اتریش, تحصیلی

شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کشور اتریش

شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کشور اتریش

آیا با شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کشور اتریش آشنایی دارید؟ آیا از هزینه های دانشگاهای برتر کشور اتریش باخبر هستید؟ با ما همراه باشید تا با تحصیل در کشور اتریش بیشتر آشنا شوید. قبل از آن که با شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کشور اتریش آشنایی پیدا کنید، نگاهی مختصر به موقعیت جغرافیایی، زبان و پول رایج و … کشور اتریش می اندازیم.

انواع مهاجرت به کشور اتریش

کشور اتریش، در قلب سرزمین اروپا واقع شده است. اکثریت مردم کشور اتریش به زبان المانی صحبت می کنند. واحد پول کشور اتریش، یورو می باشد. راه های بسیار گونا گونی برای مهاجرت به کشور اتریش و جود دارد که یکی از راه های مهاجرت به کشور اتریش مهاجرت تحصیلی می باشد.

از جمله راه های مهاجرت، می توان به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور اتریش، ازدواج با فردی با تابعیت اتریشی، اخذ کار در کشور اتریش و … اشاره کرد.

شما می توانید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش و بعد از ادامه تحصیل و اخذ اقامت تحصیلی خود، اقامت موقت خود را بعد از اتمام تحصیل، به اقامت دائم تغیر دهید و سپس در خواست تابعیت کشور اتریش را بدهید.

به این صورت شما یک شهروند اتریشی به شمار می روید و می توانید از تمامی مزایا و امکانات کشور اتریش بهره مند شوید.

مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از بی خطر ترین و امن ترین راه برای مهاجرت به کشور اتریش، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد که سالانه خواهان زیادی برای مهاجرت به کشور اتریش از طریق تحصیل وجود دارد که در نهایت بعد از اتمام تحصیل با مراجعه به اداره مهاجرت کشور اتریش، منجر به اقامت کاری می گردد.

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش

کشور اتریش از نظر تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی دارای مجهزترین دستگاه ها و امکانات در کارگاه های دانشگاهی خود می باشد. به همین دلیل همواره افراد زیادی برای مهاجرت از طریق تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی به سمت کشور اتریش سوق می دهد. هزینه های تحصیلی در کشور اتریش بسیار پایین می باشد و در بعضی موارد به صورت رایگان می باشد.

دانشگاه برتر کشور اتریش که در پایتخت کشور اتریش، شهر وین قرار دارد از به روز ترین تجهیزات پزشکی تشکیل شده است و هر ساله هزاران دانشجو پزشکی در این دانشگاه تحصیل می نمایند. مدرک دانشگاه وین تایید شده از سوی وزارت علوم پزشکی ایران می باشد.

دانشگاه های دولتی اتریش

اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور اتریش را دارید پذیرش این دانشگاه ها بسیار سخت و دشوار می باشد و در بیشتر موارد غیر ممکن به نظر می آید اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی و آزاد کشور اتریش را دارید پذیرش در این دانشگاه ها آسان می باشد اما مستلزم پرداخت هزینه بالایی در سال می باشد.

دانشگاه های پزشکی کشور اتریش

دانشگاه پزشکی وین در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می نماید و دوره پزشکی این دانشگاه 6 سال می باشد.

شما اگر بخواهید در یکی از دانشگاه های پزشکی کشور اتریش پذیرش شوید، با دادن یک امتحان ورودی و گرفتن نمره قبولی سازمان آموزش و پژوهش کشور اتریش و در اختیار داشتن مدرک خود می توانید پذیرش دانشگاه های کشور اتریش را بگیرید و در آن جا تحصیل نمایید.

بورسیه تحصیلی در کشور اتریش

معمولا بورسیه تحصیلی در کشور اتریش با شرایط خاصی صورت می گیرد از نظیر نمرات بالا و رتبه برتر شدن در مقطع قبلی

بورسیه تحصیلی به این معنا می باشد فرد با پذیرش در دانشگاه های برتر کشور اتریش برای کمک به هزینه های تحصیلی خود در بورسیه تحصیلی نمره قبولی کسب می نماید.

بورسیه تحصیلی در کشور اتریش، بیشتر درمقاطع کارشناسی ارشد و دکتری صورت می گیرد، زیرا هزینه های تحصیلی در این مقاطع درسطح بالاتری از مقاطع دیگر قرار دارد.

شرایط پذیرش دانشگاهای پزشکی و دندان پزشکی کشور اتریش

شما، شخص متقاضی، اگر می خواهید در کشور اتریش تحصیل کنید باید محل اقامت شما نزدیک به دانشگاهی باشد که می خواهید تحصیل کنید.

مدارک لازم برای ورود به دانشگاه

شما برای ورود به دانشگاه های کشور اتریش باید مدرک دیپلم سطح A داشته باشید و اگر وارد دانشگاه شده اید و تحصیلات دانشگاهی دارید، مدرک تحصیلی شما باید با مهر و امضای وزارت علوم و آموزش کامل گردیده باشد.

اگر فرد در کشور خود تحصیلات دانشگاهی دارد، باید دانشگاه (مبدا) مورد تایید دانشگاه های کشور اتریش باشد و اگر با مدرک دیپلم با رشته مورد نظر خود، قصد ورود به دانشگاه های کشور اتریش را دارد، با یک نمره دیپلم سطح A داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که همه مدارک فرد باید به صورت ترجمه شده در اختیار دولت کشور اتریش و دانشگاهی که می خواهد تحصیل کند، قرار بگیرد.

مدت زمان تحصیل

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور اتریش، 4 سال می باشد.

فرد اگر با قصد ادامه تحصیل وارد کشور اتریش شود باید رشته تحصیلی خود را نیز که در کشور مبدا تحصیل کرده است را درنظر بگیرد و مطابق با رشته خود در کشور مبدا، رشته تحصیلی خود را در کشور اتریش انتخاب نماید.

زبان تحصیل در کشور اتریش

فرد برای تحصیل در کشور اتریش باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشد و اگر به زبان آلمانی مسلط نباشد، باید حداقل به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و مدرک زبان انگلیسی تافل و آیلتس را دراختیار داشته باشد، چون وجود مدارک هر دو زبان در کشور اتریش برای فرد الزامی است، زیرا تحصیل در کشور اتریش بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست.

اغلب دانشگاه های کشور اتریش به زبان آلمانی تدریس می کنند و در بعضی از دانشگاه ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شود.

لازم به ذکر است که اگر فرد، دانشجوی بین المللی باشد یعنی از یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا به کشور اتریش مهاجرت کرده باشد می تواند در حین تحصیل، به مدت 3 ماه به طور تمام وقت مشغول به کار در کشور اتریش شود.

هزینه های مالی دانشگاهی در کشور اتریش

دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و شهروندان کشور اتریش باید در هر ترم مبلغی حدود 35000 یورو بپردازند، اما دانشجویان بیگانه مبلغی حدود 75000 یورو در هر ترم باید پرداخت کنند که این مبلغ در هر ترم متفاوت است.

لیست دانشگاه های برتر کشور اتریش در رشته های پزشکی و دندان پزشکی

  • دانشگاه وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه علوم پزشکی وین
  • دانشگاه گراتسم

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *