تحصیلی, روسیه

هزینه های تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه های تحصیل در روسیه چقدر است؟

آیا می دانید هزینه های تحصیل در روسیه بر چه اساسی برآورد می شود؟ تیم های مشاور ما در خصوص هزینه های تحصیل در روسیه اطلاعات دقیق در اختیارتان قرار می دهند. به این ترتیب می توانید به سادگی از کمترین هزینه های تحصیل در روسیه استفاده کرده و به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کنید. در این مقاله و نوشته قصد داریم در خصوص هزینه های تحصیل در روسیه مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم.

مزیت های تحصیل روسیه

کشور روسیه در کشورهای دور و اطراف ایران بهترین گزینه برای ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی است. تحصیل با توجه به کیفیت سیستم آموزشی مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشور روسیه است. سالانه متقاضیان زیادی جهت تحصیل از سراسر دنیا به روسیه مهاجرت می کنند تا در بهترین دانشگاه های روسیه شروع به تحصیل کنند.

یکی از مزیت های تحصیل در روسیه، اعتبار دانشگاه های این کشور و هزینه های بسیار پایین تحصیل می باشد. کشور روسیه فاصله چندانی با ایران ندارد و این خود یک مزیت دیگر تحصیل در این کشور است. برای متقاضیانی که تمایل دارند در یک کشور ارزان، نزدیک و با کیفیت و در رشته هایی مانند: پزشکی و دندان پزشکی ادامه تحصیل دهند روسیه گزینه ی فوق العاده ای است.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی شرایط تحصیل در کشور روسیه نگاهی بیندازید.

هزینه های تحصیل در روسیه در رشته ها و مقاطع مختلف

هزینه های تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه های تحصیل در روسیه چقدر است؟

اینطور که مشخص است هزینه های تحصیل در روسیه درجه بندی های مشخصی دارد. دقت کنید که شما برای اینکه از هزینه های تحصیل در روسیه مطلع شوید در ابتدای امر باید مشخص سازید که قرار است در کدام یک از شهرها مشغول به تحصیل شوید. از طرفی نیز باید مشخص شود که رشته تحصیلی فرد چیست.

دقت کنید که درجه بندی هزینه ها در مقاطع مختلف تحصیلی نیز با هم فرق دارد به عنوان مثال هزینه دوره های کارشناسی به مراتب از دکترا بیشتر است. این موضوع نشان می دهد که هزینه های تحصیل در روسیه در دوره های دکترا ناچیز خواهد بود.

در بررسی های اخیر متوجه شدیم که هزینه های شهر مسکو و سنپترزبورگ به نسبت شهرهای دیگر بیشتر است. شما می بایست برای محاسبه هزینه ها در ابتدای امر مشخص سازید که شرایط تحصیل و مقطع تحصیلی تان چیست. سپس می توانید از طریق تیم های مشاور ما از جدیدترین هزینه های تحصیل در روسیه مطلع شوید.

 هزینه های تحصیل در روسیه در رشته های مهندسی

رشته های مهندسی هر یک دارای زیر شاخه های مختلفی هستند و اینطور که مشخص است هزینه هر یک از گزینه های دیگر مجزا است.

به طور کلی رشته های مهندسی کامپیوتر، شبکه، مخابرات و نرم افرار دارای هزینه ای معادل با ۲۵۰۰ دلار آمریکا در سال هستند که گاه با توجه به دانشگاه انتخابی این مبلغ به ۳۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید. در رشته برق با شاخه های قدرت و مخابرات هزینه ها در لاین ۲۰۰۰ دلار دنبال می شود و اینطور که مشخص است در بعضی از دانشگاه ها شاهد هزینه های بیشتر نیز خواهیم بود.

رشته های مهندسی نفت در شاخه های سوخت، نفت و گاز و متالوژی به نسبت دو گزینه اول دارای هزینه بالاتری است و این مقدار به ۳۵۰۰ دلار نیز خواهد رسید. دقت کنید هزینه ها در رشته های مهندسی اغلب در یک حدود است و این موضوع سبب می شود که شما بتوانید انتخاب راحتتری از نظر رشته داشته باشید.

تحصیل در روسیه به زبان روسی به نسبت زبان انگلیسی ارزان‌تر است، اما اغلب افراد به دلیل روان بودن زبان انگلیسی ترجیح می دهند که این زبان انتخاب کنند. دقت کنید که هزینه ها به صورت سالانه تغییر می کند. شما قبل از هر نوع اقدامی باید در ابتدا از قیمت دقیق هر واحد درسی مطلع شوید.

هزینه های تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی

هزینه های تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه های تحصیل در روسیه چقدر است؟

در روسیه نیز مانند: سایر کشورهای دنیا، دانشجو پس از یک دوره تحصیل ۴ ساله موفق به اخذ لیسانس می شود. هزینه ها در این مقطع بستگی به رشته تحصیلی دارد اما به طور میانگین در حدود ۱۲۰۰ دلار در سال اعلام شده است در برخی از رشته ها نیز این هزینه به ۶۵۰۰ دلار می رسد.

افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند می توانند از کارشناسی تخصصی نیز استفاده کنند.

این دوره ۵ سال زمان می برد و در واقع فرد لیسانس و فوق لیسانس را همزمان می گذرانند و البته در هر ۵ سال رشته انتخابی ثابت است.

هزینه ها در مقطع کارشناسی تخصصی بین ۱۲۰۰ الی ۸۰۰۰ دلار اعلام شده است.

رشته هایی که برای کارشناسی تخصصی دیده می شود به نسبت گروه های معمولی محدودتر است. فرد باید به رشته ای که قرار است انتخاب کند علاقه داشته باشد.

 هزینه های تحصیلی در روسیه مقاطع تحصیلات تکمیلی

شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید ۲ سال زمان صرف کنید. افرادی که دارای مدرک کارشناسی و یا کارشناسی تخصصی هستند می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. دقت کنید که هزینه های برآورد شده در این دوره در حدود ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در سال اعلام شده است.

از سوی دیگر هزینه ها در دوره دکتری نیز متغیر از سایر مقاطع بوده و به نسبت دو مقطع قبل ارزان تر است.

دکترای تخصصی در روسیه به سه سال تحصیل نیاز دارد. عموماً هزینه ها در مقطع دکترا در نهایت به ۴۰۰۰ دلار در سال می رسد و همان‌طور که می بینید از هزینه دوره های قبلی کمتر است.

روسیه به دوره دکترا اهمیت ویژه ای می دهد و این موضوع سبب می شود تا افراد بتوانند به آینده خود امیدوار باشند. اگر قصد دارید در مسکو تحصیل کنید هزینه های شما کمی افزایش خواهد داشت و این موضوع سبب می شود که بتوانید از بهترین شرایط تحصیلی بهرمند شوید.

در بعضی از دانشگاه های این کشور به شما خوابگاه دانشجویی تعلق می گیرد و این موضوع سبب می شود تا مقداری در هزینه ها صرفه جویی شود. دقت کنید که شما برای تعیین هزینه های موجود باید در ابتدا تحقیق های لازم را انجام نمایید.

هزینه تحصیل در روسیه در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در روسیه به نسبت شرایط تحصیل در آمریکا، ارزان تر است. در ابتدا هزینه ای به عنوان هزینه ثبت نام و عوارض پذیرش در ترم یک از دانشجو گرفنه می شود. که هزینه هر کدام 200 دلار است. این هزینه ها نسبت به محل و نوع دانشگاه ها متفاوت است.

لیست تقریبی هزینه شهریه دانشگاه های روسیه

ردیف مقطع تحصیلی هزینه سالانه بر اساس دلار آمریکا
1 کارشناسی 1200 تا 6500
2 کارشناسی ارشد 1000 تا 5000
3 دکترا حداکثر 4000
4 پزشکی و دندان پزشکی 3000 تا 10000

مدارک پذیرش از دانشگاه های پزشکی روسیه

ارائه مدارک زیر جهت درخواست پذیرش از شرایط تحصیل پزشکی در روسیه و دانشگاه های این کشور محسوب می شود:

1

تکمیل فرم درخواست

2

مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی

3

ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی ( نمره دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی برای پذیرش مهم است )

4

پاسپورت معتبر

5

پرداخت هزینه پذیرش

برای مطالعه ی بیشتر در مورد پزشکی به مقاله ی تحصیل پزشکی در کشور روسیه نگاهی بیندازید.

هزینه های تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه های تحصیل در روسیه چقدر است؟

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. امکان تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی وجود دارد؟

  • تحصیل در روسیه به صورت تمام وقت و حضوری است. تحصیل در بعضی از مقاطع و بعضی از رشته‌های غیرپزشکی علاوه بر زبان روسی به زبان انگلیسی هم امکانپذیر است.

2. دلیل استقبال روسیه از دانشجویان خارجی چیست؟

  • یکی از معیارهای اعتبار سنجی یک دانشگاه تعداد دانشجویان خارجی آن می باشد لذا دانشگاه های روسیه با فراهم کردن امکانات بسیار سعی در افزایش اعتبار خود و جذب دانشجویان خارجی دارند.

3. بورسیه ی تحصیلی به چه افرادی تعلق می گیرد؟

  • دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های روسیه به زبان روسی را داشته باشند در صورت داشتن رزومه ی علمی قوی می توانند درخواست بورسیه بدهند.

4. چه زمانی باید برای دریافت بورسیه اقدام کرد؟

  • برای دریافت بورسیه ی روسیه دو راه وجود دارد. یکی اینکه دانشجویان رشته هایی خاص می توانند قبل از شروع به تحصیل برای دریافت بورسیه ی تحصیلی اقدام کنند. این نوع از بورسیه برای رشته هایی خاص است. دومین راه این است که فارغ از رشته ی تحصیلی پس از دو ترم تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به معدل بالا برای دریافت بورسیه اقدام کنید.

5. بیانیه بولونیا چیست؟

  • بیانه ای است که طبق آن کشورها می پذیرند که از یک سیستم آموزشی واحد پیروی کنند. این سیستم بر پایه ی نوع آموزش در کشورهای اروپایی است.

6. برای دریافت بورسیه باید در آزمون شرکت کرد؟

  • ثبت نام برای دریافت بورسیه ی تحصیلی روسیه در دو مرحله انجام می شود و در صورتی که متقاضی این دو مرحله را با موفقیت طی کند، بورسیه دریافت می کند و نیازی به شرکت در آزمون نخواهد بود.

7. بورسیه ی تحصیلی در روسیه چه هزینه هایی را پوشش می دهد؟

  • هزینه هایی که بورسیه ی تحصیلی تقبل می کند شامل هزینه های تحصیلی، آموزش زبان و خوابگاه خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *