تحصیلی, سوئد

دوره زبان انگلیسی در سوئد

دوره زبان انگلیسی در سوئد

آیا خواهان شرکت و اپلای در دوره زبان انگلیسی در سوئد هستید؟ آیا می خواهید به اطلاعات بیشتری در رابطه با دوره های زبان در سوئد دست یابید؟ آيا می خواهید با هزینه و مدارک مورد نیاز برای شرکت در این دوره ها آشنا شوید؟ اگر سوالاتی همچون سوالات فوق ذهنتان را به خود مشغول کرده است باید گفت؛ این مطلب می تواند پاسخ سوالات شما را در ادامه ارائه دهد.

چرا دوره زبان انگلیسی در سوئد را انتخاب کنیم؟

دوره زبان انگلیسی سوئد یکی از راحت ترین و بهترین روش های ورود به کشور سوئد است. شما با شرکت در این دوره و با به اتمام رساندن آن شانس بالایی برای دریافت پذیرش از سایر دانشگاه های اروپایی در رشته های مختلف پیدا می کنید. همچنین بعد از تحصیل می توانید برای دریافت اقامت سوئد از روش های مختلف اقدام کنید. از جمله روش های مختلف که می توانید اقدام کنید دریافت ویزای کار، ثبت شرکت، ازدواج و … است.

انواع مختلف دوره های زبان انگلیسی سوئد

کشور سوئد با هدف بهبود روابط دوستانه خود با کشورهای دیگر همچون ایران، جذب دانشجو از اقصی نقاط جهان و افزایش تعداد افرادی که به این زبان مسلط هستند اقدام به برگزاری دوره های مختلف زبان با هزینه ها و شرایط مختلف می کند. انواع مختلف دوره های زبان که در حال حاضر در سوئد برگزار می شوند شامل سه نوع زیر هستند:

1. دوره های تابستانه زبان سوئد

دوره های تابستانه در سه یا چهار ماه تابستان برگزار می شوند و افراد متناسب با سلیقه خود می توانند اقدام به یادگیری زبان انگلیسی یا سوئدی کنند. افراد علاقه مند به این دوره ها نیازمند ارائه مدرک آیلتس با نمره 5 و ریز نمرات پیش دانشگاهی و یا ریز نمرات واحدهای دانشگاهی خود هستند. هزینه ‎ای که باید برای گذراندن این دوره ها پرداخت کرد حدود 30 هزار کرون است. بیان این موضوع هم لازم است که هموطنان ایرانی برای شرکت در دوره تابستانه تقریبا شانس ویزا ندارند. بنابراین توصیه ما اقدام برای دوره های دیگر است.

2. دوره های ترمی یادگیری زبان

این دوره ‎ها حدود شش ماه طول می ‎کشند. دوره های ترمی زبان انگلیسی یا سوئدی مناسب افرادی هستند که خواهان تحصیل در دانشگاه های سوئد هستند. دانشجویان متناسب با سلیقه و نیاز خود می توانند اقدام به یادگیری زبان سوئدی و یا انگلیسی کنند. در صورتی که زبان آموزی بتواند برای گذراندن دوره های زبان شش ماهه پذیرش بگیرد می تواند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه هم کسب کند. هزینه این دوره حدودا از 45 تا 85 هزار کرون است. شهریه بستگی به دانشگاهی دارد که پذیرش می گیرید.

3. دوره های سالانه یادگیری زبان

این دوره ها شامل دو ترم است که به صوت یک ساله برگزار می شوند. علاقه مندانی که خواهان سپری کردن این دوره ها هستند می توانند اقدام به یادگیری زبان انگلیسی و یا سوئدی در طی یک سال کنند. شهریه ای که باید برای شرکت در دوره سالانه زبان در سوئد پرداخت کنید در حدود 80 تا 160 هزار کرون می باشد. اختلاف مبلغ شهریه به خاطر دانشگاهی است که از آن پذیرش می گیرید.

شما متناسب با نیاز و علاقه مندی خود می توانید در یکی از دوره های فوق ثبت نام کنید. پس از آن می توانید راهی کشور سوئد شده و با فرهنگ این کشور و دیگر کشورهای اروپایی بیشتر آشنا شوید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دوره زبان انگلیسی سوئد

اگر خواهان سپری کردن دوره زبان انگلیسی در سوئد هستید نیازمند ارائه مدارکی نظیر مدارک زیر به دانشگاه و یا موسسه مربوطه هستید. از جمله این مدارک می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ریز نمرات پیش دانشگاهی و یا دوره های تحصیلی دانشگاه به همراه ترجمه آن‌ها
  • پاسپورتی که حداقل شش ماه از مدت زمان آن باقی مانده باشد (به همراه ترجمه آن)
  • در صورت نیاز ارائه مدرک زبان آیلتس

مزایا و معایب گذراندن دوره زبان انگلیسی در سوئد

اگر بخواهیم تصویر واضحی درباره اینکه آیا سپری کردن این دوره ها مفید است یا نه داشته باشیم نیاز است به مزایا و معایب گذراندن دوره زبان انگلیسی در سوئد بپردازیم. به این علت، ما تصمیم گرفتیم به مزایا و معایب این دوره ها اشاراتی داشته باشیم. اولین مزیت شرکت در این دوره ها  امکان سفر در کشورهای حوزه شینگن است. همانطور که می دانید قوانین سختی برای سفر ایرانیان به کشورهای حوزه شینگن وجود دارد. به همین دلیل، سفر در کشورهای حوزه شینگن برای ایرانیان تقریبا غیرممکن است.

گذراندن این دوره ها می تواند همچون بلیط بخت آزمایی برای افراد علاقه مند به مهاجرت به کشورهای اروپایی باشد. علاوه بر این، اگر قصد تحصیل در کشور سوئد را دارید سپری کردن دوره زبان می تواند به شما کمک کند تا با شیوه تحصیل در این دانشگاه آشنا شوید. همچنین، شما می توانید در مدت زمانی که در این کشور اقامت دارید به دنبال کار هم بگردید. از دیگر مزایای شرکت در دوره زبان انگلیسی در سوئد می توان به گرفتن ویزای همراه برای اعضای خانواده زبان آموز اشاره کرد.

شاید بتوان از جمله نکات منفی سپری کردن دوره زبان انگلیسی در سوئد به کسب مدرک آیلتس اشاره کرد. علاوه بر این، با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان گذراندن این دوره ها برای قشر بزرگی از خانواده های ایران میسر نیست. به عبارتی هزینه ها زیاد است. پیشنهاد می شود اگر قصد شرکت در دوره زبان انگلیسی سوئد را دارید حتما هدفمند کار خود را آغاز کنید تا به نتیجه مطلوبی هم دست یابید.

هزینه دوره زبان انگلیسی در سوئد

هزینه شرکت در دوره زبان انگلیسی در سوئد با توجه به نوع دوره ای که گذرانده می شود متفاوت است.

  • شهریه دوره تابستانه زبان در سوئد: حدود 30 هزار کرون
  • شهریه دوره های ترمی زبان در سوئد: از حدود 45 تا 85 هزار کرون
  • شهریه دوره های سالانه زبان در سوئد: از حدود 80 تا 160 هزار کرون

شما متناسب با مبلغی که مدنظر دارید می توانید در دوره های ترمی و یا سالانه کشور سوئد شرکت کرده و از مزایای آن برخوردار شوید.

شرایط کار دانشجویی در دوره زبان سوئد

شرایط کار دانشجویی در دوره زبان سوئد به این صورت است که فقط در دوره های سالانه اجازه کار دارید. در صورتی که دوره های تابستانه یا ترمی را انتخاب کنید مجوز کار نخواهید داشت.

شرایط ویزای همراه در دوره زبان سوئد

شرایط دریافت ویزای همراه در دوره زبان سوئد بسیار راحت و مناسب است. در دوره های تابستانه امکان دریافت ویزای همراه وجود ندارد اما برای دوره های ترمی و سالانه شما می توانید برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزا دهید. نکته مثبت این دوره ها این است که به صورت همزمان با شخص اصلی، برای همراهان ویزا صادر خواهد شد.

مدارک لازم برای ویزای همراه

  • ارائه ۳ عدد عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک هویتی شخص اصلی و همسر
  • ارائه مدارک هویتی فرزند
  • ارائه سند ازدواج
  • شخص اصلی باید نشان دهد که باید تمکن مالی لازم برای هزینه های زندگی خود و خانواده اش را دارد. تمکن مالی لازم برای هر نفر 10000 یورو می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متدوال

1. آیا می توانم با گرفتن پذیرش در دوره زبان در سوئد ویزای این کشور را به دست آورم؟

  • باید گفت بله، سفارت سوئد برای شرکت در دوره زبان به مهاجران ویزای مربوطه را ارائه می کند.

2. آیا می توانم در حین گذراندن دوره های زبان در کشور سوئد به اشتغال مشغول شوم؟

  • بله شما می توانید در حین سپری کردن این دوره ها به کار در سوئد هم بپردازید.

3. آیا شرکت در دوره زبان در سوئد رایگان است؟

  • خیر، همانطور که می دانید از سال 2011 به بعد کشور سوئد امکان تحصیل رایگان در این کشور را لغو کرد. به همین خاطر، باید برای شرکت در دوره زبان در سوئد مبلغی بابت شهریه یا هزینه تحصیل، خورد و خوراک و محل اقامت پرداخت کرد.

5/5 - (29 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *