کشورها, گرجستان

راه های مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان

در سال‌های اخیر، مشارکت گرجستان در روند مهاجرت جهانی به طور چشمگیری افزایش یافته است.مهاجرت در شکل‌گیری دیدگاه های اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و جمعیت شناختی به عنوان جنبه مثبت، روز به روز در حال افزایش است.

مدیریت موثر مهاجرت یکی از پیش شرط‌های امنیتی و ثبات دراز مدت کشور است؛ همچنین نشان دهنده یک ابزار ضروری برای تقسیم اتحادیه اروپا و تسهیل استفاده از پتانسیل مهاجرت در توسعه اجتماعی و اقتصادی است.

از این رو، حصول اطمینان از پیشرفت سیاست‌های برنامه‌ریزی شده و بهبود مستمر مدیریت ریسک مهاجرت یکی از اولویت‌های دولت گرجستان برای رسیدن به رویای مهاجرت به گرجستان است.

درباره گرجستان

از افتخارات کشور گرجستان می‌توان به عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو و الگو برداری از قوانین اتحادیه اروپا برای کشور گرجستان اشاره نمود.

به همین دلیل در چند سال گذشته مهاجرت به گرجستان افزایش یافته و این روند روز به روز در حال افزایش است.

موقعیت جغرافیایی این کشور در منطقه قفقاز اوراسیا قرار دارد و توسط روسیه از شمال، ترکیه و ارمنستان از جنوب، آذربایجان از جنوب شرقی محاصره شده است.

تنها دریای نزدیک به این کشور دریای سیاه از غرب است. پایتخت این کشور تفلیس است و دین و مذهب مردم این کشور مسیحی بوده و به شدت تحت تاثیر مسیحیت هستند. زبان رسمی مردم کشور گرجستان زبان گرجی است. همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی وجود دارد.

روش های مهاجرت

برخی از افراد از راه‌های قانونی اقدام به مهاجرت نموده ولی برخی دیگر روش‌های غیر قانونی را انتخاب می‌کنند. کشور گرجستان هم مانند دیگر کشورهای اروپایی مهاجرین زیادی دارد ولی روش‌های مختلف و آسانی برای مهاجرن به گرجستان وجود دارد. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به گرجستان اخذ ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های گرجستان است.

ولی این روش ایراداتی دارد که باید با مشاورین این حوزه صحبت نمایید. اگر سرمایه و پول کافی دارید بهترین گزینه خرید خانه در گرجستان و اخذ اقامت دائم است. همانند هر کشور دیگری مهاجرت به گرجستان به دو صورت دائم و موقت است که هر کدام شرایط مختص خودش را دارد ولی نکته مهم و تفاوت‌های اقامت دائم و موقت بر سر اعطای حق شهروندی است.

کسی که شهروند گرجستان نیست نه حق رای دارد و نه می تواند وام‌های بانکی دراز مدتی دریافت کند.

ولی شهروندی که اقامت دائم را دریافت نموده علاوه بر وام بانکی و حق رای، کارت اقامت دائم دریافت کرده که دارای مزایای بسیاری است.

مقاله پیشنهادی: اقامت گرجستان

شرایط مهاجرت برای شهروندی گرجستان

دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج

هر فردی اگر با یکی از شهروندان گرجستان که تبعه گرجستان باشد و دارای پاسپورت گرجی است ازدواج نماید. شما می توانید با گذشت ۱ ماه از ازدواج اقدام به گرفتن اقامت دائم نماید، البته این ازدواج نباید صوری باشد و همسر هم باید قدرت تمکن مالی داشته باشد.

مهاجرت به گرجستان از طریق ویزای ۵ ساله

هر فردی که به صورت ۵ سال موقت در گرجستان اقامت کرده و در طول این ۵ سال، حضور کافی در خاک کشور گرجستان را داشته باشد می‌تواند اقامت خود را دائمی نماید و به عنوان شهروند گرجستان شناخته شود. البته برای تسهیل در مدت زمان اقامت دائم می‌توانید با پرداخت مالیات به موقع این مدت زمان را کوتاه‌تر نمایید.

روش های مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان از طریق ویزای تحصیلی

اگر به فکر مهاجرت به وسیله ی ویزای تحصیلی هستید اندکی باید صبر کنید. اخذ ویزای تحصیلی در گرجستان برای فرد متقاضی بدین صورت است که فرد متقاضی باید ۱ سال قبل از رفتن به دانشگاه خانه‌ای برای خود فراهم کند. سپس می‌تواند اقامت ۱ ساله از دولت گرجستان برای ادامه تحصیل دریافت نماید و هر ساله تمدید کند.

ولی فرقی که این ویزا دارد نمی‌توانند بعد از اتمام تحصیل به مدت حدودا ۶ سال تقاضای پاسپورت گرجستانی نمایند. اخذ پاسپورت بعد از ۵ الی ۶ سال برای افرادی است که ثبت شرکت کرده و برای کار به گرجستان آمده‌اند.

باید توجه نمایید در دانشگاه تدریس با زبان روسی انجام می‌شود. در دروه کارشناسی رشته‌های کمی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود ولی در مقاطع بالاتر می‌توانید در رشته‌های متنوعی با زبان انگلیسی تحصیل نمایید.

برای آگاهی بیشتر: ویزای تحصیلی گرجستان

مهاجرت به گرجستان از طریق ویزای کار

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کاری برای مهاجرت به گرجستان آسان و ساده تر است، چون می‌توانید بعد از ۵ الی ۶ سال اقامت در گرجستان اقامت دائم را کسب کرده و به عنوان شهروند گرجستان شناخته شوید. البته بهتر است بدانید که میزان حقوق در کشور گرجستان پایین است.

اگر بتوانید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید بسیار راحت تر می‌توانید مهاجرت نمایید.

برای آگاهی بیشتر: ویزای کار گرجستان

مهاجرت به گرجستان از طریق خرید خانه

از سال ۲۰۱۵ در کشور گرجستان قانونی وضع گردید، که به تبع آن اگر فرد خارجی بتواند خانه‌ای در هر جایی از کشور گرجستان خریداری نماید می‌تواند اقامت دائم گرجستان را به دست آورده و در کمال آرامش به عنوان شهروند گرجستان شناخته شود.

برای آگاهی بیشتر: اقامت گرجستان با خرید ملک

مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری

بطور کلی سرمایه‌گذاری در کشورهای اطراف می‌تواند به عنوان سکوی پرتابی برای رسیدن به آرزوهایتان باشد. پس اگر هدفتان مهاجرت است و کشور خاصی مد نظر ندارید و تمایل به سرمایه‌گذاری دارید بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری کشور گرجستان است. گرجستان به دلیل موقعیت خوب در اتحادیه اروپا و داشتن کانال تجاری مرتبط با کشور های اروپایی یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری است.

یکی از مزایای سرمایه گذاری در گرجستان کار آفرینی بوده و بر همین اساس می‌توانید هر چه سریع‌تر اقامت دائم گرجستان را کسب نمایید.

برای آگاهی بیشتر: سرمایه گذاری در گرجستان

مهاجرت به گرجستان از طریق ثبت شرکت

هر فرد خارجی می‌تواند بدون داشتن تابعیت کشور گرجستان شرکتی ثبت کرده و شرکت راه اندازی نماید. برای این کار لازم است چند پرسنل استخدام کرده تا بتوانید ویزای ورود به کشور گرجستان را کسب نماید.

برای آگاهی بیشتر: ثبت شرکت در گرجستان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *