آلمان, تحصیلی, مهاجرت

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان - 0 تا 300 تحصیل در آلمان

کشور آلمان هر روز در حال پیشرفت های بزرگ ملی و برون مرزی است، به طوری که در مقوله تحصیلی نیز رشد چشمگیری داشته است. تحصیل در کشور آلمان مورد علاقه ی افرادی زیادی بوده و هست و به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار حائز اهمیت است.

کشور آلمان دارای سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و دانشگاه های تراز اول در جهان می باشد. سیستم یک پارچه ای برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های آلمان در سراسر این کشور برقرار است.

از دلایل دیگری که متقاضیان تحصیل، کشور آلمان را انتخاب می کنند می توان به کیفیت مراکز آموزشی این کشور، بازار کار مناسب آلمان بعد از تحصیل، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی و … اشاره نمود.

برای ورود به موسسات عالی کشور آلمان متقاضیان بایستی دوره ای 1 ساله که کالج نام دارد را قبل از ورود به دانشگاه سپری کنند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع مدارس

مهاجرت تحصیلی به آلمان - 0 تا 300 تحصیل در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان – 0 تا 300 تحصیل در آلمان

کودکان در آلمان از سن 3 تا 6 سالگی می توانند به مهدکودک ها بروند و پس از آن، 4 سال تحصیل پایه در مقطع ابتدایی برای همه کودکان در Grundschule ها اجباری و یکسان می باشد.

مدارس کشور آلمان

  • Hauptschule

دانش آموزانی که نمرات 5 تا 9 را کسب می کنند، تا سن 18 سالگی در این مدارس به ادامه تحصیل می پردازند. این مدارس مانند مدارس فنی و حرفه ای هستند و مخصوص دانش آموزانی می باشد که از نظر سطوح علمی توانایی کمتری دارند و تحصیل همزمان با دوره های کارآموزی همراه می باشد.

  • Realschule

این مدارس مناسب دانش آموزانی می باشد که نمرات 5 تا 10 را کسب می کنند و می توانند پس از اتمام تحصیل دوره های کارآموزی را سپری کنند و یا با ادامه تحصیل در مدارس دیگر به دانشگاه ورود پیدا کنند.

  • Gymnasium

این مدارس مخصوص افرادی است که نمرات 10 تا 13 را کسب می نمایند و قصد ادامه تحصیلات در بهترین رشته های دانشگاهی را دارند و پس از اتمام تحصیل در این مدارس باید در یک آزمون سراسری شرکت کنند و در صورت قبول شدن در آزمون به دانشگاه های عالی آلمان وارد شوند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع لیسانس

دوره مقطع لیسانس در کشور آلمان چهار ساله است و تحصیل در این مقطع به زبان آلمانی تدریس می شود. حق کار دانشجو  10 ساعت در هفته با دستمزد 8 تا 10 یورو را دارا می باشد. این میزان درآمد تمام مخارج زندگی در کشور آلمان را تحت پوشش قرار می دهد.

تحصیل مقطع کارشناسی در آلمان

تحصیل در مقاطع مختلف آلمان در مقاطع بسیار مختلفی صورت می گیرد. یکی از این مقاطع، تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد. بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیلات دانشگاهی خود کشور آلمان را انتخاب کرده و به دنبال اخذ پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور هستند. از شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1

داشتن مدرک دیپلم

2

ارائه ترجمه ریز نمرات دیپلم

3

قبول شدن در کنکور سراسری

4

ارائه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی و کسب نمره قبولی در آن

5

قبول شدن در امتحان ورودی دانشگاه

6

ثبت نام در دوره های یک ساله کالج آلمان

7

اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان

8

دریافت بیمه پزشکی

9

گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه

برای مطالعه ی بیشتر می توانید به مقاله ی تحصیل در مقاطع مختلف آلمان مراجعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع فوق لیسانس

برای ورود به این مقطع متقاضیان حتما بایستی مدرک کارشناسی را اخذ کرده باشند. برای بیشتر شدن شانس اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس داشتن مدرک لیسانس سراسری و معدل بالای 16 الزامی می باشد. مدت این دوره بین 2 تا 4 سال بسته به انتخاب رشته دارد. دانشجو حق کار 20 ساعت در هفته با دستمزد 8 تا 10 یورو را دارا می باشد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکتری

دوره دکتری بین 3 تا 4 سال است که بستگی به میزان فعالیت دانشجویان می باشد. دوره ها به زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می شود.

گرفتن اقامت و کار پس از اتمام تحصیل در کشور آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان - 0 تا 300 تحصیل در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیل خود برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود 18 ماه فرصت دارند، بعد از جستجو و یافتن کار به آن‌ها اقامت دائم اعطا می شود.برای گرفتن پاسپورت آلمانی 7 سال از اقامت آن‌ها در آلمان بایستی بگذرد. توجه داشته باشید که در صورت ترک تحصیل باید خاک کشور آلمان را ترک کنید.

هزینه زندگی در کشور آلمان برای دانشجویان عزیز ما بین 850 تا 950 یورو در ماه می باشد. در کشورهایی مثل اتریش، بلژیک، فرانسه و نروژ نیز تحصیل رایگان میباشدهزینه های زندگی (سالیانه بین 720 تا 920 یورو).

اگر مایلید که اقامت این کشور را دریافت کنید می توانید به مقاله ای با نام راه های اخذ اقامت آلمان مراجعه کنید و شانس خود را در زمینه های دیگر نیز امتحان کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان

همان‌طور که پیشتر گفتیم تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس در کشور آلمان رایگان است، اما برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور باید شهریه پرداخت شود. بورسیه تحصیلی در آلمان اما دقیقا برای این 2 مقطع تحصیلی در نظر گرفته شده و امتیازات تحصیلی و اجتماعی بسیاری را برای متقاضی بورسیه تحصیلی در آلمان به همراه خواهد داشت.

بورسیه تحصیلی در آلمان به دو نوع تقسیم می شود:

  • بورسیه تحصیلی آلمان دولتی
  • بورسیه تحصیلی آلمان غیر دولتی

1. بورسیه تحصیلی آلمان دولتی

دو نوع بورسیه تحصیلی دولتی در آلمان وجود دارد. بورسیه تحصیلی (DAAD) که در سطوح مختلف برای دانشجویان بین‌المللی کمک هزینه تحصیلی ارائه می‌دهد؛ و بورسیه تحصیلی اِراسموس (Erasmus) که توسط کمیسیون اروپا برای تحصیل در اتحادیه اروپا به دانشجویان خارجی واجد شرایط تخصیص داده می‌شود.

2. بورسیه تحصیلی آلمان غیر دولتی

بورسیه‌های غیر دولتی بسیار متنوعی برای تحصیل در آلمان وجود دارد که متقاضی دریافت کمک هزینه تحصیل در آلمان می‌بایست پیش از اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان نسبت به دریافت آن‌ها اقدام نماید.

از معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی غیر دولتی در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بورسیه تحصیلی هاینریش بل، بورسیه فرصت های مطالعاتی هومبولت، بورسیه کنراد آدناور، بورسیه فرصت های مطالعاتی بین المللی ماری کوری، بورسیه تحصیلی Stipendium، بورسیه انجمن هلمهولتز.

برای آگاهی بیشتر: شرایط بورسیه تحصیلی آلمان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. امکان یادگیری زبان در این کشور وجود دارد؟

  • برای ورود وتحصیل در این کشور باید مدرک B1 زبان آلمانی داشته باشید، سپس می توانید با شرکت در کلاس‌هایی که در دانشگاه‌ها برای یادگیری این زبان برگزار می شود سطح زبان خود را بالا ببرید.

2. آیا این کلاس‌ها رایگان است؟

  • خیر. هزینه ی این کلاس‌ها چیزی حدود 5000 تا 6000 یورو می باشد.

3. مدراس آلمان برای فرزندان مهاجران چگونه است؟

  • برای فرزندان شما سه نوع مدرسه موجود است.
  1. مدارس دولتی که به زبان آلمانی تدریس می شوند.
  2. مدارس بین المللی که معمولا هزینه های بالایی دارند.
  3. مدارس دو زبانه ی دولتی که تقریبا رایگان است.

4.برای بورسیه ی تحصیلی از کشور آلمان چه باید کرد؟

  • بورسیه ی تحصیلی به مقطع دکتری تعلق می گیرد و شما باید دارای رزومه ایی قوی، نمرات عالی و شرایط ویژه ی دیگری هم باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *