اسپانیا, تحصیلی

مدارک برای ویزای دانشجویی اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا

برای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا در ابتدا باید بدانید که مدارک برای ویزای دانشجویی اسپانیا، چه مدارکی می باشد، تکمیل نمودن مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد که برای تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را دارند، ضروری می باشد، به همین منظور در این مقاله مدارک برای ویزای تحصیلی اسپانیا را معرفی خواهیم نمود.

مدارک برای ویزای تحصیلی اسپانیا

  • یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا، دریافت نامه تاییدیه از دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی در اسپانیا می باشد.
  • گذرنامه معتبر متقاضی به همراه کپی از تمام صفحات
  • کارت شناسایی متقاضی به همراه کپی از تمام صفحات
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضی، که به زبان مورد نیاز سفارت اسپانیا ترجمه شده باشد.
  • تمکن مالی متقاضی و یا والدین متقاضی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا
  • ارائه بیمه نامه معتبر
  • چند قطعه عکس پرسنلی مورد نیاز سفارت
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک زبان مورد نیاز سفارت

این مدارک به عنوان اصلی ترین مدارک برای ویزای تحصیلی اسپانیا به شمار می آیند، در صورت هر گونه نقصی در این مدارک شانس دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا برای متقاضی کاهش می یابد.

دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا

برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا، فرد باید شرایط لازم برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا را داشته باشد، همانطور که گفتیم یکی از مهمترین شرایط دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا، ارائه مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد.

زمانی که فرد بتواند از دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی در کشور اسپانیا، پذیرش را دریافت نماید، می تواند این امید را داشته باشد که با تکمیل نمودن مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا، می تواند برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا نیز اقدام نماید.

برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا ابتدا باید وقت سفارت این کشور را گرفته باشید، همانطور که می دانید برای دریافت ویزای هر کشوری ابتدا باید با توجه به سیاست ها و قوانین سفارت آن کشور اقدام به گرفتن وقت سفارت نمایید تا در تاریخ مشخص شده با در دست داشتن مدارک برای ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام به دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا نمایید.

تحصیل در مقطع کارشناس ارشد در اسپانیا

همانطور که می دانید، کشور اسپانیا، با داشتن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعددی که دارد، کشور مناسبی برای افرادی می باشد که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، از این رو این کشور با دارا بودن دانشگاه های دولتی و خصوصی امکان تحصیل در مقطع کارشناس ارشد را برای متقاضیان فراهم آورده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور امکان پذیر می باشد، اما برای مقطع کارشناسی ارشد، بهترین دانشگاه ها در شهرهای بارسلونا، مادرید و والنسیا قرار دارند، البته شایان ذکر می باشد دانشگاه های معتبری در سراسر اسپانیا وجود دارد که متقاضیان می توانند برای دریافت پذیرش از آن‌ها اقدام نمایند، بعد از دریافت پذیر از دانشگاه می توانند با ارائه مدارک برای ویزای تحصیلی اسپانیا، ویزای خود را دریافت نمایند.

تحصیل در مقطع  کارشناسی ارشد در اسپانیا، این امکان را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند بعد از دریافت مدرک کارشناسی ارشد، بر اساس قوانین انجمن دانشجویان بین المللی که در این کشور بر پا گردیده است، امکان آشنایی با تجارت های جدید، قرار ملاقات با افراد متخصص در سراسر دنیا برای این دانشجویان میسر می گردد.

نکته ای که در این جا باید به آن اشاره کنیم دانستن زبان انگلیسی می باشد، برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا باید افسر ویزا را متقاعد سازید که می توانید به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی مسلط باشید، چرا که زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا، به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه می شود.

به طور کلی می توان گفت: افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد  دارند، اسپانیا بهترین گزینه می باشد، چرا که در حین تحصیل می توانند به کار پاره وقت مشغول شوند و با توجه به زمان آزاد به ۲۰ساعت کار در هفته بپردازند.

تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا

تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا به مدت ۵ سال به طول می انجامد، که از این ۵ سال، به مدت سه سال برای تکمیل و ارائه پایان نامه و دفاع از آن سپری خواهد شد و دو سال دیگر نیز با شرکت نمودن در کلاس های تخصصی گذرانده خواهد شد.

برای ارائه مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا در مقطع دکتری باید حتما افسر ویزا را متقاعد سازید که به زبان انگلیسی مسلط هستید، چرا که برای تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا، دروس به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا برای افرادی که خواهان دریافت بورسیه می باشند، امکان پذیر است اما باید بدانند که این مسیر بسیار دشوار است و در برخی موارد امکان دریافت بورسیه وجود نخواهد داشت، بورسیه اسپانیا در مقطع دکتری، مبلغی حدود ۱۰۰۰یورو می باشد.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان برای برخی از افرادی که مدرک زبان ندارند، یک رویا محسوب می گردد، این افراد باید بدانند که تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد، اما تعداد محدودی از دانشگاه های اسپانیا می باشند که بدون مدرک زبان پذیرش را به دانشجو می دهند به همین خاطر باید قبل از اقدام ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه جمع آوری نمایید.

در صورتی که بتوانید بدون مدرک زبان از دانشگاهی در این کشور پذیرش را دریافت نمایید باید بدانید که در وقت سفارت، زمانی که مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا را ارائه خواهید داد، نداشتن مدرک زبان می تواند شانس دریافت ویزا را کاهش دهد.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانیدفرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *