آفریقای جنوبی, تحصیلی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی بخاطر شرایط خاص و خوبی که دارد مقصد مناسبی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج می باشد این شرایط خاص به این معنی می باشد که زبان رسمی در آفریقای جنوبی زبان انگلیسی می باشد و همین موضوع باعث شده است که دارای محبوبیت خاصی در بین دانشجویان متقاضی مهاجرت شود.

ویزای تحصیلی آفریقابرای افرادی مناسب می باشد که مدارکی که سفارت آفریقای جنوبی مشخص کرده است را کامل داشته باشند تا مشکلی برای صدور ویزای تحصیل آفریقای جنوبی پیش نیاید.

مدارکی که برای صدور ویزای تحصیلی آفریقا مورد نیاز می باشد در ادامه این مقاله برایتان شرح می دهیم تا با مطالعه این مقاله بتوانید اطلاعات خود را در خصوص ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی کامل کرده و انتخاب مسیر درست برای آینده ی خود داشته باشید.

مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی

از دیگر شرایط ویژه و خاصی که ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی دارد این است که تحصیل در آفریقای جنوبی با هزینه ای بسیار پایین امکان پذیر می باشد اما با وجود هزینه های بسیار پایینی که ویزای تحصیل آفریقای جنوبی دارد. دانشگاه های بسیار معتبر و پیشرفته ای را دارد که برخی از این دانشگاه ها بین المللی می باشد و دارای رتبه هستند.

نحوه اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی

متقاضیان باید این موضوع را بدانند که پذیرش از دانشگاه های آفریقای جنوبی سالی دو بار اتفاق می افتد که در ماه های فوریه و جولای می باشد.

شما اگر متقاضی ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می باشید باید در ابتدا در یکی از ماه های فوریه و جولای اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های آفریقای جنوبی کنید و زمانی که دانشگاه مورد نظرتان به شما نامه پذیرش را داد که حدودی دو هفته ای طول می کشد تا جواب دانشگاه بیاید. در آن موقع شما می توانید با نامه تاییدی که از دانشگاه آفریقای جنوبی گرفته اید برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به سفارت این کشور بروید و مدارک مورد نیازی که از شما می خواهد را تحویل سفارت دهید تا بعد از اینکه مدارک شما را بررسی کردند تصمیم به صدور ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی کنند.

زمانی که مدارک شما تکمیل باشد بدون هیچ مشکلی ویزا برایتان صادر می گردد و شما می توانید به راحتی به این کشور رفته و در دانشگاهی که پذیرش آن را دریافت کرده اید ثبت نام کنید و به تحصیل مشغول شوید.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی بدین شرح می باشند:

  • در ابتدا و جدا از هرچیز دیگری، نامه پذیرش از دانشگاهی که گرفتید برای سفارت مهم می باشد.
  • اصل پاسپورت و کارت شناساییتان همراه با ترجمه تمامی صفحات آن
  • چند قطعه عکس رنگی که از تاریخ آن حداکثرشش ماه گذشته باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر و ترجمه از تمامی آن ها
  • ریز نمرات تمامی مقاطع تحصیلی
  • تمکن مالی که میزان آن را کشور آفریقای جنوبی مشخص خواهد کرد.

در کشور آفریقای جنوبی یک دانشگاه خیلی معتبر و جهانی وجود دارد که جزو دویست دانشگاه برتر دنیا می باشد و تمام رشته ها در آن دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه که نام آن کیپ تاون می باشد جزو دانشگاه های پیشرفته و محبوب در دنیا می باشد.

مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

متقاضیان باید حتما مدرک زبان آیلتس را داشته باشند اما نمره هر کدام از مقاطع متفاوت می باشد. برای کارشناسی نمره آیلتس ۶، کارشناسی ارشد نمره آیلتس ۶٫۵ و دکتری نمره آیلتس ۷ می باشد.

البته باید این نکته را بگوییم که افرادی که مدرک زبان را ندارند می توانند بعد از ورود به آفریقای جنوبی در کلاس های آموزشی آفریقای جنوبی شرکت کنند و در دوره های زبان این کشور شرکت کنند. البته پیشنهاد ما به شما دوستداران ویزای تحصیل آفریقای جنوبی این می باشد که قبل از هر اقدامی دوره های زبان را در کشور خود بگذرانید تا سریعتر راه ها برایتان باز شود و مسیری که طی می کنید کمتر باشد.

کار دانشجویی در آفریقای جنوبی

شما وقتی وارد این کشور شُدید می توانید در کنار تحصیل به کار نیز مشغول شوید فقط مدت زمان کار در مقاطع مختلف یکسان نمی باشد و اصولا در مقاطع کارشناسی ده ساعت در هفته، کارشناسی ارشد بیست ساعت در هفته و دکتری سی ساعت در هفته می توانند به کار مشغول شوند و زمانی که تحصیلشان تمام شد به صورت تمام وقت به کار مشغول شوند البته با اجازه ای که از طرف دولت آفریقای جنوبی برایشان صادر خواهد شد.

مقالاتی مرتبط با موضوع تحصیل در آفریقای جنوبی:

  1. تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی
  2. اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی
  3. تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی
  4. تحصیل در دوره های زبان آفریقای جنوبی

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *