استرالیا

شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا

شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا

در این مطلب قصد داریم مهاجرت پزشکان به استرالیا را بررسی کنیم.‌ پس اگر مایلید که با این موضوع آشنا شوید؛ با ما همراه باشید. کیفیت بالای زندگی و اقتصاد مرفه استرالیا موردتوجه اقشار مختلف جامعه قرار دارد. در حال حاضر، استرالیا میزبان ده ها هزار مهاجر از سراسر جهان است. بنابراین اصلاً عجیب نیست که پزشکان سایر کشورها نیز علاقه زیادی به کار و زندگی در استرالیا داشته باشند. مهاجرت پزشکان به استرالیا روند خاص خود را دارد. در ادامه ابتدا دلایل محبوبیت استرالیا بیان می شود؛ سپس روند مهاجرت پزشکان به استرالیا شرح داده خواهد شد.

دلایل مهاجرت پزشکان به استرالیا

استرالیا به دلیل کیفیت بالای زندگی و اقتصاد قوی، انتخابی ایده آل بشمار می رود. شهرت جهانی سیستم درمان و بهداشت استرالیا و دستمزد بالای پزشکان در استرالیا از دیگر عوامل مهاجرت کاری پزشکان به این کشور هستند‌. درآمد پزشکان در استرالیا نسبت به اکثر کشورهای دنیا بالاتر است.

از طرف دیگر استرالیا نیز با کمبود پزشک بخصوص پزشک عمومی مواجه است. دولت استرالیا تصمیم دارد که تا سال 2030، 9892 پزشک عمومی را به صورت تمام وقت استخدام کند. همچنین استرالیا با کمبود نیروی کاری متخصص نیز روبه رو است. کمبود پزشک در مناطق روستایی و شهرهای کم جمعیت به مراتب بیشتر است. در حالیکه اکثر پزشکان استرالیایی کار در مناطق شهری را ترجیح می دهند.‌ به همین دلیل پزشکان خارجی از شانس بالایی برای پیدا کردن کار در مناطق روستایی و کم جمعیت برخوردار هستند. البته دولت استرالیا برای پذیرش پزشکان بین المللی، شرایطی را در نظر گرفته است. در بخش بعدی، شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا را بررسی می کنیم.

شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا

مهاجرت شما به استرالیا به عنوان پزشک در وهله اول منوط به ارائه مدرک پزشکی معتبر است. در واقع دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اید باید موردتایید دولت استرالیا باشید. علاوه بر این، داشتن حداقل یک سال سابقه کار پزشکی نیز الزامی است. ارائه گواهی عدم سو سابقه نیز ضرورت دارد. همچنین در اکثر موارد سن شما نباید بیشتر از 45 سال باشد. از طرف دیگر چون شما به عنوان پزشک باید ارتباط صحیحی با بیمار برقرار کنید، ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز الزامی است. در واقع باید دارای حداقل نمره قبولی در یکی از آزمون های تافلiBT، آیلتس یا PTE دانشگاهی باشید.

اگر شرایط لازم برای مهاجرت کاری به استرالیا را دارید: ابتدا باید برای گرفتن پیشنهاد کاری از استرالیا اقدام کنید. داشتن جاب آفر برای مهاجرت پزشکان به استرالیا ضروری است، بعد از دریافت پیشنهاد کاری باید برای معادل سازی مدرک پزشکی در استرالیا درخواست دهید، در ادامه پروسه معادل سازی مدارک پزشکی در استرالیا بررسی می شود.

معادل سازی مدارک پزشکی در استرالیا

اگر پیشنهاد کار دارید و می خواهید برای معادل سازی مدرک اقدام کنید: با توجه به شرایط شما این پروسه ممکن است قدری متفاوت باشد، اما در اکثر مواقع برای معادل سازی مدارک پزشکی در استرالیا باید در امتحان شورای پزشکی استرالیا یا همان AMC  شرکت کنید. بعد از موفقیت در آزمون AMC ممکن است که نیاز داشته باشید در یک دوره کارورزی 1 ساله در استرالیا نیز شرکت کنید. بعد از دوره کارورزی، مجوز کار پزشکی برای شما صادر خواهد شد.

به طور کلی سه مسیر برای معادل سازی مدارک پزشکی در استرالیا و مهاجرت پزشکان به این کشور وجود دارد:

  • مسیر پزشک عمومی یا استاندارد (The standard pathway)
  • مسیر پزشک متخصص ( The specialist pathway)
  • مسیر مدیر کلینیک (The competent authority)

در ادامه روش های مهاجرت کاری پزشکان به استرالیا با جزئیات بیشتری شرح داده می شود.

مقاله پیشنهادی: ویزای کار استرالیا

مهاجرت پزشکان عمومی به استرالیا

همان‌طور که گفتیم؛ روش های مختلفی برای مهاجرت پزشکان به استرالیا وجود دارد. مسیر استاندارد مختص پزشکان بین المللی است که می خواهند مدرک پزشکی عمومی خود را در استرالیا ثبت کنند. پزشکان عمومی برای معادل سازی مدارک پزشکی در استرالیا باید در آزمون کتبی AMC تحت عنوان CAT MCQ و آزمون کلینیکال AMC شرکت کنند. آزمون کتبی CAT MCQ  به صورت آنلاین برگزار می شود. در صورتی که این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید؛ برای دوره کارورزی یک ساله باید به استرالیا سفر کنید و در عین حال آزمون کلینیکال را نیز بگذرانید. به طور خلاصه، مراحل مهاجرت پزشکان عمومی به استرالیا عبارتند از:

  • ارائه درخواست به شورای پزشکی استرالیا یا همان AMC
  • شرکت در آزمون کتبی CAT MCQ
  • دریافت پیشنهاد برای دوره کارورزی
  • ثبت مدارک در شورای پزشکی استان موردنظر
  • شرکت در دوره کارورزی یک ساله در استرالیا (حداقل 47 تمام وقت)
  • شرکت در آزمون کلینیکال AMC
  • دریافت مجوز AMC

علاوه بر این ها باید در آزمون زبان تخصصی پزشکی نیز حضور پیدا کنید. در صورتی که موفق به معادل سازی مدرک پزشکی و دریافت جاب آفر شوید، می توانید به عنوان پزشک در استرالیا کار کنید.

مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا

پزشکان متخصص برای تایید اولیه صلاحیت خود باید به شورای پزشکی کانادا یا AMC مراجعه کنند. AMC، صلاحیت افراد را از طریق کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) ارزیابی می کند. ارزیابی صلاحیت پزشکان متخصص بر عهده کالج های پزشکی است. پزشک متخصص برای گرفتن مجوز باید درخواست خود را مستقیماً به کالج موردنظر ارسال کند. کالج پزشکی بعد از بررسی مدارک ممکن است از شما بخواهد که به مدت 24 ماه به عنوان کارورز مشغول به کار شوید. در صورتی که دوره کارورزی را با موفقیت پشت سر بگذارید؛ مجوز کار به عنوان پزشک متخصص در استرالیا برای شما صادر می شود.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت پزشکان به آلمان

مهاجرت پزشکان از طریق مسیر مدیر کلینیک

پزشکان عمومی یا متخصص زیر 45 سال که دارای حداقل یک سال سابقه مدیریت بیمارستان یا کلینیک هستند، می توانند برای مهاجرت از مسیر مدیریت کلینیک درخواست دهند. متقاضیان مهاجرت از طریق مدیریت کلینیک از شرکت در آزمون های AMC معاف هستند. این گروه باید مدارک خود را مستقیماً به شورای پزشکی ایالت موردنظر خود ارسال کنند و برای دریافت دعوتنامه درخواست دهند. ایالت موردنظر چنانچه با درخواست شما موافق باشد؛ اقدام به صدور دعوتنامه می کند. بعد از اخذ دعوتنامه باید ویزای استرالیا را دریافت و به این کشور مهاجرت کنید.

تا اینجا با روش های مهاجرت پزشکان به استرالیا آشنا شدیم. اما شما برای مهاجرت به استرالیا به عنوان پزشک لازم است که اطلاعاتی هم در مورد درآمد پزشکان در استرالیا کسب کنید. در بخش پایانی مقاله به این موضوع می پردازیم.

درآمد پزشکان در استرالیا

همان‌طور که گفتیم؛ کسب درآمد بالا یکی از مزایای مهاجرت پزشکان به استرالیا است. درآمد پزشکان استرالیایی به طور میانگین 122850 دلار در سال است. البته درآمد بعضی از تخصص ها بیشتر و بعضی کمتر می باشد. حداقل و حداکثر حقوق دریافتی پزشکان در استرالیا به ترتیب 108252 و 234000 دلار در سال است. به عنوان مثال: دندانپزشک ها سالانه 138051 دلار دریافت می کنند. بنابراین درآمد دقیق پزشکان در استرالیا به تخصص و موقعیت شغلی آن‌ها بستگی دارد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

در حال حاضر بهترین شرایط برای مهاجرت پزشکان را کشور آلمان دارا می باشد. پیشنهاد ما این است که مقاله مهاجرت پزشکان به آلمان را نیز مطالعه بفرمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *