آمریکا, تحصیلی

یادگیری و آموزش زبان در آمریکا برای مهاجران

آموزش زبان در آمریکا

ابتدا باید به این سؤال پاسخ داد که چرا اصولا باید دوره های آموزش زبان انگلیسی در آمریکا را یاد بگیریم؟ آیا از شرایط دوره های آموزش زبان انگلیسی در آمریکا اطلاع دارید؟ با ما همراه باشید تا در مورد دوره های آموزش زبان انگلیسی در آمریکا اطلاعات کسب کنید.

دوره های آموزش زبان در آمریکا

با فراگیری دوره های آموزش زبان انگلیسی در آمریکا در مدت زمان کوتاهی توانایی های خود را افزایش می دهید و خود را برای ورود به دانشگاه مناسب آماده می کنید و در مدتی که به فراگیری زبان مشغول هستید با محیط آموزشی و فرهنگ مردم آن منطقه نیز آشنایی پیدا می کنید و همچنین سیستم آموزشی در طول دوره های زبان انگلیسی در آمریکا منحصر به فرد می باشد.

انواع ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی موقتی و غیر مهاجرتی می باشد و برای آموزش زبان انگلیسی و تحصیلات آکادمیک داده می شود ویزای دانشجویی ویزای غیر مهاجرتی است چون متقاضی این نوع ویزا مایل به اقامت دائم در آمریکا نمی باشد.

به عبارت دیگر دانشجو تا پایان دوره تحصیلی خود در آمریکا اقامت خواهد داشت و پس از اتمام دوره خاک آمریکا را ترک می کند. در این مورد مسئول سازمان دولتی مربوطه ویزای دانشجویی را مورد بررسی قرار می دهد.

در آمریکا ویزا توسط وزارت امور خارجه (Department of State) و سفارت ها و کنسولگری های آن صادر می شود و سازمان وزارت امنیت کشور (U.S. Department of Homeland Security) بر آژانس های مهاجرتی و سازمان حفاظت از مرزها نظارت می کند.

و همچنین سازمان مهاجرت  ICE  نیز بر روی افرادی که وارد خاک آمریکا می شوند نظارت کامل دارد.

ویزای تحصیلی F1

دانشجویانی که تمایل دارند برنامه آموزشی منظم و تمام وقتی را داشته باشند و برای دریافت آن باید مدارک و هزینه مورد نظر برای این ویزا را پرداخت نمایند.

مدارک به طور کامل بررسی می شود و کشور آمریکا قوانین خیلی سختی را برای ویزای تحصیلی در نظر می گیرد که دانشجو حتما باید بعد از اتمام دوره تحصیلی خود کشور را ترک کند.

از دانشجو اطلاعاتی دریافت می شود و گواهی  (Student and Exchange Visitor Information System) به دانشجو داده می شود و این مدرک به وزارت امور خارجه و سازمان امنیت کشور این امکان را می دهد که نوع ویزا را بهتر بررسی کنند.

دانشجو باید فرم (I-20) را تکمیل کند و هزینه های مورد نظر را پرداخت کند.

با این نوع ویزا دانشجو شرایط کار دانشجویی در حریم دانشگاه را دارا می باشد و اگر دانشجو دارای همسر باشد باید ویزای F2 را اخذ نماید و اگر همسر قصد ادامه تحصیل را داشته باشد باید درخواست تعویض ویزا را بدهد.

ویزای M1

این نوع ویزا برای زبان آموزانی می باشد که می خواهند در یک حرفه خاص مهارت زبان را کسب کنند مانند مکانیک، مطالعات فنی، کلاس های آشپزی و … . این نوع ویزا فقط یکسال اعتبار دارد و در شرایط خاص تا سه سال قابل تمدید می باشد. ویزای M2 مربوط به همسر می باشد.

ویزای J1

بعضی از دانشجویانی که از نظر مالی توسط دانشگاه کشور مبدأ حمایت می شوند باید از این ویزای توریستی استفاده کنند و در اینصورت به مدت هجده ماه می توانند دوره آموزشی خود را بگذرانند و تنها در صورتی که رساله دکتری داشته باشند تا سه سال هم اجازه اقامت را خواهند داشت و ویزای مربوط به همسر هم J2 می باشد.

داشتن ویزای دانشجویی به منزله اجازه قطعی ورود به آمریکا نمی باشد و افسر اداره مهاجرت در صورتی که تشخیص بدهد می تواند مانع ورود فرد به آمریکا بشود.

ویزای دانشجویی آمریکا برای تحصیل در کالیفرنیا

در کالیفرنیا مردمی از کشورهای مختلف با هم زندگی می کنند و همین موضوع این ایالت را یک مکان مناسب برای تحصیل و همچنین کار و زندگی کردن قرار داده است.

بر اساس برخی آمارهای موجود بخش عمده ای از ایرانی هایی که به آمریکا مهاجرت می کنند ایالت کالیفرنیا را برای زندگی کردن انتخاب می کنند.

حال چرا بسیاری علاقمند به زندگی در این ایالت می باشند، واضح است با مطالعه دقیق در مورد این ایالت به این موضوع پی می بریم که کالیفرنیا همه مواردی را که برای یک زندگی ایده آل لازم است را دارا می باشد.

اقتصاد امریکا

کالیفرنیا دارای یکی از بزرگترین اقتصادها در جهان می باشد و مرکز بین المللی برای سرگرمی، اطلاعات، آموزش و صنایع فن آوری است کالیفرنیا در کشاورزی، هوا و فضا و بخش های تولید هم فعال می باشد کالیفرنیا یک ایالت بزرگ است که به دانشجویان قدرت انتخاب تحصیل در رشته مورد علاقه را می دهد.

کالیفرنیا مظهر فرهنگ آمریکایی می باشد این ایالت به عنوان یک دولت لیبرال دارای یک جمعیت بزرگ با فرهنگ های متنوع می باشد سالیانه بسیاری از دانشجویان از کشورهایی مانند ژاپن، چین، کره و هند برای تحصیل به این ایالت می روند و این موضوع کالیفرنیا را به عنوان یکی از فعال ترین ایالت های آمریکا در جذب دانشجو های خارجی قرار داده است.

به این دلیل، زندگی در کالیفرنیا به معنی تجربه و استقبال از زبان، فرهنگ، مردم، ایده های جدید، جشن ها و فعالیت ها ی روزانه متنوع است !

اگر شما تحصیل در کالیفرنیا را انتخاب می کنید، ماهیت لیبرال و فرهنگ های متنوع این ایالت و مردم آن تضمین می کنند که شما خیلی بیشتر از آنچه که می پردازید، دریافت خواهید کرد؛ زیرا که آموزش بالقوه موجود فقط از طریق بررسی و تجربه کردن همه این فرهنگ های بین المللی دریافت خواهند شد که قطعا تجربیات شما را افزایش خواهند داد.

شرکت های کالیفرنیا

در کالیفرنیای شمالی شرکتهای بزرگی مانند یاهو، گوگل و … می باشند که به خاطر وجود این شرکت های بزرگ یافتن کار در این منطقه راحت تر می باشد و همچنین کالیفرنیای جنوبی از نظر موسیقی، عکس، هنر و تجارت نیز در آمریکا دارای اهمیت فراوانی می باشد.

کالیفرنیا دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد تنوع چشم اندازهای کالیفرنیا باعث ایجاد انواع ورزش ها و فعالیت های آخر هفته شده است که شامل پیاده روی در امتداد خط ساحلی معروف کالیفرنیا و طبیعت دیدنی موجود در آن و همچنین گردش در جنگل های زیبا و پارک های ایالتی است که در آنجا وجود دارد.

در مورد آموزش عالی یک شبکه سازمان یافته ای از کالج ها و دانشگاه های کالیفرنیا که دارای آموزش با کیفیت عالی هستند و از شهرت علمی خوبی هم برخوردار می باشند و این موضوع به این معنا است که دانشجویان می توانند به معنبر بودن مدرک علمی خود پس از اتمام دوره تحصیل اطمینان کامل داشته باشند.برای آشنایی با ویزای آمریکا و اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ای با نام ویزای تحصیلی آمریکا مراجعه کنید.

دانشگاه های کالیفرنیا دارای رتبه های بالایی در آمریکا می باشند.

هزینه ها در کالیفرنیا

بنابراین طبق مواردی که گفته شد هزینه زندگی و تحصیل در کالیفرنیا بالا می باشد، اما باید به این نکته اشاره کنیم که راه هایی برای تضمین کمک های مالی وجود دارد. دانشجویان در کالیفرنیا شرایط زندگی چند نفره را می پذیرند و با این شیوه به طور قابل توجهی با برنامه ریزی های دقیق هزینه های خود را به حداقل می رسانند.

پس به این موضوع فکر نکنید که شما نمی توانید در کالیفرنیا زندگی و تحصیل کنید و این با شرایط مالی شما مناسب نمی باشد، اگر شما تمایل داشته باشید می توانید فرصت های مناسبی برای کمک های مالی پیدا کنید همان طور که برای بسیاری از دانشجویان خارجی در حین تحصیل به وجود آمده است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *