تحصیلی, روسیه

هزینه زندگی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه چقدر است؟

این مقاله درباره هزینه های زندگی در روسیه در سال جدید نگارش شده است. هزینه مسکن، خوراک و حمل و نقل از جمله مواردی است که بیان شده است. شما با مطالعه این مقاله می توانید با دید بازتری شرایط زندگی در کشور روسیه را بررسی نمایند. موسسه حقوقی و بین المللی آوات، قصد دارد این مقاله را جهت ارائه اطلاعات لازم در زمینه هزینه زندگی در روسیه در اختیار شما همراهان همیشگی، قرار دهد. پس موسسه حقوقی و بین المللی آوات را در این مقاله همراه سازید.

موقعیت کشور روسیه

کشور روسیه در شمال آسیا و شرق قاره اروپا واقع شده است و یکی از بزرگترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی محسوب می شود. پایتخت آن مسکو و یکی از زیبا ترین و گران ترین شهرهای دنیا محسوب می شود.

بعد از مسکو، سن پترزبورگ نیز یکی از زیباترین شهر این کشور پهناور است.

واحد پول رایج روسیه، روبل می باشد. روسی زبان رسمی مردم فدرال روسیه می باشد. می توان گفت که مردم کشور های بلاروس، قرقیزستان، گرجستان و اوکراین نیز به زبان روسی صحبت و این زبان در بین مردم تکلم می شود.

چیزی که بسیار زیباست و در کشور روسیه زیاد با آن مواجه می شوید، کتاب خواندن دیوانه وار روس ها است. آن ها حتی به هنگام راه رفتن در خیابان هم کتاب می خوانند.

مردمان کشور روسیه بسیار خونگرم و مهربان هستند. شاید وقتی با مردم روس برخورد داشته باشید با چهره اخمو و عبوس آن ها رو به رو می شوید، اما اگر شما نیاز به کمک داشته باشید آن ها با همان چهره ی اخمو تمام کار خود را رها می کنند و مشغول کمک کردن به شما می شوند.

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی در روسیه به نسبت کشور های اروپایی بسیار پایین است می توان گفت که هزینه زندگی در کشور روسیه در یک ماه مبلغی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار می باشد که این هزینه ها شامل: هزینه های اجاره مسکن، هزینه پوشاک و خوراک و هزینه های آب و برق و تلفن و دیگر هزینه های جانبی می باشد.

سبک زندگی افراد با یکدیگر متفاوت می باشد و همین سبک باعث تغییر در مقدار هزینه های زندگی افراد می شود.

البته لازم است بدانید شهرهایی همچون مسکو و سن پترزبورگ از جمله شهر های گران کشور روسیه محسوب می شوند. تقریبا هزینه های زندگی در این شهرها دو برابر شهر های کوچک روسیه است.

مناطق اروپایی روسیه

در کشور روسیه، مکان هایی که مختص اروپایی هاست بسیار به چشم می خورد. رستوران های اروپایی و سینماهای انگلیسی، مرکز خریدهای اروپایی، فروشگاه های معروف و زنجیره ای اروپایی و … .

اما به طور کلی هزینه هایی که افراد برای مکان های اروپایی در کشور روسیه صرف می کنند، مبالغ بسیار زیادی است. این باعث می شود هزینه زندگی در روسیه را بالا ببرد. به طور مثال بلیط سینماهای انگلیسی در کشور روسیه ۱۰ دلار است. اما شما می توانید با خرید بلیط ۵ روبلی همان فیلم را به زبان روسی در سینماهای روسی ببینید.

هزینه های جاری

ورود یه موزه ها و گالری ها بین ۵ دلار تا ۱۰ دلار است. هزینه حمل و نقل با مترو نیز به ۱۰ تا ۱۸ دلار می رسد.

هزینه آب و برق اگر به صورت تقریبی حساب کنیم به مبلغ ۳۵ دلار در ماه هم می رسد.

شما می توانید لباس های باکیفیت روسی با قیمت مناسب تر از قیمت اروپایی ها خریداری نمایید. البته لازم به ذکر است کیفیت لباس های روسی در تمام دنیا زبان زد است و برابری می کند با کیفیت پوشاک اروپایی.

در مورد هزینه های پزشکی، بسیاری از بیمارستان ها و یا درمانگاه هایی وجود دارند که دانشجو های پزشکی به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند.

هزینه خرید بیمه درمانی و عمر برای تمامی متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارند و به محض ورود به روسیه باید تهیه نمایند، الزمی می باشد و مبلغ آن ۲۵۰ دلار امریکا در سال هزینه دارد.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در روسیه در مقابل بسیاری از کشور های دیگر از جمله کشور های اروپایی، بسیار کمتر است.

دانشجویان روسی و دانشجویانی که شهروند روس به حساب می آیند، در صورت کسب نمرات عالی از پرداخت شهریه معاف می شوند. اگر بخواهیم به طور کلی در نظر بگیریم، شهریه ی دانشجویان روس با شهریه دانشجویان بین المللی در کشور روسیه یکسان است. باید این را هم در نظر گرفت که شهریه پرداختی توسط دانشجویان بین المللی بسیار کمتر از شهریه دانشجویانی می باشد که در کشور های دیگر و یا کشور های اروپایی تحصیل می نمایند.

شهریه های دانشگاه های روسیه

به طور تقریبی می توان گفت که هزینه شهریه دانشجویان بین المللی همراه با اجاره اتاق یا خوابگاه و خرید کتاب و دیگر هزینه های تحصیل به ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار نیز در سال می رسد.

هزینه های تحصیلی در کشور روسیه در مقاطع تحصیلی مختلف و دوره های کارآموزی کوتاه مدت و یا بلند مدت و یا گذراندن دوره های تخصصی و پیشرفته متفاوت است.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان ۴ سال می باشد و شهریه که در هر سال از تحصیل خود موظفند پرداخت نمایند به مبلغ ۲۵۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار در سال می رسد. در مقطع کارشناسی ارشد مدت زمان تحصیل ۲ سال است و شهریه پرداختی به دانشگاه معادل ۲۷۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار امریکا در سال می باشد. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور روسیه که به مدت ۴ سال به طول می انجامد که شهریه پرداختی به دانشگاه به مبلغ ۱۸۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار در سال می رسد.

هزینه های تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های کشور روسیه، ۵ سال به طول می انجامد. شهریه پرداختی به مبلغ ۲۷۵۰ تا ۸۰۰۰ دلار در سال می رسد.

فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی ارشد می توانند برای گذراندن برنامه تحصیلات تکمیلی پایه تحقیقاتی خود را قوی و به تدریس در دانشگاه ها و یا موسسات آموزش عالی بپردازند. لذا باید مبلغی معادل ۳۵۰ دلار تا ۵۵۰ دلار در هر ماه بپردازند.

در دانشگاه ها برنامه های کوتاه مدتی جهت سرگرمی و امور فرهنگی دانشجویان برگزار می شود. این برنامه ها تقریبا یک ماه تا یک سال به طول می انجامد. برای شرکت کردن در این دوره ها، دانشجویان باید مبلغی معادل ۴۵۰ تا ۵۵۰ دلار بپردازند.

فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد می توانند بعد از اتمام تحصیل خود در دوره های تخصصی جداگانه ای شرکت نمایند که با سپری کردن مدت زمان ۶ ماه تا دو سال و با پرداخت مبلغ ۳۵۰ تا ۵۵۰ دلار به پایان  می رسد.

متقاضیانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های برتر جهان هستند، کشور روسیه می تواند مکان مناسب و ایده آلی از نظر هزینه زندگی و تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی و خارجی باشد.

هزینه دانشگاه های روسیه

نام دانشگاه

هزینه ها

1

دانشگاه علوم پزشکی باشکری

5300 دلار آمریکا در سال اول و 2900 دلار آمریکا در هر سال

2

دانشگاه دولتی ولگاگراد

6250 دلار آمریکا در هر سال

3

دانشگاه علوم پزشکی وروونهج

5750 دلار آمریکا در هر سال

4

دانشگاه پزشکی دولتی کازان

6600 دلار آمریکا در سال های اول تا ششم برای هر سال

5

دانشگاه علم و آموزش و پرورش آلتایی

5500 دلار آمریکا در سال اول  3300 دلار آمریکا در هر سال

برای مطالعه ی بیشتر پیشنهاد می کنیم به مقاله ی هزینه تحصیل در مسکو نگاهی بیندازید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالات متداول

1. آیا در تمامی مقاطع تحصیلی روسیه می توان بورسیه دریافت کرد؟

  • دریافت بورسیه برای مقاطع غیر از دکترا کمی دشوار است اما با داشتن رزومه ای قوی می توانید به راحتی بورسیه دریافت کنید.

2. فاند و بورسیه چه تفاوتی با هم دارند؟

  • فاند با توجه به شرایط خانوادگی و محل زندگی داشنجو پرداخت می شود. در صورتی که بورسیه با توجه به شرایط علمی تعیین می شود.

3. هزینه ی حمل و نقل در روسیه چه میزان است؟

  • اکثر دانشجویان برای کاهش هزینه های حمل و نقل از مترو استفاده می کنند که هزینه‌ی آن ماهیانه بین ۱۰ تا ۱۸ دلار است.

4. هزینه های دوره ی پادفک چه میزان است؟

  • هزینه ی دوره پادفک یا آمادگی برای ورود به دانشگاه ها کمتر از ۵ هزار دلار است.

5. آیا در دریافت بورسیه محدودیتی وجود دارد؟

  • خیر محدودیتی وجود ندارد. یک دانشجو می تواند همزمان چند بورسیه را دریافت کند.

6. هزینه ی تحصیل در مدارس روسیه چه میزان است؟

  • پذیرش مدارس دولتی برای افراد خارجی بسیار دشوار است و هزینه های مدارس غیردولتی چندین برابر بیشتر از مدارس ایران است.

7. با ویزای تحصیلی روسیه می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟

  •  پس از پایان تحصیلات می توانید با 5 سال کار و پرداخت مالیت برای اقامت اقدام کنید.
4.8/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *