آلمان

همه چیز درمورد کشور آلمان

درباره کشور آلمان

همه ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت به آلمان وجود دارند. از وقتی کشور و دولت آلمان ورود مهاجران به کشورش را به دلیل آمار سنی بالا راحت تر کرد؛ مهاجران زیادی به سمت کشور آلمان سرازیر شدند. در این مقاله به بررسی همه جانبه کشور آلمان مانند موقعیت جغرافیایی، جمعیت، ایالت ها و شهرهای آلمان، شرایط اقتصادی و بسیاری از موارد دیگر درباره این کشور خواهیم پرداخت.

اطلاعات کلی درباره آلمان می تواند همه چیز درباره آلمان را برای شما مشخص کند این اطلاعات شامل موارد ذیل می باشد:

اطلاعاتی مختصر

1

پایتخت و بزرگرین شهر این کشور برلین است.

2

زبان رسمی مردم آلمان، آلمانی می باشد.

3

اختلاف زمانی با ایران حدود 2 ساعت و نیم می باشد که آلمان از ایران عقب تر می باشد.

4

آب و هوا در این کشور معتدل و خنک می باشد به این صورت که در زمستان ها سرمای شدید و در تابستان ها هوای خنکی بر این کشور حاکم می باشد.

5

بلندترین نقطه این کشور، قله تسوگ اشپیتزه می باشد.

6

بزرگترین اقتصاد اروپا متعلق به آلمان می باشد.

7

بیشتر مردم این کشور مسیحی می باشند و تنها 2% از مردم این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند.

8

مصرف گوشت در آلمان بسیار زیاد میباشد و این به دلیل سرمای هوا می باشد.

کشور آلمان، کشوری بزرگ در قلب اروپا و به پایتختی شهر زیبای برلین است. نام رسمی آن جمهوری فدرال آلمان است که به آلمانی بدین گونه نوشته می شود: Bundesrepublik Deutschland: BRD ؛ نام  این کشور به زبان خودشان « Deutschland » است.

نام بین المللی این کشور نیز روی نقشه « Germany » می باشد. به دلیل موقعیت جغرافیایی و خاص این سرزمین در مرکز اروپا، بسیاری از کشورهای اروپایی با آن مرز مشترک دارند. کشورهایی که با این کشور مرز دارند بدین شرح می باشد: اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، دانمارک، لهستان و جمهوری چک.

ایالت های آلمان

دارای 16ایالت است. بزرگترین ایالت آن بایرن و کوچکترین آن برمن می باشد. از لحاظ جمعیتی ایالت نوردراین وستفالن با حدود 17 میلیون نفر پر جمعیت ترین و برمن نیز کم جمعیت ترین ایالت این کشور است.همچنین از نظر سیاسی دارای نظام جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی می باشد. در این سیستم ایالت ها در بعضی مسائل می توانند مستقل عمل کنند.

آلمان هم اکنون یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی است. این کشور لقب ثروتمندترین کشور اروپایی را به خود اختصاص داده و به عنوان موتور محرک اقتصادی اروپا و حوزه پولی یورو محسوب می شود. بزرگترین شهرهای آن برلین، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت می باشند.در جنگ جهانی دوم، این کشور به شدت خسارت دید اما توانست بعد از جنگ به خوبی خود را بازسازی کند. کشور با رشد چشم گیرش در تمام زمینه ها توانسته به عنوان یکی از بنیانگذاران اتحادیه اروپا، عضو گروه 5+1 نیز باشد.

اگر می خواهید از قوانین و شرایط کلی مهاجرت به آلمان مطلع شوید توصیه می کنیم به مقاله ای با نام راه ها و شرایط مهاجرت به آلمان مراجعه کنید.

جغرافیای انسانی

بر اساس آمار اعلام شده از سوی اداره فدرال آلمان جمعیت این کشور در سال 2011 حدود 80/2 میلیون نفر است. از این جمعیت حدود 74 میلیون نفر دارای تابعیت آلمانی و باقی مانده جمعیت را اتباع خارجی مقیم در آلمان تشکیل می دهند. سهم مهاجران از جمعیت آلمان در حدود 19% درصد است. بیشترین تعداد این جمعیت مهاجر را اقوام ترک با 17/9% و در رده های بعدی لهستان 13/1%و روسیه 8/2%و … تشکیل می دهند.

موضوع اشتغال در کشور آلمان در وضعیت خوبی به سر می برد. از کل جمعیت 80 میلیون نفری آلمان حدود 40 میلیون نفر شاغل هستند. در این کشور حدود 2 میلیون نفر بیکار وجود دارد که به نسبت جمعیت 15 تا 65 ساله این کشور حدود 5 تا 6/6 % است.

مزایای مهاجرت به آلمان

همه چیز درمورد کشور آلمان

همه چیز درمورد کشور آلمان

فاصله مسیر

منظور از فاصله‌ی مسیر در واقع چگونگی مسیر از کشور مبداء به کشور مقصد است. طبیعتا به مراتب، بهتر آن است که جهت رفت و آمد از کشور مبداء به مقصد مسیر راحت و آسان در نظر گرفته شود تا فرد دچار گرفتاری‌های مربوط به مسیر نشود. به خصوص چگونگی مسیر برای افرادی که به هر دلیلی دچار خستگی راه می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است. طبیعتا مسیر دسترسی از ایران به آلمان بسیار ساده‌تر از مسیر ایران تا کانادا است. فردی که قصد سفر از ایران به آلمان را دارد به راحتی می‌تواند ازطریق یک پرواز به مقصد دسترسی داشته باشد.

شرایط اقلیمی

آب و هوا از دیگر مسائلی است که بایستی برای اقامت و اسکان در کشور مقصد، مورد توجه قرار گیرد. به طبع کشورهای اسکاندیناوی دارای آب و هوای سرد یخ زده قطبی هستند و درواقع زندگی در کشورهایی مانند؛ نروژ، سوئد و یا حتی کانادا دشوارتر بوده و آنچنان با دمای بدن ایرانیان سازگار نیست. درنتیجه آلمان در قیاس با دیگر کشورها دارای آب و هوای مطلوب و اقیانوسی است که زمستان‌های آنچنان یخ زده و قطبی را ندارد.

اشتغال

اشتغال و کاریابی از دیگر عوامل مهمی است که هرفردی تمایل به دانستن اطلاعات کامل در رابطه با چگونگی یافتن شغل مورد نظر مرتبط با شاخه تحصیلی‌اش دارد. مخصوصا دانشجویانی که ازطریق ویزای تحصیلی به کشوری سفر می‌کنند، بسیار تمایل دارند که پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شده و شغل مناسبی بیابند.

آلمان با توجه به کمبود نیروی انسانی جوان در مشاغل فنی و مهندسی، نیاز مبرم به جوانان با استعدادی دارد که شغل‌هایی که در لیست مورد نیاز دولت فدرال آلمان قرار دارد را بر عهده گیرند. حتی کشور آلمان به پناهجویانی که دارای فن و حرفه‌ی بخصوصی هستند این امکان را می‌دهد که با ارائه مدارک مورد نظر در حرفه‌ای خاص، آن‌ها را به راحتی در مشاغل گوناگون استخدام نموده و به شهرهای مختلف آلمان بفرستند. آلمان از معدود کشورهایی است که فرصت‌های شغلی در آن بسیار بوده و احتیاج فراوان به متخصصان فنی و مهندسی دارد.

مقاله پیشنهادی: شرایط کار در آلمان

یافتن شغل در آلمان

متخصصان رشته‌های گوناگون مانند؛ برق، نرم افزار، کامپیوتر، جوشکاری، لوله کشی، عایق‌کاری و مواردی از این نظر به راحتی می‌توانند شغل مورد علاقه خود را بیابند حتی اگر تسلط به زبان آلمانی شان کم و ناچیز باشد. چرا که اینگونه شغل‌ها نیاز به نیروی انسانی و قدرت اجرایی دارد

دسترسی آسان به کشورهای دیگر؛ همانطور که از پیش به آن اشاره شد، آلمان جزء کشورهای اتحادیه اروپا است و می‌توان به راحتی از آلمان به کشورهای اطراف سفر کرد. بنابراین کسی که به آلمان سفر می‌کند بر این موضوع واقف است که کشور آلمان مانند استرالیا و یا کانادا حصاری به دور شخص نمی‌پیچد و شخص می‌تواند به طور آزادانه به کشورهای دیگر سفر کند.

برای آگاهی بیشتر: کاریابی در آلمان

زبان کشور

از دیگر نکات مهم زبان است. اصولا اغلب افراد ترجیح می دهند که به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنند چرا که انگلیسی، زبان بین‌المللی است و کاربردهای فراوان دارد. از سوی دیگر از زبان آلمانی نیز می‌توان در اتریش و هلند نیز بهره کافی برد. به هرصورت زبان آلمانی شامل مدارک بخصوص خود می‌باشد و سطح B1 آن که درواقع همان سطح متوسط است، کاربردهای فراوانی در آلمان دارد. با سطح B1 می‌توان به راحتی وارد بازار کار شد و یا ادامه تحصیل داد اما در قیاس با زبان انگلیسی، مادامی که شما نمره آیلتس 6 و یا 6.5 را نتوانید کسب کنید، درحقیقت کاری نیز از پیش نمی‌برید.

نوع حکومت کشور آلمان

اوضاع سیاسی کشور آلمان به مراتب در قیاس با دیگر کشورها در راستای رفاه همگان به خصوص مهاجران عمل می‌کند. مادامی که شما به عنوان مهاجر و یا پناهنده به کشور آلمان سفر کنید، از حقوق بیکاری بهره‌مند خواهید شد که دیگر کشورها فاقد این نوع تسهیلات و امتیازات برای مهاجرین هستند. درنتیجه حتی اگر فرد نتواند کاری پیدا کند و یا ناتوان باشد می‌تواند با دریافت حقوق بیکاری، زندگی روتین و معمولی را برای خود ایجاد کند. ازسوی دیگر مدیریت کشور آلمان دموکراسی است و آزادی بیان، قوانین حقوق بشر بر پایه انسان دوستی و ارزش به حقوق انسانی شکل گرفته است.

مقایسه آلمان با سایر کشورها ازنظر شرایط تحصیلی

آلمان ازجمله کشورهایی است که تحصیل بصورت پیوسته از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی رایگان است. درحالیکه به طور مثال؛ در کانادا، انگلیس و یا ایتالیا، دانشجویان بایستی هزینه‌های گزافی را بابت شهریه تحصیلی بپردازند مگر آنکه دانشجوی بورس باشند.

ازسوی دیگر آلمان، دارای 380 دانشگاه است که اغلب دانشجویان را از میان دانشجویان بین‌المللی بر‌می‌گزیند و بالغ بر هزار مدرک تحصیلی در مقطع ارشد و 250 مدرک کارشناسی به زبان آلمانی و انگلیسی از دانشگاه‌های معتبر خود خروجی دربر دارد. درحالیکه در دیگر کشورها مانند ایتالیا که دارای تنها 89 دانشگاه بوده و فقط در حدود صد مدرک فارغ التحصیلی خروجی دانشگاهی را شامل می‌شود.

فرهنگ مردمان آلمان

مردمان آلمان به هیچ عنوان نژاد پرست نبوده و برخورد خوب و مطلوبی با مهاجرین و افراد خارجی دارند. نکته مهم آن است که بایستی از جوانان نئونازیسم دوری کنید چراکه اینگونه افراد چندان روحیه سازگاری با افراد خارجی نداشته و آنان را کله سیاه می‌خوانند.

ازجمله شناخت این نوع جوانان آن است که موهای خود را به گونه ای عجیب درست می‌کنند. به طبع در هر کشوری افراد خوب و بد وجود دارد اما اکثر آلمانی‌ها دارای ریشه و اصالتی فرهیخته هستند. نظم و انضباط به نسبت کشورهای دیگر نظیر فرانسه، موج می‌زند و اغلب رفتارهای مبادی آداب دارند.

جاذبه های گردشگری آلمان

جاذبه های گردشگری آلمان

همه چیز درمورد کشور آلمان

آلمان در کنار صنعتی بودنش دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد. شهر برلین یکی از مناطق زیبا است که دارای موزه های قدیمی و غذاهای متنوع و ارزان است. برلین را می توان به عنوان ارزانترین پایتخت اروپای غربی نام برد.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این کشور رودخانه کنستانس است که در جنوب غربی آلمان و در مرز سوئیس و اتریش قرار دارد. اطراف این رودخانه دارای مناظر زیبا و آب و هوای بسیار دلنشین است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

پایتختی زیبا برای اروپا

کشور آلمان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد. از جمله پارک ملی برشتسگادن، قلعه نیسوانستاتین و شهرهایی نظیر بایرن و کلن و … که مکان های بسیار زیبا در این کشور می باشند. حتما از این مناطق دیدن فرمایید.

المان عضو کشورهای اتحادیه اروپا و یا همان شینگن است. دارای 16 ایالت مستقل می باشد. کشور آلمان سرشار از دشت و کوه می باشد. می توان پایتخت اروپا را آلمان دانست زیرا در مرکزیت اروپا قرار دارد.

همسایه های زیادی دارد که مهم ترین انها اتریش است و مرز مشترکی با هم دارندسوئیس و بلژیک و هلند و لوکزامبورگ از همسایه های دیگر آلمان می باشند. رود دانوب رود راین از بزرگترین رودهای قاره اروپا در آلمان قرار دارند. جمهوری چک و فرانسه دیگر همسایگان آلمان را تشکیل می دهند. بطور کلی از آلمان به اکثر کشورهای مهم اروپایی می توان دسترسی داشت.

هزینه اقامت در کشور آلمان

به‌طبع هزینه اقامت در هتل‌های لوکس پنج ستاره با هتل آپارتمان‌هایی که در مرکز شهر واقع شده‌اند، تفاوت بسیاری دارد، اما اگرچنانچه درصدد اقامت در هتل آپارتمان و یا سوئیت‌های یک خوابه باشید، هزینه آن حدود 30 الی 50 یورو را برای هر شب بایستی در نظر داشته باشید.

این قبیل هتل آپارتمان‌ها دارای وای فای و صبحانه رایگان نیز هستند. علاوه بر آن اقامت در هتل‌های ارزان قیمت همراه با سرویس بهداشتی و حمام حدود 50 الی 70 یورو را بایستی جهت پرداختی برای هر یک شب کنار بگذارید. اجاره یک اتاق با تمام وسایل و لوازم ضروری نیز برای هر یک شب 50 یورو می‌باشد. سوئیت‌های اشتراکی نیز برای هر یک شب حدود 25 یورو منظور می‌گردد که در اینصورت سرویس بهداشتی و حمام را بایستی با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

هزینه خورد و خوراک در کشور آلمان

درباره آلمان می‌توان خاطرنشان کرد که این کشور قدرتمند و حاصلخیز دارای رستوران‌های جذاب و دیدنی است که هر یک توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. غذاهایی لذیذ آلمان شامل انواع خوراک‌های گوشتی، دریایی، فست فود، غذاهای محلی و نظایر اینها است.

دوره‌گردان اغذیه فروش نیز در خیابان هستند که ساندویچ‌های سوسیس با کیفیتی مطلوب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. قیمت هر یک از ساندویچ‌ها بین 4 الی 6 یورو است.

اگر در کافه غذای سبکی میل کنید بایستی مبلغی در حدود 12 الی 22 یورو را برای آن مقدور بفرمایید. صرف غذا در رستوران معروف مک‌دونالد نیز حدود 7 یورو می‌شود. گفتنی است که خوراکی‌ها و غذاهای خاورمیانه‌ای، ترکی، آسیایی بسیار ارزان‌تر بوده و قیمتی در حدود 12 یورو برای هر وعده غذایی لحاظ می‌شود.

اگر چنانچه در المان به مدت طولانی اقامت داشته و بایستی مواد غذایی را خودتان از فروشگاه تهیه و خریداری کنید، هزینه‌ آن برای یک هفته حدود 40 الی 70  یورو می‌شود.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

استفاده از قطارهای سریع‌السیر جهت تردد بین شهری اصولا گرانتر از قطارهای معمولی است که مسیر بین دو شهر آلمان حدود 180 یورو محاسبه می‌شود. بنابراین استفاده از قطارهای معمولی که با سرعت کمتری مسیر را طی می‌کنند، ارزان‌تر و به صرفه‌تر هستند.

این گونه قطار‌ها، هزینه‌‌ای در حدود 40 الی 70 یورو را شامل می‌شود. همچنین می‌توان جهت تردد میان شهری از اتوبوس‌های شبانه نیز استفاده کرد که بایستی مبلغی در حدود 15 الی 30 یورو پرداخت نمایید.

استفاده از اتوبوس‌های درون شهری و مبلغ بلیط آن برای تک سفره حدود 2 الی 3 یورو است. گفتنی است که خرید بلیط‌های یک روزه برای اتوبوس باصرفه‌تر است و با پرداخت 7 یورو می‌توان کل روز را از خدمات اتوبوس‌رانی بهره‌مند شد. امکان کرایه دوچرخه در سطح شهر نیز گزینه مطلوب و کارامدی است که هزینه کرایه آن حدود 18 یورو می‌باشد.

دیدنی‌های گردشگری آلمان

جاذبه‌های تفریحی، گردشگری، بازدید از موزه‌ها، کلیساها، فضاهای تاریخی و طبیعی به وفور در آلمان ملاحظه می‌شود. جاذبه‌های هنری و تماشایی درهر یک از شهرهای آلمان زیبایی مخصوص به خود را شامل می‌شوند.

کاخ ها، قلعه‌ها، دهکده‌های باستانی و تاریخی، گالری‌های هنری، موزه‌های تماشایی، آلپ باواریا، دره‌ی موزل، دروازه براندنبورگ، کلیسای جامع کلن، جنگل سیاه، قصر نوی‌شوان‌اشتاین، سرزمین تاریخی و مینیاتوری هامبورگ، دره‌ی راین، جزیره موزه‌ها در برلین، شهر بامبرگ، جزیره‌ی روگن، پارک سن‌سو‌سی در شهر پوتسدام، جزیره ماینو، دیوار برلین، پارک ملی و بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری توجه هر مسافر و مهاجری را به خود جلب می‌نماید.

اب و هوا و طبیعت

باتوجه به آب و هوای اقیانوسی کشور آلمان، می‌توان لحظات خوشی را به عنوان مهاجر و یا توریست در این کشور افسانه ای سپری کرد. کشور آلمان دارای کوهستان‌ها، جنگل‌ها و رودهای متعددی است که خواسته طبیعتگران را نیز برآورده می‌کند. اگر بخواهیم نگاهی موشکافانه‌تر و دقیق‌تر درباره آلمان داشته باشیم بایستی به جزئیات ریزتری درباره هریک از مناطق گردشگری آن بپردازیم.

اگر درباره آلمان مناطق دیدنی آن بخواهیم سخن بگوییم بی شک اولین منطقه دیدنی که به آن اشاره خواهیم کرد شهر فرانکفورت می باشد که به عنوان زیباترین شهر این کشور شهرت دارد، در این شهر میتوان بلندترین ساختمان ها را مشاهده نمود که در سال‌های نه چندان دور ساختمان های بلند اروپا در این کشور و در این شهر قرار داشت.

ساختمان دیدنی دورتموند

دومین منطقه دیدنی آلمان ساختمانی در شهر دورتموند می باشد که در بالای این ساختمان حرف u مشخص می باشد و این ساختمان به عنوان مرکز فعالیت های هنری در این شهر میباشد.

بی شک اگر به آلمان سفر کرده باشید از زیبایی های شهر مونیخ نیز مطلع هستید که به خاطر داشتن کافه های کوچک وزیبا به عنوان مکان های دیدنی آلمان مشهور میباشد.

هر کشوری برای خود دارای مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی میباشد که این موضوع نیز درباره آلمان هم صدق میکند و می توانید در هر شهر این کشور زیبایی های بسیاری را مشاهده نمایید، این کشور در کنار این زیبایی ها مکان مناسبی برای افرادی که به فکر ادامه تحصیل و کار هستند نیز می باشد.

مهمترین شهرهای آلمان

نام شهر

توضیحات

1

شهر هامبورگ (Hamburg)

هامبورگ به عنوان هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. همچنین به عنوان سومین بندر بزرگ اروپا به شمار می‌آید. گفتنی است که هامبورگ دارای آب و هوای اقیانوسی بوده و تحت تاثیر اقیانوس اطلس می‌باشد. این شهر ایالتی بر روی رود البه قرار گرفته است. همچنین از شرق با دریای بالتیک، از شمال با ناحیه اسکاندیناوی و از غرب با دریای شمال همجوار است
2 شهر برلین (Berlin)

برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان محسوب شده و ازجمله شهرهای بزرگ آن به شمار می‌آید. گفتنی است که برلین دربر دارنده‌ی برترین دانشگاه‌های آلمان است

3

شهر مونیخ (Munich)

پس از هامبورگ و برلین،، مونیخ به عنوان سومین شهر بزرگ آلمان محسوب می‌شود. مونیخ شامل دیدنی‌های بسیاری بوده و ازجمله شهرهای ثروتمند به شمار می‌آید. همچنین از نظر برترین شهرهای جهان، مونیخ رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
4 شهر کلن (Cologne) کلن ازجمله شهرهایی است که تعداد کثیری از دانشجویان بین‌المللی را در خود جای داده است. همچنین اکثر ایرانیان، شهر کلن را جهت سکونت می‌پذیرند. کلن از نظر شرایط ادامه تحصیل، کار و موقعیت فرهنگی شهر مناسبی برای مهاجرین محسوب می‌شود
5 شهر فرانکفورت (Frankfurt) فرانکفورت، ازجمله ثروتمندترین و برترین شهرهای اروپا از نظر فرهنگ، هنر و ادبیات شناخته شده است. فرانکفورت آلمان از نظر تاریخی و هنری قدمتی طولانی داشته و بسیار برای مردمان آلمان شهر ارزشمندی تلقی می‌شود
6 شهر آخن (Aachen) آخن در غرب آلمان قرار دارد. این شهر که درواقع میان مرز هلند و بلژیک واقع شده با شهرهای دیگر آلمان مانند کلن، بن، دوسلدورف، دویسبورگ، شهر لیژ در بلژیک، شهرهای هیرلن و رورموند در هلند همجوار و هم مرز است
7 شهر آلن (Aalen) این ایالت کوچک در بادرن وورتمبرگ آلمان واقع شده است

شهر های مناسب برای زندگی و کار در آلمان

شهرهایی در آلمان است که برای مهاجرت و کار بسیار مناسب است: مونیخ * اینگول اشتات * بوبلینگن * دارم اشتات * رگنزبورگ * اشتارنبرگ * ولسفبورگ اشتوتگارتمشکلات کاری و مهم ترین مشاغل آلمان مشکل مهم کشور المان این است که متخصصان کمی در حوزه های مختلف کاری آلمان وجود دارد که این قضیه و مسئله در روند کاری این کشور تاثیر بسیاری گذاشته است. کشور المان بدون شک یکی از گزینه های مناسب برای کار می باشد. درصد بیکاری در المان بسیار پایین است و حدود 4/6 % است اما بطور مثال آمریکا که پایین ترین نرخ بیکاری را دارد حدود 5.5% بیکاری دارد.

مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان

  • مهندسی
  • مشاغل مدیریتی
  • متخصص IT
  • متخصص مهمانداری و گردشگری
  • متخصصین فروش
  • متخصصین حوزه پزشکی و پرستاری
  • تکنسین امور مالی و حسابداری

اجاره آپارتمان های کشور آلمان آلمان در مقایسه با ایران: در خصوص اجاره آپارتمان حدود 70% بالاتر از کشورر ما می باشد. خرید اپارتمان در خارچ از مرکز شهر در برلین 3/360/000 یورودر هامبورگ 3/160/50 و در فرانفورت حدود 28/000/00 است. شما می توانید برای اطلاعات کافی در خصوص هزینه های خرید املک و ملک و زمین در آلمان از طریق وبسایت کنسولگری اتریش و یا کارشناسان آوات اقدام نمایید. سازمان مهاجرتی آوات با همکاری موسسه مهاجرتی لتس مایگریت در خصوص اقامت آلمان و مهاجرت به کشور آلمان از طریق وکلای بین المللی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان متقاضی خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر شما می توانید به مقاله ای با نام لیست مشاغل موردنیاز آلمان نیز مراجعه کنید.

کلیات آلمان

ثروتمندترین کشور در حوزه اتحادیه اروپا ( عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن)  یکی از بنیان گذاران اتحادیه اروپا میباشد و از نظر سیاسی هم کشوری قدرتمند می باشد. در تمامی فصل ها شما در المان بارندگی را تجربه خواهید کرد. آلمان از ۱۶ ایالت تشکیل شده است. برلیــن و هامبورگ تنها ایالت های یک شهری هستند اما بقیه ایالت ها دارای چندین شهر میباشند.

اقتصاد و صنعت آلمان را با هم بررسی خواهیم نمود

اقتصاد و صنعت آلمان را با هم بررسی خواهیم نمود. شرکت های زیادی در کشور آلمان وجود دارد که در سطح جهانی کاملا سرشناس میباشند همین شرکت های اقتصاد و صنعت کشور آلمان را تعیین میکنند در ادامه چند نمونه از این شرکت ها را برایتان نام میبریم:

  • بنز
  • آئــودی
  • آدیداس
  • هنکـــل
  • فولکس
  • زیمنس
  • و …

دوره های تحصیل در آلمان

پیش دبستــانی:

دوره یکساله در آلمان به نام  Vorschule  وجود دارد که همان پیش دبستانی به حساب می آید.

در این دوره کودکان یک دوره یکساله را به آموزش می پردازند.

دبستان:

بین 4 تا 6 سال زمان می برد و دانش آموزان در این دوره که نهایتا 6 سال زمان می برد می بایست به اجبار تحصیل نمایند نام این دوره در آلمان Grundschule است.

دبیرستان:

دبیرستان و یا کارآموزی بعد از مقطع دبستان است که دانش آموزان به انتخاب خود می بایست یکی را برگزینند

die Hauptschule

این دوره آخرین دوره به حساب نمی آید…. معمولا تا کلاس نهم و دهم طول می کشد … اما اگر 18 سال فرد تمام شده باشد می تواند با یک دوره کارآموزی وارد بازار کار شود.

یا (die Realschule (Mittelschule این دوره تا کلاس دهم طول می کشد و پایان فارغ التحصیلی را با اتمام این دوره می توان بدست آورد.

البته با پایان این دوره تازه یک دوره کارآموزی یکساله باید گذراند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

تحصیلات دوره تکمیلی آلمان

das Gymnasium

die Gesamtschule 

در صورت گذراندن این دوره دانش آموزان میتوانند وارد دوره دانشگاه شوند.

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل در آلمان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. واحد پول کشور آلمان چیست؟

  • از یورو () در اول ژانویه سال 2002 به طور رسمی برای واحد پول کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا استفاده شده است.

2. شرایط برای زندگی دانشجویان در آلمان چگونه است؟

  • برای دانشجویان در کشور آلمان خانه هایی مناسب با امکانات و وسایل مورد نظر می باشد که فقط این خانه های برای اجاره به دانشجویان می باشنددانشجویان در کشور آلمان فقط باید هزینه های خورد و خوراک و حمل و نقل و هزینه های شخصی را پرداخت نمایند. بایرن بزرگ ترین ایالت المان است و کوچک ترین آن برمن است.

3. آیا مدارس آلمان رایگان هستند؟

  • مدارس آلمان به دو صورت خصوصی و دولتی هستند که مدارس دولتی رایگان اند.

4. وجه تسمیه جنگل سیاه آلمان چیست؟

  • جنگل سیاه نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی است. این جنگل به دلیل وجود درخت های کاج به رنگ سبز تیره به جنگل سیاه معروف شده است. در این جنگل می توانید مدت های طولانی پیاده روی کنید و لذت ببرید.

5. چگونه می توانم وقت سفارت آلمان دریافت کنم؟

  • برای رزرو وقت سفارت آلمان در حال حاضر این نکته را باید بدانید که گرفتن وقت سفارت آلمان بسیار سخت و مشکل شده است. به راحتی نمی توان وقت مصاحبه دریافت نمود. شما می توانید وقت خود را بصورت آنلاین با مراجعه به وبسایت کنسولگری آلمان در تهران دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و جامع تر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

6. آیا آلمانی ها به زبان انگلیسی تسلط دارند؟

  • به دلیل صنعتی بودن کشورآلمان مردم این کشور تا حدودی با زبان انگلیسی آشنایی دارند، اما به زبان آلمانی به شدت تعصب دارند.

7. چرا نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین است؟

  • کشور آلمان قطب صنعتی به حساب می آید و شرکت ها و صنایع بزرگی را در خود جای داده است. لذا نیاز شدیدی به نیروی کار دارد و جمعیت آن در حال پیری می باشد، به همین دلیل بسیار از نیروی کار استقبال می کند و امکانات فراوانی را فراهم آورده است.

8. آیا می توان به راحتی اقامت المان را به دست آورد؟

  •  بریا دریافت اقامت المان باید بین 3 تا 5 سال در این کشور کار کنید. بیمه و مالیات پرداخت کنید تا بتوانید برای اقامت دائم اقدام کنید.
4.8/5 - (20 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *