اتریش, مهاجرت

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

چرا پناهندگی … ؟؟؟!!! مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی امریست غیر قانونی و خطرناک و پر ریسک …موسسه حقوقی و بین المللی آوات ، پناهندگی را به هیچ یک از متقاضیان پیشنهاد نمی نماید، چون ممکن است علاوه بر خسارات مالی، خسارات جانی و جسمانی و عواقب خطرناک دیگری نیز به همراه داشته باشد و با ارائه این مقاله، قصد دارد خطرات احتمالی که بر سر راه پناهندگان وجود را بازگو نماید. راه ها ی قانونی برای مهاجرت به اتریش وجود دارد مانند: تحصیل در اتریش، کار در اتریش ازدواج در اتریش تولد در اتریش است که ایمن تر و راحت تر است.

کسانی بوده اند که در این مسیر به دلیل وجود مشکلات فراوان و یا کلاهبردان بی وجدان، دست به خود کشی زده اند و یا در مسیر های آبی جان سالم به در نبرده اند. البته مسئله مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی ذهن بسیاری از افراد را معطوف به خود کرده است و لازم به ذکر است که سالانه شاهد بسیاری از کشته شدگان مهاجر پناهنده در مسیر های آبی و زمینی هستیم که با انتخاب روش نادرست و غیر قانونی مهاجرت و پناهندگی به خود و خانواده خود ظلم و صدمات جبران ناپذیری را وارد می نمایند.

کشور اتریش

کشور اتریش از جمله کشور هایی می باشد که در مرکز اروپا واقع شده است.

اکثریت مردمان  کشور اتریش به زبان آلمانی صحبت می کنند.

این کشور با کشورهای گوناگونی هم مرز می باشد.

از جمله: جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان سوئیس، آلمان و … .

مها جرت غیر قانونی به کشور اتریش

کشور اتریش تشکیل شده است از9 ایالت.

آب و هوای کشور اتریش متعادل می باشد.

به دلیل مناظر زیبا هر ساله کشور اتریش هزاران توریست را جذب خود می کند.

پایتخت این کشور وین می باشد که یکی از جاذبه های توریستی زیبا می باشد.

همواره مردمان زیادی در سراسر جهان، خواهان مهاجرت به کشور اتریش و اخذ اقامت کشور اتریش می باشند.

زیرا کشور اتریش از نظر موقعیت های شغلی و شرایط امنیتی یکی از کشور های رتبه اول جهان است.

و این کشور جز اتحادیه اروپا می باشد و ویزای شنگن به این کشور شامل می شود. شهر وین، پایتخت کشور اتریش می باشد و از نظر امنیت رتبه ی یک جهان را در بین کشور های مختلف به خود اختصاص داده است.

کشور بسیار زیبای اتریش، کشوری که در کنار بکر بودن، مردم آن لذت مدرنیته را نیز چشیده اند، در این کشور علاوه بر کاخ ها و بناهای قدیمی، ساختمان های لوکس و مدرن زیاد نیز به چشم می خورد، فستیوال های موسیقی، کنسرت و اپرا که ریشه در فرهنگ غنی اتریش دارد نیز از فعالیت های فرهنگی مردم اتریش به شمار می آید.

وسعت کشور اتریش روی نقشه جهانی کوچک به نظر می رسد، اما این کشور پهناور جزء کشور های اروپای مرکزی به شمار می رود و پایتخت این کشور، شهر بسیار زیبای وین می باشد.

زبان رسمی مردم اتریش، آلمانی و واحد پول رایج این کشور، یورو می باشد.

البته لازم به ذکر است یکی از کم هزینه ترین و ایمن ترین راه برای مهاجرت، مهاجرت تحصیلی می باشد، متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی و اخذ اقامت تحصیلی موفق به ورود به کشور دلخواه و مد نظر خود منالجمله کشور های اروپایی، شده و بعد از اتمام تحصیل خود می توانند با مراجعه به اداره مهاجرت برای اخذ ویزای کاری خود اقدام نمایند.

مهاجرت به اتریش از چند روش امکان پذیر است که ما بسته به شرایط متقاضیان عزیز روش ها را بازگو و شرایط را توضیح می دهیم، اما هیچ گاه موسسه حقوقی و بین المللی آوات مهاجرت غیر قانونی و پر خطر از طریق پناهنگی را پیشنهاد نمی دهد

راه های قانونی مهاجرت به اتریش

امر پناهندگی

قوانین و مقررات وضع شده کشور اتریش در ارتباط با پناهندگی که دستخوش تغییرات اساسی در کشور اتریش بوده است، باید پیرو قانون دوبلین باشد.

قانون وضع شده دوبلین توسط دولت اتریش در خصوص پناهندگان می باشد.

قانون دوبلین :

این قانون وضع شده در اتریش که در خصوص پناهندگان و پناهجویان کشور اتریش می باشد به این صورت است که اگر متقاضیانی که قبل از اقدام کردن به پناهندگی در اتریش، در یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا به جز مجارستان و یونان به قصد پناهندگی وارد شده باشند، طبق قانون دوبلین به هنگام ورود به اتریش، به کشور قبل که به عنوان پناهنده وارد شده بودند، برمی گردند.

اما در صورتی که پناهجویان قبل از ورود به اتریش به قصد پناهندگی، به کشور های مجارستان و یونان به قصد پناهنگی ورود پیدا کرده باشند، شامل قانون دوبلین نخواهند بود و در کشور اتریش به عنوان پناهنده مقیم می شوند.

البته لازم به ذکر است که این پناهجویان در خاک اتریش توسط پلیس های مهاجرتی که در گوشه و کنار شهر های کشور اتریش حضور دارند، تشخیص داده و در نهایت بعد از کنترل دقیق و بازرسی تمامی اطلاعات این پناهجویان مشخص می شوند.

مها جرت غیر قانونی از طریق پاسپورت غیر قانونی یا پاسپورت جعلی

این نوع مهاجرت به این صورت می باشد که فرد متقاضی با یک پاسپورت جعلی که با نام و مشخصات فرد دیگر  می باشدو نام کشور دیگری در آن پاسپورت درج شده است اقدام به مهاجرت هوایی می کند و به کشور مورد نظر خود یعنی کشور اتریش مهاجرت می کند.

و به محض رسیدن به کشور اتریش خود را به پلیس کشور اتریش معرفی می کند و درخواست پناهندگی خود را ثبت می کند.

و در این صورت ما موران پلیس کشور اتریش شرایط قبلی شما را می سنجند و تحقیقات لازم را جهت اینکه شما در هیچ کشور دیگری در خواست پناهندگی نداده باشیدرا لازم به عمل می آورند.

چنا نچه ماموران پلیس کشور اتریش متوجه شرایط نا بسامان شما در کشور خود (کشور مبدا ) شوند.

به شما اجازه پناهندگی در کشور اتریش را می دهند.

مها جرت غیر قانونی از طریق مستندات

در این نوع مهاجرت، فرد قاچاقچی برای فرد متقاضی مستنداتی را طرح می کند که نشان دهدکه این فرد دارای  سابقه ی بیمه، مشغول در کاری، حساب بانکی می باشد که همه ی این مستندات به صورت جعلی می باشند. همه ی این مدارک جعلی به سفارتخانه ی کشور اتریش فرستاده می شود.

و اگر سفارتخانه ی کشور اتریش به جعلی بودن این مستندات پی نبرد، ویزای توریستی کشور اتریش را برای فرد متقاضی صادر می کندو فرد متقاضی می تواند از طریق ویزای توریستی که در دست دارد به کشور اتریش مها جرت کرده و در این کشور پناهندگی خود را به اداره ی پلیس اعلام نماید.

و طبق شرایط و ظوابط قبلی پلیس کشور اتریش اقدام به مهاجرت نماید.

اگر سفارت خانه ی کشور اتریش پی به جعلی بودن مدارک ببرد، فرد مرتکب جرم شده و به هیچ وجه اجازه ی مهاجرت از طریق ویزای توریستی کشور اتریش به فرد داده نمی شود و فرد مجبور می شود در کشور خود ( کشور مبدا ) بماند.

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

پناهندگان اتریش می توانند، از طریق مراجعه به اداره پلیس، امر پناهندگی خود را اعلام نمایند، پس تا زمان بررسی پناهجو در اداره پلیس و اینکه قانون دوبلین برای این پناهجویان اجرایی می باشد یا خیر، لذا این پناهجویان را در قسمت های مختلف شهر پخش و در کمپ هایی که توسط دولت اتریش مهیا شده است اسکان داده می شوند و تا صدور رای نهایی دادگاه در این کمپ ها که مکانی نادرست برای حضور خانم ها و فرزندان می باشد، حضور دارند.

لذا توصیه می شود در صورت وجود شرایط لازم جهت مهاجرت قانونی، به هیچ وجه از این مهاجرت غیرقانونی و پر خطر پناهندگی برای اخذ اقامت اتریش و یا دیگر کشور ها اقدام نفرمایید.

البته لازم به ذکر می باشد که پناهندگانی که قبل از ورود به اتریش، در کشور های دیگر امور پناهندگی اعم از انگشت نگاری را انجام داده باشند به امر پناهنگی آن ها رسیدگی نخواهد شد و مستقیم به کشوری بر می گردند که انگشت نگاری انجام داده اند و تقاضای پناهندگی آن ها مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

نکته ی دیگر در ارتباط با مهاجرت غیر قانونی پناهندگی این می باشد، زمانی که پناهندگان شامل قانون دوبلین نشوند و این قانون برای آن به اجرا در نیاید، پناهندگان باید، دلایل مهاجرت غیر قانونی و پناهنده شدن خود را با ذکر کیس مشخص شده، در یک مصاحبه حضوری اعلام نمایند. بعد از مشخص شدن دلایل و کیس مورد نظر که علت پناهجو شدن این پناهندگان به اتریش می باشد، از طرف پلیس مهاجرت لب مرزی به دادگاه اعلام می شود تا به آن ها رسیدگی شوند. هر پناهجویی به هنگام ورود به کشور های عضو اتحادیه اروپا می تواند یه وکیل حقوقی برای خود تعیین و مشخص نماید.

لذا ممکن است اعلام نتایج پناهندگی در اتریش حداقل یک سال به طول انجامد و در صورت رد کیس پناهجو از طرف دادگاه اتریش، پناهجو باید هرچه سریع‌تر کشور اتریش را ترک و یا ممکن است روانه زندان های اتریش گردد.

البته در هنگام ورود به خاک اتریش، پناهجویان زیر سن قانونی، تا مشخص شدن رای نهایی دادگاه اتریش، به مراکز اقامتی خاصی برده می شوند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *