مجارستان, مهاجرت

مهاجرت به مجارستان

در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعاتی مختصر در خصوص مهاجرت به مجارستان را در این مقاله برایتان آماده کنیم و امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید.

مهاجرت به مجارستان

کشوری در اروپای مرکزی با پایتخت بوده است است، مجارستان یا هانگری نامیده می شود. مساحت مجارستان 93030کیلومتر مربع است. این کشور در حدود 10 میلیون  نفر جمعیت دارد، زبان رسمی آن مجاری و واحد پول آن فورینت است. پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست با 2 میلیون نفر جمعیت است.

چرا  مهاجرت به مجارستان؟

مجارستان یک کشور اروپای شرقی زیبا و بخشی از منطقه شنگن است. هزینه زندگی در مجارستان به مراتب کمتر از سایر کشورهای اروپایی است (به عنوان مثال: املاک، خدمات عمومی، حمل و نقل عمومی، کلینیک های خصوصی و مدارس ارزان تر هستند). ویزای مجارستانی جنبش و روادید تازه ای را در سراسر اروپا ارائه می دهد.

تحصیل در مجارستان با هزینه های پایین تحصیلی همراه می باشد. یکی از مزایای تحصیل در مجارستان، نبود محدودیت سنی در مقاطع تحصیلی و از دیگر مزایای تحصیل در مجارستان نیاز نبودن به ارائه مدرک زبان به دانشگاه می باشد.

تحصیل در مجارستان در تمامی مقاطع و بیشتر دروس تحصیلی به صورت زبان انگلیسی برگزار می شود.

مهاجرت تجاری به مجارستان

فقط یک شرکت را در مجارستان ثبت  کنید و به عنوان مدیر این شرکت می توانید اجازه اقامت طولانی مدت خود را به مهاجرت به مجارستان با خانواده تا ن تضمین نمایید  خود دولت در استخدام کارمند، مالیات حسابداری، خرید املاک، مالیات، دفاتر مجازی در بوداپست کمک می کند. شما می توانید املاک و مستغلات را در مجارستان با اجازه اقامت خود خریداری کنید. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز 50.000 یورو می باشد.

شکل گیری شرکت بسیار سریع است و معمولا 2-1 هفته طول می کشد. مجارستان کشور کسب و کار دوستانه است و مالیات شرکت ها 10٪ برای شرکت های کوچک است. شرکت های مجارستان به طور خودکار یک شماره مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا داده می شوند و از لحاظ مالی به طور منظم مالیات می دهند.

برنامه مهاجرت سرمایه گذاری مجارستان

جدیدترین و جذابترین برنامه مهاجرت سرمایه گذاری در اروپا، یک فرصت استثنایی برای کسب روابط عمومی در یک کشور عضو اتحادیه اروپا و شنگن، و زندگی، کسب و کار و یا سفر آزادانه به داخل و در داخل اروپا است. در عوض برای سرمایه گذاری ایمن و مطمئن از دولت 300.000یورو  که در پایان مدت 5 ساله بازگردانده می شود، متقاضیان هر ملیت می توانند مجوز اقامت دائم را تنها با یک بازدید مجارستان (و هزینه پردازش 60.000یورو )

مهاجرت کاری به مجارستان

شرکت های استخدام یا استخدام کارمندان تمام وقت باید ابتدا قرارداد کاری را با کارکنان با مهارت های خاص وارد کنند. آوارگان مجارستانی و شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به مجوز کار جداگانه ندارند. برای افراد غیر اتحادیه اروپا، این شرکت باید اجازه کار و حمایت از اجازه اقامت مجارستان را بر اساس اشتغال فراهم کند.

از تاریخ 1 ژانویه 2017، حداقل حقوق در مجارستان افزایش یافته است. حداقل دستمزد برای 40 ساعت کارحداقل دستمزد: 350 یورو در ماه

  • حداقل دستمزد با درجه تحصیلات متوسطه: 415 یورو در هر ماه
  • کارفرمایان مجبورند 22٪ حقوق اجتماعی را برای کارکنان پرداخت کنند.
  • دو نوع اقامت دائم دائمی برای خارجیان با وضعیت اقامت طولانی مدت وجود دارد.

1 اجازه اقامت دائم ملی

اتباع کشور سوم می توانند برای اقامت دائم تحت مجوز ملی اقامت دائم (NRLP) در مجارستان درخواست کنند اگر شما به طور قانونی در 3 ماهگی در مجارستان (شغل، اشتغال، کسب و کار) زندگی می کنید بدون اینکه در هر سال 90روز حضور داشته باشید. این اجازه برای شهروندان اتحادیه اروپا صادر نشده است.

  • کارت مهاجرت NPRP به شما اجازه می دهد.
  • به شدت در مجارستان مشغول به کار است.
  • ورود نامحدود و طولانی مدت
  • کار یا بازدید از دیگر کشورهای شنگن

افراد غیر اتحادیه اروپا می توانند در قلمرو کشورهای عضو شنگن با گذرنامه معتبر وارد شوند و برای مدت بیش از 90 روز بدون ویزا در طول مدت اعتبار مجوز اقامت دائم خود اقامت داشته باشند.

اجازه اقامت دائم ملی اجازه اقامت در سرزمین مجارستان را برای مدت نامحدود فراهم می آورد. مدت اعتبار این اسناد ۵ سال است که می تواند به درخواست درخواست کننده کشور سوم با پرداخت 10.000هوندا فوریت در قالب گواهی مالیات  به اداره منطقه ای اداره مهاجرت و پناهندگی با یک مورد اضافی 5 سالم، راجعه نمایند

2 مجوز اقامت دائمی اروپا

نوع دیگری از اقامت دائم وجود دارد که اقامت مجاز اقامت دائم (ECPR ) صادر شده به اشخاص غیر اتحادیه اروپا که در مجارستان به مدت 5 سال زندگی کرده اند. مدت اقامت مجوز اقامت دائم EC 5 سال است و ممکن است 5 سال دیگر تمدید شود این مجوز تحت شرایط زیر ممکن است

  • به طور قانونی در سرزمین مجارستان مجبور به طور مداوم برای حداقل 5 سال پیش از ارسال درخواست، یا
  • یک کارت آبی اتحادیه اروپا صادر کرد.
  • به طور قانونی در سرزمین مجارستان به طور مداوم برای حداقل دو سال قبل، قبل از ارسال درخواست اقامت داشت.
  • به طور قانونی به مدت حداقل 5سال در قلمرو هر کشور عضو اتحادیه اروپا اقامت داشته است.

از مجارستان برای 90روز در هر سال غیبت وجود ندارد ECPR  لغو می شود، اگر متقاضی در مدت مدت بیش از 12ماه از قلمرو کشورهای عضو اتحادیه اروپا غایب باشد. تصمیم گیری از مقامات برای صدور مجوز ECPR ظرف 70 روز کاری است

مهاجرت تحصیلی به مجارستان (اقامت تحصیلی)

برای دریافت مجوز تحصیلی در مجارستان، باید برای تحصیل در یک موسسه آموزشی دارای مدرک معتبر و یا تحصیلات عالی در تمام سطوح برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، باید ابزار مالی و زندگی نیز تامین شود کل پروسه کاملا سخت است و برای اکثر دانش آموزان آسان نیست. اعضای خانواده که همراه اعضای اصلی، به عنوان مثال، مجوز کار هستند و در حال برنامه ریزی برای تحصیل در مدرسه یا دانشگاه هستند، باید اجازه تحصیلی بگیرند.

اجازه اقامت برای تحصیل در مجارستان

اقامت مجاز برای اقامت در دوره پیش دانشگاهی قبل از تحصیل ممکن است به منظور تحصیل ادامه یابد، تنها اگر مهاجرت کشور سوم به تحصیلات عالی در مقر دانشگاه مجارستان یا یک موسسه آموزش عالی خارجی پذیرفته شود مجاز به کار در سرزمین مجارستان پس از دوره آماده سازی می باشند.

همچنین باید برای مدت زمان اقامت وجوه مورد نظر نیز نشان داده شود (مثلا: گواهی نامه پول بورس تحصیلی، مانده حساب بانکی، انتقال پول به طور منظم از خارج از کشور از اعضای خانواده – در این مورد نیز ممکن است نیاز به تأیید خانواده باشد). پوشش مناسب بیمه درمانی مناسب نیز برای درخواست شما ضروری است. در نهایت، محل اقامت مناسب در یک آدرس مسکونی مجارستانی (قرارداد اجاره، بیانیه ای از صاحب حق قانونی برای اقامت رایگان) اثبات این که دانش آموز خود مالک خانه مسکونی در مجارستان است.

شما می توانید در حین تحصیل مشغول به تحصیل باشید (بدون مجوز کار جداگانه ای لازم است تا زمانی که در رابطه مطالعه وجود داشته باشد). بخشی از زمان به عنوان یک قاعده اصلی، تا 24 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی، در مدرسه شکسته می شود ممکن است ساعت های دیگر باشد

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

  • ارائه اصل و کپی برابراصل پاسپورت
  • ارائه اصل و کپی برابر اصل مدارک شناسایی
  • ارائه عکس
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه CV
  • ارائه تاییدیه تمکن مالی از بانک معتبر در کشور مبدا
  • ارائه فرم تکمیل شده به جهت اخذ ویزای تحصیل در مجارستان

چه مدت طول می کشد که مجوز این مجوز صادر شود؟

ظرف مدت 60 روز

ویزای کاری مجارستان

یکی از روش های اخذ ویزای کار در مجارستان، درخواست کاری می باشد.

متقاضی کار خارجی بین المللی، رزومه کاری به همراه سوابق کاری ذکر شده در آن و رزومه تحصیلی خود را به صورت آنلاین در اختیار کارفرما درمجارستان ( حقیقی یا حقوقی ) می گذارد، کارفرما بعد از بررسی مدارک ارسالی، نتیجه را به نیروی کار خارجی اعلام می دارد.

البته شرایط اخذ کار در مجارستان نیز مانند: دیگر کشورهای اروپایی، خاص می باشد و در صورت بررسی شرایط از طریق کارفرما و دولت مجارستان، تقریبا 6ماه زمان خواهد برد.

کارفرما ( حقیق یا حقوقی ) در مجارستان برای یافتن نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر خود باید به مدت سه ماه برای استخدام نیروی کار در کشور مجارستان آگهی نماید. در صورت نبود نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، باید نشر آگهی را به مدت سه ماه دیگر در بین دیگر کشورهای اروپایی برای یافتن نیروی کار ادامه دهد مجددا در صورت نبود نیروی کار متناسب با شغل مورد نظر، کارفرما می تواند با کسب اجازه کار نیروی کار خارجی در  مجارستان، دعوت نامه کاری رسمی برای متقاضی کار خارجی ارسال نماید.

متقاضی کار با دریافت دعوت نامه به همراه دیگر مدارک می تواند برای اخذ ویزای کار در مجارستان اقدام نماید.

یکی دیگر از راه های اخذ کار در  مجارستان از طریق تحصیل می باشد .دانشجویان در مجارستان بعد از اتمام تحصیل خود، می توانند به وسیله ی کاریابی در مجارستان، شغل متناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا و مشغول به کار شوند.

در این هنگام است که فارغ التحصیلان می توانند برای اخذ ویزای کار به اداره مهاجرت مجارستان مراجعه و برای اخذ اقامت مجارستان نیز اقدام نمایند.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به  مجارستان از طریق ازدواج زمانی صورت می گیرد و منجر به اقامت مجارستان می شود که متقاضی با یک تبعه  مجارستانی ازدواج رسمی و یک زندگی قانونی داشته باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق تولد

اخذ اقامت و تابعیت مجارستان از طریق تولد، اصولا بر پایه اصل خون می باشد و نوزاد متولد شده در صورتی می تواند به طور مستقیم اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در  مجارستان را به دست آورد که از پدر و یا مادری متولد شده باشد که از تبعه های  مجارستانی محسوب شوند.

پناهندگی در مجارستان

به طور کلی پناهندگی از خطرناک ترین اعمال مهاجرت به شمار می رود. سازمان مهاجرتی آوات به هیچ عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی را نه تنها به مجارستان بلکه به هیچ کشور دیگری پیشنهاد نمی دهیم.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *