استرالیا

ویزای بریجینگ استرالیا نوع E

اگر با یکی از ویزاهای موقت استرالیا به این کشور سفر کرده باشید و اعتبار ویزای شما رو به پایان باشد، حتما اسم بریجینگ ویزا را شنیده اید. ویزای بریجینگ استرالیا فقط برای افرادی کاربرد دارد که در استرالیا حضور دارند و نیاز است که به دلایلی بعد از پایان اعتبار ویزای فعلی خود مدتی را در استرالیا بمانند. در این شرایط ویزای بریجینگ یا پل برایشان صادر می شود تا اقامتشان در این مدت کوتاه قانونی باشد. ویزای بریجینگ استرالیا به انواع مختلفی مانند ویزای بریجینگ نوع A، B و C تقسیم می شود که هر کدام شرایط خاص خود را دارد. در این مطلب به نوع دیگری از ویزای بریجینگ یعنی ویزای بریجینگ E پرداخته ایم و سعی کردیم به تمامی سوالات شما در مورد شرایط خاص این ویزا، چگونگی اخذ آن، مدت اعتبار ویزا و غیره پاسخ دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ویزای بریجینگ استرالیا و انواع آن مراجعه نمایید.

ویزای بریجینگ استرالیا نوع E چیست؟

ویزای بریجینگ E ساب کلاس 050 یک ویزای کوتاه مدت است و زمانی صادر می شود که ویزای فعلی شما منقضی شده است اما به دلایلی نتوانسته اید در موعد مقرر استرالیا را ترک کنید، بنابراین ویزای بریجینگ E برای شما صادر می شود تا اقامتتان در استرالیا قانونی باشد و بتوانید تمهیدات لازم را برای خروج از استرالیا و بازگشت به کشور خود، فراهم کنید. اما ویزای بریجینگ E ساب کلاس 051 زمانی صادر می شود که درخواست ویزای محافظتی که یکی از انواع ویزای پناهندگی است، داده باشید. تا زمانی که درخواست ویزای محافظتی شما در دست بررسی است و تا جواب ویزا مشخص شود و ویزا برایتان صادر شود، در این مدت به شما ویزای بریجینگ E می دهند تا اقامتتان در استرالیا قانونی باشد. این نوع از ویزای بریجینگ استرالیا زمانی صادر می شود که منتظر تصمیم در مورد وضعیت مهاجرتی خود باشید.

انواع ویزای بریجینگ E

ویزای بریجینگ E استرالیا به دو ساب کلاس یا زیرمجموعه تقسیم می شود که عبارتند از:

  1. ویزای بریجینگ E ساب کلاس 050 – Bridging visa E- subclass 050 (BVE 050)
  2. ویزای بریجینگ E ساب کلاس 051 – Bridging visa E- subclass 051 (BVE 051)

تفاوت بین این دو ساب کلاس این است که ویزای 051 فقط برای افرادی صادر می شود که درخواست ویزای محافظتی کرده باشند.

شرایط ویزای بریجینگ E

شما زمانی می توانید برای ویزای بریجینگ E ساب کلاس 050 اقدام کنید که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • تا الان در استرالیا اقامت قانونی داشته اید.
  • از قبل ویزای BVE (050) را دریافت کرده باشید.
  • قبل از اقدام برای این ویزا، ویزای BVD (041) را دریافت کرده باشید.

شما در صورتی می توانید برای ویزای بریجینگ E ساب کلاس 051 اپلای کنید که وضعیت مهاجرتی مشخصی نداشته باشید و طی 45 روز از زمانی که وارد خاک استرالیا شدید به وزارت امور خارجه استرالیا اطلاع دهید و برای یکی از موارد زیر اپلای کرده باشید:

  • برای ویزای محافظتی اپلای کرده باشید و هنوز جواب ویزای شما نیامده باشد. پس در این مدت به شما ویزای بریجینگ E ساب کلاس 051 داده می شود.
  • ویزای محافظتی شما ریجکت شده باشد و برای تجدید نظر اقدام کرده باشید. بنابراین تا مشخص شدن جواب دادگاه تجدید نظر می توانید با ویزای بریجینگ E ساب کلاس 051 در استرالیا اقامت قانونی داشته باشید.
  • در کمپ های مهاجرتی و پناهندگی باشید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای بریجینگ E

  • پاسپورت و سایر مدارک شناسایی: باید حتما کپی پاسپورت خود را بهمراه سایر مدارک شناسایی سابمیت کنید. اگر پاسپورت شما اعتبار نداشته باشد باید مدارکی ارائه دهید که ترتیبات دریافت پاسپورت جدید را انجام داده اید و قرار است برایتان پاسپورت صادر شود.
  • مدارک تایید شخصیت: اداره مهاجرت استرالیا مدارکی را می خواهد که از طریق آن ثابت شود شما سابقه جرم و جنایت نداشته اید. مانند نامه عدم سوء پیشینه. البته ممکن است نیازی نباشد که در زمان سابمیت درخواست ویزای خود این مدرک را ارائه دهید ولی بعدا اداره مهاجرت در صورت نیاز از شما می خواهد که نامه را سابمیت کنید.
  • احراز هویت بیومتریک: ممکن است وزارتخانه از شما بخواهد عکس و اثر انگشت ارائه کنید. برای انگشت نگاری به شما آدرس دفتر مربوطه داده می شود که به آنجا مراجعه کنید و اثر انگشت شما را ثبت می کنند.
  • فرم تکمیل شده 956: اگر در طی فرایند اخذ ویزا از فردی مانند یک وکیل یا موسسه مهاجرت کمک گرفته اید باید فرم 956 را تکمیل کنید.
  • اگر برای ویزای بریجینگ E ساب کلاس 051 اقدام می کنید باید اپلیکیشن فرم 1005 را تکمیل و امضا کنید.
  • اگر برای ویزای ویزای بریجینگ E ساب کلاس 050 اقدام می کنید باید مدارک زیر را نیز ارسال کنید:
    • کپی مدارک درخواست ویزای جدید (اگر شما برای یک ویزای جدید اقدام کرده اید و منتظر دریافت نتیجه ویزا هستید).
    • کپی مدارک مربوط به درخواست تجدید نظر (اگر برای تجدید نظر روی ریجکتی ویزای خود به AAT درخواست دادید).
    • مراحل رسیدگی قضایی پرونده خود
    • تاریخ سفرتان برای خروج از استرالیا
    • کشوری که بعد از خروج از استرالیا به آنجا می روید.
    • بلیط پرواز که ثابت شود اجازه ورود به کشور مشخص شده را دارید و در تاریخ اعلام شده حتما استرالیا را ترک خواهید کرد.

چگونگی اپلای برای ویزای بریجینگ E استرالیا

دو راه برای اپلای ویزای بریجینگ استرالیا نوع E وجود دارد:

ارائه درخواست ویزا بصورت آنلاین: برای اینکه درخواست ویزای خود را بصورت آنلاین ارسال کنید باید از طریق ImmiAccount که پورتال رسمی رسیدگی به ویزاهای استرالیا است، اقدام نمایید. در صورتی که برای ویزای بریجینگ E ساب کلاس 050 اقدام می کنید، ترجیح وزارتخانه این است که درخواست خود را بصورت آنلاین ثبت کنید.

ارسال مدارک کاغذی از طریق پست: در این صورت باید اپلیکیشن فرم ویزای بریجینگ را تکمیل و امضا کرده و بهمراه مدارک مورد نیاز به آدرس مشخص شده در اپلیکیشن فرم، ارسال نمایید. شما باید درخواست خود را به نزدیک ترین دفتر رسمی مربوطه پست کنید زیرا شما را برای مصاحبه دعوت خواهند کرد. اگر قرار است که مدارک خود را ایمیل کنید، باید لیست ایمیل های اداره مهاجرت استرالیا را از سایت رسمی آنها پیدا کنید و برای مرکزی که نزدیک به محل اقامتتان است، درخواست خود را ایمیل کنید.

و اما اگر قرار است که برای ویزای بریجینگ E ساب کلاس 051 اقدام کنید، توجه داشته باشید که امکان اپلای درخواست ویزا بصورت آنلاین وجود ندارد و حتما باید مدارک خود را از طریق پست به مرکز مشخص شده ارسال کنید.

مدت زمان صدور ویزای بریجینگ E

یکی از سوالات متداول این است، بعد از اینکه درخواست ویزای خود را سابمیت کردیم چقدر طول می کشد تا ویزا بریجینگ E صادر شود؟ در واقع باید پاسخ داد که اداره مهاجرت استرالیا زمان دقیق و مشخصی را برای این فرایند مشخص نکرده است اما توضیح داده که در اسرع وقت ویزاهای بریجینگ صادر خواهند شد. اگر پرونده شما کامل باشد، این فرایند سریعتر انجام می شود اما هرگونه نقص در مدارک ارسالی باعث طولانی شدن فرایند اخذ ویزا خواهد شد.

هزینه ویزای بریجینگ E

صدور ویزای بریجینگ E استرالیا رایگان است و در زمان اپلای برای ویزا نیازی نیست که اپلیکیشن فی پرداخت کنید.

مدت اعتبار ویزای بریجینگ E

ویزای بریجینگ E استرالیا فقط یک ویزای کوتاه مدت و موقت است و زمانی که وضعیت شما مشخص شود، اعتبار ویزا نیز تمام خواهد شد. در شرایط زیر، ویزای بریجینگ E دیگر اعتبار نخواهد داشت:

  • ویزای جدید شما صادر شود.
  • استرالیا را ترک کنید.
  • ویزای بریجینگ E لغو یا کنسل شود.

توجه داشته باشید که شما اجازه نخواهید داشت که بعد از اتمام اعتبار ویزای بریجینگ E در استرالیا بمانید در این صورت اقامت شما غیرقانونی محسوب می شود، مگر اینکه ویزای بریجینگ E دیگری برای شما صادر شود.

اجازه کار با ویزای بریجینگ استرالیا نوع E

اگر تصمیم دارید در مدتی که ویزای بریجینگ E دارید به شما اجازه کار کردن در استرالیا داده شود، باید شواهد و دلایلی را ارائه کنید که نشان دهد از نظر مالی مشکل دارید و بدون کار کردن نمی توانید هزینه های اقامت خود و خانواده را تامین کنید. البته اگر به شما اجازه کار هم داده شود، ساعات کاری محدود است و فقط می توانید 40 ساعت در هر دو هفته کار کنید.

اجازه تحصیل با ویزای بریجینگ استرالیا نوع E

اینکه در مدت اقامت خود در استرالیا با ویزای بریجینگ E می توانید به تحصیل مشغول شوید یا خیر بستگی به شرایط ویزای شما دارد. با ویزای بریجینگ E به شما اجازه تحصیل فقط برای 3 ماه داده می شود. البته اگر قبلا یکی از 2 ویزای زیر را داشتید و یا برای یکی از این 2 ویزا اقدام کرده باشید، این شرط برایتان وجود ندارد و می توانید به تحصیل مشغول شوید:

  • ویزای گاردین استرالیا ساب کلاس 590
  • ویزای سفر درمانی استرالیا ساب کلاس 602

اجازه سفر با ویزای بریجینگ E

حتما به این نکته توجه داشته باشید شما با ویزای بریجینگ E اجازه سفر ندارید و در مدتی که این ویزا برایتان صادر شده است نمی توانید استرالیا را ترک کنید وگرنه ویزای شما لغو می شود و دیگر امکان ورود به استرالیا را نخواهید داشت. تنها نوع ویزای بریجینگ که اجازه سفر دارد، ویزای بریجینگ B است.

لغو یا کنسلی ویزای بریجینگ E

ویزای بریجینگ E استرالیا شروطی دارد که در زمان صدور ویزا مشخص می شود. حتما بعد از دریافت ویزای بریجینگ E شروط مربوط به ویزای خود را از سامانه آنلاین VEVO (Visa Entitlement Verification Online) چک کنید. اگر در طول مدتی که ویزای بریجینگ E دارید و با این ویزا در استرالیا اقامت دارید به شروط مشخص شده در ویزای خود پایبند نباشید، ویزای شما توسط وزارتخانه لغو یا کنسل می شود. این شروط می تواند موارد زیر باشد:

  • شرط 8101 (نداشتن اجازه کار): با توجه به این شرط، شما در زمان داشتن ویزای بریجینگ نوع E اجازه کار کردن در استرالیا را ندارید. البته در صورت اجازه مقامات رسمی استرالیا، می توانید به کار بدون حقوق که در رابطه با برنامه تحصیلی شما بوده مانند یک دوره کارآموزی جهت کسب مهارت، مشغول شوید.
  • شرط 8104 (محدودیت کاری): با این شرط شما می توانید در ساعات محدودی در استرالیا کار کنید یعنی 40 ساعت در هر دو هفته.
  • شرط 8116 (شرایط کاری ویژه): اگر این شرط ضمیمه ویزای BVE شما باشد، نمی توانید در هر موقعیت شغلی مشغول به کار شوید. برای مثال نمی توانید جز خدمه کشتی یا کارکنان هواپیمایی شوید.
  • شرط 8201 (محدودیت تحصیلی): با این شرط فقط می توانید برای سه ماه به تحصیل مشغول شوید.
  • شرط 8207 (نداشتن اجازه تحصیل): با این شرط به شما اجازه تحصیل در استرالیا در مدتی که ویزای BVE را دارید، داده نمی شود.
  • شرط 8401 (ارائه گزارش): اگر این شرط روی ویزای شما باشد، دستورالعمل آن در نامه ویزای شما آمده است. طبق این شرط تا 5 روز بعد از صدور ویزا باید از یکی از دفاتر اداره مهاجرت استرالیا وقت ارائه گزارش بگیرید. بعد از این نیز روز کاری اول هر هفته باید برای ارائه گزارش به این مرکز مراجعه کنید تا زمانی که ویزای BVE اعتبار دارد.
  • شرط 8505 (محل زندگی): با این شرط موظف هستید که در همان محلی که زندگی می کردید، اقامت داشته باشید و آدرس خود را تغییر ندهید.
  • شرط 8506 (آدرس محل زندگی): با این شرط شما می توانید آدرس محل زندگی خود را تغییر دهید اما باید این تغییر را به اطلاع اداره مهاجرت برسانید.
  • شرط 8303: نیاز است که مدارک تایید شخصیت خود در مورد نداشتن سابقه جرم و جنایت را حفظ کنید. در این مدت نباید به فعالیت هایی که باعث آسیب به دیگران می شود و یا باعث شورش در استرالیا شود، ملحق شوید.
  • شرط 8507: با این شرط موظف به پرداخت هزینه های اقامت خود در کمپ هستید.
  • شرط 8509: با این شرط موظف هستید تا نهایتا 5 روز کاری تمهیدات لازم را برای اپلای یک ویزای جدید و یا سفر برای خروج از استرالیا فراهم کنید.
  • شرط 8512: با این شرط شما موظف هستید که در تاریخ مشخص شده در نامه ویزا، استرالیا را ترک کنید.
  • شرط 8548: با این شرط شما فقط مجاز به تحصیل در یک دوره کوتاه مدت 17 هفته و 3 روز هستید.
  • شرط 8566: اگر نامه ارزش ها و قوانین استرالیا را امضا کرده باشید، نباید در طول اقامت خود در استرالیا این قوانین را نقض کنید.

جمع بندی و نکات مهم

ویزای بریجینگ استرالیا نوع E دارای 2 ساب کلاس است: ساب کلاس 050 و ساب کلاس 051 و با توجه به اینکه برای کدام یک از انواع ویزای بریجینگ E اقدام می کنید، شرایط آن متفاوت است. ویزای بریجینگ E ساب کلاس 050 برای افرادی صادر می شود که با یک ویزای موقت به استرالیا سفر کرده اند و نتوانسته اند که در زمان تمام شدن اعتبار ویزای خود استرالیا را ترک کنند، بنابراین تا تمهیدات سفر را برای خروج از استرالیا فراهم کنند، به آنان ویزای بریجینگ E ساب کلاس 050 داده می شود تا اقامتشان در این مدت کوتاه در استرالیا قانونی باشد.

ویزای بریجینگ E ساب کلاس 051 برای افرادی صادر می شود که درخواست ویزای محفاظتی کرده اند و قصد دارند در استرالیا پناهنده شوند، بنابراین تا زمانی که نتیجه درخواست ویزای محفاظتی آنها مشخص شود، می توانند با این نوع از ویزای بریجینگ E در استرالیا اقامت قانونی داشته باشند. به محض اینکه وضعیت بعدی فرد مشخص شود، ویزای بریجینگ اعتبار خود را از دست می دهد. همچنین بعد از صدور ویزای بریجینگ E حتما باید به شروط مطرح شده در ویزا توجه کرد زیرا اگر این شروط نقض شوند، ویزای بریجینگ لغو خواهد شد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *