آلمان, ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج

ویزای ازدواج برای متقاضیانی که مایل به مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج با یک شخصی که در آلمان زندگی می‌کند صادر می شود. البته باید توجه داشته باشید که قوانین آلمان برای ویزای ازدواج بسیار سخت گیرانه است. اشخاصی که در این مورد اقدام می‌کنند باید توسط وکیل خود آمادگی های لازم را کسب کنند.

دریافت ویزای ازدواج چه شرایطی دارد؟

1. جدی بودن در امر ازدواج

قطعی بودن ازدواج توسط یک دفتر نامشخص و سفارت آلمان بررسی می‌شود و بدین صورت است که یک مصاحبه جداگانه و به طور همزمان از هر دو همسر انجام می‌شود. متقاضیان باید نشان دهند که آن‌ها برای ازدواج قطعی و جدی هستند و می‌خواهند با هم زندگی کنند و این آماده سازی باید قبل از درخواست برای ویزا انجام شود.

2. آزمون زبان

شخص خارجی متقاضی ازدواج برای ورود به آلمان باید تسلط به زبان آلمانی در سطح  A1  را اثبات کند. چون دادگاه اداری فدرال در لایپزیگ تصمیم گرفته این الزام قانونی را برای نشان دادن دانش زبان آلمانی در مورد متقاضی ازدواج با یک شهروند آلمانی را بررسی‌کند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج

مدارک زیر برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج مورد نیاز است؛ لطفا توجه کنید که تنها مدارک کامل پذیرفته می‌شود. مدارک نادرست منجر به رد فوری ویزای ازدواج خواهند شد و ممکن است به پیگرد قانونی منجر شود.

مدارک مورد نیاز

1

گذرنامه معتبر، گذر نامه‌ای که حداقل 3 ماه قبل از شروع تهیه ویزا هست.

2

عکس

3

فرم درخواست ویزای بلند مدت

4

گذرنامه یا ID (شناسنامه) از شخص متقاضی ازدواج (نامزد)

5

وضعیت مدنی و خصوصی (زناشویی)

6

اثبات تسلط به زبان آلمانی

7

ثبت نام در ثبت ازدواج (در آلمان)

8

اثبات توان مالی شریک (تبعه آلمانی)

9

پرداخت وجه برای دریافت ویزا

به علاوه مدارکی که اداره مهاجرت در نظر دارد. مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند و سندیت داشته باشند. دو نسخه از مدارک اصلی باید فراهم شوند.

قرار ملاقات تنها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. (ثبت نام)

توجه داشته باشید که ویزای شنگن C (به عنوان مثال کسب و کار، بازدید کننده، پزشکی) 7 روز کاری خواهد بود (در موارد استثنایی 15 روز کاری). پردازش ویزای بلند مدت دسته D بلند مدت (به عنوان مثال ازدواج، خانوادگی و …) می‌تواند تا 9 هفته طول بکشد.

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج

برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج شرط جنسیت وجود دارد ؟

یکی از سوالات ذهنی افراد متقاضی در خصوص اقامت آلمان از طریق ازدواج همین امر میباشد که آیا جنسیت مهم است یا خیر و یا به عبارتی اگر زنی با مردی آلمانی ازدواج کرد و یا بلعکس کدام را برای اخذ اقامت آلمان قبول دارند.

در سیستم نظامی آلمان به هیچ عنوان جنسیت مطرح نمی باشد و اگر مردی با زنی آلمانی نیز ازدواج نماید می تواند از امتیاز گرفتن اقامت آلمان برخوردار گردد. همین طور اگر زنی با مرد آلمانی ازدواج کند هم می تواند به اقامت آلمان دست پیدا کند.

برای دریافت ویزای ازدواج آلمان باید زبان آلمانی را فرا بگیریم؟

بله . یکی از سوالات ذهنی متقاضیان این امر این است که آیا برای ازدواج با تبعه آلمانی نیاز به داشتن مدرک زبان است؟ نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید اما در مصاحبه سفارت باید یتوانید به المانی توضیح دهید که شریک زندگی شما فردی است آلمانی تبار که با شما ازدواج نموده است.

برای تمدید ویزای ازدواج آلمان هم باید بگوییم اگر شما ازدواجتان با شریک آلمانی پابرحا بماند هر ساله میتوانید ان را تمدید کنید و پس از گذشت 3 سال متوالی از تمدید و ازدواج خود می توانید برای تابعیت و پاسپورت آلمانی خود اقدام نمایید.

فرزند متولد شده حاصل از ازدواج شما نیز می تواند شهروندی آلمان را داشته باشد و از اقامت دائم آلمان برخوردار است که می توانید اطلاعات مربوز به این موضوع را در آرشیو مقالات آوات مطالعه نمایید.

حداقل سن ازدواج در قوانین آلمان

حداقل سن ازدواج در قانون آلمان در سال 2018-2019 میلادی سن 18 سال تمام است اما افراد در سن 16 سال هم میتوانند با اجازه والدین خود ازدواج کنند.

آلمان برخلاف ایران که ازدواج با زن ایرانی که نمی تواند اقامت ایران را بدست آورد با این قانون مشکل دارد و هر مردی که با زن آلمانی ازدواج نماید می تواند از قانون اقامتی این کشور برخوردار شود.

اگر فردی قبلا ازدواج کرده باشد و بخواهد دوباره ازدواج نماید برای اثبات آن باید گواهی فوت همسر و یا طلاق نامه خود را ارائه دهد.

اگر بخواهید ازدواج شما در کشور آلمان انجام شود باید فرد غیر آلمانی با ویزای توریستی 3 ماهه یا 6 ماهه وارد این کشور شود و بعد از برگزاری مراسم خود نسبت به دریافت ویزای اقامتی خود از طریق ازدواج اقدام نماید.

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی ویزای ازدواج آلمان مراجعه کنید.

شرایط تمدید ویزا و اقامت آلمان از طریق ازدواج

در صورتی که ازدواج افراد منقضی نشود و پابرجا باشد هر ساله می توان ویزای و اقامت فرد متقاضی را تمدید نموده و مطمئنا ویزای شما تمدید می شود و جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود.

نکته: این را بدانید برای تابعیت آلمان از طریق ویزای ازدواج حتما باید مدت 3 سال متوالی ویزای ازدواج آلمان شما تمدید شود. تا بتوانید برای تابعیت و پاسپورت آلمان درخواست دهید.

همینطور برخلاف دیگر ویزاهای اقامتی کشور آلمان کسانیکه اقامت آلمان را از طریق ازدواج دارند. برای دریافت نمودن تابیعت آلمان نیازی ندارند که ابتدا اقامت موقت را اخذ کنند و بعد از گذشت 3 سال می توانند برای تابعیت آلمان اقدام نمایند.

بطور کلی برای دریافت تابعیت آلمان اگر اقدام به سوء استفاده و کارهای مشکل زا نکنید مطمئنا می توانید روند معمولی خود را طی نمایید.

آیا می دانید با اقامت آلمان از طریق ازدواج می توانید به: هزینه های پایین زندگی – امکان اشتغال بصورت تمام وقت – حقوقی برابر با تمامی شهروندان حوزه اتحادیه اروپا و در یافت تابعیت آلمان دست پیدا کنید؟

بله تمامی این مزیت های را می توانید با اقامت آلمان از طریق ازدواج به دست بیاورید و زندگی آرامی را برای خودتان رقم بزنید.

زمان صدور ویزای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

ویزای ازدواج و اقامت آلمان از طریق ازدواج برای افرادی که مدارک کاملی دارند. حداقل 6ماه زمان می برد، اما در حال حاضر در سال 2022 میلادی گرفتن وقت سفارت آلمان از معضلات موسسات حقوقی می باشد.

و این رابدانید امر مهاجرت یک مسئله مدت دار است و خواهشمندیم از شما عزیزان متقاضیان محترم که قرارداد را امضا می نمایید. کمی صبوریت به خرج بدهید تا مراحل مهاجرت و اقامت و دریافت ویزای شما عزیزان طی شود.

اگر به هر دلیلی نتوانستید از طریق ویزای ازدواج به آلمان مهاجرت کنید شانس خود را امتحان و راه های دیگری را انتخاب کنید. توصیه می کنیم که به مقاله ای با نام راه های مهاجرت به آلمان مراجعه کنید.

درپایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهایی را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. برای دریافت ویزای ازدواج نیاز به یادگیری زبان آلمانی وجود دارد؟

  • برای دریافت ویزای ازدواج دانستن زبان آلمانی حداقل تاسطح A1 نیاز است، اما نیازی به ارائه ی مدرک نیست و فقط باید توان پاسخگویی در مصاحبه ی سفارت آلمان را داشته باشید.

2. پس از ازدواج برای دریافت ویزا چه باید کرد؟

  • برای دریافت ویزا، پس از ازدواج، شما باید به سفارت آلمان در ایران مراجعه کرده و مدارک مربوط به ثبت ازدواج و تقاضای خودتان را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه کنید.

3. آیا می توان مراسم ازدواج را در کشور آلمان برگزار کرد؟

  • اگر بخواهید ازدواج شما در کشور آلمان انجام شود باید فرد غیر آلمانی با ویزای توریستی 3 ماهه یا 6 ماهه وارد این کشور شوید. بعد از برگزاری مراسم  نسبت به دریافت ویزای اقامتی خود از طریق ازدواج اقدام نماید.

4. ازدواج قانونی در آلمان به چه معناست؟

  • کشور آلمان ازدواج کلیسا را به رسمیت نمی شناسد و ازدواج با ثبت در دفتر ازدواج به رسمیت شناخته می شود.

5. آیا بلافاصله بعد از ازدواج می توان تابعیت آلمان را به دست آورد؟

  • فرد درخواست کننده با دریافت ویزای ازدواج  اقامت کشور آلمان را دریافت می نماید.  پس از 3 سال انتظار میتواند تابعیت این کشور را دریافت نماید. نکته مهم اینجاست که چون فرد مورد نظر تابع آلمان است به شما تابعیت نمیدهند حتما باید بعد از گذشت 3 سال از ازدواج درخواست تابعیت از سوی شما صورت بگیرد.

6. فردی که قبلا ازدواج کرده است آیا می تواند با یک تبعه ی آلمانی ازدواج کند؟

  • افرادی که قبلاً ازدواج کرده اند باید گواهی فوت و یا طلاق نامه ترجمه شده به زبان آلمانی را به کنسولگری ارائه دهند تا ثابت کنند که ازدواج قبلی با این مدارک حل شده است.

7. آیا کسی که با اقامت کاری در المان زندگی می کند می تواند با یک غیر آلمانی از یک کشور دیگر ازدواج کند و آن را به آلمان بیاورد؟

  • بله. متقاضی با ازدواج می تواند همان اقامت خودش را برای همراهش دریافت کند.

8. اگر فرد مهاجر پس از دریافت اقامت از تبعه ی آلمانی جدا شود,  اقامتش لغو می شود؟

  • در صورتی که اقامت دائم دریافت کرده باشد خیر اقامت او باطل نخواهد شد.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “مهاجرت به آلمان از طریق ویزای ازدواج

  1. درستکار گفت:

    با سلام بنده یک خانوم مطلقه ایرانی هستم که دارای یک فرزند پسر هفت ساله هستم که حضانت کامل فرزندم رو دارم میخواهم با یک فرد المانی که تبعیت المانی رو دارد ازدواج کنم ایا بعد از ازدواج با فرد المانی فرزندم رو هم میتونم همراه خودم به المان ببرم و سوال دوم اینکه در کشور ترکیه یا گرجستان که با فرد المانی ازدواج میکنم چقدر زمان میبره که کارم کاملا تمام شه که بتونم به کشور المان مهاجرت کنم ممنون میشم جوابم رو بدید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      بله میتوانید فرزندتون رو به عنوان همراه ببرید. مدت زمان بستگی به شرایط سفارت و سیستم وقت دهی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *