آفریقای جنوبی

هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی

شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی و دانستن در خصوص هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی از اهمیت زیادی برای متقاضیان اقامت آفریقای جنوبی برخوردار است. اطلاعات مناسب داشتن در خصوص هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی از گزینه های مهم تلقی می شود که ما در این مقاله سعی بر این داشته ایم که اطلاعاتی را در خصوص هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

امیدواریم تمامی مطالب برای شما مثمر ثمر واقع شود تا انتهای مقاله در خصوص هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی با ما همراه باشید، هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی هزینه ها در آفریقای جنوبی کوتاه در خصوص آفریقای جنوبی قبل از هرچیزی اغلب دوستان ممکن است کشور آفریقای جنوبی را با قاره آفریقا اشتباه بگیرند، اما در نظر داشته باشید، کشور آفریقای جنوبی یکی از کشورهای قاره آفریقا می باشد. کشوری در قسمت جنوبی قاره آفریقا رار دارد. اقیانوس های اطلس و هند از سواحل این کش.ر زیبا می باشند.

قوه قضائیه، قوه مجریه و پارلمان بعنوان سه پایتخت سیاسی در کشور آفریقای جنوبی قرار دارند. شهری بزرگ بنام ژوهانسبورگ را در خود دارد، کشورهای همسایه آفریقای جنوبی را می توان کشورهای بوتسوانا، نامیبیا، زیمبایوه، موزامبیک و لسوتو نام برد. جمعیت سیاه پوستان در این کشور حدود ۷۰% می باشند، واحد پولی آفریقای جنوبی راندXOF است.

پایتخت مشهور آفریقای جنوبی شهر کیپ تاون است، اما همان‌طور که در بالا اشاره شد سه پایتخت دارد. شاید در خصوص زبان این کشور سوال کنید، زبان رسمی آفریقای جنوبی آمریکایی/ انگلیسی می باشد، اما ۹ زبان آفریقایی هم در آن وجود دارد که مردم محلی به آن زبان ها صحبت می کنند.

تحصیل در آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی کشوریست که در حال توسعه می باشد و بی شک در این راه هم موفق عمل کرده است. فرصتهای تحصیلی و کاری فراوان در آفریقای جنوبی شرایط را برای این کشور هموار نموده است. تحصیل کردن به زبان انگلیسی یکی از بزرگترین مزایا برای تحصیل متقاضیان تحصیل خارج از کشور می باشد و یکی از معدود کشورهایی است که این شرایط را دارد. به دلیل مستعمره بودن آفریقای جنوبی اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. اگر زبان انگلیسی را یاد گرفتید و تسلط دارید و قصد یادگیری زبان دیگری را ندارید می توانید برای تحصیل در این کشور اقدام نمایید.

کشورهای انگلیسی زبان هزینه تحصیل و زندگی بالایی را دارند و برای پذیرش در دانشگاه ها نیاز به مدرک آیلتس می باشد. از این رو پیشنهاد ما برای شما عزیزان متقاضی پذیرش تحصیلی در آفریقای جنوبی می باشد.

دوره های زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی گزینه بسیار مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی برای افراد متقاضی می باشد چرا که در محیط کاملا انگلیسی زبان می توانید این زبان را فرا بگیرید و وارد دانشگاه ها و کالج های بین المللی شوید و همینطور یکی از راه های اقامت آفریقای جنوبی هم پذیرش دوره های زبان می باشد.

دیدنی های آفریقای جنوبی

مکان های دیدنی زیادی در کشور آفریقای جنوبی وجود دارد که در این قسمت بخضی از آن ها را برایتان نام بردیم.

پارک ملی کروگر، کوه تیبل، گاردن روت، شهر آفتاب یا همان سان سیتی، دوربان، هرمانوس ،پارک ملی فیل های آدو، کنیسنا، ژوهانسبورگ یا یوهانسبورگ

ملت رنگیـــن کمان عنوان ملت رنگین کمان را اسقف اعظم : دسموند توتو بر روی مردم این سرزمین گذاشت و در بعد ها نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی که ۲۷ سال را در زندان گذرانده بود این عنوان را استعاره ای از پیشرفت آفریقای جنوبی دانست.

ورود اروپایی ها فرهنگ این کشور را تغییر داد و تنها کشوری است که در قاره آفریقا مناسب مهاجرت برای افراد مستعد می باشد. با اینکه کشور آفریقای جنوبی در منطقه خشک قاره آفریقا قرار دارد اما سرشار از جنگل و دشت های استوایی می باشد.

هزینه های کلی در آفریقای جنوبیهزینه های زندگی در کیپ تاون حدود ۲۳% پایین تر از تهران است.

کشور آفریقای جنوبی از نظر خرج و مخارج جزء کشورهای کم‌خرج به شمار می‌آید. هزینه‌های زندگی در آفریقای جنوبی به نسبت سایر کشورهای دیگر آفریقایی کم می‌باشد و ازاین‌رو جزء پرطرفدارترین کشورها برای ادامه زندگی می‌باشد از نظر سطح علمی هم دانشگاه‌های آفریقای جنوبی از نظر جایگاه علمی بالا می‌باشد و هزینه‌های تحصیل در آفریقای جنوبی پایین می‌باشد. به همین جهت سالیانه هزاران دانشجو برای ادامه تحصیل به آفریقای جنوبی مهاجرت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام مهاجرت به کشوری مدنظر باید گرفت این است که هزینه‌های جاری در آن کشور چه قدر می‌باشد.

اگر فرد قبل از ورود به کشوری جدید هزینه‌های ناشی از نظر زندگی را در آن کشور مدنظر بگیرد به‌راحتی می‌تواند زندگی خود را در این  کشور سر و سامان دهد و بسیاری از مشکلات ناشی از هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی را برطرف کند.

از همین رو این مبحث بسیار مهمی به‌حساب می‌آید زیرا اگر فرد نتواند مقصد خود را به درستی مشخص کند پس از طی زمانی کوتاه مجبور به بازگشت به وطن خود می‌شود.

هزینه‌های زندگی در آفریقای جنوبی بیشتر مربوط به مخارج مسکن در آفریقای جنوبی می‌باشد به‌طوری‌که به نسبت سایر کشورهای همسایه هزینه ناشی از مسکن در این کشور بالاتر است.

اگرچه که هرچه شهر محل سکونت پیشرفته‌تر و یا این‌که خانه در مرکز شهر باشد هزینه ناشی از اجاره آن هم بالا می‌رود اما با این وجود بازهم به نسبت دیگر کشورها، این کشور از نظر هزینه مسکن جزو گران‌قیمت‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید.

در کشور آفریقای جنوبی اکثر مردم به دلیل آن که هزینه مسکن بالا است مردم اکثراً خانه‌ها را اجاره می‌کنند که به این صورت از نظر اقتصادی به خانواده‌ها فشار نیاید همچنین می‌توان برای این‌که هزینه مسکن پایین بیاید با چند نفر در یک خانه زندگی کرد که به این صورت هزینه‌ها به مراتب کمتر از قبل می‌شود. از طرفی بالاترین میزان پولی که برای قبض صادر می‌شود مربوط به برق در این کشور می‌باشد.

ازاین‌رو باید تمامی سعی خود را کرد که در مصرف برق صرفه‌جویی کرد، از نظر هزینه‌های ناشی از خوراک به طور متوسط میزان هزینه‌ای که برای غذای یک وعده شخص محاسبه شده است تقریباً نزدیک به ۲ دلار است که این هزینه برای یک بطری ۱ لیتری آب هم می‌باشد.

زیرا این کشور از نظر منابع آبی زیاد تأمین نیست، به طور کلی می‌توان گفت که هزینه ناشی از خوراک افراد در این کشور نسبت به بقیه کشورهای همسایه پایین‌تر می‌باشد و ازاین‌رو نکته مثبتی برای کسانی که قصد مهاجرت به آفریقای جنوبی را دارند به‌حساب می‌آید. از طرفی به دلیل آن که این کشور هم همانند ما ایرانی‌ها از مرغ و گوشت قرمز استفاده می‌کنند ازاین‌رو هزینه برای خرید این ۲ قلم کالا در این کشور به نسبت پایین می‌باشد.

میزان حقوق در ماه در آفریقای جنــوبی در بحث مربوط به حقوق می‌توان به این نکته اشاره کرد که حقوق فرد عادی در این کشور به نسبت خوب می‌باشد و اگر فرد بتواند از پس هزینه‌های ناشی از مسکن بر آید، دیگر مشکلی ندارد.

از طرفی به دلیل آن که به مهاجران این اجازه داده می‌شود به‌صورت محدود در این کشور در هفته کار کنند و پول خوبی هم به آن‌ها داده می‌شود، به‌راحتی فرد مهاجر می‌تواند بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کند و مشکلی از این بابت نداشته باشد. ویزای آفریقای جنوبی برای ورود به کشور آفریقای جنوبی همانند سایر کشورها نیاز به ویزا خواهید داشت. برای دریافت ویزای این کشور نیاز به مراحل خاصی دارید که یکی از این مراحل و مهم ترین آن‌ها مصاحبه حضوری می باشد.

انواع ویزا برای ورود به کشور آفریقای جنوبی

ویزای توریستی: در تهران سفارت آفریقای جنوبی ویزاهای توریستی بصورت یک ماهه و یا ۱۴ روزه صادر می نماید. این نکته را خاطر نشان می کنیم که به هیچ عنوان امکان تغییر نوع ویزای شما پس از ورود به آفریقای جنوبی نخواهد بود. پس از اتمام مدت ویزا شما می بایست کشور را ترک نمایید.

ویزای کار

ویزای تحصیلی

ویزای تجاری

ویزای بازنشستگی

ویزای پزشکی

ویزای ترانزیت که برای عبور از این کشور به کشور همسایه و هم مرز آن صادر می شودبا توجه به تمامی نکاتی که در بالا به آن اشاره شد می‌توان به این نتیجه رسید که کشور آفریقای جنوبی یکی از بهترین مقصد برای ادامه تحصیل و یا ادامه زندگی می‌باشد.

بصورت کلی هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در آفریقای جنوبی + هزینه های اجاره در ماه ۱۰۰۰ الی ۱۳۰۰ دلار می باشد. هزینه زوج را می توان تا ۲۰۰۰ دلار دانست و هر فرزند را بنا به شرایط سنی می توان حدود ۲۰۰ الی ۳۵۰ دلار به مخارج اضافه نمود.

امروزه افراد زیادی برای تحصیل و پذیرش در دوره های زبان در کالج های آفریقای جنوبی وارد این کشور می شوند، برای اطلاع از هزینه های تحصیل در این کشور مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی را حتما مطالعه نمایید.

زیرا این کشور هم از نظر هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی و هم از نظر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آفریقای جنوبی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

به‌نحوی‌که تمامی کشورهای اروپایی مدارک دانشگاهی آن را معتبر می‌دانند و ازاین‌رو کار را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کشورهای اروپایی افزایش می‌دهد.

شاید مهم‌ترین دغدغه‌ای که افراد در هنگام ورود به یک کشور جدید دارند وجود دارد، دغدغه فرهنگ و آداب رسوم آن کشور می‌باشد ازاین‌رو کشور آفریقای جنوبی با جمعیتی نزدیک به ۵۰ % مسلمان از فرهنگی شباهت بسیار زیادی به کشور ایران دارد و این دغدغه برای بسیاری از افراد برطرف می‌شود.

هزینه سالیانه تحصیل در آفریقای جنوبی: به دلیل آنکه اکثر کالج‌های موجود در این کشور از لحاظ رتبه‌بندی در جایگاه بالایی قرار دارند و اکثر این کالج‌ها به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند پس به نسبت بقیه کشورهای آفریقایی هزینه تحصیل در این کشور بالا می‌باشد به‌نحوی‌که سالیانه بسته به نوع تحصیل و رشته مدنظر بین سالی ۸۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار در سال است.

هزینه خرید و اجاره خانه در آفریقای جنوبی: همان‌طور که در بالا به این بحث اشاره شد، کشور آفریقای جنوبی از نظر هزینه برای مسکن یکی از گران‌ترین کشورها می‌باشد و ازاین‌رو اکثر مردم به‌جای خرید خانه، رو به اجاره خانه می‌آورند.

به طور معمول هزینه ماهیانه اجاره آپارتمان در مرکز شهر ۲۰۰ دلار است و این در حالی است که هزینه خرید همان خانه متوسط بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ می‌باشد که از همین رو اجاره خانه به‌صرفه می‌باشد.

در خصوص هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی” در کل می‌توان گفت که هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی به اعضای هر نفر می‌توان بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در ماه برآورد کرد که البته می‌توان باکمی صرفه‌جویی این مقدار کمتر شود و با اضافه شدن فرزند بسته به نوع نیازهای وی به این هزینه‌ها ماهی حدوداً ۳۰۰ دلار باید اضافه کرد.

در مجموع می‌توان گفت که کشور آفریقای جنوبی به نسبت دیگر کشورهای اروپایی و یا کشور استرالیا کشوری ارزان قیمت به‌حساب می‌آید و به علت این مدرک دانشگاهی آن مورد تائید اکثر کشورها می‌باشد گزینه خوبی برای مهاجرت به‌ حساب می‌آید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *