کانادا

نحوه دریافت وقت سفارت کانادا

نحوه دریافت وقت سفارت کانادا

اگر نیاز به گرفتن وقت سفارت برای مهاجرت به کانادا و سفر به این کشور را دارید و قصد دارید برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام کنید مطالب زیر می تواند به شما کمک کنید. انسان همیشه به سفر و دیدن مناطق جدید علاقه داشته است. با پیشرفت کشورها و مرزکشی بین آنها مسافرت به کشور های دیگر شکل دیگری پیدا کرد و شما باید برای رفتن به کشوری از سفارت آن کشور در کشور خودتان اجازه ی ورود بگیرید. این اجازه ی ورود ویزا نام دارد.

اخذ ویزا

گرفتن ویزا به این سادگی نیست و چندین مرحله باید طی شود تا بتوانید ویزای کشوری را بگیرید. ابتدا باید برای مصاحبه در سفارت کشور مورد نظر وقت بگیرید. زمانی که این کار را انجام دادید باید به سفارت در وقت تعیین شده مراجعه کرده، مدارک مربوطه را ارائه دهید و پس از انجام مصاحبه ویزای خود را در صورت موافقت سفارت دریافت کنید.

مهم ترین مرحله در دریافت ویزا همان قدم اول یعنی گرفتن وقت سفارت است. برای گرفتن وقت سفارت کشورهایی که متقاضی های زیادی دارند ممکن است گرفتن وقت سفارت مشکل باشد. در برخی موارد ممکن است وقتی که سفارت در اختیار شما قرار می دهد با برنامه های شما سازگار نباشد و ممکن است شما مجبور شوید از سفر خود صرف نظر کنید.

بدلیل تحریم های کشور های غربی برخی از این کشورها سفارت خود را در ایران تعطیل کرده اند.

متاسفانه کانادا نیز یکی از این کشورهاست و سفارت این کشور از سال 91 به کار خود در تهران پایان داد، اما این بدین معنا نیست که نمی توان از ایران به این کشور سفر کرد. کانادا کلیه ی کارهای مربوط به ویزای سفارت خود را به سفارت خود در آنکارا انتقال داده است و شما می توانید ویزای خود را از این سفارت دریافت کنید.

اما همانطور که می دانید گرفتن وقت سفارت کشورهایی که متقاضی های زیادی دارند مشکل است. کانادا نیز یکی از این کشور هاست و گرفتن وقت سفارت آن برای کسانی که قصد دارند به این کشور سفر کنند بسیار سخت است.

دلایل سفر به کانادا

ابتدا باید هدف خود را از سفر به کانادا مشخص کنید. در ادامه به بیان ویژگی هایی از کانادا می پردازیم تا شما را در انتخاب خود راهنمایی کنیم.

وقت سفارت کانادا: ویزای توریستی

وقت سفارت کانادا

وقت سفارت کانادا

کانادا کشوری در شمال قاره ی آمریکای شمالی است. از شمال آمریکا تا قسمت پایینی قطب شمال کشیده شده است. پایتخت کشور کانادا شهر اوتاوا است. اوتاوا در سال 2014 حدودا 947,031 نفر جمعیت داشت. شهر اتاوا بدلیل داشتن ساختمان هایی مثل موزه ی جنگ کانادا، موزه ی تاریخ کانادا، نمایشگاه ملی کانادا و ساختمان مجلس قانون گذاری کانادا هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

شهر های مهم دیگر کانادا کبک، مونترال وتورنتو نیز جاذبه های مخصوص خود را دارند. به عقیده ی اکثر مردم، فرانسوی رمانتیک ترین زبان دنیاست. کانادا کشوری دو زبانه است و مردم آن به دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند و خوب مسلما فرهنگ کانادا نیز ترکیبی از هر دو فرهنگ آمریکایی و فرانسوی است ولی در عین حال متفاوت نیز می باشد. توریست هایی که به کشور کانادا سفر می کنند می توانند اوقات به یاد ماندنی را در فضای جامعه و فرهنگ کانادا داشته باشند.

مقاله پیشنهادی: ویزای توریستی کانادا

وقت سفارت کانادا: ویزای تحصیلی

بسیاری از دانشجویان و حتی دانش آموزانی به دلایل مختلف مانند امکانات تحصیلی بهتر، تصمیم می گیرند برای تحصیل یا ادامه ی تحصیل به کشور های خارجی بروند. یکی از گزینه های بسیار محبوب برای تحصیل کانادا است.

کانادا رتبه ی نهم را از میزان کیفیت تحصیلات دارد. اما امکاناتی که برای محصلان در این کشور فراهم شده است و سیاست هایی که اتخاذ شده اند باعث می شود هر محصلی شیفته ی تحصیل در این کشور شود. پروسه ی پذیرش دانش آموز و دانشجو در کانادا از بیرون، نسبت به سایر کشور ها مانند آمریکا یکی از آسان ترین پروسه ها است. کانادا سیاست چندفرهنگی را در سیستم آموزشی خود اتخاذ کرده است.

در این سیاست همه ی فرهنگ ها و پیشینه های قومی قابل احترام شناخته شده و وزارت آموزش و پرورش کانادا سعی می کند همه ی دانش آموزان پیشینه ی خود را حفظ کند و برای تصدی پست های بالارتبه ی کشور، نیز نیازی به کانادایی اصیل بودن ندارد. این سیاست باعث شده است آموزش عالی این کشور طرفداران زیادی داشته باشد و سالانه 200,000 نفر برای تحصیل به کانادا سفر کنند.

مقاله پیشنهادی: تحصیل در کانادا

اگر می خواهید برای تحصیلات عالی به کانادا بروید باید ویزای تحصیلی این کشور را تهیه کنید. برای ویزای تحصیلی که نسبت به ویزای توریستی تهیه ی کردن آن و گرفتن وقت سفارت کانادا برای آن سخت تر است نیاز به مشاوره خواهید داشت تا بتوانید با پروسه ی ویزای تحصیلی آشنا شوید، مشاوران و متخصصان ما برای راهنمایی شما آماده هستند.

وقت سفارت کانادا: تجاری

کانادا با داشتن روابط بسیار خوب دیپلماتیک و صادرات به بسیاری از کشور های دنیا دهمین اقتصاد برتر دنیاست. تولید ناخالص داخلی کانادا تنها در سال 2016 معادل 42 میلیون دلار آمریکا بوده است.

اقتصاد این کشور را نمی توان به بخش خاصی اختصاص داد. چرا که در بیشتر صنایع مانند؛ اتومبیل سازی، هواپیما، خدمات و بسیاری از صنایع دیگر حرفی برای گفتن دارند. کسی که برای تجارت به این کشور سفر می کند، مطمئنا در کار خود موفق خواهد بود، برای سفر تجاری باید ویزای تجاری را کسب کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. صدور ویزای دانشجویی کانادا چه مدت زمان می برد؟

  • مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا بین هشت یا نه هفته می‌باشد. که در این زمان شما باید خود را برای جواب سفارت آماده نمایید. در صورت تائید و صدور ویزا نیز شما باید مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را تکمیل کرده و سپس با رزرو بلیط به این کشور سفر نمایید، اما اگر با درخواست ویزا مخالفت شود در نامه‌ای که برای شما ارسال می‌گردد علت رد ویزا مطرح می‌گردد.

2. بدون مدرک زبان می توان برای ویزای کاری کانادا اقدام کرد؟

  • خیر. یکی از شرایط کار در کانادا ارائه ی مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی است که امتیاز خوبی هم دارد.

3. هزینه ی دریافت ویزای تحصیلی چه میزان است؟

  • هزینه ی صدور ویزا چیزی حدود 150 دلار است، البته مبلغی کمتراز 400 دلار بابت سایر امور از شما دریافت خواهد شد. این مبلغ ها ممکن است متغییر باشد.

4. برای دریافت ویزای کاری کانادا محدودیت سنی وجود دارد؟

  • بیشترین امتیاز را برای دریافت ویزای کاری افرادی کسب می کنند، که در بازه ی سنی 18 تا 35 سال باشند.  هر سن امتیاز متفاوتی دارد

5. پس از چه مدت کار در کانادا می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

  • یکی از مزیت های کار درکانادا این است که به محض ورود به این کشور برای کار، اقامت دائم این کشور به شما تعلق می گیرد.

6. مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه های استانی به چه صورت است؟

  • در این نوع مهاجرت دو روش موجود است. یک روش از راه غیراکسپرس اینتری و دیگری اقدام از طریق اکسپرس اینتری استانی است. در کانادا استان‌هایی وجود دارند که در لیست استان‌های مهاجرپذیر هستند که استان البرت، استان مانیتو، استان بریتیش کلمبیا، استان نیوبرانزوئیک و استان نیوفالند ولابرادور از مهم‌ترین این استان ها هستند.

7. جاب آفر به چه معناست؟

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی و سپس اقدام برای مهاجرت کاری را جاب آفر می گویند.

8. آیا تحصیل در کانادا رایگان است؟

  • تحصیل در دانشگاه های کانادا رایگان نیست، اما می توانید با داشتن نمرات خوب و سابقه ی تحصیلی عالی بورسیه دریافت کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *