آلمان, ویزای تحصیلی

شرایط دریافت فاند تحصیلی در آلمان

شرایط فاند تحصیلی آلمان

اگر برای تحصیل فرزندتان می خواهید برنامه ریزی دقیق و روشنی داشته باشید آلمان بی شک یک از بهترین هاست. در این مقاله به بررسی شرایط دریافت فاند تحصیلی در آلمان در سال 2022 می پردازیم.

شرایط دریافت فاند تحصیلی در آلمان (Foundation Course)

برای دریافت فاندیشن در آلمان شما دیپلمی که در کشور خود دریافت کرده اید را با سیستم تحصیلی آلمان معادل سازی می کنید و برای ورود به داشگاه به انتخاب خودتان، آماده می شوید. فاندیشن یا همان Foundation Course در کالج های وابسته به دانشگاه های آلمان و زیر نظر مستقیم هیات مدیره دانشگاه برگزار می گردد. در فاندیشن بسته به سطح کالج مورد نظر، امکانات کامل پانسیون، اقامت و اساتید دانشگاهی آلمانی در اختیار فرزندان شما خواهند بود. این کالج ها خود به دو دسته تقسیم می شوند که در زیر گوشه ای از شرایط این کالج ها برای شما پرسشگر عزیز بیان شده است.

انواع کالج در آلمان

دوره فاند تحصیلی در آلمان

دوره فاند تحصیلی در آلمان

کالج های دانشجویی به صورت کلی به دو نوع تقسیم می گرددند. کالج های واقع در دانشگاه های عمومی و کالج های واقع در مراکز علمی کاربردی آلمان. این کالج ها به صورت یکپارچه در درون خود دانشگاه های آلمانی و یا دانشگاه های مرکز علمی کاربردی این کشور بنا شده اند. شما اگر در امتحان نهایی کورس فاندیشن در کالج دانشجویی موفق باشید می توانید به راحتی در رشته دلخواه خود در دانشگاه و یا مراکز آموزش علمی کاربردی به تحصیلات آکادمیک بپردازید.

هموطنان و فارسی زبانان عزیز به این نکته توجه داشته باشید که اگر در یک کالج وابسته به مرکز علمی کاربردی فارغ التحصیل شوید، معمولاً واجد شرایط ورود به بعضی دانشگاه های آلمان نیز هستید اما نه همه دانشگاه های آلمان. معمولاً می توانید در دانشگاه های علمی کاربردی به ادامه تحصیل مشغول شوید.

انواع کالج ها با توجه به رشته

کالج

رشته

1

M-Kurs

کالج های گروه پزشکی

2

T-Kurs

کالج های گروه مهندسی

3

W-Kurs

کالج های گروه مدیریت

4

G-Kurs

کالج های گروه انسانی

5

S-Kurs

کالج گروه زبان

کالج های دولتی و خصوصی

علاوه بر تفاوت های ذکر شده میان انواع کالج ها بر اساس دانشگاه های وابسته به آن، یک سری تفاوت های دیگر نیز در میان است. تفاوت بعدی بین کالج ها، دولتی و خصوصی بودن این کالج ها در آلمان است. کالج های دولتی در آلمان تقریباً رایگان هستند و پس از فارغ التحصیلی عموماً در تمام آلمان می توانید در هر دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازید.

کالج های خصوصی برای دوره فاندیشن در آلمان اغلب هزینه های تعریف شده خود را دریافت می کنند که بسته به نوع کالج و خدمات آن، هزینه ها متغییر است و اصولاً خدماتی که ارائه می دهند قطعاً متمایز و با کیفیت تر است. کیفیتی که در مقابل هزینه های تقریباً یک پنجم تا یک ششم کشورهای گران قیمتی مانند انگلستان، قطعاً شما را متعجب خواهند کرد. آلمان که یکی از بهترین و با اعتبارترین کشورهای دنیا از لحاظ وضعیت اخذ اقامت و شرایط ایده آل کار و زندگی می باشد و در حقیقت برعکس بسیاری از کشورها، می توان روی آینده اقامت در این کشور حسابی مطمئن باز کرد.

یک نکته

نکته مهم این است که در زمان ثبت نام در کالج خصوصی باید مطمئن شوید که آیا مدرک دیپلم دریافتی در هنگام فارغ التحصیلی مورد قبول دانشگاه های آلمان هست یا خیر. البته این یک کار تخصصی است و نیاز به مشاوره دارد. هر کالجی ارزش اقدام ندارد و ممکن است به شما اطلاعات درست داده نشود. صرف اینکه تمامی کالج ها شبیه به یکدیگرند و مدرک دیپلم ارائه می کنند اصلاً به این ترتیب نیست. به این وعده ها و صحبت های سطحی تکیه و اعتماد نکنید و درست و دقیق عمل کنید. موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات اکنون برترین موسسه حقوقی در حوزه مشاوره تحصیلات دانشگاهی در خارج از کشور می باشد.

نحوه درخواست دادن برای ورود به کالج

همان طور که قبلاً ذکر شد شرایط تحصیل در آلمان مشخص می­ کند که اتمام مقطع متوسطه به تنهایی برای ورود به کالج­ های آلمان کافی نیست و این امر تنها مختص به ایرانیان نمی­ باشد. فرد متقاضی بعد از قبولی در یکی از دانشگاه ­های ایران، اگر می خواهد تحصیل خود را از ابتدا در آلمان آغاز کند، باید به کالج ­های این کشور درخواست بفرستد.

کالج، مرکزی دولتی و آموزشی است که دانشجویان خارجی را طی 2.5 سال تحصیلی، برای تحصیل در دانشگاه­ های آلمان آماده می­ سازد. پس از این یک سال، دانشجویان باید در امتحان پایانی شرکت کنند. در صورت قبول شدن، با توجه به نمره­ای که کسب کرده ­­اند در دانشگاه قبول می­ شوند. در حدود 3000 دانشجوی خارجی در کالج­ های آلمان مشغول تحصیل هستند. این کالج­ ها همگی به جز کالج درسدن دارای شرایط تحصیل رایگان هستند. تنها هزینه ­ای که از دانشجو در دانشگاه دریافت می گردد هزینه ­های مربوط به خدمات دانشجویی برای حمل و نقل در منطقه شهری و بین شهری است.

شرایط تحصیل در آلمان: دوران کالج

دوره فاند تحصیلی در آلمان

دوره فاند تحصیلی در آلمان

همان­ طور که در قسمت ­های قبل توضیح داده شد. قبل از ورود به کالج فرد باید در امتحان زبان ورودی قبول شود. لازم است متقاضی اصل مدرک تحصیلی و نسخه ترجمه شده آن را به کالج ارائه دهد. البته در برخی کالج­ ها این قانون وجود دارد که فرد باید مدارک خود را برای دانشگاهی که با کالج مورد نظر در ارتباط است، بفرستد. در برخی از ایالت­ های آلمان نیز مراکزی برای پذیرش در کالج وجود دارد که فرد باید مدارک خود را برای آن‌­ها بفرستد.

علاوه بر این­ها متقاضی باید بداند که باید مخارج زندگی­ اش را خودش تأمین کند. در دوران تحصیل در کالج، دانشجو تنها در تعطیلات بین دو ترم اجازه کارکردن دارد در نتیجه لازم است از قبل از لحاظ مالی خود را آماده کرده باشد. هنگامی که مدارک ارسال شد و پذیرش کالج نیز دریافت شد، متقاضی باید برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کند زیرا با عنوان توریست یا … نمی­ توان در کلاس­ ها شرکت کرد.

دوره های تخصصی در فاند تحصیلی در آلمان

فرزند شما بنا بر رشته درسی خود باید دوره ای را انتخاب نماید که معادل رشته تحصیلی مورد علاقه اش در دانشگاه باشد. برای مثال آن دسته از عزیزانی که دیپلم خود را دریافت کرده اند و به رشته های فنی مهندسی علاقه مند هستند باید دوره T یا همان T- Course را انتخاب کنند.

کالج های دانشجویی وابسته به دانشگاه های علمی کاربردی نیز دوره های تعریف شده و مختص خود را دارا می باشند. مانند دوره GD یا همان GD-Course که برای علاقه مندان به گرفتن دیپلم طراحی و هنر و ادامه تحصیل در رشته های مرتبط می باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. امکان ادامه ی تحصیل برای کارشناسی ارشد از دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی وجود دارد؟

  • امکان درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای همه فارغ التحصیلان دانشگاه ­های دولتی، آزاد و غیرانتفاعی وجود دارد.

2. DSH چیست؟

  • یکی از شرایط تحصیل در آلمان برای افراد متقاضی داشتن دانش زبان آلمانی در حدود 800 ساعت است تا بتوانند در امتحان ورودی DSH قبول شوند. قابل ذکر است اگر فردی مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نداشته باشد هم می ­تواند از بیشتر دانشگاه ها پذیرش بگیرد اما لازم است قبل از ثبت نام مدرک خود را ارائه دهد.

3. چطور باید ویزای تحصیلی را تمدید کرد؟

  • هنگامی که فرد متقاضی تحصیل در آلمان در دانشگاه ثبت نام کرد لازم است برای تمدید روادید دانشجویی به اداره اتباع خارجی همان شهری که در آن ساکن است، مراجعه کند و مدارک مورد نیاز خود را ارائه دهد و اجازه اقامت دانشجویی که معمولاً به مدت یک سال است را دریافت کند.

4. چه کسانی باید دوره های کالج را بگذرانند؟

  • افرادی که دیپلم شان برای آلمان معتبر نیست. افرادی که می خواهند رشته ی دبیرستان خود را تغیییر دهند. کسانی که از مقطع کارشناسی قصد ادامه تحصیل دارند. کالج ها به نوعی آماده سازی برای ورود به دانشگاه های آلمان است.

5. افرادی که مقطع کارشناسی را در ایران کذارنده اند باید دوره های کالج را بگذرانند؟

  • خیر. افرادی که از دانشگاه های مورد تایید آلمان در ایران کارشناسی خود را دریافت کرده اند نیازی به گذراندن کالج ندارند.

6. مقطع کارشناسی ارشد چه مدت طول می کشد؟

  • این مقطع در آلمان طی یک و نیم تا دو سال ارائه می­ شود. البته شرایط تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس برای افراد مختلف تفاوت دارد. به صورتی که شخص باید مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر بفرستد تا دانشگاه با بررسی ریزنمرات فرد متقاضی مشخص کند. از چه ترمی باید تحصیل خود را در آلمان آغاز نماید.

7. برای ورود به کالج باید امتحان ورودی داد؟

  • بله. به دلیل تقاضای بالا برای ورود به کالج ها، هر کالج به طور مستقل آزمونی برگزار می کند.

8. امتحان پایانی کالج ها به چه صورت است؟

  • امتحان پایانی کالج ها هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی می باشد که قبولی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا تعیین کننده ی ورود شما به دانشگاه می باشد.
به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “شرایط دریافت فاند تحصیلی در آلمان

  1. Sancho گفت:

    Salan man baad az inke madrak a2 ta b1 zabane
    almano bgiram
    Chhori mitnm braye dabirestan eggdam konam va dige che chizayi mikhad

    1. مدیر وب سایت گفت:

      درود
      فقط سوابق تحصیلی می خواد. لطفا برای راهنمایی کامل تماس بگیرید یا از طریق واتساپ پیام بدید.

  2. حسین نبی زاده گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات کاملی که گذاشتین خیلی عالی راهنمایی کردین فقط یه سوالی داشتم ببخشید برای افرادی که فقط دیپلم خودشون رو دارن و می خوان کاملا تحصیلاتشون رو در آلمان آغاز کنن چه طوری می تونن اقامت تحصیلی دریاف کنن ؟؟
    خواهشا جواب بدین ممنون می شم

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      در صورت داشتن مدرک B1 زبان آلمانی می توانید برای کالج های آلمان ثبت نام کنید. برای مشاوره کامل حتما تماس بگیرید.

      1. Sancho گفت:

        سلام
        من کلاس دهم (اول دبیرستان)هستم رشته ریاضی.
        سوالم اینه که باید فعلا منتظر بمونم تا دیپلمو بگیرم بعد اقدام کنم؟ یا بعد کنکور؟ یا از الان هم میشه کاری کرد که دیپلمم رو از اونجا بگیرم ؟
        بعد اینکه برای مدرک. A2 یا b1 رو باید از الان یاد بگیرم یا تو کالج؟

        1. مدیر وب سایت گفت:

          با درود
          اگر مدرک زبان A2 داشته باشید از الان هم می توانید در مدارس آلمان ثبت نام کنید و دبیرستان را در آنجا بگذرانید. اگر هم مدرک زبان ندارید از الان یادگیری زبان را شروع کنید و بعد از دریافت دیپلم برای کالج اقدام کنید. برای کالج هم به مدرک زبان B1 نیاز دارید. شما می تونید برای راهنمایی بیشتر با مشاوران موسسه تماس بگیرید.

          1. Sanchi گفت:

            ممنون
            یه سوال دیگه:
            برای گرفتن مدرک a2 چقدر رمان لازمه؟

          2. مدیر وب سایت گفت:

            خواهش می کنم
            اگر آموزش زبان به صورت فشرده باشد حدود 3 تا 4 ماه در حالت عادی 6 ماه تا 8 ماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *