اقامت, سوئیس

راه های اخذ اقامت سوئیس

راه های اخذ اقامت سوئیس

اگر به دنبال مهاجرت به سوئیس، راه های اخذ اقامت در سوئیس و اخذ تابعیت در این کشور هستید، پس با مقاله راه های اخذ اقامت در سوئیس، با سازمان مهاجرتی آوات همراه باشید، تا تمامی اطلاعات لازم را در زمینه راه های اخذ اقامت برای شما متقاضیان عزیز بازگو نماییم.

راه های اخذ اقامت سوئیس

برای دسترسی به راه های اخذ اقامت سوئیس، متقاضیان باید تمامی هزینه های زندگی و تحصیل در سوئیس را، تامین نمایند و به صورت مستمر در سوئیس به مدت ده سال زندگی نماید تا بتواند شهروندی سوئیس و یا اخذ اقامت سوئیس به صورت دائم را، به دست آورد.

کشور سوئیس

زندگی در سوئیس بنابر هزینه های موجود، بسته به شرایط و سبک زندگی افراد دارد، اما به هر حال این هزینه ها بالا می باشد، اما با اخذ شهروندی سوئیس (اخذ اقامت سوئیس به صورت دائم) که یکی از سخت ترین مراحل در بین همه کشور های اروپایی می باشد، متقاضیان با اخذ اقامت سوئیس که یکی از پرقدرتمند ترین کشورهای جهان می باشد، می توانند به 155 کشور جهان بدون ویزا سفر نمایند.

شرایط اقتصادی در کشور سوئیس

آن چه که بین کشور سوئیس و دیگر کشور های قدرتمند جهان تمایز ایجاد نموده است، استاندارد بالای زندگی و رفاه حال شهروندان می باشد. کشور سوئیس من الجمله کشور هایی می باشد که نه دستخوش تغییرات و نه دستخوش تورم بازار می شود و بسیار جالب می باشد کشورهایی همچون کانادا و امریکا که به سختی ویزا صادر می نمایند، به متقاضیانی که مهر اخذ اقامت سوئیس در پاسپورت آن ها وجود دارد، به راحتی ویزاهای بلند مدتی را صادر می نمایند.

البته لازم به ذکر می باشد که خانواده هایی و یا افرادی که موفق به اخذ اقامت سوئیس می شوند به راحتی می توانند در کشورهای اروپایی زندگی و در بازار اقتصادی آن ها فعالیت داشته باشند.

اخذ تابعیت سوئیس

البته در کشور سوئیس زمانی که متقاضی موفق به اخذ تابعیت سوئیس گردید، باید حکم شهروندی متقاضی در قسمت اداره ثبت احوال به ثبت رسیده باشد. به طور کلی نوزادانی که پدر یا مادر سوئیسی تبار که تابعیت سوئیس را دارند، داشته باشد، خود نوزاد نیز اخذ تابعیت سوئیس را دارا می باشد، پس اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد بر اصل خون می باشد و اصل خاک در سوئیس مورد پذیرش نمی باشد.

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

اخذ تابعیت سوئیس نیز برای متقاضیانی که قصد ازدواج با یک تبعه سوئیسی را دارند، نیز به این صورت می باشد که به هنگام ازدواج با یک شهروند سوئیسی، متقاضی، اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج را کسب می نماید و بعد از مدت زمان حداقل پنج سال از زندگی مشترک و قانونی و مستمر زوجین در سوئیس، تابعیت سوئیس از طریق ازدواج نیز به دست می آورد و البته ازدواج با یک تبعه سوئیسی نیز یکی از راه های اخذ اقامت سوئیس محسوب می شود.

به طور کلی متقاضیانی که به هدف اخذ اقامت سوئیس ( اخذ شهروندی سوئیس ) و اخذ تابعیت سوئیس، به کشور سوئیس مهاجرت می نمایند، باید تسلط خود را بر یکی از زبان های آلمانی، رومانی، ایتالیایی و فرانسوی بیشتر نمایند. برای کاریابی در سوئیس و زندگی در این کشور، تسلط بر زبان یکی از شروط اصلی می باشد.

اخذ اقامت سوئیس از طریق محل اقامت مبنا

به طور کلی متقاضیان بین المللی خارجی با دوازده سال زندگی در سوئیس به طور مستمر می توانند برای اخذ تابعیت سوئیس اقدام نمایند البته بعد از ده سال زندگی در سوئیس، اگر متقاضیان بین ده تا بیست سال اقامت در سوئیس داشته باشند شرایط اقامت برای متقاضیان بین المللی خارجی دو برابر خواهد شد. متقاضیان بین المللی خارجی، همچنین باید نشان دهند که به شیوۀ زندگی در سوییس کاملا واقف هستند و از تمامی قوانینی که مربوط به این کشور که مطابق با آداب و رسوم سوئیس می باشد، پیروی می نماید و در امنیت سوئیس خللی ایجاد نمی نمایند.

از این طریق می توانند برای اخذ شهروندی سوئیس یا اخذ اقامت سوئیس که بر مبنای محل اقامت متقاضی می باشد و یکی از  راه های اخذ اقامت سوئیس می باشد، اقدام نمایند. اخذ اقامت سوئیس به صورت دائم ( اخذ شهروندی سوئیس ) برای متقاضیانی اتفاق می افتد که الزامات کانتون ها و کامون های محل اقامت خود را رعایت نمایند.

مجوز اخذ اقامت نوع C

به طور کلی برای متقاضیان بین المللی خارجی، اخذ اقامت سوئیس به صورت دائم با ده سال زندگی مستمر در سوئیس اتفاق می افتد (مجوز اخذ اقامت نوع C را دریافت می نمایند) این در حالی ست که اخذ تابعیت سوئیس با دوازده سال زندگی انجام می گیرد. البته همان طور که گفته شد، این پروسه زمانی که برای متقاضیانی که با تبعه سوئیسی ازدواج می نمایند، کوتاه تر خواهد بود.

کانتون و کامون در سوئیس چیست

سوئیس یک کشور فدرال سیاسی که متشکل از سه سطح می باشد، کانتون ها یا همان استان ها، کامون ها یا همان منطقه های داخل استان ها و دولت محلی یا دولت فدرال.

به طور کلی پروسه اخذ شهروندی سوئیس یا اخذ اقامت سوئیس به صورت دائم، در هریک از استان های سوئیس و یا کانتون ها در سوئیس متفاوت و هزینه های خاص خود را دارد و معمولا این هزینه ها چند صد فرانک، می باشد.

با جمع بندی مطالب فوق، برای اخذ تابعیت سوئیس وجود چند شرط الزامی می باشد:

  • اخذ تابعیت سوئیس از طریق تولد فرزند
  • اخذ تابعیت سوئیس از طریق ازدواج با یک تبعه سوئیسی
  • به فرزند خوانده در آمدن یک خانواده سوئیسی
  • زندگی دوازده سال در سوئیس
  • فرزند زیر سن بیست و دو سالگی که از تابعیت پدر و مادر خود محروم باشد و در کشور سوئیس به مدت پنج سال زندگی نماید.
  • فرزند متولد شده از پدر مجرد سوئیسی باشد، پدری که تا سن بیست و دو سالگی از وجود فرزند اطلاعی نداشته باشد.

مزایای کشور سوئیس

متقاضیانی که موفق به اخذ اقامت سوئیس به صورت دائم می شوند از تمامی مزایای کشور سوئیس منالجمله : توانایی خرید ملک و سرمایه گذاری، حق آموزش و تحصیل در مدارس و یا دانشگاه های سوئیسی، دسترسی آزاد به اشتغال و اخذ مشاغل در نهاد های دولتی و کارآفرینی در سوئیس و توانایی زندگی در هر نقطه از سوئیس بهره مند می شوند. اما لازم به ذکر می باشد که با اخذ اقامت سوئیس به صورت دائم و اخذ شهروندی سوئیس، متقاضیان بین 18 تا 34 سال موظف به انجام خدمت سربازی خواهند بود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *