تحصیلی, گرجستان

لیست بهترین دانشگاه های گرجستان

دانشگاه های گرجستان

اگر تصمیم دارید که در گرجستان تحصیل کنید، انتخاب دانشگاه مناسب یکی از مهمترین مراحل است زیرا تحصیل در یک دانشگاه معتبر بین المللی می تواند آینده شغلی شما را تضمین کند. پس حتما با این سوال مواجه شده اید که بهترین دانشگاه های گرجستان کدامند؟ در این مطلب به معرفی بهترین دانشگاه های گرجستان پرداخته ایم و سعی کردیم راهنمای کاملی برای پیدا کردن یک دانشگاه مناسب در گرجستان با توجه رشته مورد علاقه تان ارائه دهیم.

لیست 40 دانشگاه برتر گرجستان

دانشگاه های گرجستان جز بزرگترین موسسات علمی، آموزشی و پژوهشی در دنیا هستند. این کشور دانشگاه های بسیاری دارد که طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی را در تمامی مقاطع تحصیلی، لیسانس، فوق لیسانس و دکتر به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. ابتدا به سراغ لیستی از 40 دانشگاه برتر گرجستان رفتیم و سپس 10 دانشگاه محبوب این کشور برای دانشجویان بین المللی را معرفی می کنیم.

نام دانشگاه شهر
دانشگاه دولتیIvane Javakhishvili تفلیس
دانشگاه دولتی Ilia تفلیس
دانشگاه گرجستان – The University of Georgia تفلیس
دانشگاه فنی گرجستان – Georgian Technical University تفلیس
دانشگاه بین المللی Black Sea تفلیس
دانشگاه Caucasus تفلیس
دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس – Tbilisi State Medical University تفلیس
دانشگاه دولتی Batumi Shota Rustaveli باتومی
دانشگاه Free University تفلیس
دانشگاه تجارت و فناوری – Business and Technology University تفلیس
موسسه آموزشی Georgian Institute of Public Affairs تفلیس
دانشگاه بین المللی  Caucasus تفلیس
دانشگاه دولتی Akaki Tsereteli کوتایسی
دانشگاه کشاورزی گرجستان – Agricultural University of Georgia تفلیس
دانشگاه دولتی Sokhumi تفلیس
دانشگاه دولتی V. Sarajishvili Tbilisi State Conservatoire تفلیس
دانشگاه دولتی هنر تفلیس – Tbilisi State Academy of Arts تفلیس
دانشگاه ملی گرجستان SEU تفلیس
دانشگاه نیو ویژن – New Vision University تفلیس
دانشگاه Batumi State Maritime Academy باتومی
دانشگاه پزشکی David Tvildiani تفلیس
دانشگاه اروپا – European University تفلیس
دانشگاه Saint Andrew the First-Called Georgian تفلیس
دانشگاه Alte تفلیس
دانشگاه Sulkhan-Saba Orbeliani Teaching تفلیس
دانشگاه دولتی Iakob Gogebashvili Telavi تلاوی
دانشگاه Grigol Robakidze تفلیس
دانشگاه پزشکی Petre Shotadze تفلیس
دانشگاه دولتی تئاتر و فیلم گرجستان Shota Rustaveli تفلیس
دانشگاه آمریکایی گرجستان –          Georgian American University تفلیس
دانشگاه بین المللی BAU باتومی
دانشگاه اروپای شرقی گرجستان – East European University تفلیس
دانشگاه David Aghmashenebeli تفلیس
دانشگاه دولتی Shota Meskhia Zugdidi
دانشگاه دولتی Gori گوری
دانشگاه Batumi Navigation باتومی
دانشگاه دولتی Samtskhe-Javakheti Aklhaltsikhe
دانشگاه Kutaisi کوتایسی
دانشگاه هوانوردی گرجستان – Georgian Aviation University تفلیس
دانشگاه آموزش بشردوستانه تفلیس – Tbilisi Humanitarian Teaching University تفلیس
دانشگاه هنر Batumi باتومی

 

معرفی بهترین دانشگاه های گرجستان برای دانشجویان بین المللی

در این قسمت بهترین دانشگاه های گرجستان از نظر رتبه بندی جهانی QS و همچنین محبوبیت در بین دانشجویان بین المللی معرفی می شوند:

  • دانشگاه فنی گرجستان

نام کامل این دانشگاه Georgian Technical University است و طبق رتبه بندی جهانی QS رتبه جهانی 251 را دارد. چشم انداز و هدف اصلی دانشگاه فنی گرجستان رسیدن به صحنه آموزش عالی در یادگیری مهارت حرفه ای، در سطح بین المللی است. این دانشگاه چرخه علمی رقابتی را، اعتبار بسیار زیادی درجامعه جهانی می داند. دانشگاه فنی گرجستان در سال ۱۹۲۲ میلادی در شهر تفلیس و به عنوان یک دانشگاه پلی تکنیک تاسیس شد. دانشگاه فنی گرجستان به عنوان یکی از اعضای انجمن اتحادیه اروپا ای یو ای معرفی شد.

امروزه در حدود ۲۱۱ برنامه آموزشی که در دانشگاه فنی گرجستان (تفلیس) تایید شده است با ۴۴ برنامه حرفه ای تر فعال هستند. برنامه هایی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری پی اچ دی و دوره های زبان بومی گرجی، آلمانی و انگلیسی در این دانشگاه تدریس و ارائه می شود. البته زبان های هلندی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی در یک آموزشی که در یک برنامه تعریف شده است نیز وجود دارد.

لینک وب سایت دانشگاه: Georgian Technical University

  • دانشگاه بین المللی BAU

دانشگاه بین المللی بی ای یو که نام کامل آن BAU International University است در شهر باتومی واقع شده است و یک دانشگاه جدید محسوب می شود. این دانشگاه رتبه ملی 31 را دریافت کرده است و میزان رضایت دانشجویان آن 4.5 از 5 است. دانشگاه BAU در مباحث آموزشی، تحقیقات و آزمایشگاهی دروسی را ارائه می دهد. این دانشگاه نیز با آخرین استاندارد های آموزشی کشور آمریکا مطابقت دارد. اساتید مجرب و حرفه ای در این دانشگاه تدریس می کنند. دانشگاه بین المللی بی ای یو دارای ۵ دانشگاه، ۵ پردیس شعبه ای و ۳ مدرسه زبان است.

لینک وب سایت دانشگاه: BAU International University

  • دانشگاه دولتی تفلیس

دانشگاه دولتی تفلیس که نام کامل آن Tbilisi State University است، در سال ۱۹۱۸ میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه قدیمیترین و بزرگترین دانشگاه قفقاز است که بیش از ۳۰۰۰۰ هزار دانشجو در حال تحصیل دارد. رتبه ملی دانشگاه دولتی تفلیس 5 و رتبه جهانی آن 638 است.

لینک وب سایت دانشگاه: Tbilisi State University

  • دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس

دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس که نام اصلی آن Tibilisi State Medical University است جز مهمترین دانشگاه های قفقاز شمرده می شود که بیش از 5100 دانشجو دارد. این دانشگاه رشته های پزشکی از جمله دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و به این دلیل یکی از محبوب ترین دانشگاه های دنیا برای دانشجویان بین المللی است که به حوزه پزشکی علاقه دارند. رتبه کشوری این دانشگاه 7 است و جز بهترین دانشگاه های پزشکی گرجستان قرار دارد.

لینک وب سایت دانشگاه: Tibilisi State Medical University

  • دانشگاه آزاد تفلیس

دانشگاه آزاد تفلیس که به آن Free University Of Tbillisi گفته می شود، در سال 2007 میلادی تاسیس شده است و دانشکده حقوق آن شهرت جهانی دارد. این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه های گرجستان در حال گسترش و پیشرفت است و در لیست دانشگاه های محبوب برای دانشجویان بین المللی قرار دارد. طبف گسترده ای از رشته های دانشگاهی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در این دانشگاه تدریس می شود. رتبه کشوری دانشگاه آزاد تفلیس 9 است.

لینک وب سایت دانشگاه: Free University Of Tbillisi

  • دانشگاه آمریکایی گرجستان

نام کامل این دانشگاه Georgian American University است که یکی از دانشگاه های خصوصی معتبر گرجستان است و در تفلیس قرار دارد. رتبه کشوری این دانشگاه 30 است و در رتبه بندی جهانی رتبه 10316 را به خود اختصاص داده است. به دلیل اینکه اکثر رشته های این دانشگاه بخصوص رشته های حوزه پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می شود و پذیرش در آن آسان است، بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. مدرک این دانشگاه دارای اعتبار جهانی است.

لینک وب سایت دانشگاه: Georgian American University

  • دانشگاه دولتی آکاشی تسرتلی

نام این دانشگاه Akaki Tsereteli State University است که جز برترین دانشگاه های دولتی گرجستان قرار دارد. رتبه کشوری این دانشگاه 13 است. این دانشگاه در شهر کویتیسیس کشور گرجستان قرار دارد و یکی از دانشگاه های پزشکی کشور گرجستان به شمار می رود. تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه دومین دانشگاه پزشکی معتبر گرجستان به شمار می رود.

لینک وب سایت دانشگاه: Akaki Tsereteli State University

  • دانشگاه کشاورزی گرجستان

دانشگاه کشاورزی گرجستان یا Agricultural University of Georgia معتبرترین مرکز آموزشی در زمینه کشاورزی در گرجستان است و رتبه کشوری این دانشگاه 14 است و در تفلیس قرار دارد. این دانشگاه در سال 1929 تاسیس شد و در سال 2012 سرمایه گذاری زیادی برای نوسازی و بهبود زیرساخت های این دانشگاه انجام شد که باعث شده است جز برترین دانشگاه های جهان در حوزه کشاورزی قرار بگیرد. این دانشگاه دارای 57 آزمایشگاه مجهز به جدیدترین تکتولوژی های جهان است. اساتید و محققان برجسته آمریکایی و اروپایی برای تدریس به این دانشگاه دعوت شده اند.

لینک وب سایت دانشگاه: Agricultural University of Georgia

  • دانشگاه هنر باتومی

دانشگاه هنر Batumi Art Teaching University واقع در باتومی یکی از معتبرترین دانشگاه های هنر گرجستان است که رتبه کشوری 41 را دارد. رشته های سینما و تاتر، هنرهای بصری و تجسمی از اصلی ترین رشته های این دانشگاه هستند. دانشگاه هنر باتومی تنها موسسه آموزش عالی هنر در گرجستان است که به طور همزمان در هر چهار حوزه تئاتر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی تدریس می کند. رشته های این دانشگاه در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شوند. رشته های هنری این دانشگاه توسط متخصصان ماهر و با تجربه که در عرصه جهانی معروف هستند، به دانشجویان بخصوص دانشجویان بین المللی آموزش داده می شود.

لینک وب سایت دانشگاه: Batumi Art Teaching University

  • دانشگاه نیو ویژن

دانشگاه نیو ویژن یا New Vision University (NVU) یک دانشگاه خصوصی در تفلیس گرجستان است. این دانشگاه در سال 2013 تاسیس شده است و دارای دانشکده پزشکی است که رشته های پزشکی از جمله دندانپزشکی را ارائه می دهد. جالب است بدانید که 80 درصد دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند بنابراین محیطی کاملا دوستانه، چند ملیتی و مناسب را برای دانشجویان فراهم کرده است. رتبه ملی دانشگاه نیو ویژن 19 است.

لینک وب سایت دانشگاه: New Vision University

همچنین اگر به تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی علاقمند هستید مقاله های تحصیل پزشکی در گرجستان و تحصیل دندانپزشکی در گرجستان را بخوانید.

شهریه دانشگاهی در هر سال نسبت به هزینه ها تفکیک شده اند

سال اول دلار ۵۹۰۰
سال دوم ۴۶۰۰ دلار
سال سوم دلار ۴۱۰۰
سال چهارم دلار ۴۱۰۰
سال پنجم ۴۱۰۰ دلار
سال ششم دلار ۴۱۰۰
خوابگاه متوسط ​​۸۵ یورو در هر ماه است

شهریه رشته های پرطرفدار در دانشگاه های گرجستان

در این مطلب مدت دوره ها و هزینه های تحصیلی دانشگاه های گرجستان را که تیم زبده و خبره آی تی موسسه مهاجرتی آوات ویرایش کرده اند برای شما گردآوری کرده ایم تا به طور کامل مطالعه بفرمائید.

پزشکی ۶ ساله، ۵۵۰۰ دلار آمریکا
پرستاری ۴ سال ۳۵۰۰ دلار آمریکا
دارو سازی ۴ سال ۴۰۰۰ دلار آمریکا هزینه ترم سالیانه
دندانپزشکی ۴۸۰۰ دلار آمریکا هزینه تحصیلی سالیانه
فیلسوف انگلیسی ۳۰۰۰ دلار آمریکا هزینه تحصیلی سالیانه
علوم کامپیوتری ۴۰۰۰ دلار آمریکا هزینه تحصیلی سالیانه
مهندسی کامپیوتر ۴۰۰۰ دلار آمریکا هر ترم سالیانه
مهندسی الکترونیک ۴۰۰۰ دلار آمریکا هزینه تحصیلی سالیانه
مهندسی عمران ۴۰۰۰ دلار آمریکا هزینه تحصیلی سالیانه
اداره تجارت ۴۰۰۰ دلار آمریکا هزینه تحصیلی سالیانه
(ام بی ای) کارشناسی ارشد و مدیریت امور مالی ۲ ساله پرداخت شهریه برای هر سال ۴۰۰۰ دلار آمریکا
حقوق بین الملل ۲ ساله برای هر ارم سالیانه ۴۰۰۰ دلار آمریکا

جمع بندی

در پایان می توان جمع بندی کرد که کشور گرجستان به دلیل دارا بودن سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت جهانی، دانشگاه های بین المللی و انگلیسی زبان و از همه مهمتر شهریه و هزینه های زندگی بسیار پایین و مقرون به صرفه، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی است. سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی جذب این کشور می شوند زیرا مدرک دانشگاه های گرجستان دارای اعتبار بین المللی است و تدریس نیز به زبان انگلیسی انجام می شود. نکته مثبت دیگر این است که اکثر دانشگاه های گرجستان دوره زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. اگر به تحصیل در گرجستان فکر می کنید این فرصت را از دست ندهید و با بررسی دانشگاه های این کشور دانشگاه و رشته مناسب خود را انتخاب کنید و در این مسیر پیش روید تا آینده شغلی درخشانی را رقم بزنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *