلی برای تحصیل در دوره هایی که بیشتر از 3 ماه به طول می انجامند دریافت این نوع ویزا ضروری است. معمولا این نوع ویزا برای یک سال اعتبار دارد. شما می توانید با تمام شدن اعتبار این ویزا دوباره آن را تمدید نمایید. در واقع تا زمان پایان یافتن دوره تحصیلیتان این نوع ویزا قابلیت تمدید شدن دارد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

برای اینکه شما ویزای تحصیلی ایرلند را به دست آورید، حتما باید شرایط مشخص شده توسط این کشور را دارا باشید. خصوصا اگر به عنوان شهروندی از کشورهای غیر اروپایی درخواست ویزای تحصیلی می دهید. شرایط مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی ایرلند عبارتند از:

  • داشتن نامه قبولی از دانشگاه ایرلندی مورد نظر
  • داشتن رزومه تحصیلی CV پربار
  • برخورداری از گواهی پزشکی نشان دهنده عدم بیماری
  • داشتن انگیزه نامه مناسب جهت توضیح هدف و دلیل اقدام به تحصیل در ایرلند
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقلی یا 5/6 یا تافل با نمره حداقلی 80
  • داشتن مدارکی مانند فیش بانکی و… نشان دهنده تمکن مالی شخص متقاضی با سرمایه حداقلی 7000 یورو
  • برخورداری از توصیه نامه و دعوت نامه از سوی حداقل یک استاد جهت شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی
  • برخورداری از مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه یا ای دی کارت، گذرنامه و…
  • داشتن بیمه نامه معتبر سلامت و سانحه با پوشش حداقل 25000 یورو
  • و…

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ایرلند

برای اینکه شما به سفارت کشور ایرلند درخواست ویزای تحصیلی بدهید، باید از یکسری مدارک و شرایط برخوردار باشید. در واقع در صورت کامل نبودن مدارک شما، احتمالا پرونده درخواست ویزایتان با مشکل روبرو خواهد شد. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • انگیزه نامه مناسب برای تشریح علت و هدف تحصیل در ایرلند
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی ایرلند
  • سند یا نامه قبولی از طرف دانشگاه ایرلندی مورد نظر
  • سند های مالی و صورت حساب های بانکی برای نشان دادن تمکن مالی متقاضی با سرمایه حداقل 7000 یورو
  • جدید ترین مدرک تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات
  • بیمه نامه پزشکی و بیمه نامه سوانح با پوشش حداقل 25000 یورو
  • حداقل یک توصیه نامه و دعوتنامه از استاد دانشگاه (برای پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی)
  • فیش پرداخت هزینه اخذ ویزای تحصیلی ایرلند
  • گواهی نداشتن هیچ نوع سابقه وقوع جرم و جنایت
  • نتایج آزمایشات پزشکی نشان دهنده عدم بیماری متقاضی
  • مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه یا ای دی کارت و گذرنامه معتبر همراه ترجمه آنها
  • فیش رزو هتل و بلیط هواپیما
  • چند عدد عکس تمام رخ متعلق به چند ماه اخیر مشابه عکس پاسپورت
  • سندی مبنی بر در نظر داشتن مسکنی جهت اقامت در طول دوره تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی بین الملی
  • و…

روند اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

بعد از اینکه شما نامه پذیرش از دانشگاه ایرلندی مورد نظر خود دریافت کردید، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید. در واقع بعد دریافت نامه قبولی شما باید مکاتبات خود با سفارت این کشور را آغاز نمایید. در طول این مدت باید همه مدارک و فرم های مورد نیازتان را نیز آماده سازی کرده باشید. در زمان مقرر شده و بعد از پرداخت هزینه تعیین شده به سفارت ایرلند، شما می توانید همه مدارک و فرم ها به سفارت این کشور تحویل دهید. بعد از حدود دو ماه بررسی و رسیدگی به پرونده اخذ ویزای تحصیلی شما در نهایت سفارت این کشور نتیجه درخواست شما را اعلام خواهد کرد.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی این کشور

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، شما باید همه مدارک و فرم های مورد نیاز را به سفارت ایرلند تحویل دهید. این سفارت مانند سفارت سایر کشورهای دنیا هزینه ای را برای بررسی پرونده ویزای تحصیلی شما دریافت می نماید. این هزینه برای افرادی که تنها یکبار به این کشور ورود دارند حدود 60 یورو خواهد بود. اما برای افرادی که در طول دوره تحصیلی خود در این کشور چند بار ورود و خروج دارند، هزینه ای حدود 100 یورو در پی خواهد داشت.

الزامات زبان برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

برای تحصیل در کشور ایرلند شما باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. برای این منظور داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل الزامی محسوب می شود. در واقع شما باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 یا تافل با نمره حداقل 80 ارائه دهید. البته اگر شما در زبان انگلیسی دچار ضعف هستید می توانید در دوره های معتبر تقویت زبان انگلیسی در این کشور شرکت نمایید.

شهرهای محبوب ایرلند برای دانشجویان مهاجر

طبق نظر سنجی های صورت گرفته، شهر های دوبلین، گالوی، لیمریک، کورک، واترفورد و… از جمله شهر های محبوب ایرلند برای دانشجویان مهاجر هستند. از این رو ما تصمیم گرفته ایم بخشی از مقاله را به این شهر های اختصاص دهیم تا بیشتر با شهر های محبوب دانشجویی ایرلند، آشنا شوید.

شهر دوبلین

این شهر عناوینی مختلفی چون پایتخت، پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر کشور ایرلند را به خود اختصاص داده است. این شهر قطب اقتصادی کشور ایرلند و همچنین گران ترین شهر این کشور به حساب می آید. شهر دوبلین، نسبت به سایر پایتخت هتای دنیا شهر آرامی به نظر می آید. این شهر از معماری قرون وسطایی جذابی برخوردار می باشد. مهم ترین دانشگاه های این شهر عبارتند از:

  • Trinity Dublin College
  • University Dublin College
  • Dublin City University
  • Dublin School of Economics
  • American Dublin College
  • Dublin Technology Foundation
  • و…

شهر گالوی

این شهر را دومین شهر مناسب و محبوب برای تحصیل در کشور ایرلند می دانند. شهر گالوی قطب فرهنگ و هنر ایرلند به حساب می آید که در غرب این کشور قرار دارد. هر ساله نمایشگاه ها و فستیوال های فرهنگی و هنری جذابی در این شهر برگزار می گردند. همچنین این شهر از مکان های تاریخی و دیدنی معروفی همچون کلیسای جامع گالوی، طاق اسپانیا، کلیسای جامع سنت نیکلاس و… برخوردار است. توجه داشته باشید که فرهنگ ایرلندی در این شهر نفوذ بسیاری دارد تا آنجا که این شهر را ایرلندی ترین شهر این کشور قلمداد می کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در این شهر، خصوصا هزینه مسکن مانند شهر دوبلین گران به نظر می آید. از دانشگاه های مهم شهر گالوی می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • National University Of Ireland Galway
  • Galway May Technology Foundation
  • و…

شهر لیمریک

این شهر را می توان محل پرورش هنر و فرهنگ بدانیم. در واقع به این شهر عنوان پناهگاه هنر داده شده است. شهر لیمریک از فضای چند فرهنگی بین المللی برخوردار است. این شهر هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به دانشگاه های خود جذب می نماید. به نوعی می توان گفت این شهر از بهترین شهر های دنیا برای تحصیل در رشته های هنری است. هزینه زندگی در این شهر نسبت به شهر های گالوین و دوبلین پایین تر می باشد.

از جمله دانشگاه های مهم این شهر ایرلند می توانیم از دانشگاه های لیمریک، کالج گریفیت، کالج مری ایماکولت، موسسه فناوری لیمریک و… نام ببریم.

شهر کورک

این شهر ایرلندی همانند شهر دوبلین بزرگ و مشهور و دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود. همچنین شهر کرک دانشگاه کورک را در خود جای داده است. این دانشگاه یکی از بهترین، معتبرترین و بزرگ ترین دانشگاه های کشور ایرلند به شمار می رود.

شهر واترفورد

این شهر عنوان سومین شهر بزرگ ایرلند را دارد که در کنار رودخانه لی قرار دارد. دانشگاه واترفورد و موسسه فناوری واتر فورد با مدرک معتبر و امکانات مناسب خود نیز در این شهر حضور دارند.

شهر مینوت

این شهر در مجاورت شهر دوبلین با جمعیتی نسبتا کم است. دانشگاه ملی مینوت، کالج سنت پاتریک در همین شهر قرار گرفته اند.

شهر اسلیگو

این شهر جذاب ساحلی در مجاورت ایرلند شمالی قرار دارد. این شهر با جمعیت بیست هزار نفری خود طبیعت، جاذبه های گردشگری قدیمی و زیبایی را در خود جای داده است. موسسه فناوری اسلیگو از مراز تحصیلی مهم این شهر است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا با دریافت ویزای تحصیلی ایرلند می توان خانواده را نیز به عنوان همراه با خود به این کشور آورد؟

  • خیر، مطابق قوانین کشور ایرلند دانشجویان دانشگاه های این کشور اجازه بردن خانواده خود به عنوان همراه را ندارند. مگر در شرایط خاصی.

2. دانشجویان در کشور ایرلند اجازه کار دارند؟ در صورت کار کردن در طول تحصیل معمولا چقدر حقوق دریافت می نمایند؟

  • بله، دانشجویان دانشگاه های کشور ایرلند در طول دوره تحصیلی خود می توانند به کار پاره وقت مشغول شوند تا از این راه بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در تامین کشور را تامین نمایند. البته میزان ساعت مجاز به کار دانشجویان در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت تعیین شده است. اما به طور میانگین دانشجویان در این کشور تا 230 ساعت در هفته اجازه کار دارند و معمولا ساعتی 9 تا 11 یورو دستمزد دریافت می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *