اکوادور, تحصیلی

چگونه ویزای تحصیلی اکوادور را بگیریم؟

ویزای تحصیلی اکوادور

ویزای تحصیلی اکوادور

تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان یک رؤیایی است که باید به هر عنوان به آن دست یابند. ویزای تحصیلی اکوادور یکی از روش‌هایی است که علاقه‌مندان به این کشور برای راه‌یابی به آنجا در نظر می‌گیرند. روش‌های بسیاری برای ورود و اخذ اقامت و مهاجرت اکوادور پرجاذبه وجود دارد به‌طور مثال می‌توان به ویزای کاری اکوادور، ویزای سرمایه‌گذاری اکوادور اشاره کرد.

ویزای تحصیلی اکوادور

بعد از ویزای تحصیلی اکوادور، ویزای کاری نیز دارای محبوبیت بین دوستداران این کشور می‌باشد، اما اگر شما دوستدار اخذ اقامت این کشور زیبا با آب‌ و هوای متنوع و طبیتعی زیبا هستید بهتر است ویزای تحصیلی اکوادور را دریافت و با انجام مراحلی که در ادامه خدمتتان عرض می‌کنیم برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

دریافت ویزای تحصیلی اکوادور همانند اکثر کشورها می‌باشد به این‌گونه که در ابتدا باید رشته تحصیلی که می‌خواهید ادامه دهید را مشخص کنید و بعد از آن تحقیقاتی جامع در خصوص دانشگاه‌های کشور اکوادور به دست بیاورید و با قوانین و ضوابط آن‌ها آشنایی کامل کسب نمایید.

زمانی که مشخص کردید که شرایط کدام دانشگاه در اکوادور مناسب با شرایط شما می‌باشد می‌توانید برای بررسی درخواست پذیرش خود توسط دانشگاه اکوادور، مدارک مورد نیاز خود را برای آن‌ها ارسال نمایید.

زمانی که شما مدارک را برای دانشگاه اکوادور می‌فرستید و آن‌ها تأییدیه دریافت مدارک را برایتان ارسال می‌کنند در واقع به معنای تأییدیه پذیرش نیست.

برای بررسی مدارک و درخواست شما یک مدت‌زمان بین دو تا سه هفته باید سپری شود به همین خاطر باید کمی صبور باشید.

بعد از آن دانشگاه سندی مبنی بر پذیرش شما برایتان ارسال خواهد کرد که شما با دریافت آن می‌توانید برای گرفتن و درخواست ویزای تحصیلی اکوادور به سفارت این کشور مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت اکوادور

  • سندی مبنی بر دریافت پذیرش از دانشگاهی در اکوادور
  • اصل گذرنامه شما به صورتی که حداقل دو صفحه خالی داشته باشد
  • اثبات اینکه شما بعد از اتمام تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت
  • مدارک شناسایی اعم از کارت ملی، شناسنامه
  • مدارک تحصیلی سه سال پایانی (دیپلم، پیش‌دانشگاهی)(کارشناسی)(کارشناسی ارشد)
  • اثبات تمکن مالی (حساب بانکی معتبر) که نشان دهد شما توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در اکوادور را خواهید داشت.
  • گواهی پزشکی که نشان از سلامت فیزیکی شما بدهد.
  • ریزنمرات سه سال پایانی و نسخه ترجمه شده آن‌ها به زبان اسپانیایی (به دلیل اینکه زبان رسمی مردم اکوادور اسپانیایی می‌باشد) را تهیه و به دفتر نمایندگی کشور اکوادور ببرید.

بعد از انجام مراحل انگشت نگاری و مصاحبه با افسر ویزا، مدت زمانی بین دو تا سه ماه زمان خواهد برد تا مدارک شما بررسی و جواب درخواست ویزای تحصیلی اکوادور صادر شود.

بعد از اجازه صدور ویزای تحصیلی اکوادور شما می‌توانید مقدمات سفر خود را آماده سازید. بعد از رسیدن به خاک اکوادور و مشخص کردن محل اسکان باید برای انجام مراحل ثبت نام به دانشگاهی که پذیرش را دریافت کرده‌اید بروید.

بعد از شروع کلاس‌ها در واقع شما اقامت موقت کشور اکوادور را دریافت نموده‌اید.

شرایط تحصیل در اکوادور

تعداد دانشگاه‌هایی که در دنیا دارای رتبه می‌باشند بسیار می‌باشد که هفت دانشگاه از آن‌ها متعلق به کشور اکوادور می‌باشد.

البته این موضوع را باید خاطر نشان کنیم که دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی این کشور مورد تائید وزارت علوم کشور عزیزمان نیست و اگر شما خواستار تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور هستید می‌توانید با موسسه ما تماس بگیرید و از مشاورین ما با توجه به شرایط خود کشوری که مناسب ادامه تحصیل شما می‌باشد را جویا شوید.

شرایط برای افرادی که از طریق ویزای تحصیلی اکوادور وارد دانشگاه‌های این کشور شده‌اند کمی دشوار می‌باشد و مزایایی که دیگر کشورها برای دانشجویان بین‌المللی خود در نظر گرفته‌اند را ندارد.

یکی از این موارد این است که طبق قوانین کشور اکوادور بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی اکوادور تعلق نخواهد گرفت و افرادی که از طرق ویزای تحصیلی وارد دانشگاه شده‌اند باید هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند.

والدین عزیزی که می‌خواهند فرزندان خود را به مدارس کشور اکوادور بفرستند باید بدانند که برای ورود به مدرسه‌های این کشور باید در ابتدا آزمون تعیین سطح زبان اسپانیایی بدهند و با توجه به تعیین سطح زبان فرزندان، مشخص می‌شود که دانش‌آموز در چه سطحی باید به تحصیل بپردازد و معیار انتخاب سطح، تحصیلات دانش‌آموز در مدارس ایران نیست.

وضعیت کار و زندگی در اکوادور

شاید برایتان سؤال باشد که شرایط ویزا برای اتباع ایرانی به چه صورتی می‌باشد در کشور اکوادور؟ باید در جواب بگوییم که برای مدت سه ماه اقامت ایرانیان نیازی به اخذ ویزا ندارند اما اگر قصد دارند که در این کشور بیشتر از سه ماه باقی بمانند باید از یک روش از روش‌های اخذ ویزای اکوادور اقدام کرده و به‌وسیله گرفتن ویزا مدت اقامت خود را مشخص کنند.

برخی از افراد که درصدد آن می‌باشند از طریقه ویزای تحصیلی اکوادور و بعد از اتمام دوره تحصیلی برای گرفتن اقامت از طریق ویزای کاری اکوادور اقدام کنند باید بدانند که کار در این کشور تنها به یک صورت امکان‌پذیر می‌باشد و آن این است که حتماً باید به زبان اسپانیایی مسلط بوده باشید زیرا کار در هر کشوری مستلزم این می‌باشد که شما دانش زبان مردم آن کشور را داشته و بتوانید به‌راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

پس اگر فرد به زبان انگلیسی مسلط می‌باشد می‌تواند کشوری را برای آینده کاری و تحصیلی خود انتخاب کند که انگلیسی زبان می‌باشد.

هزینه‌های زندگی در اکوادور

هزینه‌های زندگی در اکوادور به نسبت دیگر کشورها ارزان می‌باشد به صورتی که فرد می‌تواند با ماهی ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار زندگی راحتی را برای خود فراهم سازد.

حال برخی افراد هستند که می‌خواهند اقامت بلند مدت و یا اقامت دائم این کشور را به دست آورند، باید بدانند که می‌توانند با مدرک تحصیلی مهندسی و همچنین از طریق ویزای سرمایه‌گذاری و ویزای کاری اکوادور اقدام به گرفتن اقامت دائم کنند.

سؤال دیگری که برای افرادی که می‌خواهند یک بیزانسی را در اکوادور فراهم کنند این می‌باشد که برای یک بیزنس موفق در اکوادور زمینه فعالیت در چه چیزی باید باشد؟ در جواب باید خدمتتان عرض کنیم که در حال حاضر بیزنس در صنایع الکترونیک پر رونق بوده و افرادی که در این زمینه به فعالیت پرداخته‌اند اوضاع خوبی دارند.

پاسپورت اکوادور

تغییرات کوچکی در سیستم امور مهاجرتی کشور اکوادور در سال ۲۰۱۷ ایجاد شده است که طبق آن مشخص شده است که کارت اقامت دائم به صورت یکجا به فرد متقاضی داده نخواهد شد بلکه در ابتدا یک اقامت دو ساله به فرد داده می‌شود و بعد از آن اقامت دائم داده خواهد شد.

همچنین کارت ملی اکوادور (سه دولا) هم در ابتدا برای مدت دو ساله به فرد متقاضی داده خواهد شد.

در ابتدا که شما مدارک خود را برای درخواست ویزای تحصیلی اکوادور به دفتر نمایندگی این کشور در تهران می‌برید، عدم سوء پیشینه را حتماً باید به تائید پلیس بین‌المللی رسانده باشید و یا این که زمانی که به سفارت اکوادور می‌برید مأمورین سفارت استعلام بگیرند.

شما با دریافت ویزای توریستی اکوادور تنها در سال یک‌بار می‌توانید به مدت ۹۰ روزبه این کشور سفر کنید و امکان دو بار در سال وجود نخواهد داشت.

نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت می‌باشد برای دوستانی می‌باشد که می‌خواهند از طریق ویزای توریستی اکوادور به این کشور رفته و با تولد فرزند خود، اقامت دائم را دریافت کنند، باید خدمت این عزیزان عرض کنیم که کشور اکوادور به هیچ عنوان پناهندگی اتباع ایرانی را حتی با تولد فرزند قبول نمی‌کند و شما باید از راه‌های قانونی اقدام برای گرفتن اقامت دائم این کشور فرمایید.

کشورهایی که با پاسپورت اکوادور بدون ویزا می توان سفر کرد

حال می‌خواهیم برای شما در خصوص آنکه آیا می‌شود بدون ویزا و با پاسپورت اکوادور به کشورهایی همچون آمریکا و کانادا سفر کنیم مطلبی کوتاه خدمتتان ارائه دهیم.

ماسفانه باید بگوییم که سفر به کشورهایی همچون آمریکا و کانادا، حتی با وجود داشتن پاسپورت اکوادور مستلزم اخذ ویزا می‌باشد و شما باید ابتدا ویزای آن کشورها را دریافت و به آن کشورها سفر کنید البته باید خدمتتان عرض کنیم که سختی این مسیر همانند ایران نمی‌باشد.

یک خبر خوش برای دوستداران این کشور این است که طبق توافقاتی که بین کشور اکوادور و اروپا انجام شد در سال ۲۰۱۸ افرادی که پاسپورت اکوادور را دارند می‌توانند بدون اخذ ویزا به مدت سه ماه به کشورهای اروپایی سفر کنند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *