ترکیه

مزایا و معایب کار در ترکیه

مزایا و معایب کار در ترکیه

قبل از مهاجرت کاری به ترکیه باید از مزایا و معایب کار در ترکیه آگاه باشید. همه زمینه ها را بسنجید سپس اقدام به اقامت کنید. یکی از مسائلی که تا اندازه ایی خیلی مهم می باشد و امروزه می تواند تا حدودی به بهبود وضعیت اشتغال در کشورهای جهان سوم کمک نماید، بحث اعزام نیروی کار به خارج از کشور است.

لازم به ذکر است این وضعیت حاد در بین جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی دیده می شود. همین امر باعث شده است که بسیاری از جوانان میل به مهاجرت کاری به دیگر کشورها را داشته باشند. بحث اعزام نیروی کار به خارج از کشور می تواند، راه حلی برای کاستن بیکاری در کشورهای جهان سوم باشد.

کشور ترکیه

کشور ترکیه برای حل معزل بیکاری، توانست متقاضیان کار بسیاری را به سمت کشور خود که همه خواستار مهاجرت کاری به ترکیه بودند را سوق دهد.

جذب نیروی کار در ترکیه با بررسی اقتصاد ترکیه و وضعیت بازار کار ترکیه انجام می گیرد. بستگی به مدت اجازه اقامت درترکیه و مدت قرارداد خدمت و یا نوع کار در ترکیه بستگی دارد.

از دیدگاه بسیاری از اقتصاددانان کشوری که در سال های نه چندان دور آمار میزان استخدام را خواهد داشت، کشور ترکیه می باشد.

اقتصاد این کشور از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۳۴ درصد در زمینه اقتصاد و فناوری پیشرفت روز افزون داشته است. البته این کشور زیبا همواره یکی از مقاصد اصلی توریست های داخلی و خارجی نیز بوده است.

ترکیه، یک کشور اوراسیایی می باشد که بخشی از آن در اسیا و بخشی دیگر در اروپا قرار دارد. بزرگترین شهر آن استانبول و پایتخت این کشور، آنکارا محسوب می شود. البته کشور ترکیه با جمعیتی حدود هشتاد میلیون نفر، به عنوان پرجمعیت ترین کشورهای خاورمیانه نام گذاری شده است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کار در ترکیه می توانید به مقاله ای با نام کار در ترکیه مراجعه کنید. در این مقاله تمامی موارد نحوه درخواست و مشاغل پر درآمد بیان شده است.

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه بنا به نوع و سبک زندگی افراد با متفاوت می باشد. می توان این هزینه های زندگی را به طور کلی بین دو هزار لیر تا سه هزار لیر تخمین زد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقال های با نام هزینه زندگی در ترکیه مراجعه کنید و از تمامی هزینه ها مطلع شوید.

هزینه های تحصیل در ترکیه

هزینه های تحصیل در ترکیه در دانشگاه های دولتی ترکی زبان، به صورت رایگان برگزار می شود. اگر دانشجویان خارجی به زبان ترکی مسلط باشند می توانند در دانشگاه های ترکی زبان، ترکیه پذیرش داشته باشند.

هزینه های تحصیل در ترکیه در دانشگاه های خصوصی تقریبا بین دوازده هزار دلار تا بیست و پنج هزاردلار تخمین زده می شود.  هزینه کالج های ترکیه نیز بین هفت هزار لیر تا ده هزار لیر تخمین زده می شود .

از مزایا تحصیل در ترکیه، این می باشد که برای ایرانی ها نیازی به صدور و اخذ ویزا وجود ندارد. هزینه تحصیل مقرون به صرفه در ترکیه و امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی ترکیه، نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه می باشد.

مزایای کار در ترکیه

کار در ترکیه

امروزه در جوامع پیشرفته، شرکت ها و کارفرمایان عاقل و متعهد، با بهره گیری از مهارت و تخصص، با استفاده از افرادی که در صنفی خاص صاحب نظر هستند، جلوی تمامی شکست ها و تصمیمات نا به جای خود را می گیرند.

کشورهای مهاجر پذیر مانند ترکیه، می تواند با استفاده از شیوهای مختلف اقدام به پذیرش نیروی کار خارجی نماید. این باعث شده است که به تمامی نیروهای کارآمد و کاربلد کشورهای اطراف خود دسترسی داشته باشد.

  •  اجازه کار در ترکیه و اجازه اقامت دائم در ترکیه برای متقاضیانی در نظر گرفته می شود که دارای مهارت و توانایی و تخصص خاص در زمینه کاری باشند، در رشد روز افزون اقتصاد فناوری و اشتغال ترکیه تاثیر گذار هستند. البته سطح تحصیلات و تجربیات حرفه ای نیز می تواند بر اقتصاد و اشتغال این کشور تاثر گذار باشد.
  • در صورتی که یک نیروی کار خارجی به مدت حداقل ۸ سال در ترکیه دارای اقامت دائم داشته باشد و در شغلی مشغول به فعالیت باشد، برای وی اجازه کار دائم بدون هیچ محدودیتی حتی جغرافیایی صادر می شود. می توان گفت این نیز یکی از دیگر از مزایای کار در ترکیه می باشد.
  •  بدون مشغول بودن در انجام کاری و وابسته بودن به کارفرمایی به صورت مستمر به مدت پنج سال در ترکیه اقامت داشته باشند، اجازه کار مستقل برای خود را دارند.

نکته: خارجیان برای تمدید اجازه کاری خود باید تا پانزده روز کاری قبل از تاریخ اتمام صدور مجوز کار و دو ماه کاری قبل از تاریخ اتمام اعتبار باید برای تمدید مجوز کاری اقدام نمایند. با بررسی سه ماهه کاری بر روی پرونده ی نیروی کار، نتیجه اعلام می گردد.

در صورت قبولی در کسب مجدد مجوز کار برای نیروهای کاری خارجی، متقاضیانی که در داخل مرزهای ترکیه هستند. می توانند مجوز کاری اخذ شده را به پلیس های مهاجرتی ارائه دهند. البته متقاضیان کاری که در خارج از ترکیه هستند. می توانند مجوز کاری تمدید شده را در کنسولگری ترکیه در کشور خود دریافت و آن را به اداره مهاجرت ترکیه تحویل دهند.

معایب کار در ترکیه

از معایب کار در ترکیه باید به میزان پایین حقوق دستمزد کارکنان و کارگران این کشور اشاره نمود:

  • حقوق کارگر ساده از 2000 لیر در سه ماهه اول کار شروع و استاد کار نیز پایه حقوق آن از 3000 در نظر گرفته می شود. البته اضافه کاری و پاداش نیز جدای از حقوق در نظر گرفته شده برای نیروی کار می باشد.

برای آگاهی بیشتر: ویزای کار ترکیه

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید، از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *