تحصیلی, چین

مهاجرت تحصیلی به چین

مهاجرت تحصیلی به چین

کشور چین دارای دانشگاههای معتبر در سطح جهانی با رنکینگ بالای علمی است. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین را با شرایط ایده آل و مدرن آموزشی را دارند کشور مناسبی را انتخاب کرده اند. مهاجرت تحصیلی به چین سالانه افراد زیادی را به این موضوع علاقه مند می سازد به طوری که دانشجویان مشغول به تحصیل درچین را به 310000 نفر رسانده است.

شرایط اقامت پس از تحصیل در چین

از چند روش متقاضیان می توانند برای اقامت پس از تحصیل در چین، اقدام نمایند. ساده ترین راهی که می توان پیش روی دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی قرار داد، تدریس زبان انگلیسی در چین می باشد که می توانند درآمدی بالای دو هزار دلار برای هر نفر داشته باشد.

البته دانشجویان در چین نیز می توانند بنا به مقطع تحصیلی خود و طبق زمان مشخص شده در هر مقطع تحصیل دانشگاهی خود به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان مقطع کارشناسی ده ساعت در هفته و دانشجویان کارشناسی ارشد به مدت بیست ساعت در هفته و دانشجویان دکتری نیز به مدت سی ساعت در هفته می توانند به صورت نیمه وقت، مشغول به کار باشند.

البته دانشجویان با داشتن شغلی نیمه وقت در حین تحصیل می توانند در بخشی از هزینه های زندگی در چین و هزینه های تحصیل در چین، صرفه جویی نمایند.

یکی دیگر از راه هایی که می توان از طریق آن به اقامت پس از تحصیل در چین دست یافت ، کاریابی در چین می باشد. دانشجویان می توانند بعد از اتمام تحصیل خود در چین، به اداره مهاجرت چین مراجعه نمایند و برای تبدیل ویزای تحصیل خود به ویزای کار در چین اقدام نمایند.

دانشجویان می توانند با استفده از فرصت های شغلی در بازار کار چین، به دنبال کاریابی در چین باشند و برای خود کارفرمایی را مشخص نمایند و بلافاصله رزومه تحصیلی و رزومه کاری خود را برای کارفرما و یا شرکت معتبر ارسال نمایند و به آن ها درخواست کار ضمن تحصیل در چین را بدهند و در صورت کسب اجازه کار در شرکت های چینی، مشغول به کار ضمن تحصیل در چین شوند. البته لازم به ذکر می باشد که معمولا قرارداد هایی که با این افراد منعقد می شود برای سال اول بوده و قرارداد های اولیه یکساله منعقد می شوند.

می توان گفت دانشجویانی که در دانشگاه های چین مشغول تحصیل در رشته های مدیریت و کسب و کار هستند و بوده اند، می توانند بیزینس یا کسب  کاری را راه اندازی نمایند و کارآفرینی در چین به راه اندازند و بلافاصله پس از اتمام تحصیل در چین، بهاخذ اقامت پس از تحصیل در چین بپردازند.

راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در چین

می توان گفت یکی دیگر از راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در چین، سرمایه گذاری در چین می باشد و البته این سرمایه گذاری به صورت مستقیم انجام نمی گیرد. افرادی که پس از تحصیل از موقعیت مالی خوبی برخوردار هستند می توانند با سرمایه گذاری و ثبت شرکت، برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و  اخذ اقامت پس از تحصیل در چین از طریق سرمایه گذاری، اقدام نمایند.

سرمایه گذاران خارجی با تزریق سرمایه خود در بازار تجاری چین، بعد از سه سال و پرداخت حداقل مالیات پرداختی و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، می توانند از طریق وزارت امنیت ملی برای اخذ کارت اقامت خود در چین و اخذ اقامت پس از تحصیل در چیناقدام نمایند.

البته کارت اقامت صادر شده برای متقاضیان بالای هجده سال، ده ساله بود و برای متقاضیان زیر هجده سال، کارت اقامتی چین با اعتبار پنج ساله صادر می شود.

سرمایه گذاران خارجی بعد از اتمام تحصیل در چین، می توانند برای سرمایه گذاری در چین اقدام نمایند و سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در چین به کنسولگری چین در کشور مبدا مراجعه نمایند.

پس به طور معمول، پاسخدهی کنسول گری چین در جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری در چین، یک ماه کاری می باشد.

اقامت پس از تحصیل در چین، از طریق ازدواج نیز صورت می گیرد، البته این ازدواج شروطی نیز به همراه خود دارد، ازدواج قانونی باید با فردی صورت بگیرد که ساکن چین می باشد و دارای محل سکونت ثابتی ست و دارای اقامت حداقل پنج سال و البته شروطی نیز برای متقاضی در جهت اخذ اقامت چین وجود دارد که این متقاضی باید تمکن مالی کافی برای اقامت در چین را داشته باشد.

البته لازم به ذکر می باشد که متقاضیانی بر این باورند که از طریق تولد نیز می توانند اقامت چین را اخذ نمایند، اما تابعیت چینبر اساس قوانین وضع شده مهاجرتی چین، براساس اصل خون می باشد، و با تولد در خاک چین، تابعیت برای چین به وجود نمی آید، اما شایان ذکر است که جمهوری چین، اصل خاک را در یک سری از شرایط می پذیرد.

مهاجرت تحصیلی به چین

مهاجرت تحصیلی به چین بورسیه های مناسب و عالی را به دانشجویان اعطا می کند. دانشجویان خارجی بعد از مهاجرت تحصیلی به چین و گرفتن بورسیه های تحصیلی مبلغی در حدود 910 میلیون یوان دریافت می کنند.در کنار اعطای این مبلغ به دانشجویان مبالغی دیگر از دولت محلی و استانی شهر مد نظر تحصیل دانشجو به ایشان پرداخت می شود.

این عمل باعث جذب دانشجویان فراوانی از سرتاسر جهان می شود. مهاجرت تحصیلی به چین و آموختن دروس و بیشتر رشته های دانشگاهی درچین به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان با سپری کردن دوره های چند ماهه در کشورچین به سطوح دانشگاهی می رسند و می توانند تحصیل اصلی خود را شروع کنند.

دانشگاه های بسیار زیادی درچین قرار دارد که وزارت علوم کشور ایران نیز آنها را به تائید خود درآورده است. در واقع 50 دانشگاه کشورچین در موارد تائید شده وزارت علوم ایران وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به چین برای افرادی که قصد پرداخت هزینه های متوسط و به صرفه تری نسبت به کشورهای اروپایی دارند محل مناسب به شمار می آید. مهاجرت تحصیلی به چین امکان دسترسی به پیدا کردن کار مناسب افرادی که فارغ التحصیل این کشور می شوند داده است. شرکت های بسیار زیادی در کشورچین تاسیس شده است که بسیار به پیشرفت اقتصاد و درآمدزایی های کشور چین کمک می کند. 3 دانشگاه گفته شده در رتبه های بسیار عالی دانشگاهی دنیا قرار دارد.

  • fudan
  • Nanjing
  • Zhejiang

دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات کشور ایران

  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه نانجینگ
  • دانشگاه پکن
  • دانشگاه شانگهای جیائو تونگ
  • دانشگاه یات سن
  • دانشگاه Tsinghua
  • دانشگاه علم و صنعتچین
  • دانشگاه هیتاجان
  • آکادمی علوم کشاورزیچین
  • دانشگاه آکادمی علومچین
  • دانشگاه نجوم فضانوردی و هوافضا / NUAA

دانشگاه های دیگری نیز در کشورچین وجود دارد که می توانید با تماس با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات اطلاعات مکفی را پرسیده و بهترین دانشگاه را انتخاب کنید. مهاجرت تحصیلی به چین و پذیرش در دانشگاههای کشورچین به 2 دسته دولتی و خصوصی تفکیک شده است. بعضآ تحصیل در دانشگاههای دولتی کشورچین نسبت به دانشگاههای خصوصی این کشور به صرفه تر و ارزان تر است.

هزینه های تحصیلی درچین نسبت به شهر، محل دانشگاه،کیفیت دانشگاه، رشته های تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است، البته در تمام کشورهای جهان این شرایط وجود دارد. اگر می خواهید رشته دندان پزشکی را برای ادامه تحصیل در چین انتخاب کنید حتما این مطلب تحصیل دندانپزشکی درچین را مطالعه بفرمایید.

 مهاجرت تحصیلی به چین

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین و تحصیل انگلیسی در این کشور را دارند بایستی مدرک زبان آیلتس 6 در مقطع لیسانس، آیلتس 6.5 در مقطع فوق لیسانس و مدرک آیلتس 7 به را در مقطع دکتری ارائه کند.

البته این نوع مدارک به دانشگاه و رشته مورد نظر هم بستگی دارد. مقطع کارشناسی در کشورچین دوره ای 4 ساله دارد. مهاجرت تحصیلی به چین برای افرادی که دوران دبیرستان خود را تمام کرده اند مانعی ندارد و آنها می توانند برای مقطع کارشناسی کشورچین اقدام کنند. دانشگاه های زیادی هستند که رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی را به دانشجویان خود ارائه می دهند.

در واقع مدرک زبانی آیلتس 6 برای تحصیل در مقطع کارشناسی در چین لازم است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به چین می توانند شروع ترم های خود را از سپتامبر و ژانویه آغاز کنند. در نظر داشته باشید که باید حداقل 1.5 ماه قبل از شروع ترم های مورد نظر پذیرش دانشگاهی را درخواست کند.

 مهاجرت تحصیلی به چین در مقطع کارشناسی ارشد

مدت زمان این دوره (کارشناسی ارشد) بین 2 تا 3 سال است و در اکثر رشته ها زبان تدریس انگلیسی و چین است. در این دوره فرد به جزء داشتن مدرک 6.5 آیلتس زبان بایستی آشنایی به زبان چینی را دارا باشد.

 مهاجرت تحصیلی به چین در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در کشورچین 3 و 4 سال به طول می انجامد. دانشجویانی که به زبانچینی تسلط داشته باشند می توانند به صورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازند. افرادی که زبان انگلیسی را نیز یادگرفته باشند می توانند در مقطع دکترا در کشورچین به تحصیل بپردازند بایستی مبلغی که در بالا ذکر کردیم را به دانشگاه پرداخت کنند. دانشجویان بعد از مهاجرت تحصیلی به چین و ادامه تحصیل در مقطع دکترا بایستی روی پروژه های تحقیقاتی که توسط خودشان تنظیم شده است کار کنند.

تسهیلات بسیار زیادی به دانشجویان مقطع دکتری اهدا می شود که یکی از این تسهیلات با ویژگی هایی خاص اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا می باشد که توسط اداره های خصوصی و دولتی و خود دانشگاه به دانشجو داده می شود.

تحصیل پزشکی در چین

پزشکی در کشور چین 6 ساله می باشد که در 4 سال اول تحصیل دانشجویان به زبان انگلیسی می باشد. 2 سال باقی مانده از درس دانشجویان در دوره های بالینی بیمارستان ها سپری می شود که حتما باید دانشجو به زبانچینی تسلط داشته باشد زیرا مراوده مستقیم با افراد بومی و آشنا به زبان دارد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *