ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه متناسب با شهر محل زندگی یا مسکن و سبک زندگی و خورد و خوراک متفاوت است. در این مقاله به بررسی این هزینه ها در سال 2022 می پردازیم. با توجه به جمعیت فزاینده مهاجران به سمت ترکیه در دهه ی اخیر لازم است اطلاعات کافی از مخارج زندگی در این کشور حاصل گردد. کشور ترکیه بی شک به علت دارا بودن استانداردهای بالای زندگی یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل و زندگی است.

چیزی که ترکیه را متمایز می کند ارزش بالای پول ترکیه به علاوه ی مخارج زندگی پایین در این کشور است. زندگی در ترکیه تجربه ای جذاب و جدید خواهد بود. مکان های تفریحی فراوان و گوناگونی در ترکیه و به ویژه در استانبول وجود دارد.

همچنین سایر شهرهای ترکیه مثل ازمیر و آنکارا نیز از پتانسیل بالایی برای گردش و تفریح برخوردار هستند. در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی حیرت انگیز ترکیه مثل مسجد آبی معروف، پل بُسفر، کاپادوکیه، پاموک کاله، شهر اِفسوس و ورزشگاه های 2 باشگاه مشهور ترکیه یعنی فنرباغچه و گالاتاسرای نیز بسیار دیدنی هستند.

ترکیه یک کشور واسط میان قاره های اروپا و آسیا است. با این وجود در قیاس با سایر کشورهای اروپایی همچون انگلستان خرج و مخارج زندگی و تحصیل در ترکیه بسیار پایین تر است.

هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه را می توان به چند دسته تقسیم کرد: هزینه های مصروف به خرید یا اجاره مسکن، هزینه های خوراک، پوشاک و تحصیل و مسافرت در مورد خرید یا اجاره مسکن در ترکیه توصیه می شود که اگر امکان اجاره خوابگاه از طرف دانشگاه محل تحصیل در ترکیه را دارید، حتما اقدام کنید، زیرا هزینه اجاره و خرید خانه در ترکیه بیشتر است.

اگر بخواهیم در همین ابتدا یک برآورد از هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه انجام دهیم، می توان گفت که در مجموع زندگی در ترکیه چیزی بین 3000-3500 لیر هزینه دارد. یعنی بین 600 تا 700 دلار آمریکا خواهد بود. در مجموع می توان گفت هزینه های زندگی در ترکیه به نسبت از ایران پایین تر است. هزینه های مصرفی زندگی حدود 21 درصد و هزینه اجاره مسکن حدود 50 درصد از ایران کمتر است.

برای آگاهی از شرایط اقامت یک ساله ترکیه به مقاله کیملیک کارت ترکیه مراجعه کنید.

هزینه زندگی در ترکیه

لیست هزینه های عمومی زندگی در ترکیه

هزینه اقامت (مسکن) 1000-1500 لیر
غذا 1000-1500 لیر
حمل و نقل 250 تا 450 لیر

هزینه رستوران در ترکیه

هزینه رستوران در ترکیه

منوی دانشجویی حدود 5 لیر
چای و قهوه (هر فنجان) 2 تا 5 لیر
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان 20 لیر
غذا در یک رستوران متوسط (برای دو نفر) 90 لیر
غذا در مک دونالد 26 لیر

هزینه مواد غذایی در ترکیه

هزینه مواد غذایی در ترکیه

نان (500 گرمی تازه) 1.75 لیر
شیر (1 لیتر) 4.75 لیر
برنج (هر کیلوگرم) 7 لیر
آب معدنی (1.5 لیتر) 1.25 لیر
تخم مرغ (12 عدد) 8 لیر
پنیر محلی (1 کیلو گرم) 30 لیر
سیب (1 کیلو گرم) 4 لیر
موز (1 کیلوگرم) 10 لیر
پرتقال (1 کیلوگرم) 4 لیر
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 3.48 لیر
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 1/5 لیر
پیاز (1 کیلوگرم) 1/45 لیر
سیگار (مارلبورو) 18 لیر

هزینه حمل ونقل در ترکیه

حمل ونقل عمومی در ترکیه در سطح کیفی نسبتا بالایی قرار دارد. مترو، تاکسی، مینی بوس و اتوبوس در ترکیه به نحو مطلوبی به مردم خدمت رسانی می کنند. نکته ی جالب توجهی که در این رابطه وجود دارد این است که دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیف دانشجویی برای دریافت بلیت حمل و نقل درون شهری برخوردار شوند. که البته این تخفیف تنها مختص حمل و نقل درون شهری ترکیه است.

اگر می خواهید که اقامت ترکیه را دریافت کنید می توانید به مقاله ای بانام راه های اقامت در ترکیه مراجعه کنید ما در این مقاله تمامی راهکارهای و انواع اقامت ها و با انواع هزینه های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری را برای شما عزیزان بیان کرده ایم.

بلیت اتوبوس برای دانشجویان 1/5 لیر
بلیت مینی بوس از تکسیم تا کادیکوی 7 لیر
تاکسی به ازاء هر 1 کیلومتر 3 لیر
بلیت تاکسی از تکسیم تا بشیکتاش 13 لیر
یک لیتر بنزین 6.66 لیر

قیمت خودرو در ترکیه

شاید بررسی قیمت خودرو در ترکیه و مقایسه آن با ایران جالب باشد. در اینجا به بررسی این موضوع می پردازیم.

فولکس واگن گلف 1.4 90 KW Trendline 250000 لیر
تویوتا کرولا سدان 1.6l 97kW Comfort 220000 لیر

هزینه ورزش و اوقات فراغت در ترکیه

باشگاه بدن سازی (ماهیانه برای هر بزرگسال) 120 لیر
اجاره زمین تنیس برای یک ساعت 60 لیر
بلیت سینما (1 صندلی) 20 لیر
بلیت کنسرت از 25 لیر
آرایشگاه از 15 لیر

هزینه پوشاک در ترکیه

یک جفت کفش (NIKE) 300 لیر
یک جفت کفش چرم مردانه 200 لیر

اگر می خواهید که در ترکیه تحصیل کنید قبل از هر کاری به مقاله ای با نام تحصیل در ترکیه مراجعه کنید. و از تمام هزینه های ممکن مراحل تحصیلتان مطلع شوید.

بانک و اقتصاد

  • میانگین حقوق سالانه (پس از کسر مالیات) : 86/2366 لیر

هزینه های انرژی در ترکیه به قدری بالاست در این کشور هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی در ترکیه تقریبا 2500 لیر است که در ماه حدود 150 لیر به عنوان قبض برق باید بپردازد. قبض آب نیز حدودا 300 لیر هزینه بر می دارد. خدمات اینترنت در ترکیه بر عهده ی شرکت مخابرات این کشور بوده که ماهانه به طور متوسط 50 لیر در ازای ارائه ی خدمات اینترنت دریافت می کند. هزینه ی تماس های تلفن همراه نیز برای هر دقیقه 0.43 لیر می توان در نظر گرفت.

اگر مایلید هستید که از حداقل تا حداکثر مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه آشنا شوید می توانید به مقاله ای با همین نام مراجعه کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *