استرالیا, مهاجرت

شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا

شرایط و قوانین پناهندگی دراسترالیا

پناهندگی در استرالیا  یکی از روش های مهاجرت به کشورها می باشد که ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا شرایط و قوانین مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی را برای علاقه مندان این موضع جمع آوری و ارائه دهیم. البته توجه داشته باشید که مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی همانند سایر کشورها امری غیرقانونی می باشد. گاهی برای برخی افراد مقدور نبوده و غیرقابل ممکن می باشد. ما در ادامه مطلب شما را با شرایط و دشواری های این روش مهاجرت آشنا خواهیم ساخت با ما همراه باشید.

شرایط پناهندگی در استرالیا

اغلب افرادی که در مناطق مرزی کشور خود زندگی می کنند از امنیت کافی برخوردار نیستند. این امر یکی از مهم ترین عوامل و دلایلی می باشد که افراد به فکر فرار و پناهنده شدن در کشورهای دیگر می افتند.

استرالیا یکی از کشورهایی می باشد که بنا بر برنامه بشر دوستانه در بازه زمانی 2008 تا 2009 اقدام به پذیرفت مهاجران از طریق پناهندگی کرد. اما امروزه کشور استرالیا اجازه ورود افراد بدون دارا بودن ویزای معتبر به خاکش را نمی دهد. هم چنین ورود پناهندگان را نیز بسیار محدود کرده است افراد بایستی آگاهی کامل به شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا داشته باشند. تا هیچ گونه مشکل و دردسری در این زمینه به وجود نیاید.

شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا موجب می کند افرادی که از طریق راه های غیرقانونی در این کشور پناهنده شده اند. فورا خود را به مراجع مربوطه معرفی کنند چرا که در غیر این صورت حتما به طور جدی با این افراد برخورد شده و مجازات خواهند شد.

قوانین پناهندگی در استرالیا

شرایط و قوانین پناهندگی دراسترالیا

شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا

مهاجرت بهاسترالیا از طریق پناهندگی در سال های اخیر با محدودیت هایی مواجه می باشد. افرادی که قصد مهاجرت از این طریق را در سر می پروانند بایستی از قوانین پناهندگی در استرالیا اطلاعاتی را کسب کرده و با رعایت این قوانین اقدام به مهاجرت نمایند.

از مهم ترین موارد در شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا می توان گفت قبل از رسیدن به استرالیا نمی توانید درخواست پناهندگی بدهید. در حین رسیدن و ورود به کشور بایستی با پلیس مرزبانی ملاقات کرده و درخواست پناهندگی بدهید.

روند قانونی

براساس شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا اداره امور رسیدگی به پناهندگان درخواست شما را ثبت خواهند کرد. وقتی شما درخواست پناهندگی می دهید باید هویت خود را مشخص نمایید. برای این امر بایستی مدارک شناسایی خود را تحویل دهید تا درخواست شما را مورد بررسی قرار دهند.

سپس از شما عکس و اثرانگشت گرفته می شود تا در کارت پناندگی شما و در قسمت ثبت اداره امور مهاجرت عکس شما استفاده شود و در آخر با شما مصاحبه خواهد کرد و دلیل ترک کشور خود و پناهندگی شما را جویا خواهند شد.

در صورت دریافت پاسخ هایی معقول درخواست شما تائید و کارت پناهندگی برای شما صادر خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق در مورد شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا با همکاران ما در سازمان مهاجرتی آوات مشورت های لازم را انجام دهید.

ویزاهای مرتبط با پناهندگی استرالیا

از ویزاهای مرتبط با پناهندگی استرالیا می توان موارد زیر را نام برد. که افراد بایستی با توجه به شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا ویزای مربوطه خود را دریافت و اخذ نمایند.

پناهندگی

متقاضی به صورت نامحدود می تواند در این کشور اقامت داشته و حتی خانواده خود را نیز برای اقامت دائم در استرالیا پیشنهاد دهد

برنامه حقوق بشر

فرد می تواند در این کشور زندگی نماید. هم چنین خانواده خود را نیز برای اقامت در استرالیا پیشنهاد کند

نجات

این ویزا یکی دیگر از ویزاهای مرتبط با پناهندگی در این کشور می باشد. افرادی که در کشور خود با آزار و اذیت و تهدیدات مواجه هستند. می توانند از طریق این نوع ویزا درخواست اقامت در استرالیا نماید.

زنان در مرض خطر

در این نوع تایپ ویزا مختص زنانی که در خارج از کشور مبدا بدون همسر و سرپرستی زندگی می کنند و در معرض خطرهای جدی قرار دارند قرار می گیرد.

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی با ویزای محافظت

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهنگی با ویزای محافظت یکی از روش های دیگر می باشد. که می توان به آن اشاره نمود. این روش برای افرادی که در کشور استرالیا اقامت دارند گزینه مناسبی می باشد و زیر مجموعه برنامه بشر دوستانه به شمار می آید.

به طور کلی می توان گفت در مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی می توانید سه نوع ویزای مختلف با توجه به شرایط و خواست خود انتخاب و اخذ نمایید. این سه ویزا، ویزای کلاس XA، ویزای  XD و ویزای  XE می باشند. که در بخش بعدی به ویزای کلاس ایکس ای اشاره کرده و توضیحاتی مفید در این زمینه ارائه داده ایم.

مهاجرت از طریق پناهندگی استرالیا با ویزای کلاس XE

شرایط و قوانین پناهندگی دراسترالیا

شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا

مهاجرت از طریق پناهندگی استرالیا با ویزای کلاس ایکس ای شامل افرادی می شود که به صورت غیرقانونی به این کشور مهاجرت می کنند. هدف این افراد برای مهاجرت می تواند به قصد کار یا ادامه تحصیل باشد. که در این صورت می توانند ویزا کلاس ایکس ای را درخواست دهند.

مدت زمان ویزا

اگر این ویزا برای شما صدور گردد می توانید به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید. البته در طول زمان اقامت خود نیز می توانید از خدمات درمانی و اجتماعی کشور استرالیا بهره مند شوید.

در صورتی که در سال های اتی همه ی شرایط فراهم باشد می توانید در کشور استرالیا برای دریافت سایر ویزاها نیز اقدام کنید. که از جمله این شرایط می توان به؛

  • بهره مندی از خدمات اجتماعی
  • تحصیل در استرالیا
  • کار در مناطق مختلف استرالیا

انواع ویزا های پناهندگی در استرالیا

کشور استرالیا چهار ویزای متفاوت را برای پناهندگان در نظر گرفته است که هر یک ویژگی های بخصوصی داشته و متناسب با ویژگی های افراد اعطا خواهد شد. در ادامه به توصیف ویزاهای پناهندگی استرالیا پرداخته ایم:

ویزای پناهندگی ساب کلاس 200 استرالیا

این ویزا برای افرادی تعلق می گیرد که در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و کشور استرالیا یکی از کشور هایی است که پناهندگی این افراد را می پذیرد. افرادی که واجد شرایط اخذ ویزای 200 استرالیا می شوند از سوی کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت اثبات موارد ذکر شده اقامت وی در استرالیا امکان پذیر خواهد بود.

ویزای پناهندگی ساب کلاس 201 استرالیا

این ویزا برای افرادی در نظر گرفته شده که در کشور خود اقامت دارند اما مورد آزار اذیت قرار گرفته و توانایی نقل مکان به جای دیگری را ندارند که در این صورت ویزای 201 شامل این افراد شده و به سادگی امکان مهاجرت به استرالیا وجود خواهد داشت.

 برای مطالعه ی بیشتر در مورد خطرات مهاجرت قاچاقی به مقاله ی  مهاجرت قاچاقی به استرالیا نگاهی بیندازید.

منابع:سفارت استرالیا

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالهای متداول پناهندگی در استرالیا

1.آیا می توان با ویزای توریستی در استرالیا پناهنده شد؟

  • یکی از دلایلی که در سال های اخیر دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان دشوار شده این است که افراد با این ویزا وارد استرالیا می شوند و درخواست پناهندگی میکنند. به هیچ عنوان این روش را توصیه نمی کنیم.

2.چه کسانی در اولویت پناهندگی استرالیا قرار دارند؟

  • پناهندگی مناسب کسانی است که به دلیل خطرات موجود در کشور مقصد راه دیگری برای مهاجرت ندارند و از این طریق اقدام به مهاجرت می کنند.

3.هزینه ی مهاجرت از طریق پناهندگی چه میزان است؟

  • هزینه ی پناهندگی به کشور استرالیا برابر با روش های قانونی و گاهی حتی بیشتر نیز می باشد. بنابراین توصیه می شود از روش های قانونی برای مهاجرت اقدام کنید.

4.برای مهاجرت از طریق پناهندگی داشتن وکیل لازم است؟

  • برای این که تمام امور مربوط به مراحل پناهندگی شما به طور دقیق انجام شود باید از یک وکیل با تجربه کمک بگیرید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید.

5.ویزای 204 پناهندگی چیست؟

  • این ویزای مختص زنانی می باشد که در کشور مبدا در معرض خطر هستند و بستر بسیار مناسبی را نیز برای زنانی که از این ویزا استفاده می کنند آماده کرده اند.

6.آیا پناهندگان در کشور استرالیا از امنیت خوبی برخوردارند؟

  • یکی از مهم ترین عواملی که پناهنده شدن را برای افراد تلقین می کند، امنیت می باشد. کشور استرالیا از امنیت بسیار بالای اجتماعی برخوردار است که هر فردی دوست دارد در کشوری که صلح و آرامش در آن موج می زند زندگی کند و به همین دلیل نیز کشور استرالیا را برای پناهنده شدن انتخاب می کنند.

7.حداقل هزینه برای زندگی در استرالیا چه میزان است؟

  • استرالیا کشوری گران است که هزینه های زندگی در آن بستگی به نوع و سبک زندگی فرد دارد.

8.کم هزینه ترین روش مهاجرت به استرالیا چیست؟

  • هر روش مهاجرتی هزینه های مخصوص خودش را دارد اما مهاجرت کاری شامل کم ترین هزینه است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *