تحصیلی, لوکزامبورگ

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ

در این مقاله سعی داریم به بررسی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ بپردازیم. با موسسه مهاجرتی آوات همراه باشید تا با هم مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ را بررسی نماییم. کشور لوکزامبورگ واقع در شمال اروپا و در همسایگی آلمان، فرانسه و بلژیک قرار گرفته است. لوکزامبورگ جز کشورهای پیشرفته و مدرن می باشد که بیشترین درامد سرانه را در بین کشور های همسایه دارد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ از نظر آموزشی پیشرفت های بسیاری داشته و مدارک اخذ شده از آن در سراسر دنیا مورد تایید می باشد و تنها کشوری است که مردمش به 4 زبان فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و لوکزامبورگی مسلط می باشند. تحصیل در لوکزامبورگ کم هزینه می باشد و امکانات آموزشی با کیفیت بالایی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش

کسانی که متقاضیان تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع لیسانس هستند باید از شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ آگاه باشند.

متقاضیان باید نظام تحصیلی 12 ساله را پشت سر گذاشته باشند و باید حداقل نمره آنها 75 درصد کل نمره انها باشد تا بتوانند اقدام کنند. به عنوان مثال کسی که از کشور ایران می خواهد اقدام کند جهت دانشگاه های کشور لوکزامبورگ، باید حداقل معدل 15 را داشته باشد و باید گواهی و تاییدیه پایان دوره تحصیلی متوسطه ارائه شود که نشان گر واجد شراط بودن متقاضی می باشد.

زبان های کشور لوکزامبورگ

مدارس و دانشگاه های و مکان های آموزشی کشور لوکزامبورگ به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگ کورس های تحصیلی ارائه می دهند و بسته به کورس تحصیلی که انتخاب می کنید باید زبان خارجی را تا حدودی فرا گرفته باشید مثلا اگر متقاضی در کورس های انگلیسی ثبت نام نمود در مقطع لیسانس آیلتس 6، در مقطع فوق لیسانی، آیلتس 6.5 و در مقطع دکترا آیلتس 7 داشته باشد.

اگر به عنوان مثال با کورس زبان آلمانی پذیرش اخذ نمود در مقطع لیسانس، B1 آلمانی، فوق لیسانس B2 و در مقطع دکترا ایلتس 7 و یا C1 آلمانی را اخذ نموده باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش

دیگر مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ این است که کسانی که متقاضیان تحصیل درلوکزامبورگ در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد هستند می بایست حتما مدرک کارشناسی یا لیسانس خود را اخذ و دریافت نموده و پس از آن جهت مقطع ارشد اقدام نمایند و حداقل معدل متقاضی 75 درصد کل نمره باشد یعنی دانشجویی که از ایران قصد اقدام باید حتما نمره معدل 15 را در ریز نمرات دانشجویی خود داشته باشد.

همچنین متقاضی تحصیل در لوکزامبورگ در مقطع دکترا PHD می بایست مدرک کارشناسی ارشد، مقاله، توصیه نامه داشته باشد و حداقل معدل متقاضی 80 درصد کل نمره باشد یعنی دانشجوی ایرانی باید نمره 16 را در ریز نمرات داشته باشد. البته شایان ذکر است در مقطع دکترا و دیگر مقاطع در بعضی از رشته ها، چون دانشگاه های لوکزامبورگ کورس های محدودی ارائه می دهند ممکن است پروسه پذیرش رقابتی شود، به این معنی که کسانی که سطح نمره بالاتر داشته و از دانشگاه های سطح بالاتر فارغ التحصیل شده اند قابل پذیرش در دنشگاه های این کشور می باشند.

دانشگاه اصلی و معروف لوکزامبورگ در سال 2003 بنیان گذاری شده و از انجا که از زمان تاسیس ان مدت زیادی نگذشته است، لذا هنوز نتوانسته سطح علمی خود را انطور که باید، ارتقا دهد چرا که کمبود مقاله و تحقیقات و نمونه کارهای عملی کمی در این دانشگاه همیشه دیده شده است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ در مقطع لیسانس

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های لوکزامبورگ 5400 یورو به ازای هر ترم می باشد و دانشجویان می بایست شهریه تحصیلی را در ابتدای ترم پرداخت نمایند.

گذراندن یک ترم تحصیلی در خارج از کشور، برای همه دانشجویان مقطع کارشناسی اجباری است.

شرایط مهاجرت و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ جهت اقامت تحصیلی

یکی از روش های جذاب و پر طرفدار اخذ اقامت اروپا اخذویزای تحصیلی از کشور لوکزامبورگ است.

تحصیل در کشور لوکزامبورگ طرفداران مخصوص دارد؛ اما به این نکته توجه کنید که مطابق قانون مهاجرت و اقامت اساسا هیچ کشور اروپایی به متقاضیان تحصیل در کشورشان از همان ابتدا اقامت نمی دهند.

لذا این روش مناسب متقاضیانی که مستقیما به دنبال اخذ اقامت دائم اروپا از روش تحصیل در لوکزامبورگ هستند نیست، اما در عین حال اخذ اقامت دائم کشورهایی مانند فرانسه؛ آلمان, انگلستان, اتریش و کشورهای تاپ اروپایی از این روش بسیار متداول و ساده تر بوده و بسیاری از دانشجویان ایرانی پس از فارغ التحصیلی در کشور لوکزامبورگ با توجه به این که بیش از چهار الی پنج سال در کشو رلوکزامبورگ تحصیل و زندگی کرده اند با شرط کاریابی و اشتغال درلوکزامبورگ می توانند در خواست اقامت دائم کشور لوکزامبورگ (اقامت اروپا) را بنمایند. زیرا مطابق قانون کشور محل تحصیل مثلا در فرانسه یکی از شرایط ارائه اقامت فرانسه، زندگی کردن در فرانسه به مدت پنج سال می باشد.

اخذ اقامت کشور لوکزامبورگ

اخذ اقامت کشورلوکزامبورگ مادامی که دانشجو هستید امکان پذیر نیست اما پس از فارغ التحصیلی و اشتغال امکان تقاضای اقامت کشور لوکزامبورگ (اقامت اروپا) برای شما فراهم است.

لذا متقاضیان اقامت تحصیلی در لوکزامبورگ صرفا در چهار چوب ویزای نشنال یا ویزای تایپ D در قالب ویزای دانشجویی می توانند در کشور لوکزامبورگ زندگی کنند، اما اخذ اقامت موقت یکساله به منظور تمدید اقامت سالیانه تا افق پنج ساله در کشور لوکزامبورگ به منظور اخذ اقامت دائم اروپا که برای سایر روشها بجز روش تحصیل متداول است برای این روش امکان پذیر نیست. اما پس از فارغ التحصیلی و تنها در صورت اشتغال در لوکزامبورگ شرایط بسیار مطلوب و منحصر بفردی برای متقاضیان فراهم می شود تا نسبت به درخواست اخذ اقامت در کشور لوکزامبورگ (اقامت اروپا) اقدام کنند.

بطور کلی تحصیل در کشور لوکزامبورگ و پروسه دانشجویی در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و حوزه شنگن مشابه است و جهت در خواست ویزای دانشجویی در کشورلوکزامبورگ اقدامات زیر صورت می گیرد, اما توجه کنید که پروسه پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها در کشور لوکزامبورگ یک مشکل است و اخذ ویزای شنگن دانشجویی از کشور لوکزامبورگ مشکل دیگری است.

منظور این که به صرف داشتن پذیرش تحصیلی حتی از بالاترین سطح دانشگاهی کشور لوکزامبورگ اطمینانی جهت صدور روادید دانشجویی شنگن برای شما در کشور لوکزامبورگ نیست لذا با چشم باز و اطلاعات دقیقی که مشاوران بین المللی آوات به شما می دهند اقدام کنید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در کشور لوکزامبورگ

شخص متقاضی باید کپی صفحه اول پاسپورت را جهت پذیرش لوکزامبورگ و یا ترجمه شناسنامه جهت اخذ پذیرش لوکزامبورگ را ارائه نماید.
متقاضی باید گواهی مبنی بر عدم منع تحصیل را ارائه دهد…

متقاضی تحصیل در کشور لوکزامبورگ باید مدارک تحصیلی خود را، توسط مترجمین رسمی دادگستری، ترجمه نماید.

توضیح این که اگر متقاضی بخواهد برای مقطع کارشناسی پذیرش کشور لوکزامبورگ را اخذ نماید باید مدرک 4 ساله دبیرستان داشته و ریز نمرات کارشناسی و دبیرستان خود را ترجمه نماید. شایان ذکر است طبق قوانین پذیرش لوکزامبورگ متقاضی باید ریز نمرات سه سال دیپلم، مدرک دیپلم، ریز نمرات پیش دانشگاهی، مدرک پیش دانشگاهی را جهت اخذ پذیرش در همه مقاطع تحصیل در لوکزامبورگ حتی دکترا نیز ترجمه رسمی دادگستری نموده و این ترجمه ها حتما به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه نیز واصل شود.

فرم پذیرش دانشگاه لوکزامبورگ

متقاضی پذیرش در لوکزامبورگ می بایست فرم پذیرش دانشگاه لوکزامبورگ را تکمیل نماید. برای مقطع PhD رزومه متقاضی و فرم توصیه نامه از دو استاد ضروری می باشد. البته باید اذعان داشت جهت مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز اگر این مدارک موجود باشد شانس پذیرش تحصیل در لوکزامبورگ را بسیار بالا خواهد برد.

کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا کارت معافیت از خدمت برای اقایان (دانشجویانی که تکلیف خدمت انها مشخص نشده است قادر خواهند بود با معافیت تحصیلی موقت و سپردن وثیقه نزد نظام وظیفه جهت پذیرش اتریش اقدام نمایند.

شرایط پذیرش تحصیل

دوستان عزیز عنایت بفرمایید متقاضی تحصیل در لوکزامبورگ باید ریز نمرات همه سال های دبیرستان را برای پذیرش دانشگاه های دولتی یا خصوصی لوکزامبورگ ارائه نماید حتی اگر خواستار پذیرش تحصیل در مقطع PhD باشد.
متقاضی تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ در مقطع لیسانس باید مدرک زبان انگلیسی ایلتس 6 و در مقطع کارشناسی ارشد مدرک زبان ایلتس 6.5 را حتما ارائه دهد.

عزیزان توجه بفرمایید که جهت پذیرش در کشور لوکزامبورگ، متقاضیانی که مقطع لیسانس انها ناپیوسته است ملزم هستند اصل یا ترجمه مدرک فوق دیپلم خود را نیز ارائه دهند.
تمام مدارکی که در سطر بالا امده است حتما می بایست به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسد.

چنانچه متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان دارد ایلتس 6، تحصیل در دانشگاه های المانی B1 را داشته باشد
کارشناسی ارشد ایلتس 6.5 یا مدرک زبان B2 المانی لازم است.

برای دکترا مدرک ایلتس 7 یا زبان C1 المانی می خواهد.

هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ

هزینه های تحصیل در لوگزامبورگ نسبتا پایین و ارزان بوده، اما از نظر هزینه های زندگی، در کشور لوگزامبورگ افراد دانشجو باید هزینه های سنگینی را متقبل شوند.

نکته قابل ذکر در رابطه با تحصیل در لوگزامبورگ این می باشد که مهاجرت تحصیلی به نسبت سایر راه های مهاجرت به این کشور همواره از بهترین راه های مهاجرت خواهد بود، اما از آن جایی که شما به عنوان دانشجو در این کشور باید با پرداخت هزینه های بالای زندگی دوران تحصیلی خود را بگذرانید و در مقابل با صرف هزینه های بسیار، در یک دانشگاه نه چندان معتبر و سطح بالا مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایید.

لذا توصیه می شود دانشجویان علاوه بر گزینه تحصیل در کشور لوگزامبورگ به سایر کشورهای پیش روی خود نیز توجه نموده و بر روی کشورها و دانشگاه هایی تمرکز نمایند که دارای ارزش و اعتبار بالایی در سطح جهان بوده و از نظر هزینه ها نیز قابل توجیه و معقول باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *