دانمارک

مهاجرت پزشکان به دانمارک

مهاجرت پزشکان به دانمارک

در این مطلب قصد داریم شرایط مهاجرت پزشکان به دانمارک را بررسی کنیم. اگر شما هم به عنوان پزشک در فکر مهاجرت کاری به دانمارک هستید؛ با ما همراه شوید.

دانمارک با جمعیتی بالغ بر ۷/۵ میلیون نفر به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا شناخته می شود. رفاه و امنیت اجتماعی، آزادی بیان و نرخ پایین بیکاری، دانمارکی ها را به شادترین مردم دنیا تبدیل کرده است. در نتیجه، کار و زندگی در دانمارک نیز به رویای مردم کشورهای کمتر توسعه یافته، تبدیل شده است. جالب است بدانید که حدود ۱۰ درصد از جمعیت دانمارک را مهاجرین تشکیل می دهند. در همین راستا، مهاجرت پزشکان به دانمارک نیز طرفداران خاص خود را دارد. دلایل مختلفی برای مهاجرت کاری پزشکان به دانمارک وجود دارد که در بخش ابتدایی مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

دلایل مهاجرت پزشکان به دانمارک

همان طور که گفتیم؛ مهاجرت پزشکان بین المللی به دانمارک دلایل متعددی دارد که در این بخش تعدادی از آنها را بیان می کنیم:

  • رفاه اجتماعی بالا
  • امنیت اجتماعی و سیاسی
  • درآمد بالای پزشکان در دانمارک
  • امکان سفر به کشورهای منطقه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان اقامت در کشورهای حوزه شینگن به مدت ۹۰ روز در هر بازه زمانی ۱۸۰ روزی
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • حق کار برای همسر بدون نیاز به دریافت مجوز جداگانه

بنابراین دانمارک می تواند مقصدی ایده آل برای مهاجرت پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران باشد. به هر حال دولت دانمارک برای پذیرش کادر درمان شرایطی را در نظر گرفته است که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

شرایط مهاجرت پزشکان به دانمارک

مهاجرت کادر درمان به دانمارک منوط به احراز شرایط موردنظر دولت دانمارک است. مدت زمان لازم برای انجام این پروسه به سرعت عمل شما بستگی دارد اما در حالت کلی چند سال به طول می انجامد. به طور خلاصه، شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک عبارتند از:

  • شرایط سنی زیر ۷۵ سال
  • ارائه مدرک پزشکی معتبر و معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک
  • حداقل یک سال سابقه کار پزشکی
  • تسلط به زبان دانمارکی
  • داشتن تمکن مالی لازم برای زندگی در دانمارک

تمکن مالی لازم برای مهاجرت پزشکان به دانمارک برابر است با:

در صورتی که قصد دارید فقط خودتان به دانمارک مهاجرت کنید ۳۷.۳۱۴ هزار کرون
در صورتی که قصد دارید همسر خود را نیز به دانمارک ببرید ۷۴.۶۲۸ هزار کرون
چنانچه قصد دارید به همراه همسر و فرزندانتان به دانمارک مهاجرت کنید ۸۹.۵۳۲ هزار کرون
در صورتی که قصد دارید فقط فرزندان خود را به دانمارک ببرید ۷۴.۶۲۲ هزار کرون

همان طور که گفتیم؛ تسلط به زبان دانمارکی نیز از شرایط مهاجرت پزشکان به شمار می رود. در بخش بعدی در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مدرک زبان موردنیاز برای مهاجرت پزشکان به دانمارک

با توجه به حساسیت شغل کادر درمان، تسلط به زبان دانمارکی و برقراری تعامل صحیح با بیمار الزامی است. خوشبختانه دولت دانمارک برای مهاجرین بالای ۱۸ سال دوره آموزش زبان دانمارکی برگزار می کند. بنابراین بعد از ورود به دانمارک ابتدا باید در دوره های آموزش زبان شرکت کنید. بعد از گذراندن دوره باید در آزمون زبان دانمارکی سطح ۳ شرکت نمایید. این آزمون دو بار در سال برگزار می شود؛ یک بار در ماه می یا ژوئن و یک بار هم در ماه نوامبر یا دسامبر. کسب نمره ۱۰ از بخش مکالمه و نمره حداقل ۷ از بخش های رایتینگ و ریدینگ الزامی است.

اما همان طور که گفتیم؛ معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک نیز ضروری است. در ادامه پروسه معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک را شرح می دهیم.

مقاله پیشنهادی: ویزای کار دانمارک

معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک

شرط اصلی مهاجرت پزشکان به دانمارک، معادل سازی مدرک پزشکی است. برای انجام این امر باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- ایجاد حساب EPIC در کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) ایالات متحده: ابتدا باید در سایت ECFMG ثبت نام و مدارک خود را بارگزاری کنید. ECFMG صحت مدرک پزشکی شما را تایید می کند.

2- ارائه درخواست به سازمان پزشکی و بیماران دانمارک: برای گرفتن مجوز طبابت در دانمارک باید از طریق سازمان پزشکی این کشور اقدام کنید.

3- شرکت در دوره آموزش زبان دانمارکی و اخذ مدرک زبان

4- شرکت در آزمون سازمان پزشکی دانمارک: ارائه مدرک زبان دانمارکی برای شرکت در آزمون پزشکی الزامی است. از زمان اخذ مدرک زبان نباید بیشتر از ۱۲ ماه گذشته باشد‌. در غیر این صورت باید ثابت کنید که بعد از دریافت مدرک زبان به طور پیوسته در دانمارک اقامت داشته اید. آزمون سازمان پزشکی دانمارک شامل ۲ بخش کتبی و شفاهی است و دو بار در سال برگزار می شود. بخش کتبی در ماه های مارس و سپتامبر و در دانشگاه کپنهاگ برگزار می گردد. این آزمون ۴ ساعت به طول می انجامد و شامل سوالاتی در مورد جراحی و پزشکی داخلی است. بخش شفاهی آزمون در ماه های می یا نوامبر و در دانشگاه کپنهاگ برگزار می شود. طی این آزمون ۲ ساعته باید چند بیمار شبیه سازی شده را معاینه کنید.

5- شرکت در دوره قوانین بهداشت دانمارک: بعد از کسب نمره قبولی در آزمون سازمان پزشکی باید در دوره قوانین بهداشت دانمارک شرکت کنید. این دوره ۳ روزه شامل سه بخش آموزشی گروهی و کار گروهی است. در پایان دوره یک امتحان کتبی وجود دارد. این دوره معمولاً ۴ تا ۵ بار در سال برگزار می شود.

6- شرکت در دوره کارآموزی: بعد از گذراندن مراحل مذکور باید در یک بیمارستان یا کلینیک و زیر نظر یک پزشک دانمارکی کار کنید. پیدا کردن موقعیت کارآموزی بر عهده خودتان است. طول مدت کارآموزی برای پزشکان عمومی ۱۲ ماه است. بیمارستان موردنظر، نحوه عملکرد شما را در پایان ماه های اول، سوم و دوازدهم به سازمان پزشکی ارسال می کند. دوره کارآموزی برای پزشکان متخصص ۶ ماه به طول می انجامد. گزارش نحوه عملکرد پزشکان متخصص در پایان ماه های اول، سوم و ششم به سازمان پزشکی گزارش می شود.

7- دریافت مجوز طبابت در دانمارک: در ماه آخر کارآموزی باید برای دریافت مجوز طبابت در دانمارک اقدام کنید. بعد از اخذ مجوز می توانید به صورت مستقل در دانمارک کار کنید.

حال که با روند مهاجرت پزشکان به دانمارک و نحوه معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک آشنا شدیم؛ بد نیست که اطلاعاتی هم در مورد درآمد پزشکان در این کشور کسب کنیم. در بخش بعدی به این موضوع می پردازیم.

درآمد پزشکان در دانمارک

میانگین حقوق پزشکان در دانمارک بسته به تخصص و موقعیت شغلی آنها متفاوت است. به طور کلی، درآمد پزشکان دانمارکی از ۸۷۳۸۷۸ تا ۱۶۷۳۹۹۹ کرون در ماه متغییر است. اما همان طور که گفتیم مقدار دقیق این مبلغ را باید برحسب تخصص و عنوان شغلی تخمین زد. میزان سابقه و تجربه کاری نیز روی درآمد پزشکان اثر می گذارد.

علاوه بر درآمد پزشکان، بررسی هزینه زندگی در دانمارک نیز ضروری است. پس در ادامه بحث مهاجرت پزشکان به دانمارک اجازه دهید به این موضوع بپردازیم.

هزینه زندگی در دانمارک

هزینه زندگی در دانمارک تقریباً ۱۱۷ درصد و هزینه اجاره مسکن در دانمارک نیز حدود ۱۰۲ درصد بیشتر از ایران است‌. در ادامه لیستی از هزینه های زندگی در دانمارک با جزئیات ارائه شده است:

  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: ۶۷۶۷ کرون در ماه
  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر: ۴۸۱۰ کرون در ماه
  • هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: ۱۱۹۲۵ کرون در ماه
  • هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر: ۹۰۸۷ کرون در ماه
  • هزینه تحصیل فرزندان در مدارس بین المللی: ۴۴۷۲۱ کرون در سال
  • هزینه مهدکوک: ۲۹۲۰ کرون در سال
  • هزینه مصرف برق، آب و گاز در یک آپارتمان ۸۵ مترمربعی: ۱۲۱۳ کرون در ماه
  • هزینه هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه: 9/0 کرون
  • هزینه استفاده از اینترنت: ۲۳۶ کرون در ماه
  • هزینه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی: ۴۸۰ کرون در ماه
  • هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت: ۱۳۰ کرون

اما اگر مایلید که همراه با خانواده به دانمارک مهاجرت کنید؛ بخش پایانی مقاله را نیز بخوانید.

گرفتن ویزای همراه از طریق مهاجرت پزشکان به دانمارک

طبق قوانین دولت دانمارک می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنید. البته در صورتی که دارای تمکن مالی لازم باشید. فرزندان شما در دانمارک حق تحصیل خواهند داشت. همسر شما نیز بدون دریافت ویزای کار اجازه دارد که به صورت تمام وقت در دانمارک کار کند.

در حال حاضر بهترین شرایط برای مهاجرت پزشکان را کشور آلمان دارا می باشد. پیشنهاد ما این است که مقاله مهاجرت پزشکان به آلمان را نیز مطالعه بفرمایید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *