اسلواکی

درباره کشور اسلواکی

کشور اسلواکی

در این مقاله قصد داریم تا درباره کشور اسلواکی اطلاعاتی را در اختیار دوست داران این کشور قرار دهیم، چرا که افراد بسیاری بنا بر شرایطی قصد جمع‌آوری اطلاعاتی درباره کشور اسلواکی دارند و بر اساس اطلاعات به دست آمده درباره این کشور می‌توانند در راستای اهداف خود نیز گام بردارند. به همین خاطر ما اطلاعاتی درباره اسلواکی برای این عزیزان ارائه خواهیم داد.

درباره این کشور اطلاعاتی در خصوص آب‌وهوا، شرایط اقتصادی و سیاسی، زبان و دین مردم این کشور وجود دارد که در ادامه توضیح مختصری درباره آن‌ها ارائه می‌گردد.

کشور اسلواکی کجاست؟

اسلواکی در اروپای مرکزی واقع گردیده است و با کشورهای مجارستان، اوکراین، لهستان، جمهوری چک و اتریش همسایه و هم مرز است.

موقعیت جغرافیایی کشور اسلواکی

این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا معرفی گردید و همچنین بعد از آن در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز به منطقه یورو پیوست.

درباره این کشور باید گفت که جزء آن دسته از کشورهایی است که هم زمان در اتحادیه اروپا، پیمان شینگن، حوزه یورو و سازمان ناتو نیز فعالیت دارد.

آب و هوای کشور اسلواکی

اسلواکی به عنوان یک کشوری که محصور به خشکی می‌باشد، دارای آب‌ و هوایی کوهستانی می‌باشد، که وجود کوه‌هایی در مناطق شمالی و شرقی این کشور سبب شده است تا در اکثر مناطق این کشور آب‌ و هوایی معتدل و مرطوب حاکم باشد.

زبان مردم کشور اسلواکی

درباره اسلواکی مهم‌ترین موضوع برای افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارند، زبان رسمی این کشور است و اینکه مردم این کشور به چه زبانی صحبت می کنند. زبان مردم این کشور اسلوواک (slovenčina) می‌باشد. این زبان به عنوان یکی از زبان‌های هند و اروپایی است که می‌توان گفت به زبان چکی شباهت و نزدیکی بسیاری دارد.

از کل جمعیت کشور اسلواکی حدود ۵۰۰۰۰۰۰ نفر آنان زبان اسلوواک را به عنوان زبان رسمی خود می‌شناسند، جالب است بدانید که الفبای زبان اسلوواک از زبان لاتین گرفته شده است و تنها نمادهای ^، ´، ¨، ˇ به الفبای اسلوواک اضافه گردیده است.

شاید برایتان جالب باشد که مردم اسلوواک زبان اسلواکی را، به راحتی می‌توانند بدون نیاز به مترجم زبان چکی متوجه شوند اما این موضوع تنها در افراد بزرگ‌سال این کشور دیده می شود.

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به اسلواکی

درباره مردم کشور اسلواکی

همان‌طور که می‌دانید در سال ۱۹۹۳ میلادی اسلواکی و چک از یکدیگر جدا شدند و هردوی آن‌ها به صورت مستقل حکومتی را تشکیل دادند، مردم اسلواکی حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌باشند که امید به زندگی در بین زنان ۷۹ و در بین مردان ۷۱ درصد است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیشترین مردم باسواد در دنیا در کشور اسلواکی قرار دارند چرا که در حدود ۹۹ درصد جمعیت کل کشور باسواد هستند و این موضوع سبب شده است که اسلواکی در دنیا به عنوان یکی از کشورهای باسواد  شناخته شده باشد.

براتیسلاوا پایتخت اسلواکی

مهم‌ترین نکته درباره این کشور، شهر براتیسلاوا می‌باشد. این شهر به عنوان پایتخت کشور اسلواکی مرکز توجه بسیاری قرار گرفته است، نکته بسیار مهم درباره براتیسلاوا این است که این شهر به عنوان تنها پایتختی در دنیا معرفی شده است که با دو کشور مرز مشترک دارد.

براتیسلاوا با کشورهای مجارستان و اتریش دارای مرز مشترک است و همین موضوع نیز سبب شده است تا این پایتخت به نسبت دیگر پایتخت‌های دنیا مرکز توجه قرار گیرد.

موضوع پیشنهادی: راه های اخذ اقامت اسلواکی

شرایط و هزینه های زندگی در اسلواکی

درباره زندگی در این کشور باید بگوییم که هزینه‌های زندگی در این کشور پایین است و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی این امکان وجود دارد تا افراد خارجی بتوانند در این کشور کاری را برای خود فراهم سازند و زندگی مناسبی را برای خود و خانواده خود بسازند.

شرایط مناسب اقتصادی و سیاسی سبب شده است تا زندگی در اسلواکی راحت باشد و امید به زندگی در این کشور بالا باشد. به همین خاطر می‌توان گفت اسلواکی مقصد مناسبی برای زندگی و کار است و افرادی که تمایل دارند در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب نمایند می‌توانند با شماره‌های موسسه تماس گرفته و با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *