بلژیک

اشتباهات رایج در مراحل اخذ وقت سفارت بلژیک

وقت سفارت بلژیک

قبل از تصمیم به منظور مهاجرت به بلژیک باید به فکر اخذ وقت سفارت بلژیک باشی.امروزه بلژیک به خاطر جاذبه های گردشگری، میراث تاریخی و هنری، موزه های فرهنگی و هنری میزبان مردم جهان است. ایرانی های دوستدار فرهنگ و هنر نیز سال های زیادی است به این کشور دلربا سفر می کنند. موسسه حقوقی آوات نیز کار مربوط به اخذ ویزا ووقت سفارت بلژیک این عزیزان را انجام می داد.

وقت سفارت بلژیک

اما وقوع اتفاق های ناگوار در این کشور نگرانی های زیادی پیش آورد. به همین خاطر در این مقاله سعی می کنیم به نگرانی متقاضیان پایان بدهیم تا با خیال راحت نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند

اگر بعد از آن حمله ی تروریستی در ماه مارس به کشور بلژیک؛ جویای وضعیت امنیتی آن کشور هستید، تنها نیستید! در سرتاسر جهان گردشگران به این قضیه فکر می کنند. و با هشدار دپارتمان مسافرت ایالات متحده در اروپا، که قرار بود در ۲۰ جون ۲۰۱۶ تمام شود؛ باز هم ذهن مردم را مشغول کرده است. گردشگران از خود سوال می پرسند که آیا سفر به شهر بروکسل برایشان تهدید است یا فرصت!؟ در این مقاله به تمام تدابیر پیش از سفر به بلژیک اندیشیده ایم تا شما سفری امن داشته باشید.

نکاتی که باید در مورد بلژیک بدانید

بلژیک یک کشور کوچک در غرب اروپاست مساحتی به اندازه ۱۱,۷۸۷ مایل مربع دارد. این بدان معناست که از هر گوشه ی کشور به شهر بروکسل، نزدیک ۲ ساعت راه است.

فرانسوی، داچ و آلمانی زبان هایی هستند که در سراسر کشور صحبت می شود و جال اینجاست بیشتر بلژیکی ها قریب به ۱۱ میلیون نفر زبان انگلیسی تکلم می کنند. فرهنگ این کشور به الماس ها، غذا و دوچرخه سواری معروف است. این کشور مدت هاست که در نقشه گردشگری مسافران قرار گرفته است.

یکی از معروف ترین مناطق این کشور فلاندر است؛ جایی که بیشتر مکان های تاریخی، پایتخت الماس جهان، شهر آنور، شهر زیبای بروج، شهر گنت و پایتخت پر جنب و جوش این کشور یعنی بروکسل در اینجا قرار گرفته است. این منطقه به داشتن هتل های تاپ، فستیوال های متعدد، شکلات های خوشپخت، نوشیدنی های با کیفیت جهانی شهرت دارد.

مناطق روستایی بلژیک امن می ماند

دوچرخه سورای در کشور بلژیک مخصوصا در منطقه ی فلاندر یک فعالیت بسیار مهمی است. علیرغم تهدید های اخیر در اروپا؛ اینجا منطقه ی امنی برای بازدید شناخته شده است.

اهالی آن جا همه ساله در اجتماع بزرگ تور فلاند برای دوچرخه سواری عشق می ورزند. در ماه مارس بعد از آن اتفاق تراژدی، ۱۰۰ سالگی این رسم را جشن گرفتند. بخاطر زمین مسطح این منطقه، دوچرخه سواران در چند ساعت می توانند از شهری به شهر دیگر برسند.

این منطقه برای افرادی که دوست دارند در طبیعت دست نخورده، بدور از ماشین ها و پیاده رو ها مایل ها در جاده های عریض و مناسب دوچرخه رکاب بزنند، ایدآل است.

فلاندر جایی است که جاده معروف “Eddy Merckx” قرار دارد که یکی از برترین و معروف ترین مسیر های دوچرخه سواری در جهان است. در طول مسیر انتظار روبه رو شدن با شبکه ی تپه ها و سنگ فرش ها را داشته باشید. این کشور همچنین مغازه های سطح جهانی دوچرخه ها، موزه ی دوچرخه ها، کلیسا ها و قلعه های دوران قرون وسطی را به نمایش گذاشته است.

فرودگاه بروکسل دوباره باز شد

مسافربری در بلژیک به حالت عادی خود برگشته است. و تقریبا تمامی پرواز های دور خطوط هوایی به فرودگاه بین المللی برگشته است. با اینکه خسارت وارد شده بر بخش هایی از فرودگاه در ماه مارس هنوز تعمیر نشده است.

مسافران در سالن پرواز ثبت می شوند. فرودگاه تصمیم گرفته است سریع توانایی های خود را بهسازی کند و تا برج ماه تابستان که فصل مسافرت است آماده شود. همچنین تمام فرودگاه های محلی استفاده می شوند و ایستگاه های قطار نیاز قابل استفاده هستند. با این حال ورود از دروازه های فرعی ممنوع است و می خواهند سطح امنیت را بالا ببرند. برای کسایی که با قطار سریع السیر سفر کنند؛ “Eurostar ” و”Thalys ” طبق معمول کار می کند.

هنوز وجود اقدامات امنیتی زیاد در فرودگاه بروکسل دور از انتظار نیست. فرودگاه از مسافران می خواهد تا ۳ ساعت جلوتر از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشند. سعی کنند بسته بندی هایشان کم وزن باشد. از بلیط و پاسپورت خود کپی داشته باشند پاسپورت خود را لحظه رسیدن، آماده کنند. و برای امنیت بیشتر، فقط افرادی که با پروازشان موافقت شده اجازه ورود به سالن پرواز دارند.

برای ایمن بودن چه کار هایی باید انجام داد

برای منطقه، هشدار از سطح ۴ (بالاترین سطح خطر) به سطح ۳ نزول کرده است. در فضا های عمومی و مکان های تاریخی راحت بازدید کنید و زمان بیشتری به خود اختصاص بدهید حتی از وسایل نقلیه عمومی نیز می توانید استفاده کنید.

گشت زنی های موقت توسط پلیس مخصوصا در شهر بروکسل در جریان است. و بیشتر جا های خاص برای عموم دردسترس نیست.

اگر قصد دارید به بروکسل سفر کنید در گام اول تدابیر امنیتی را رعایت کنید. کپی از پاسپورت، بلیط هواپیما و گواهی رانندگی خود را همراه داشته باشید. گام دوم در برنامه هوشمند دپارتمان ایالات متحده را ثبت نام کنید.

“STEP” سرویس رایگانی است که اخبار بروز مربوط به هشدار های خاص کشور را اعلام می کند. در صورت بروز هر اتفاقی اطلاعات بروز را از مرکز بحران بلژیک جویا شوید.

بعد از حمله ی تروریستی، کاهش میزان بازدید به کشور بلژیک پیش بینی می شد. ولی با این حال کارشناس بروکسل آنتونی مازون (Antony Mason)؛ ۱۵ مورد از دلایل خوب برای سفر به بلژیک را برمی شمارد تا کشور بلژیک را از لیست مقصد های گردشگری خود خط نزنید. موسسه آوات نیز اقدامات تروریست ها را محکوم می نماید و برای افرادی که به کشور زیبای بلژیک سفر می کنند آرزوی سلامتی می کند.

۱- گرند پلس، بروکسل

اینجا یک تئاتر شگفت انگیز معماری است. مرکز عمده تاریخی و یکی از شهر های بین المللی جهان، پر نقش و نگار است و می درخشد. یک جای آرامش بخش و دلنواز است اما آشفتگی هایی نیز به خود دیده است: در سال ۱۶۹۵ لویس چهاردهم بیشتر قسمت های آن را با توپ خانه منهدم کرد. با جنگ افزار های خود مرکز شهر را هدف قرار دادند. که تقرییا تنها بخشی بود که جزئی خسارت برداشت و دست نخورده باقی ماند. بعدا “Bruxellois ” گرند پلس را همانطوری که بود از نوع ساخت واین اثر نمادی از حکایت شکست ناپذیری شهر بلژیک است.

۲-عزیمت به بلژیک خیلی آسان است

با اتومبیل از طریق کانال و یک سفر کوتاه؛ یا با هواپیما، اما راحتر از همه، “Eurostar ” یا ایستگاه “Midi”بروکسل است و از آنجا به کمک راه آهن به هر کجای بلژیک که خواستید می توانید سفر کنید.

۳- شهر هایی برای گشتن

بروکسل، بورج، شهر آنور (و بقیه شهر ها) به حد کافی کوچک هستند که پیاده راه بروید.

۴-خود کم بینی خوش آیند

وقتی که بلژیکی ها اخیرا اظهار کردند که تیم ملی فوتبالشان در فیفا رنکینگ شماره ۱ را بدست آورده است، آنها باور نکردند و یا فرض کردند که اهمیت ندارد. بلژیکی ها در مورد کشورشان ادعا های اغراق آمیز به کار نمی برند. در نتیجه بازدید کننده ها همیشه با چیز هایی روبه رو می شوند که آن ها را شگفت زده می کند.

۵- تین تین و تصاویر مضحک

تصاویر مضحک که در زبان فرانسوی “Bandes dessinée” گفته می شود که معمولا روی جلد کتاب ها ازش استفاده می کنند؛ پلژیکی ها دیوانه ای طرح ها هستند. در بروکسل موزه ای(Centre Belge de la Bande Dessinée) است که به این کار اختصاص داده شده است. طرح های غول پیکر از قهرمان ها کارتونی در سراسر شهر طراحی می شود.

تین تین ستاره نخست این شهر است و البته یک موزه ی(Musée Hergé) مدرن وکاملی در جنوب شهر بروکسل بنام (Louvain-la-Neuve) به خالق آن وقف شده است.

۶- پیشگامان هنر معماری نووا(nouveau)

ویکتور هورتا اولین ساختمان هنریه نووا را در سال ۱۸۹۳ در شهر بروکسل احداث کرد در طراحی و سبک آن بی حساب و کتاب عمل کرد. نمونه هایی از طراحی شکوهمند آن هنوز بجا مانده است. بهترین آن موزه ی هورتا، یک هنر مقدس نووا است.

۷-آمیخته بودن با طبیعت

تنها کافیست به دو سمبل اصلی بروکسل نگاه کنید؛ سوررئالیم را در شخصیت های بلژیک می بینید. “Manneken Pis” مجسمه ی پسر بچه ای کوچکی است که در یکی از ۸۰۰ لباس زیبایش پوشانده شده است. و یک نمونه غول پیکر از کریستال آهنی وجود دارد که پرچم بلژیک از بالای آن آویزان است ورنه مارگریت(René Magritte) نقاش سوررئال معروف بلژیکی یک موزه ی کاملی در مرکز بروکسل دارد.

۸- رستوران های چند ستاره

چند سالی است که کشور فرانسه از شنیدن خبر اینکه در بلژیک غذا های خوبی سرو می شود نگران شده است. رستوران ۳ ستاره “Hof Van Clev” در “Kruishoutem” نزدیک Kortrijk در سال ۲۰۱۶ به عنوان برترین رستوران جهان نامگذاری شده است. اگر بادقت انتخاب کنید از غذا خوردن در بلژیک لذت می برید. بلژیکی ها خودشان هم در بیرون غذا می خورند و اینگونه وفاداری خود را اثبات می کنند و به همین خاطر این صنعت رو به رشد است و تصیم بجای مردم چرخه ی اقتصاد اصناف مرتبط با رستوران را می چرخاند.

۹-سرخ کردنی ها: استاندارد طلایی

بلژیک بهترین چیپس های دنیا را دارد. هیچ شکی نیست! سیب زمینی ها با دقت خریداری و برش می خورند دوبار در روغن حیوانی سرخ می شوند و با سس مایونز لذیذ سرو می شوند. و یک وعده غذایی محسوب می شوند.

۱۰- شکلات مخصوص بلژیکی ها

۱۱-کلکسیون استثنایی هنری

۱۲-هنر مدرن و پیشگام بلژیک

۱۳-دوچرخه سواری

۱۴-پایتخت فرهنگ اروپا

۱۵-شهر واترلو

شهر بلژیک در اروپا و جهان زبانزد عام وخاص است. زیبایی ملموسی دارد فقط کافیست به آنجا سفر کنید؛ سفری که فرهنگ اروپا را به شما می شناساند سفری که همراه با تجربه و خاطره های بیادماندنی خواهد بود. برای سفر به کشور بلژیک باید ویزا تهیه کنید. خوشبختانه بلژیک در ایران سفارت خانه دارد. و به راحتی می توانید ویزای خود را دریافت کنید. اما اخذ ویزا از سفارت بلژیک مراحل متعددی دارد و باید با حوصله و دقت این مراحله را گام به گام طی کنید.

سفارت بلژیک

گام اول از دید سفارت، مصاحبه است. سفارت شما را به مصاحبه دعوت می کند زمانی که از مصاحبه قبول شدید جای خوش حالی دارد و دیگر مراتب اخذ ویزا را ادامه می دهید. اما اگر در مصاحبه رد شدید! حکایت جدایی دارد؛ یا مراحل اخذ وقت سفارت بلژیک را درست طی نکرده اید و یا اشتباهی در بررسی پرونده شما رخ داده است. موسسه حقوقی آوات، مدتی است از سفارت بلژیک برای هم وطنان ایرانی وقت سفارت می گیرد. زمان مصاحبه را با سفارت هماهنگ می کند. و در کار های مربوط به امور بین الملل خدمات گسترده ای ارائه می کند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *